Kinder Skrevet 13. oktober 2023 #501 Del Skrevet 13. oktober 2023 anonym111111 skrev (9 minutter siden): Da er vi uenige. Det kan skje ting i livet som gjør at det blir vanskelig å forholde seg til personer som tar part i en sak, dersom saken er alvorlig. Jeg har sluttet å antyde ting, men synes det er rart at det er helt greit å legge skyld på brødrene og klage på deres oppførsel, når man ikke VET hva som har skjedd og hva de går igjennom. Hvorfor er det greit å ta side, men bare den ene? Hvorfor skal du ta side i denne saken da? Hvorfor kan du ikke diskutere denne saken uten å ta side? Ja, det kan være vanskelig å forholde seg til personer man møter i livet. Derfor kan brødrene ha så lite kontakt de bare vil med Narve utenfor jobb. Men på jobb oppfører man seg profesjonelt. De trenger ikke å like han, men de må jo oppføre seg mot han. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #502 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Kinder skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal du ta side i denne saken da? Hvorfor kan du ikke diskutere denne saken uten å ta side? Ja, det kan være vanskelig å forholde seg til personer man møter i livet. Derfor kan brødrene ha så lite kontakt de bare vil med Narve utenfor jobb. Men på jobb oppfører man seg profesjonelt. De trenger ikke å like han, men de må jo oppføre seg mot han. I de siste innleggene har jeg vel ikke tydelig tatt side, men gjort oppmerksom på at Gjert KAN ha gjort noe han ikke skulle og at forbundet KAN ha mer informasjon enn det som kommer fram i media. Derfor synes jeg det blir feil at mange som ikke vet hva som har skjedd skjeller ut brødrene og kaller de det ene og det andre... Endret 13. oktober 2023 av anonym111111 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 13. oktober 2023 #503 Del Skrevet 13. oktober 2023 MildeMarie skrev (4 minutter siden): Ang. stemningen mellom Narve og brødrene, er jo én ting vi faktisk vet, Narves oppfordring til media om å skrive om det «alle vet». Og som brødrene forsøker å holde unna media, av hensyn til tredjepart. Hvorfor Narve ordla seg sånn til pressen vet vi jo ikke. I mangel av (nyansert) informasjon om hva som har skjedd, navigerer han potensielt i et minefelt når han interagerer med brødrene, og pressen. Håper noen hjelper ham med det Synes Henrik er ganske ryddig når han sier mange av ryktene er syke. Jeg skjønte ikke helt hva som var galt med det. Hvilen tredjepart er det du snakker om her? Jeg har ikke sagt at det er galt av Henrik å si at ryktene er syke, jeg mener at det burde dempe ryktespredningen. Det jeg sier er at han har uttalt seg om ryktene. Og hvorfor skulle han omtalt ryktene som syke, om det var noe hold i dem? Og ja, Narve bør selvsagt ikke uttale seg om familiekonflikten i media. Der er vi helt enig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 13. oktober 2023 #504 Del Skrevet 13. oktober 2023 totti_1 skrev (8 minutter siden): Enig, men mye av problemet i dag er Forbundets feil. De er talentløse. Sjefen der burde holdt en pressekonferanse eller sendt en pressemelding. Hvor de presiserer at Gjert har handlet i strid med idrettens etiske regelverk og at Fridrettsforbundet basert på den informasjonen de har ikke kan ha en slik trener. De bør takle alle oppfølgingsspørsmål med å vise til personvernhensyn. De bør klare å vise litt ansikt og autoritet, for å legge denne død. godt poeng 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 13. oktober 2023 #505 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Jeg ser forvørig Anne Farseth er den konfliktskye lederen i Fridrettsforbundet. Hun virker helt bak mål og ingen vet hvordan hun ser ut. Har hun jobben på deltid ved siden av stillingen i Helsedirektoratet forresten? Ingen idrettsbakgrunn å snakke om, men en jurist fra offentlig sektor. Jaja... Endret 13. oktober 2023 av totti_1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 13. oktober 2023 #506 Del Skrevet 13. oktober 2023 anonym111111 skrev (1 minutt siden): I de siste innleggene har jeg vel ikke tydelig tatt side, men gjort oppmerksom på at Gjert KAN ha gjort noe han ikke skulle og at forbundet KAN ha mer informasjon enn det som kommer fram i media. Derfor synes jeg det blir feil at mange som ikke vet hva som har skjedd skjeller ut brødrene og kaller de det ene og det andre... Ja, å kalle folk for ting er ikke greit. Det blir like feil som å spre ondsinnete rykter om mennesker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #507 Del Skrevet 13. oktober 2023 anonym111111 skrev (2 minutter siden): I de siste innleggene har jeg vel ikke tydelig tatt side, men gjort oppmerksom på at Gjert KAN ha gjort noe han ikke skulle og at forbundet KAN ha mer informasjon enn det som kommer fram i media. Derfor synes jeg det blir feil at mange som ikke vet hva som har skjedd skjeller ut brødrene og kaller de det ene og det andre... Det er viktig å stille spørsmål til personer som konkluderer på utydelig grunnlag. Du gjør ikke noe galt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 13. oktober 2023 #508 Del Skrevet 13. oktober 2023 Er vel ingen tvil om at konflikten gjelder noe mer alvorlig enn feiden mellom brødrene og Gjert/Narve. Om det kun var det saken gjaldt hadde de fortalt det for lenge siden. Men som jeg har sagt tidligere, kommer nok ikke sannheten frem før etter at de har lagt opp og de begynner å skrive bøker om det. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 13. oktober 2023 #509 Del Skrevet 13. oktober 2023 anonym111111 skrev (20 minutter siden): Dette er jo noe du bare TROR. Hvorfor tar du så ensidig side i saken når du ikke VET? Du mener forbundet lyver om årsaken til deres avgjørelse? Når man ikke vet kan man kun ta utgangspunkt i det man har av informasjon. anonym111111 skrev (18 minutter siden): Hvordan kan du si dette uten å kjenne til saken? Klart det kan være vanskelig å forholde seg til noen som har tatt side i en sak dersom det er alvorlig nok. Hvordan kan du kalle oppførselen til brødrene dyssosial når du ikke vet hva de går gjennom? Og hvordan kan du påstå at forbundet lyver om hvorfor de har utrestengt Gjert? Har du bevis, eller tar du side i en sak du faktisk ikke kjenner godt nok? Fordi de ikke har gått ut og sagt noe!!!! Man forholder seg til det som er. Det er sånn det er å leve i et demokrati med lover og regler. Skummelt at flere av dere er mot demokratiske prosesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne_Toholt Skrevet 13. oktober 2023 #510 Del Skrevet 13. oktober 2023 Stakkars Narve, gode gutten vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #511 Del Skrevet 13. oktober 2023 Nisse123 skrev (4 minutter siden): Det er viktig å stille spørsmål til personer som konkluderer på utydelig grunnlag. Du gjør ikke noe galt. Takk, ja, synes veldig mange går ut fra at konflikten skyldes småting og slitasje over mange år. Det er jo mange ting som tyder på at alvorligere ting kan ha skjedd, og da bør man ha litt forståelse for at brødrene har det tøft og kan opptre på en måte som de ikke ville gjort ellers. Mange er også sikre på at forbundet lyver i sin begrunnelse for hvorfor Gjert ble utestengt, uten å vite noe om hverken saken eller hvor mye info forbundet har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #512 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (2 minutter siden): Når man ikke vet kan man kun ta utgangspunkt i det man har av informasjon. Fordi de ikke har gått ut og sagt noe!!!! Man forholder seg til det som er. Det er sånn det er å leve i et demokrati med lover og regler. Skummelt at flere av dere er mot demokratiske prosesser. Det er jo demokratisk å ivareta alle parter, slik forbundet forsøker å gjøre. Opplevelsen av urettferdighet er subjektiv og vil alltid eksistere. Det at de plikter å ivareta en part, betyr ikke at en annen diskrimineres. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #513 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Majer skrev (7 minutter siden): Når man ikke vet kan man kun ta utgangspunkt i det man har av informasjon. Fordi de ikke har gått ut og sagt noe!!!! Man forholder seg til det som er. Det er sånn det er å leve i et demokrati med lover og regler. Skummelt at flere av dere er mot demokratiske prosesser. Jeg er ikke mot demokratiske prossesser. Men man bør ha forståelse for at alle saker ikke kan legges ut om i media, og man bør forstå at det KAN være tungtveiende grunner for at brødrene og forbundet reagerer som de gjør. Det er ikke greit å skjelle ut brødrene for deres oppførsel når man ikke vet hva som har skjedd. Endret 13. oktober 2023 av anonym111111 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 13. oktober 2023 #514 Del Skrevet 13. oktober 2023 anonym111111 skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke mot demokratiske prossesser. Men man bør ha forståelse for at alle saker ikke kan legges ut om i media, og man bør forstå at det KAN være tungtveiende grunner for at brødrene og forbundet reagerer som de gjør. De har fremdeles ikke rett til det jo mindre det er ord mot ord. Det er ikke sånn norsk jus fungerer. Det fungerer kanskje for IS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #515 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (4 minutter siden): De har fremdeles ikke rett til det jo mindre det er ord mot ord. Det er ikke sånn norsk jus fungerer. Det fungerer kanskje for IS. Når man sammenligner norske personalsaker med terrororganisasjoner har man virkelig gått tom for argumenter. Prøv noe annet. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #516 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Majer skrev (10 minutter siden): De har fremdeles ikke rett til det jo mindre det er ord mot ord. Det er ikke sånn norsk jus fungerer. Det fungerer kanskje for IS. Så du mener forbundet har gjort noe ulovlig? Det kan finnes sikre kilder på at noe er gjort, selv om det av ulike årsaker ikke er anmeldt eller kommet fram i media. Jeg sier bare at det KAN være ting vi ikke vet om som fører til at brødrene har det vanskelig og trenger å ivaretas. Hvorfor synes du det er greit å kalle brødrene stygge ting når du ikke vet hva de går gjennom? Ingen har dømt Gjert for noe, men ting kan få konsekvenser på en arbeidsplass også uten domfellelse. Kan du ikke vise sympati med eller ha forståelse for noen uten at det foreligger en domfellelse? Endret 13. oktober 2023 av anonym111111 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 13. oktober 2023 #517 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Nisse123 skrev (2 minutter siden): Når man sammenligner norske personalsaker med terrororganisasjoner har man virkelig gått tom for argumenter. Prøv noe annet. Nei, det viser hvor latterlig det er. Det må tydeligvis til for å få fram poenget. Endret 13. oktober 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 13. oktober 2023 #518 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (1 minutt siden): Nei, det viser hvor latterlig det er. Det må tydeligvis til for å få fram poenget. Nei, det var et lavmål av deg 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #519 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (1 minutt siden): Nei, det viser hvor latterlig det er. Det må tydeligvis til for å få fram poenget. Poenget er jo at man ikke trenger å være sikker på at noen er uskyldige selv om de ikke er anmeldt eller domfelt. Brødrene kan ivaretas selv om det ikke finnes en domfellelse, og det er nok det forbundet forsøker å gjøre. Å kalle brødrene det ene og det andre, når det faktisk har skjedd noe som påvirker dem i så stor grad synes jeg ikke noe om. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #520 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (3 minutter siden): Nei, det viser hvor latterlig det er. Det må tydeligvis til for å få fram poenget. Det viser kun liten evne til refleksjon og nyansering. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå