Majer Skrevet 19. oktober 2023 #1081 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) hvalstad45 skrev (6 minutter siden): Og vice versa med alle som forsvarer faren og sverter sønnene! Jeg sverter ikke sønnene for behandlingen av faren, men Narve. Alle som skriver som om det ene eller andre er sant bør utestenges. Endret 19. oktober 2023 av Majer 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 19. oktober 2023 #1082 Del Skrevet 19. oktober 2023 Zenhouse skrev (3 minutter siden): For min del, så var det å bringe venner eller annen familie INN i min utrygge verden med på å stagge voldsutøveren. H*n la mer bånd på seg selv da. Så det at feks Jacob ønsket å ha kjæresten boende der, kan jeg forstå veldig godt. Nettopp! Og det samme med kamerateamet også. 25 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 19. oktober 2023 #1083 Del Skrevet 19. oktober 2023 Dette var sterkt å lese, og det må ha kostet mye å gå ut med historien. Ingen som ikke har opplevd dét selv, kan sette seg inn i hva det gjør med et menneske å vokse opp med aggresjon, psykisk og fysisk vold fra den som skal være din trygge voksenperson. Du blir aldri ferdig med det, det er noe du bærer med deg resten av livet som arr på innsiden. Utad kan man fremstå som vellykket, pliktoppfyllende og høyt presterende. Plutselig og uten at du er forberedt på det, kan du få en sterk reaksjon slik de gjorde. At den andre forelderen mener ikke å ha sett det, legger stein til byrden. Og søsken som har opplevd dette knytter tette bånd basert på felles opplevelser, og de holder gjerne fasaden utad. Dette vet jeg dessverre fordi jeg selv har opplevd dette og kjenner meg igjen. Jeg er heldigvis ikke en offentlig person. Å trekke de 3 brødrenes beskrivelse i tvil, er en tilleggsbelastning. La dem få fred, og la dem finne tilbake til gleden ved å drive toppidrett. 32 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 19. oktober 2023 #1084 Del Skrevet 19. oktober 2023 NiceOrNothing skrev (11 minutter siden): Det verste jeg vet er andres «mening « om noen som mener seg utsatt for vold . Tre brødre som er så kjente som disse , ville neppe peke i retning vold hvis det ikke stemmer . Her er det tre mot en , å likevel tviles det. Mammaen og de to yngre søskenene lider garantert under dette . Ingen vet. Hverken ene eller andre veien. Dette er et forum. Sannheten vet kun de. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iNord Skrevet 19. oktober 2023 #1085 Del Skrevet 19. oktober 2023 skjønner ikke naiviteten til så mange her inne. De går ikke ut i media på denne måten og lyver, det sier seg selv. Håper han utestenges som trener for alltid. bør absolutt ikke jobbe med barn og unge noen gang igjen. vold i nære relasjoner er nok ikke bare å løpe fra ved første utøvelse, det fungerer ofte ikke slik, heldige er alle dere som er intetanende til hvordan sånt foregår... hilsen hun som ble slått om hun ikke gjorde leksene prikkfritt og som tilslutt flyttet alene 10 mil hjemmefra 16år gammel. søsken og ektefelle/min andre forelder ble igjen med voldsutøver i flere år før det sa stopp også hos dem. 19 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 19. oktober 2023 #1086 Del Skrevet 19. oktober 2023 M.H85 skrev (2 minutter siden): Ingen vet. Hverken ene eller andre veien. Dette er et forum. Sannheten vet kun de. Svært fornuftig sagt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tossitinthetrash Skrevet 19. oktober 2023 #1087 Del Skrevet 19. oktober 2023 Donatello skrev (1 time siden): Kan myndigheter og barnevern unnlate selv å gripe inn da, når det kommer frem at vold fremdeles eksisterer i hjemmet? Personen bor ikke hjemme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. oktober 2023 #1088 Del Skrevet 19. oktober 2023 Friluftsdame skrev (1 minutt siden): Dette var sterkt å lese, og det må ha kostet mye å gå ut med historien. Ingen som ikke har opplevd dét selv, kan sette seg inn i hva det gjør med et menneske å vokse opp med aggresjon, psykisk og fysisk vold fra den som skal være din trygge voksenperson. Du blir aldri ferdig med det, det er noe du bærer med deg resten av livet som arr på innsiden. Utad kan man fremstå som vellykket, pliktoppfyllende og høyt presterende. Plutselig og uten at du er forberedt på det, kan du få en sterk reaksjon slik de gjorde. At den andre forelderen mener ikke å ha sett det, legger stein til byrden. Og søsken som har opplevd dette knytter tette bånd basert på felles opplevelser, og de holder gjerne fasaden utad. Dette vet jeg dessverre fordi jeg selv har opplevd dette og kjenner meg igjen. Jeg er heldigvis ikke en offentlig person. Å trekke de 3 brødrenes beskrivelse i tvil, er en tilleggsbelastning. La dem få fred, og la dem finne tilbake til gleden ved å drive toppidrett. Enig 🙏❤️. Det må ha kostet brødrene mye å gå ut med ( å ikke minst levd med dette ) . At Gjert hyrer Elden som advokat sier jo sitt . Hadde Gjert vært smart , hadde han ikke presset frem dette ved å oppføre seg som han var helt uskyldig . 22 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 19. oktober 2023 #1089 Del Skrevet 19. oktober 2023 Majer skrev (6 minutter siden): Jeg sverter ikke sønnene for behandlingen av faren, men Narve. Alle som skriver som om det ene eller andre er sant bør utestenges. De er nok bare fortvila over at Narva valgte å samarbeidet med Gjert. Kan forstå det da de selv prøver å distansere seg fra Gjert men blir pokka nødt til å ha han hengende rundt seg pga Narve....prøv å bare vis litt forståelse og prøv å sett deg i deres sko. 20 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 19. oktober 2023 #1090 Del Skrevet 19. oktober 2023 totti_1 skrev (15 minutter siden): Hun er iallefall konfliktsky når det kommer til Gjert? Meget stor forskjell på å være konfliktsky og "følelsesmessig ikke tilstede og kun husmor". Faktisk er det slik at de barna som opplever en barndom der mor/far ikke er følelsesmessig tilstede kan forårsake minst like mye ( ofte mer en fysisk vold) traumer hos barn. Så det å faktisk blande Tone inn her er enda verre. Guttene har da ikke nevnt mor ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tossitinthetrash Skrevet 19. oktober 2023 #1091 Del Skrevet 19. oktober 2023 StinkySocks skrev (1 time siden): Hvorfor har Gjerts kone (og mor til hans barn) samt datteren deres fremdeles valgt å bo hjemme i to år da, hvis denne historien din faktisk er sann? Og sønnene hans kunne vel ha gått offentlig ut med denne informasjonen, i stedet for å bare "gå rundt grøten" og sutre sånn som sønnen har valgt å holde på nå. I så fall ville de jo faktisk bevisst hvorfor de har valgt å holde seg lengst mulig unna faren deres, i stedet for å bare fremstå som noen sutrekopper. Dattera bor ikke der. Kan ikke forklare hvorfor mor enda er sammen med han, men livet kan være komplisert. Og det er ikke nødvendigvis enkelt å leve med en sånn mann. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. oktober 2023 #1092 Del Skrevet 19. oktober 2023 Carabilla skrev (2 minutter siden): De er nok bare fortvila over at Narva valgte å samarbeidet med Gjert. Kan forstå det da de selv prøver å distansere seg fra Gjert men blir pokka nødt til å ha han hengende rundt seg pga Narve....prøv å bare vis litt forståelse og prøv å sett deg i deres sko. Nemlig . De ønsker seg distanse fra faren , men han fortsetter å henge etter dem i trenerrollen for Narve . 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 19. oktober 2023 #1093 Del Skrevet 19. oktober 2023 Har aldri hatt spesielt interesse for sport egentlig, men nå heier jeg på desse gutta❤️❤️ 16 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 19. oktober 2023 #1094 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Carabilla skrev (4 minutter siden): De er nok bare fortvila over at Narva valgte å samarbeidet med Gjert. Kan forstå det da de selv prøver å distansere seg fra Gjert men blir pokka nødt til å ha han hengende rundt seg pga Narve....prøv å bare vis litt forståelse og prøv å sett deg i deres sko. Da er spørsmålet om de selv har tilbudt seg å trene Narve og la han være en del av deres gruppe eller om de mener han skal ha en dårligere trener og få dårligere resultater enn dem. Det er ikke greit om en person mobber bare fordi han selv har vært et mobbeoffer. Endret 19. oktober 2023 av Majer 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. oktober 2023 #1095 Del Skrevet 19. oktober 2023 Majer skrev (20 minutter siden): Jeg håper moderator fjerner kommentarene til dere som skriver som om han har gjort noe galt- vi vet ikke. Dere bryter med reglene her inne. Eh jo han har gjort noe galt ! 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. oktober 2023 #1096 Del Skrevet 19. oktober 2023 FreezeandFawn skrev (17 minutter siden): En ting er sikkert, denne saken viser hva som bor i folk på verste vis. Folk virker helt besatt av tanken på at brødrene må være ufordragelige, bortskjemte og nå også løgnere, ingenting annet kan stemme. Og når kronikken til brødrene kommer ut, da burde det plutselig være en privatsak, stakkars Gjert, og "hvor er bevisene?". Jeg blir helt matt. Enig👏 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresskaret Skrevet 19. oktober 2023 #1097 Del Skrevet 19. oktober 2023 Majer skrev (Akkurat nå): Da er spørsmålet om de selv har tilbudt seg å trene Narve og la han være en del av deres gruppe. Det er ikke greit om en person mobber bare fordi han selv har vært et mobbeoffer. Ja, de ga Narve tilbudet å trene med dem, men han valgte å være igjen med Gjert. 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 19. oktober 2023 #1098 Del Skrevet 19. oktober 2023 Mheihei skrev (3 timer siden): Det triste nå er at han ikke innrømmer det, men forhåpentligvis blir de trodd og får fred! Helt vilt å tenke på hva som faktisk foregår innenfor husets fire vegger. I tillegg hvor naive nordmenn er. Eg tenker at far og sønner har ulik høgde for kva som er mishandling. Faren ser på det som streng oppdragelse og kanskje til tider på kanten. MEN eg skreiv det her fleire ganger. Når eg såg serien var eg sjokkert. Han var så slem og kontrollerende. Psykisk mihandling flere ganger, kalla dei, latterligjorde, invaderte dei. Når eg snakka med andre var det aldri nokon som var einige med meg. 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. oktober 2023 #1099 Del Skrevet 19. oktober 2023 Orly skrev (Akkurat nå): Eh jo han har gjort noe galt ! Det som diskuteres her er en påstand fra guttene om vold . Om det er galt eller ikke får være opp til hver enkelt å bedømme . Vil tro de fleste syns det er ille om han har vært voldelig mot sønnene sine . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surreal Skrevet 19. oktober 2023 #1100 Del Skrevet 19. oktober 2023 Opplever at dette er helt i tråd med det som tidligere har kommet frem. Og det jeg opplever at Gjert også innrømmer i podkasten. Jeg er ikke overrasket over brødrenes opplevelse og fremstilling av egen barndom. Samtidig skjønner jeg at Gjert ikke opplever seg selv som voldelig. Så for meg er ikke det et spørsmål om det ene eller det andre er sant. Familierelasjoner og konflikter er kompliserte greier. Og mange foreldre gjør mye feil. Noen gjør såpass mange feil at barna får alvorlige traumer av det. Selv om ikke det var hensikten. Og for de som samarbeider med han er kanskje spørsmålet om den fysiske volden han har utført er systematisk og over tid, eller om det er enkelt episoder (som i et barnesinn kan skape enorm frykt for gjentagelse). Og om volden har oppstått ut av det blå eller som en reaksjon på alvorlige hendelser der han ikke har hatt andre verktøy i verktøykassen sin. Uansett skal ikke noen barn oppleve vold. Verken psykisk eller fysisk. Og det som gir deg traumer, gir deg traumer. Folk må få bli trodd på det. Også selv om noen andre ville tålt samme behandling. Eller andre ville opplevd hendelsen som liten. Desverre er anklagene såpass alvorlig at ingen kan la det ligge. Så her fortsetter dramaet videre med fornyet styrke. Håper for alles del at ting nå kommer på bordet så de kan gå videre. Det å holde på hemmeligheter, og kanskje føle et ansvar for å straffe faren for det de og søsken har opplevde, har sin pris. Jeg synes det er kjipt for dem at de må ta skittentøysvasken offentlig. Men håper at det hjelper dem på sikt. Om det skaper forståelse for brødrene, i like stor grad som de kanskje tror, er jeg skeptisk til. Svært mange er oppvokst med blant annet oppdragervold. Og det er fortsatt noe mange barn i Norge opplever. Folk flest har sett de på tv og vil nok kunne mene at enkelte fremstår som "vanskelige barn" eller at de ikke viser nok tegn til å være mishandlet. At yngstemann fortsatt bor hjemme sier meg at situasjonen idag ikke er akutt. Enten det, eller så har ikke bvtj. fått noen bekymringsmelding og dette har gått helt under radaren hos dem. 17 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå