Justlooking Skrevet 13. oktober 2023 #481 Del Skrevet 13. oktober 2023 Kan ikke være lett for Narve …. https://www.nrk.no/sport/grep-inn-etter-henrik-ingebrigtsens-oppforsel_-narve-gilje-nordas-bekrefter-uonsket-hendelse-1.16592980 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #482 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Majer skrev (13 minutter siden): Da får de ta pause fra idretten, gå gjennom det, ikke ødelegge for Narve og komme tilbake når de er klare. PS. Henrik blir kanskje for gammel, men jeg har mer lyst til å se han i oangtennssporet uansett. Hvorfor skal de ta pause? VET du hva konflikten skyldes? Skal utøvere/arbeidstakere presses ut UAVHENGIG av hva treneren/sjefen har gjort? Nå har forbundet sagt at hensynet til brødrenes trygghet veier mer, og det har med SAKEN å gjøre. De har vurdert hva som er riktig ut fra den informasjonen de har om saken, som de sier er krevende. De har gått flere runder på dette, og vet nok også mer enn oss om saken. Om noen har gjort noe de ikke skulle, kan det dessverre også gå ut over en tredje part, men det betyr ikke at man ikke bør gripe inn. Narve tas også hånd om, og ingen ønsker i utgangspunktet å ødelegge for han. Det er ikke DET denne saken handler om. Forbundet løser saken på den måten de mener er best for alle, men sier jo at det er en krevende sak. Endret 13. oktober 2023 av anonym111111 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 13. oktober 2023 #483 Del Skrevet 13. oktober 2023 anonym111111 skrev (2 minutter siden): Narve tas også hånd om, og ingen ønsker i utgangspunktet å ødelegge for han. Det er ikke DET denne saken handler om. Kan du i hvert fall ta avstand fra brødrenes uspiselig oppførsel da de nektet Narve å sitte ved samme bord eller skal du fortsette å måke på med ditt? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #484 Del Skrevet 13. oktober 2023 Justlooking skrev (5 minutter siden): Kan ikke være lett for Narve …. https://www.nrk.no/sport/grep-inn-etter-henrik-ingebrigtsens-oppforsel_-narve-gilje-nordas-bekrefter-uonsket-hendelse-1.16592980 Sikkert ikke lett, men her ble det jo også tatt tak i. Det blir likevel en bagatell i forhold til saken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 13. oktober 2023 #485 Del Skrevet 13. oktober 2023 anonym111111 skrev (1 time siden): Klart ikke alle ryktene stemmer, men det betyr ikke at noe alvorlig ikke har skjedd. Klart du ikke kan forstå hvorfor brødrene oppfører seg som de gjør (også mot Narve, som har valgt å beholde Gjert) og at forbundet har tatt den avgjørelsen de har, når du ikke vet hva som har skjedd. Hvordan kan du si at det handler om penger når forbundet begrunner avgjørelsen med trygge rammer og utøverne fokus? Vet du mer enn forbundet om denne saken? Hva med utøveren Narve Gilje Nordås? Han har kanskje ikke behov for trygge rammer og fokus? 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 13. oktober 2023 #486 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) anonym111111 skrev (8 minutter siden): Hvorfor skal de ta pause? VET du hva konflikten skyldes? Skal utøvere/arbeidstakere presses ut UAVHENGIG av hva treneren/sjefen har gjort? Nå har forbundet sagt at hensynet til brødrenes trygghet veier mer, og det har med SAKEN å gjøre. De har vurdert hva som er riktig ut fra den informasjonen de har om saken, som de sier er krevende. De har gått flere runder på dette, og vet nok også mer enn oss om saken. Om noen har gjort noe de ikke skulle, kan det dessverre også gå ut over en tredje part, men det betyr ikke at man ikke bør gripe inn. Narve tas også hånd om, og ingen ønsker i utgangspunktet å ødelegge for han. Det er ikke DET denne saken handler om. Forbundet løser saken på den måten de mener er best for alle, men sier jo at det er en krevende sak. Forbundet tar nok hensyn til brødrene fordi de vet at de er pr magneter og tar medaljer. Jeg kan umulig tro at de hadde brydd seg i den grad om det gjaldt en B utøver. Om kirurgen ikke tåler anestesilegen får han bytte jobb. Så enkelt er det. For Ingebrigtsenbrødrene er idrett jobb. Idrett skal være mot rasisme og diskriminering. Her kjører Narve under bussen. Brødrene oppfører seg ikke som folk og så lenge de ikke sier noe er det deres ansvar. Endret 13. oktober 2023 av Majer 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #487 Del Skrevet 13. oktober 2023 Pås skrev (3 minutter siden): Kan du i hvert fall ta avstand fra brødrenes uspiselig oppførsel da de nektet Narve å sitte ved samme bord eller skal du fortsette å måke på med ditt? Har lest i media at her var det snakk om avtaler og retningslinjer laget på forhånd som ble brutt. Hele historien er ikke kjent. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #488 Del Skrevet 13. oktober 2023 Kinder skrev (16 minutter siden): Hvordan kan du være enig med meg i noe jeg ikke har skrevet? Jeg har skrevet at brødrene må kunne forholde seg til Narve på et profesjonelt plan uansett. Det er vel ingen som dømmer den ene eller den andre ut fra ting vi ikke vet noe om (bortsett fra du som i flere innlegg påstår at du vet hva som har skjedd og har kommet med flere hint til grove anklager). Vi vet jo for eksempel at det ble en sak utav at Narve ikke fikk sitte ved et bord av brødrene i jobbsammenheng, og sånt er ikke greit. Er man på jobb oppfører man seg profesjonelt, og drar ikke inn familiekonflikter som andre ikke har noe med å gjøre der. Om du mener at det er greit å oppføre seg slik på jobb, får du ta det på din kappe. Og ja, noe har skjedd. Og det vi faktisk vet noe om, er hvordan trenerrollen til Gjert har påvirket hans rolle som far. Og det kan være alvorlig nok til at de har fått nok og ikke ønsker kontakt (på nåværende tidspunkt iallfall). Og det er helt forståelig, for sånne konflikter kan arte seg til å bli veldig ødeleggende relasjoner. De ryktene du har spredd i denne tråden, vet vi overhodet ingenting om. Det er noe utenforstående har begynt å spre. Dermed burde vi også holde oss for gode til å spre de videre. Da er vi uenige. Det kan skje ting i livet som gjør at det blir vanskelig å forholde seg til personer som tar part i en sak, dersom saken er alvorlig. Jeg har sluttet å antyde ting, men synes det er rart at det er helt greit å legge skyld på brødrene og klage på deres oppførsel, når man ikke VET hva som har skjedd og hva de går igjennom. Hvorfor er det greit å ta side, men bare den ene? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 13. oktober 2023 #489 Del Skrevet 13. oktober 2023 anonym111111 skrev (Akkurat nå): Da er vi uenige. Det kan skje ting i livet som gjør at det blir vanskelig å forholde seg til personer som tar part i en sak, dersom saken er alvorlig. Jeg har sluttet å antyde ting, men synes det er rart at det er helt greit å legge skyld på brødrene og klage på deres oppførsel, når man ikke VET hva som har skjedd og hva de går igjennom. Hvorfor er det greit å ta side, men bare den ene? Klarer man ikke forholde seg til kollegaene så slutter man. Man ødelegger ikke for kollegaen. Det er dyssosial oppførsel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 13. oktober 2023 #490 Del Skrevet 13. oktober 2023 Pås skrev (4 minutter siden): Kan du i hvert fall ta avstand fra brødrenes uspiselig oppførsel da de nektet Narve å sitte ved samme bord eller skal du fortsette å måke på med ditt? Ikke bare ble han nektet å sitte ved samme bord, men de krevde også at han forlot området reservert det norske landslaget. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #491 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (3 minutter siden): Forbundet tar nok hensyn til brødrene fordi de vet at de er pr magneter og tar medaljer. Jeg kan umulig tro at de hadde brydd seg i den grad om det gjaldt en B utøver. Om kirurgen ikke tåler anestesilegen får han bytte jobb. Så enkelt er det. For Ingebrigtsenbrødrene er idrett jobb. Idrett skal være mot rasisme og diskriminering. Her kjører Narve under bussen. Dette er jo noe du bare TROR. Hvorfor tar du så ensidig side i saken når du ikke VET? Du mener forbundet lyver om årsaken til deres avgjørelse? 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #492 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (2 minutter siden): Klarer man ikke forholde seg til kollegaene så slutter man. Man ødelegger ikke for kollegaen. Det er dyssosial oppførsel. Hvem som er mest dyssosial her kan definitivt diskuteres. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #493 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (2 minutter siden): Klarer man ikke forholde seg til kollegaene så slutter man. Man ødelegger ikke for kollegaen. Det er dyssosial oppførsel. Hvordan kan du si dette uten å kjenne til saken? Klart det kan være vanskelig å forholde seg til noen som har tatt side i en sak dersom det er alvorlig nok. Hvordan kan du kalle oppførselen til brødrene dyssosial når du ikke vet hva de går gjennom? Og hvordan kan du påstå at forbundet lyver om hvorfor de har utrestengt Gjert? Har du bevis, eller tar du side i en sak du faktisk ikke kjenner godt nok? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #494 Del Skrevet 13. oktober 2023 Oida skrev (5 minutter siden): Ikke bare ble han nektet å sitte ved samme bord, men de krevde også at han forlot området reservert det norske landslaget. Vet du HVORFOR? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsen Skrevet 13. oktober 2023 #495 Del Skrevet 13. oktober 2023 Alle som har sett på dokuserien deres så vel bruddet komme, i en eller annen form. De nevnte det jo mange ganger selv, at Gjert var dårlig på å kombinere trener- og farsrollen - og at de trolig ville måtte velge mellom de to på et tidspunkt. De utsatte valget, og som en konsekvens ble begge rollene ødelagt. Og noen pedagogisk og raus trener, eller far, fremsto han ikke som, så jeg har ingen problemer med å forstå at brødrene hadde og har behov for avstand til sin far. Kompromissløs kruttønne er vel en ganske grei beskrivelse av Gjert, og for meg virker det som om det er egenskaper som mange av sønnene har arvet. Kanskje har det skjedd noe mer. Men minner om Henriks uttalelser kort tid etter bruddet: Quote Han sier at det er «ubehagelig å snakke om» og at ingen kan ta fra faren prestasjonene han har skapt med sønnene. Ifølge Henrik tok det litt tid før Gjert Ingebrigtsen kom over det. – Men den siste måneden har vært klart bedre enn den første. Folk bearbeider ting forskjellig. Spesielt når det er følelser involvert. Jeg er interessert i å jobbe med forholdet vårt for at det skal bli bedre enn det noen gang har vært, sier han og forteller at relasjonen er i bedring. – Jeg skal ikke straffe Gjert for noe. Jeg skal forsøke å lappe sammen det forholdet vi har, sier Henrik Ingebrigtsen til Aftenposten. https://www.vg.no/sport/friidrett/i/ML84oR/henrik-ingebrigtsen-ga-faren-beskjed-om-at-han-var-vraket-var-ubehagelig Mitt inntrykk, basert på hvordan de har fremstått over tid, er at ingen av de involverte er spesielt tilgivende, i praksis. Så da går det som det går. At f.eks. Gjert har oppført seg ufint mot sønnene etter bruddet, med såret ego og det hele, og dermed bidratt til enda steilere fronter, ville vært i tråd med hvordan han for meg fremsto i Team Ingebrigtsen, i hvert fall. 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 13. oktober 2023 #496 Del Skrevet 13. oktober 2023 Babyface skrev (3 timer siden): Jeg takket for meg, men MÅ kommentere etter at det ble kjent i går at Friidrettsforbundet utestenger Gjert; jeg ler av alle som hiver sin fulle støtte til Gjert i kommentarfeltene, skråsikre på at han er en kjernekar, han er jo tross alt en fantastisk trener, og sønnene er noen drittsekker. 😂😂 Altså, hvis folk ikke snart forstår at det er seriøse grunner til at han fryses ut både av familie og offentlige instanser, er det ikke håp. Folk som gir uforbeholden støtte er i beste fall fullstendig naive. Hvordan kan man tro blindt godt om noen man kun kjenner gjennom media? 😂 Jeg ler! Alle MÅ da forstå at det ligger noe bak. 😂 Og så ser jeg nok en gang at mange skylder på sønnene. Det er da for fanken ikke de som har bestemt at Gjert ikke får akkreditering, det er Friidrettsforbundet. 😂 Enig, men mye av problemet i dag er Forbundets feil. De er talentløse. Sjefen der burde holdt en pressekonferanse eller sendt en pressemelding. Hvor de presiserer at Gjert har handlet i strid med idrettens etiske regelverk og at Fridrettsforbundet basert på den informasjonen de har ikke kan ha en slik trener. De bør takle alle oppfølgingsspørsmål med å vise til personvernhensyn. De bør klare å vise litt ansikt og autoritet, for å legge denne død. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 13. oktober 2023 #497 Del Skrevet 13. oktober 2023 Kinder skrev (1 time siden): Om Gjert har gjort det som visse folk i denne tråden hinter om, så er det altså ikke svart/hvitt å peke på at kona fortsatt blir hos han. Da er det også ganske utrolig at brødrene godtar at kona støtter Gjert ved å fortsett være sammen med han, når de ikke godtar at en utenfor familien lar Gjert trene han. Jeg vet også at det ikke må en dom og fengsel til før andre må settes noen grenser i livet (?). Jeg vet også at veldig mange saker hos politet blir henlagt på bevisets stilling, men at det selvsagt ikke betyr at handlingen ikke har skjedd. I svært mange saker mangler det dessverre nok bevis, naturlig nok. Men så vidt jeg vet er ikke Gjert anmeldt for noe som helst. Dessuten; Henrik selv har jo sagt at at han har sett mange syke rykter om at alt mulig har skjedd. Men siden ingen av dem involverer han i stor grad velger han å ikke kommentere dem. Ville han kommet en en uttalelse om at ryktene var syke, om de faktisk stemte? Men jeg skjønner godt at forholdet mellom brødrene og Gjert er dårlig, jeg tror ingen er overrasket over akkurat det. Gjert burde jo ha trukket seg fra trenerrollen for lenge siden, og heller bare fokusert på å være pappa. Ut fra hvordan han har fremstilt seg som trener kombinert med å være pappa, og ut fra hvordan andre nær han har beskriver hvordan han har kombinert disse to rollene, har han ikke fått det til på en god måte. Så jeg kan forstå at brødrene ikke ønsker å ha Gjert i nærheten på konkurranser, for det er jo helt klart mange vonde følelser mellom dem. Det jeg ikke forstår er oppførselen deres mot Narve, som ikke er en del av familien. Og det jeg heller ikke forstår er at friidrettsforbundet ikke løser akkrediteringen til Gjert på en annen måte, men det handler vel til syvende og sist om penger. Ang. stemningen mellom Narve og brødrene, er jo én ting vi faktisk vet, Narves oppfordring til media om å skrive om det «alle vet». Og som brødrene forsøker å holde unna media, av hensyn til tredjepart. Hvorfor Narve ordla seg sånn til pressen vet vi jo ikke. I mangel av (nyansert) informasjon om hva som har skjedd, navigerer han potensielt i et minefelt når han interagerer med brødrene, og pressen. Håper noen hjelper ham med det Synes Henrik er ganske ryddig når han sier mange av ryktene er syke. Jeg skjønte ikke helt hva som var galt med det. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #498 Del Skrevet 13. oktober 2023 anonym111111 skrev (1 minutt siden): Hvordan kan du si dette uten å kjenne til saken? Klart det kan være vanskelig å forholde seg til noen som har tatt side i en sak dersom det er alvorlig nok. Hvordan kan du kalle oppførselen til brødrene dyssosial når du ikke vet hva de går gjennom? Og hvordan kan du påstå at forbundet lyver om hvorfor de har utrestengt Gjert? Har du bevis, eller tar du side i en sak du faktisk ikke kjenner godt nok? Folk som ikke forstår dette har sannsynligvis ikke opplevd eller vært vitne til lignende saker selv. Det går på evne til å sette seg inn i andres situasjon og se nyansene i saken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 13. oktober 2023 #499 Del Skrevet 13. oktober 2023 Så da skal brødrene gi opp sin karriere bare fordi Gjert MÅ være oppå de under mesterskap??? Herregud, det er ikke småtteri som kreves her. De har brukt livet sitt til å satse på denne idretten og blitt best i verden. Kjipt at det går ut over Narve, men det er ikke så svart- hvitt som noen skal ha det til. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #500 Del Skrevet 13. oktober 2023 Pås skrev (15 minutter siden): Kan du i hvert fall ta avstand fra brødrenes uspiselig oppførsel da de nektet Narve å sitte ved samme bord eller skal du fortsette å måke på med ditt? Det kan være grunner til deres oppførsel som vi ikke vet om. DERSOM saken er alvorlig, er det ikke rart at den også påvirker deres forhold til Narve. I utgangspunktet er jeg selvsagt mot mobbing, utestengig og dårlig behandling av andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå