Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Litt rart at disse 3 brødrene sier faren er voldelig🤔 Sett serien... Synes alle de gutta spesielt yngste og eldste ( han høye lyse er roligere),men de 2 andre var nokså bestemte og rappkjefta som sin far, samt denne moren er jo bare hel SKJØNN og kjempe god og trygg mamma!!🌺 Så rart hun ikke velger å dra fra  sin voldelige mann da ? Hun har tross alt 2 mindreårige i hus🤔 Ingen i det huset virker redd sin far. 

Noe skurrer her føler jeg da....

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carabilla skrev (4 minutter siden):

De som betviler dette må rett og slett lese seg opp på vold og ulike typer vold.

Slutt å betvil folk som våger å åpne seg om dette, det gjør det bare enda mer stigmatiserende å snakke høyt om.

I de aller fleste tilfeller stemmer det nok, men ikke i alle. Man skal ikke drive offentlig uthenging på den måten. Vi har et rettsvesen. Vi vet ingenting. Det eneste vi vet er at ingen har sagt at Narve har slått noen. Han må få slippe.

Endret av Majer
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk vold var iallefall værre for min del enn å få juling...så ikke undervurder skadeomfanget  man får. Som barn av voldelige omsorgspersoner ønsker jeg bare å si en ting, man er utrolig lojal mot sine foreldre uansett og det at de først brøt kontakt som voksne er absolutt ikke uvanlig.

Man bare godtar at situasjonen er sånn, ofte får man et annet perspektiv når man får barn selv og traumene kommer opp igjen.

• Liker 30
  • Hjerte 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La oss si  jeg aldri hadde løpt før og vil havne på landslaget nå. Da hadde jeg hatt en stor ulempe som er såpass gammel som jeg er og utrent. Jeg hadde blitt stresset om de rundt meg var flinkere enn meg. Betyr det at jeg bør få en fordel (doping) eller at alle andre skal ta hensyn (løpe saktere)? Nei. Narve må få ha treneren sin.

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (1 minutt siden):

Psykisk vold var iallefall værre for min del enn å få juling...så ikke undervurder skadeomfanget  man får. Som barn av voldelige omsorgspersoner ønsker jeg bare å si en ting, man er utrolig lojal mot sine foreldre uansett og det at de først brøt kontakt som voksne er absolutt ikke uvanlig.

Man bare godtar at situasjonen er sånn, ofte får man et annet perspektiv når man får barn selv og traumene kommer opp igjen.

Ja, man får gjerne et nytt og annet perspektiv når man får barn selv.

Her velger altså Henrik å flytte hjem til sin angivelig voldelige far, den far som fortsatt skaper frykt hos ham. Med seg har han egne små barn. Det kan virke som om han på et vis ikke frykter at den voldelige faren skal foreta seg noe som kan forårsake traume hos dine egne barn. 

Merkelig.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrende123 skrev (4 minutter siden):

Mener du at rappkjefta mennesker ikke kan ha blitt utsatt for vold av foreldrene sine? Rar teori. Og Tone fremstår vel egentlig i stor grad som følelsesmessig flat/avstengt? God til å være husmor og organisere ja, men hovedholdningen har jo vært at det er Gjert som bestemmer. 

Så bra at du vet sååå mye bedre da og kan vite at Tone er følelsesmessig ikke tilstede🙈

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 minutt siden):

Så bra at du vet sååå mye bedre da og kan vite at Tone er følelsesmessig ikke tilstede🙈

Hun er iallefall konfliktsky når det kommer til Gjert?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (Akkurat nå):

Her velger altså Henrik å flytte hjem til sin angivelig voldelige far, den far som fortsatt skaper frykt hos ham. Med seg har han egne små barn. Det kan virke som om han på et vis ikke frykter at den voldelige faren skal foreta seg noe som kan forårsake traume hos dine egne barn. 

Merkelig.

Du kan ikke bruke det mot han, ofte så forstår man ikke situasjon selv engang, fordi det er det eneste man kjenner til...slutt å døm brødrene og heller vis empati.

Dette må være helt forferdelig tøft for dem og noe de har forsøkt å skåne familien for, men var nå tvunget til å si noe pga Gjert ikke gir seg.

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper moderator fjerner kommentarene til dere som skriver som om han har gjort noe galt- vi vet ikke. Dere bryter med reglene her inne.

Endret av Majer
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (10 minutter siden):

Litt rart at disse 3 brødrene sier faren er voldelig🤔 Sett serien... Synes alle de gutta spesielt yngste og eldste ( han høye lyse er roligere),men de 2 andre var nokså bestemte og rappkjefta som sin far, samt denne moren er jo bare hel SKJØNN og kjempe god og trygg mamma!!🌺 Så rart hun ikke velger å dra fra  sin voldelige mann da ? Hun har tross alt 2 mindreårige i hus🤔 Ingen i det huset virker redd sin far. 

Noe skurrer her føler jeg da....

Det verste jeg vet er andres «mening « om noen som mener seg utsatt for vold . Tre brødre som er så kjente som disse , ville neppe peke i retning vold hvis det ikke stemmer . Her er det tre mot en , å likevel tviles det. Mammaen og de to yngre søskenene lider garantert under dette . 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Majer said:

Jeg håper moderator fjerner kommentarene til dere som skriver som om han har gjort noe galt- vi vet ikke. Da bryter dere med reglene her inne.

Og vice versa med alle som forsvarer faren og sverter sønnene!

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (3 minutter siden):

Merkelig.

Ja, min venninne sender også egne barn til deres besteforeldre, hvor en av dem mishandlet min venninne. Så ja, han er nok ikke den første og ikke den siste som gjør slik. Sett fra en annen side, de var i samme hus til å passe litt på.

• Liker 16
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Carabilla skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke bruke det mot han, ofte så forstår man ikke situasjon selv engang, fordi det er det eneste man kjenner til...slutt å døm brødrene og heller vis empati.

Dette må være helt forferdelig tøft for dem og noe de har forsøkt å skåne familien for, men var nå tvunget til å si noe pga Gjert ikke gir seg.

Nemlig . Gjert har ved å dra «offerkortet « tvunget frem denne sannheten . 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (2 minutter siden):

Og vice versa med alle som forsvarer faren og sverter sønnene!

Dette! 🙏

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...