Lykkelia Skrevet 12. oktober 2023 #421 Del Skrevet 12. oktober 2023 anonym111111 skrev (6 minutter siden): Tror ikke du skal gå ut fra at de ønsker å ødelegge for Narve. De synes kanskje bare det er vanskelig å forholde seg til han etter han valgte Gjert som trener etter det som har skjedd. Vanskelig og trist sak for alle de involverte. Ingen har sagt at de gjør dette for å ødelegge for Narve, men det er resultatet. Og når de ikke nøyer seg med å nekte faren adgang (som man ikke har grunnlag for å mene noe om), men i tillegg fryser ut og overser Narve, gjør de tilværelsen kjip for Narve. Skjønt når alt kommer til alt, er det jo Ingrbrigtsen-gutta selv som taper på det. «Alle» heier på Narve, som blir dårlig behandlet og er en uskyldig tredjepart. Som voksen må man faktisk klare å oppføre seg voksent når man er på jobb, og man må kunne forholde seg til sine kolleger på en hyggelig måte. Alt annet er direkte uprofesjonelt. (Da tenker jeg på hvordan de forholder seg til Narve.) 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 12. oktober 2023 #422 Del Skrevet 12. oktober 2023 Trist scene sønnene har gjort ovenfor faren. Det er tragisk. Dette er teater scene der sannheten må vises på den store scenen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 12. oktober 2023 #423 Del Skrevet 12. oktober 2023 Uansett bakgrunn for konflikten er det barnslig av brødrene å la det gå ut over Narve, som kun er Gjerts elev. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 12. oktober 2023 #424 Del Skrevet 12. oktober 2023 Lykkelia skrev (2 minutter siden): Ingen har sagt at de gjør dette for å ødelegge for Narve, men det er resultatet. Og når de ikke nøyer seg med å nekte faren adgang (som man ikke har grunnlag for å mene noe om), men i tillegg fryser ut og overser Narve, gjør de tilværelsen kjip for Narve. Skjønt når alt kommer til alt, er det jo Ingrbrigtsen-gutta selv som taper på det. «Alle» heier på Narve, som blir dårlig behandlet og er en uskyldig tredjepart. Som voksen må man faktisk klare å oppføre seg voksent når man er på jobb, og man må kunne forholde seg til sine kolleger på en hyggelig måte. Alt annet er direkte uprofesjonelt. (Da tenker jeg på hvordan de forholder seg til Narve.) Alt du skriver er helt riktig og noe de aller fleste vil tenke.. Helt til de kommer i en helt uløselig tvist selv. Det er nok veldig vanskelig for mange å forestille seg hvor umulig og lite gjennomførbart det faktisk er når man står midt oppi det selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 12. oktober 2023 #425 Del Skrevet 12. oktober 2023 Det er hat fra alle holdepunkter. Landslaget er ikke for alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 12. oktober 2023 #426 Del Skrevet 12. oktober 2023 Toppidrett er også veldig psykisk krevende, om Jacob må bruke masse unødvendig krefter og stress pga at faren er for tett på, så forstår jeg det. Alle som har hatt en fastlåst konflikt innad i familien bør forstå hvor tøft dette må være for de det gjelder. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 12. oktober 2023 #427 Del Skrevet 12. oktober 2023 Carabilla skrev (7 minutter siden): Alle som har hatt en fastlåst konflikt innad i familien bør forstå hvor tøft dette må være for de det gjelder. Og tenk på hvor små marginer det er i toppidrett og særlig løping. Dette må være en enorm belastning og dessverre er det i media. Jeg er bekymret for hva dette gjør med Jacob i lengden. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 12. oktober 2023 #428 Del Skrevet 12. oktober 2023 keops skrev (4 minutter siden): Narve fremstår som en vanlig, fornuftig person. Han sier at vi det ikke er noe han har kunnskap om som tilsier at han ikke kan ha Gjert som trener. Du mener han lyver da? Hvis det er så krevende for løperbrødrene å forholde seg til ulike personer så bør de finne seg andre karriereveier. Mennesker kan da opptre på én måte i en relasjon, og på én helt annen måte i en annen. Akkurat som man kan ha én identitet på hjemmebane og en annen på jobb. Det er fortsatt samme personen, og private forhold kan noen ganger få konsekvenser også i jobben dersom arbeidsgiver blir gjort oppmerksom på dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 12. oktober 2023 #429 Del Skrevet 12. oktober 2023 Dette er årevis med slitasje i bunnen sikkert bygd seg opp over lang tid. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 12. oktober 2023 #430 Del Skrevet 12. oktober 2023 Nisse123 skrev (1 minutt siden): Mennesker kan da opptre på én måte i en relasjon, og på én helt annen måte i en annen. Akkurat som man kan ha én identitet på hjemmebane og en annen på jobb. Det er fortsatt samme personen, og private forhold kan noen ganger få konsekvenser også i jobben dersom arbeidsgiver blir gjort oppmerksom på dette. Og noen ganger er folk ganske enkelt drevet av konflikt og ønsker at hele verden skal ta spesielle hensyn til akkurat dem. Vi ser noe tilsvarende i langrennsleiren, der Klæbo har store utfordringer med å få på plass en avtale. Masse ulne antydninger om alt mulig, som det blir stadig vanskeligere for folk rundt ham å forstå. Verken de andre utøverne eller journalistene greier å få klarhet i hvor problemet ligger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelia Skrevet 12. oktober 2023 #431 Del Skrevet 12. oktober 2023 Det var Gjert som var treneren til Narve hele veien, så jeg kan godt forstå at for ham var det ikke et valg han gjorde. Han fortsetter med det han alltid har gjort så lenge han ikke får en personlig grunn til å gjøre noe annet. Jeg har selv hatt en trener som har sittet i fengsel, og det plaget meg ikke så lenge han hadde gjort opp for seg og det han hadde gjort ikke satte meg i fare. Søviknes kom tilbake etter ting han hadde gjort. Petter Northug ble tilgitt etter fyllekjøring. Andre har kommet tilbake. Problemet her er at om Gjert skulle fortjene en irettesettelse eller straff av noe slag, så får han ikke vurdert saken sin eller gjort opp for seg. Istedenfor blir han hengt ut og straffet i det uendelige i media (og friidrettsforbundet), og det er opp til folkefantasien å lage seg bilder av hva han eventuelt har gjort. Hvor lenge skal han stå i en offentlig gapestokk med uavsluttet sak? Klart folk har forståelse for at det ikke er enkelt å manøvrere familiekonflikter i media, men jeg har faktisk ikke forståelse for at de ikke klarer å oppføre seg sivilisert mot Narve. Det er mange yrker der man må være hyggelig også mot folk man ikke liker eller har problemer med. Det kan være vanskelig, ja. Men nødvendig, ja! 7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 12. oktober 2023 #432 Del Skrevet 12. oktober 2023 Nisse123 skrev (1 minutt siden): keops skrev (6 minutter siden): Og noen ganger er folk ganske enkelt drevet av konflikt og ønsker at hele verden skal ta spesielle hensyn til akkurat dem. Vi ser noe tilsvarende i langrennsleiren, der Klæbo har store utfordringer med å få på plass en avtale. Masse ulne antydninger om alt mulig, som det blir stadig vanskeligere for folk rundt ham å forstå. Verken de andre utøverne eller journalistene greier å få klarhet i hvor problemet ligger. Jeg kjenner ikke til den andre saken. Men jeg har sjekket ut diverse artikler i denne saken, og for meg er det helt tydelig hvem som bærer hovedansvaret her. Ekspander Klønet det til da jeg skulle sitere deg her. Beklager dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 12. oktober 2023 #433 Del Skrevet 12. oktober 2023 Lykkelia skrev (3 minutter siden): Det var Gjert som var treneren til Narve hele veien, så jeg kan godt forstå at for ham var det ikke et valg han gjorde. Han fortsetter med det han alltid har gjort så lenge han ikke får en personlig grunn til å gjøre noe annet. Jeg har selv hatt en trener som har sittet i fengsel, og det plaget meg ikke så lenge han hadde gjort opp for seg og det han hadde gjort ikke satte meg i fare. Søviknes kom tilbake etter ting han hadde gjort. Petter Northug ble tilgitt etter fyllekjøring. Andre har kommet tilbake. Problemet her er at om Gjert skulle fortjene en irettesettelse eller straff av noe slag, så får han ikke vurdert saken sin eller gjort opp for seg. Istedenfor blir han hengt ut og straffet i det uendelige i media (og friidrettsforbundet), og det er opp til folkefantasien å lage seg bilder av hva han eventuelt har gjort. Hvor lenge skal han stå i en offentlig gapestokk med uavsluttet sak? Klart folk har forståelse for at det ikke er enkelt å manøvrere familiekonflikter i media, men jeg har faktisk ikke forståelse for at de ikke klarer å oppføre seg sivilisert mot Narve. Det er mange yrker der man må være hyggelig også mot folk man ikke liker eller har problemer med. Det kan være vanskelig, ja. Men nødvendig, ja! Bra innlegg. Jeg heller fortsatt mot å tenke at forbundet har grunner for å handle som de gjør. Det burde man jo kunne regne med også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 12. oktober 2023 #434 Del Skrevet 12. oktober 2023 Det må da kunne gå an å finne en bedre løsning enn det der, hvor en ikke ødelegger for én for å tilrettelegge for en annen. Så lenge det bare er en familiekonflikt og Gjert ikke har gjort noe han er blitt dømt for, må de kunne forholde seg til hverandre på en profesjonell måte. De kan bo på forskjellige hotell og Gjert kan få forbud mot å oppsøke sønnene, men de må kunne tåle at han befinner seg på arenaen med Narve. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. oktober 2023 #435 Del Skrevet 12. oktober 2023 Orly skrev (2 timer siden): 👏 riktig det du skriver Og det VET du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. oktober 2023 #436 Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) Så lenge det ikke kommer frem hva som faktisk har skjedd burde ikke løpebrødrene ha noe de skulle sagt. Det er utrolig feigt av de priviligerte guttene der å ikke la en person med mindre flaks- ikke trent av Gjert siden han var barn, få muligheten. Skal de fortsetter sånn bør de faktisk nektes å få delta i internasjonale konkurranser som representanter for Norge. Jeg mener forsåvidt det samme om Klæbo og andre som ikke klarer å tilpasse seg den norske modellen. Jeg vil sammenligne det med doping å nekte en annen å få ha med treneren sin inn i konkurransen fordi man selv ønsker et konkurransefortrinn. Vi kan ikke dømme noen basert på utsagn brødrene ikke vil bekrefte. Det er ikke sånn jus fungerer. Endret 12. oktober 2023 av Majer 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. oktober 2023 #437 Del Skrevet 12. oktober 2023 Lykkelia skrev (49 minutter siden): Det var Gjert som var treneren til Narve hele veien, så jeg kan godt forstå at for ham var det ikke et valg han gjorde. Han fortsetter med det han alltid har gjort så lenge han ikke får en personlig grunn til å gjøre noe annet. Jeg har selv hatt en trener som har sittet i fengsel, og det plaget meg ikke så lenge han hadde gjort opp for seg og det han hadde gjort ikke satte meg i fare. Søviknes kom tilbake etter ting han hadde gjort. Petter Northug ble tilgitt etter fyllekjøring. Andre har kommet tilbake. Problemet her er at om Gjert skulle fortjene en irettesettelse eller straff av noe slag, så får han ikke vurdert saken sin eller gjort opp for seg. Istedenfor blir han hengt ut og straffet i det uendelige i media (og friidrettsforbundet), og det er opp til folkefantasien å lage seg bilder av hva han eventuelt har gjort. Hvor lenge skal han stå i en offentlig gapestokk med uavsluttet sak? Klart folk har forståelse for at det ikke er enkelt å manøvrere familiekonflikter i media, men jeg har faktisk ikke forståelse for at de ikke klarer å oppføre seg sivilisert mot Narve. Det er mange yrker der man må være hyggelig også mot folk man ikke liker eller har problemer med. Det kan være vanskelig, ja. Men nødvendig, ja! Dette. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 12. oktober 2023 #438 Del Skrevet 12. oktober 2023 Carabilla skrev (3 minutter siden): Leste at hun ikke hadde sittet ved hovedbordet under bryllupsmiddagen heller. Fryktelig trist hele greia, har elsket å følge med på denne spesielle familien og hva de har fått til sammen. Det er jo helt rått å ha 3 toppidrettsutøvere i verdensklasse i samme søskenflokk. Hele verden har jo fulgt med på disse gutta. Ja, veldig trist det som har skjedd. Synes synd på alle de involverte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. oktober 2023 #439 Del Skrevet 12. oktober 2023 Så lenge det ikke kommer opp kan man heller ikke forholde seg til det. Norge er en rettsstat. Rettsstat er et fundament for demokrati. Idrettsutøvere som ikke støtter demokrati som styreform i Norge kan heller få representere Russland eller Nord Korea 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 12. oktober 2023 #440 Del Skrevet 12. oktober 2023 Majer skrev (Akkurat nå): Så lenge det ikke kommer opp kan man heller ikke forholde seg til det. Norge er en rettsstat. Rettsstat er et fundament for demokrati. Idrettsutøvere som ikke støtter demokrati som styreform i Norge kan heller få representere Russland eller Nord Korea. Men det kan hende forbundet vet mer enn det som kommer fram i media. Og derfor blir det feil å si at de har tatt feil avgjørelse hvis man ikke vet grunnen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå