tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #681 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Jobbermedbarn skrev (15 minutter siden): Dette er kun spekulasjoner, helt utrolig hva KG tillater i denne tråden. @Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset! Sånne som deg ja, som er etter andre som skriver. Var intet spekulativt i det jeg sa, helt greit å skrive slik saken står og baserer seg på det som er kjent i saken også. Ikke jeg som hevder at Gjert er voldelig og hva som verre er, jeg tar faktisk til motstand mot den toskeskapen. Det synes du er greit at folk skriver, jeg som forsvarer Gjert og Narve (som er den svake part her), det synes du er ugreit... Du er bare usakelig, merk dere jobbermedbarn moderatorer, jeg synes vedkommende er manipulerende og har sett det i flere tråder, er etter andre brukere. Endret 15. oktober 2023 av tvertimot 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 15. oktober 2023 #682 Del Skrevet 15. oktober 2023 Jobbermedbarn skrev (8 timer siden): I denne låste situasjonen er det vel ikke så usannsynlig at det har vært noen avtaler slik at alle kan være med på treningsreise? Trist at det er blitt sånn, men vanskelig for forbundet også som skal prøve å ta hensyn til alle i den låste situasjonen. Når det er sagt så er jeg enig med varsleren at man må kreve av voksne mennesker at de oppfører seg uansett. Det er mange måter å si/møte ting på. Dette @Jobbermedbarn er også spekulasjoner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 15. oktober 2023 #683 Del Skrevet 15. oktober 2023 keops skrev (1 time siden): Men du kan jo ikke vite om trenerjobben går på bekostning av forholdet til barna. Det kan jo være barna ikke vil vite av ham uansett. Ettersom han sitter på betydelig kompetanse så er det forståelig at han ønsker å jobbe videre med å trene andre. Du kan jo heller ikke konkludere noenting angående Gjerts privatøkonomi, tvilsomt at du vet hvilke økonomiske forpliktelser/utfordringer han har. Det hender at voksne barn ikke er foreldres førsteprioritet. Vanskelig å vite hvordan andre tenker. Jeg som publikummer ønsker at når vi har en så god trener i landet så må den personen få drive med dette. De voksne barna hans ser ut til å trives i furtemodus, ikke alle ønsker å bruke livet sitt på dette. Den går åpenbart på bekostning av forholdet til barna mtp mediesakene som forteller om at brødrene opplever det som utrygt å ha sin far der. Det at han insisterer på å oppholde seg på samme sted som sønnene når saken er så betent som den framstår nå virker kun mot sin hensikt. Jeg hadde ikke tolket det som et forsøk på forsoning om min far gjorde det samme. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 15. oktober 2023 #684 Del Skrevet 15. oktober 2023 tvertimot skrev (1 time siden): Intet i veien for at han både kan ha ambisjoner som trener og samtidig også ha et ønske om å reparere relasjonen til sine barn. Hva gjelder media så har Gjert håndtert den biten ganske forbilledlig, han har absolutt ikke sagt noe kontroversielt, noe heller ikke Narve har. Ikke om man ser hvor urimelig løpergutta er, som har frøset dem ut og brukt Jakob sin stjernestatus til å få gjennomslag for egen urimelighet. Når det er sagt, at Jakob ikke uttaler seg betyr ikke at han ikke er ille, det som er verst i denne saken er hvordan han og Henrik fryser ut og ekskluderer. At strategien er at han ikke skal uttale seg forsvarer intet, han er en større årsak til brålet enn hva Narve og Gjert er selv om han ikke sier så mye. Mer enn noe er det han som står bak at de blir frøset ut, muligens med føringer av Henrik. Møtt med en så stor urimelighet så kan man si at Narve og Gjert har taklet media veldig greit og vært fair, noe ikke løpebrødrene er som bedriver et så skittent spill som de gjør. Og derfor unner jeg dem intet og har lite til overs for dem, untaket er Filip som i alle år har vært den mest jordnære av løperbrødrene. Forbilledlig? Er du morsom eller? Kryptiske instagraminnlegg på bryllupsdagen til Jakob, gjentatte aviser og nå hyret inn Elden for å forsvare sin rett til å være på stadion på bekostning av sine egne sønner? 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 15. oktober 2023 #685 Del Skrevet 15. oktober 2023 Fotballfluen skrev (1 minutt siden): Forbilledlig? Er du morsom eller? Kryptiske instagraminnlegg på bryllupsdagen til Jakob, gjentatte aviser og nå hyret inn Elden for å forsvare sin rett til å være på stadion på bekostning av sine egne sønner? Helt enig, ikke mye forbilledlig det nei 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 15. oktober 2023 #686 Del Skrevet 15. oktober 2023 I Grosny skrev (7 timer siden): Narve har trådd varsomt i saken. Han har stort sett klart å holde kjeft, det er trenerne hans som har sagt noe. Hæ? Narve har trådd varsomt? Er su ironisk nå? Narve som slengte med leppa om Jacob eller Henrik hver gang han kom nær en journalist under VM? Drizzt skrev (6 timer siden): Jeg skjønner ikke at noen i tråden kan forsvare Henrik og Jakob sin oppførsel som minner mer og mer på trakassering og mobbing av bl.a. Narve. Og hvor har Narve vært mobber? Jeg har ikke lest slike uttalelser i media og jeg mener at jeg følger godt med nyhetsbildet. Mens jeg skjønner ikke hvordan noen kan forsvare Narve og Gjert, med trakasseringen de driver med. Narve som kommer med syrlige slengkommentarer om andre hele tiden i media, Gjert som insisterer på å trakassere sønnene sine som kun ønsker avstand fra ham, og dette voldsomme martyr-opplegget om at Narve ofres fordi han ikke får ha med sin egen personlig trener, noe som er het vanlig at ikke alle får uansett. De fremstiller det som om Narve er den eneste idrettsutøveren i Norge som ikke får ha med hovedtreneren sin. tvertimot skrev (1 time siden): jeg som forsvarer Gjert og Narve (som er den svake part her), det synes du er ugreit... Idrettsforbundet, som nok vet mer om bakgrunnen for saken enn vi gjør, anser derimot brødrene som den svake part mot sin far. Fotballfluen skrev (6 minutter siden): Forbilledlig? Er du morsom eller? Kryptiske instagraminnlegg på bryllupsdagen til Jakob, gjentatte aviser og nå hyret inn Elden for å forsvare sin rett til å være på stadion på bekostning av sine egne sønner? Nettopp! 10 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #687 Del Skrevet 15. oktober 2023 Fotballfluen skrev (12 minutter siden): Forbilledlig? Er du morsom eller? Kryptiske instagraminnlegg på bryllupsdagen til Jakob, gjentatte aviser og nå hyret inn Elden for å forsvare sin rett til å være på stadion på bekostning av sine egne sønner? Han vil da vel ikke være på stadion på bekostning av noen, er fint mulig at løperbrødrene kan prestere selv om Gjert er der for Narve, mitt poeng er at løperbrødrene er de som må legge fra seg denne meningsløse kampen. Den dagen de gjør det er ikke dette lenger en sak, men de er sta og legger såpass press på forbundet at sågar forbundslederen har stått og måtte juge for media. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #688 Del Skrevet 15. oktober 2023 velociraptor skrev (4 minutter siden): Hæ? Narve har trådd varsomt? Er su ironisk nå? Narve som slengte med leppa om Jacob eller Henrik hver gang han kom nær en journalist under VM? Narve er frøset ut av løperbrødrene som har stukket kjepper i hjulene for han, urimelige og egosentriske løpergutter som er høy på seg selv. Sett i lys av hvordan de har sabotert for han (og Gjert samt Per) så har ikke Narve sagt noe kontroversielt. Snarere tvert imot, her er Jakob's status brukt på feigeste vis for å ødelegge for andre, Narve sine uskyldige utspill til sammenligning er helt uskyldige. Dokumentere gjerne hva Narve skal ha sagt som er så ille, uten å henvise til noe blir det du kommer med bare latterlg. Så løperbrødrene er de som lager og opprettholder hele denne saken, og bruker den for alt det er verdt for å unnskylde egne prestasjoner og skylde alt på andre. Hadde de latt Gjert få være trener for Narve og ikke stukket kjepper i hjulene for Narve, da hadde dette ikke vært noen sak. Men løpergutta er gjennomført egosentriske høy på seg selv, usmakelige trassaldergutter. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 15. oktober 2023 #689 Del Skrevet 15. oktober 2023 Fotballfluen skrev (20 minutter siden): Den går åpenbart på bekostning av forholdet til barna mtp mediesakene som forteller om at brødrene opplever det som utrygt å ha sin far der. Det at han insisterer på å oppholde seg på samme sted som sønnene når saken er så betent som den framstår nå virker kun mot sin hensikt. Jeg hadde ikke tolket det som et forsøk på forsoning om min far gjorde det samme. Ja, de sier de føler det er utrygt med far på tribune/stadion. Dette fremstår ganske tragikomisk etterhvert. Dette er voksne menn med egne familier etterhvert. Skal vi liksom tro at flåkjeften Henrik føler seg utrygg med sin gamle far på tribuneplass eller Narve ved samme spisebord? Eller at den pr-kåte Jacob som bortimot poster hva for farge han har på undertøyet i alle sosiale medier som finnes, ikke greier å prestere hvis han må oppføre seg som folk overfor Narve og sin utstøtte far? Dette tror jeg er maktsyke menn som nyter å vise hva for følger det får for de som ikke er inne i varmen. Tror ikke et sekund på at de er utrygge annet enn på at Narve slår dem i mesterskap etterhvert. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #690 Del Skrevet 15. oktober 2023 velociraptor skrev (10 minutter siden): Idrettsforbundet, som nok vet mer om bakgrunnen for saken enn vi gjør, anser derimot brødrene som den svake part mot sin far. Toppen av naivitet er å ikke se at de største stjernene får det som dem vil, klart forbund strekker seg langt for å imøtekomme deres krav. Det du insinuerer med det dumme du lirer ut av deg her, er at Gjert er så forferdelig at forbundet har stelt i stand dette for å beskytte de stakkars løperbrødrene. Slik er det jo ikke, her er det løpergutta som har presset forbundet og forsøker å gjøre seg selv til offer... Du så hvordan Henrik gjorde et patetisk og mislykket forsøk på å skylde Jakob's 1500-meter fiasko på forbundet, det ble kraftig kritisert og bare naive personer køpte slik sprøyt og hvordan han igjen forsøkte å gjøre seg og broren til offer. Jeg ser derimot hvordan de er, de er gjennomskuet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #691 Del Skrevet 15. oktober 2023 keops skrev (2 minutter siden): Ja, de sier de føler det er utrygt med far på tribune/stadion. Som om Gjert skulle tatt livet av dem eller denget dem opp i full offentlighet under et EM, VM eller OL... Er jo Narve han skal ha fokus på under et mesterskap, og det at han skal være trener for han det kjempes for. Så her serverer de en forklaring som ikke henger på greip. Men ingen enkel sak for forbundet heller dette, det viser jo det at forbundslederen måtte stå å juge for det Norske folk i et tidlig intrevju og at det ble holdt igjen lenge at Jakob og løperbrødrene hadde vært pågangspersoner for å få Gjert utestengt (noe som jo er åpenbart for alle selv om det ble løyet om men nå er bekreftet og forbundslederen ble tatt i løgn). Kommer mer, og det vil ikke se fint ut for forbundets del tenker jeg... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 15. oktober 2023 #692 Del Skrevet 15. oktober 2023 tvertimot skrev (Akkurat nå): Som om Gjert skulle tatt livet av dem eller denget dem opp i full offentlighet under et EM, VM eller OL... Er jo Narve han skal ha fokus på under et mesterskap, og det at han skal være trener for han det kjempes for. Så her serverer de en forklaring som ikke henger på greip. Men ingen enkel sak for forbundet heller dette, det viser jo det at forbundslederen måtte stå å juge for det Norske folk i et tidlig intrevju og at det ble holdt igjen lenge at Jakob og løperbrødrene hadde vært pågangspersoner for å få Gjert utestengt (noe som jo er åpenbart for alle selv om det ble løyet om men nå er bekreftet og forbundslederen ble tatt i løgn). Kommer mer, og det vil ikke se fint ut for forbundets del tenker jeg... Nei, at de blir stresset av Gjerts nærvær vil jeg tro, men utrygge tror jeg ikke de er. Virker som de ønsker mest mulig oppmerksomhet rundt bryllupet også, at det nærmest er en fjær i hatten å fornedre foreldrene offentlig. Om folk har store konflikter med sine nærmeste er det vel mer vanlig å dempe denne type arrangement for ikke å få så mye offentlig fokus på vonde ting innad i familien. Men slik er det ikke her, virker faktisk som de nyter all viraken rundt situasjonen. Jeg tror også det kommer mye mer, vil tro Henrik får god bruk for breikjeften fremover. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #693 Del Skrevet 15. oktober 2023 keops skrev (2 minutter siden): Nei, at de blir stresset av Gjerts nærvær vil jeg tro, men utrygge tror jeg ikke de er. Virker som de ønsker mest mulig oppmerksomhet rundt bryllupet også, at det nærmest er en fjær i hatten å fornedre foreldrene offentlig. Om folk har store konflikter med sine nærmeste er det vel mer vanlig å dempe denne type arrangement for ikke å få så mye offentlig fokus på vonde ting innad i familien. Men slik er det ikke her, virker faktisk som de nyter all viraken rundt situasjonen. Jeg tror også det kommer mye mer, vil tro Henrik får god bruk for breikjeften fremover. At de blir stresset av Gjerts nærvære tenker jeg også, de har tross alt hatt han hengende over seg i alle år, og Gjert er en som har sterke meninger om alt de har foretatt seg. Klart at det vil være et ubehag å ha han gående rundt seg under forberedelsene, således er det også naturlig at de ikke ønsker å ha han til stede under mesterskap. Jeg synes også som deg, at de dyrker litt det å være i offer-rollen, og da har de jo noe å skylde på også de gangene det går galt. Og galt går det for alle idrettsstjerner innimellom, det har historien vist oss i mange tiår og det har Jakob opplevd i begge de foregående VM på 1500 meter, som også er en øvelse med mye taktikkeri. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 15. oktober 2023 #694 Del Skrevet 15. oktober 2023 Her i Norge har vi domstoler som dømmer og straffer. Og så har vi Friidrettsforbundet med Slokvik i spissen som lager sin egen «folkedomstol». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. oktober 2023 #695 Del Skrevet 15. oktober 2023 Stargaze skrev (3 minutter siden): Her i Norge har vi domstoler som dømmer og straffer. Og så har vi Friidrettsforbundet med Slokvik i spissen som lager sin egen «folkedomstol». Lover ikke bra når en av lederene står og juger til det norske folk i intervju i alle fall, da er de på syltynn is. Akkurat kommet frem at det ble gjort for å skjerme den store stjerna, altså Jakob. Men nå er det altså avslørt at han var en av pådriverne for å få Gjert utestengt (som igjen gikk ut over Narve og Per), men fortsatt ror forbundet seg så godt de kan ut igjen ved å si at andre bidro til det også - at Henrik var delaktig virker også åpenbart. Grums i forbundet og saftig kritikk vil komme, så jeg ser ikke bort fra at det hele ender med at Gjert vil ende opp med akredittering likevel. Vinteren vil bli lang i friidrettsforbundet som har tatt en så horribel avgjørelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 15. oktober 2023 #696 Del Skrevet 15. oktober 2023 Synes det er bra at NFIF ikke ønsker å ha folk med den typen oppførsel med på mesterskap. Blir intr å se hva Elden kan forhandle fram. Elden kler GI godt. Mulig han får god bruk for den hjelpen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 15. oktober 2023 #697 Del Skrevet 15. oktober 2023 Huff, berre trist og vondt heile familiekonflikten 😕 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 15. oktober 2023 #698 Del Skrevet 15. oktober 2023 Forbundet burde tatt et kurs i kommunikasjon med mer, men at de forholder seg til subjektive opplevelser av utrygghet hos utøvere er lite kontroversielt. Alle som har sett tv-serien med livet i Ingebrigtsenfanilien har vel også en viss forståelse for at Gjert som stresser rundt i full konkurransemodus kan være lettere traumatisk og trigge stress som ikke er gunstig før konkurranse. Mot slutten ville ikke Jakob ha Gjert rundt seg selv da faren fortsatt var trener, og sin aller beste sesong hadde han uten Gjert i kulissene. Han tenker selvsagt i likhet med alle toppidrettsutøvere på det som er best for seg og egne behov, så må andre kjempe for seg selv. Det er jo det team Gjert har valgt å gjøre også, både ved å uttale seg ganske friskt i en rekke intervjuer og nå ved bruk av advokat. Hvis det rent juridisk er fritt opptil forbundet å fordele det begrensede antallet akkrediteringer de har å dele ut, ser jeg ikke helt at Elden kan gjøre annet enn å bruke overtalelseskunster og for øvrig få Gjert til å fremstå i et bedre lys. For dette handler nok vel så mye om å sikre Gjerts interesser som Narves. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 16. oktober 2023 #699 Del Skrevet 16. oktober 2023 MildeMarie skrev (6 timer siden): Synes det er bra at NFIF ikke ønsker å ha folk med den typen oppførsel med på mesterskap. Blir intr å se hva Elden kan forhandle fram. Elden kler GI godt. Mulig han får god bruk for den hjelpen. Hvilken type oppførsel sikter du til? Utfrysning, mobbing og manipulering av ledelsen i idrettsforbundet? Nei, vent. Det er Henrik det. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. oktober 2023 #700 Del Skrevet 16. oktober 2023 velociraptor skrev (9 timer siden): Mens jeg skjønner ikke hvordan noen kan forsvare Narve og Gjert, med trakasseringen de driver med. Narve som kommer med syrlige slengkommentarer om andre hele tiden i media, Gjert som insisterer på å trakassere sønnene sine som kun ønsker avstand fra ham, og dette voldsomme martyr-opplegget om at Narve ofres fordi han ikke får ha med sin egen personlig trener, noe som er het vanlig at ikke alle får uansett. De fremstiller det som om Narve er den eneste idrettsutøveren i Norge som ikke får ha med hovedtreneren sin. Du forteller en historie som jeg ikke finner troverdig, skal man basere seg på det som er kommet ut i media. Kunne du ikke kommet med konkrete lenker og eksempler som viser denne trakasseringen fra Gjert og Narve? Gjert er omtrent fraværende i media, Narve er tilbaketrukket og nesten ikke sier noe om saken ... Det største problemet er at: forbundet lukker øynene for trakasseringen mot Gjert og Narve fra noen av brødrene forbundet tar side i en familiekonflikt når de skal være upartiske alle bøyer nakken for brødrene og samtidig glemmer hvem som fikk de dit de er ved å kaste ham og andre utøvere under bussen alle ser ut til å applaudere arrogansen og den idiotiske oppførselen som noen av brødrene viser gang på gang i intervjuer og omtale av andre Så hvorfor skal vi takke pent ja kun til brødrene, men ikke slippe til andre utøvere? Spør du meg så må Gjert få en medalje fra kongen for å ha klart det få andre har klart og løftet tre av sine barn til dette nivået. Istedet får han bare hets. Utakk er verdens lønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå