AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Noen som har hatt en hel uke ferie alene i utlandet? Lengter etter sol og varme, hadde virkelig trengt en tur. Min mann sier at jeg bare må reise, han unner meg det. Men det sitter så utrolig langt inne å gjennomføre det. Vi har et barn på 3 år. Er det totalt egoistisk å reise fra mann og barn på denne måten, eller er det innafor? Anonymkode: b2f9b...9d0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Nei. Reis og lad batteriene, du kommer helt sikkert til å få en fantastisk tur. Anonymkode: fdd38...db2 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Du må bestemme selv om det er innafor, for meg hadde det ikke vært innafor å bruke en uke ferie alene Anonymkode: ae6c0...c72
Anonym6789 Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Om du syns det er greit og din mann syns det er greit, så er det bare til å reise Og om det ikke går på bekostning av andre ting dere kunne gjort felles (mtp økonomi) 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du må bestemme selv om det er innafor, for meg hadde det ikke vært innafor å bruke en uke ferie alene Anonymkode: ae6c0...c72 Kan du utdype hvorfor det ikke hadde vært innafor for deg? Anonymkode: b2f9b...9d0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Ta med deg barnet Anonymkode: 6114e...b73
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du utdype hvorfor det ikke hadde vært innafor for deg? Anonymkode: b2f9b...9d0 Drit i hva andre synes, gjør det som passer deg. Alene blir du jo ikke uansett, er andre mennesker her i verden Anonymkode: 6114e...b73 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du utdype hvorfor det ikke hadde vært innafor for deg? Anonymkode: b2f9b...9d0 Fordi jeg ønsker p bruke de få ferieukene jeg har med familien Anonymkode: ae6c0...c72
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta med deg barnet Anonymkode: 6114e...b73 Ja, for å reise alene med et barn på 3 år er jo kjempeferie... Anonymkode: 95b8b...a54 9 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ta med deg barnet Anonymkode: 6114e...b73 Da blir det jo ikke ferie sånn som TS vil ha🙈 Anonymkode: eec66...549 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Om du ønsker, og mannen ikke har noe imot det, go for it, sier nå jeg. Jeg hadde ikke klart det, hadde fått dårlig samvittighet for å reise fra ungen så lenge og "belemre" mannen med all jobben hjemme. Men det er jo bare meg og min dårlige samvittighet - jeg hadde overhodet ikke tenkt noe negativt om jeg hørte en som hadde reist på solo-ferie, jeg hadde tvert imot vært skitmisunnelig Anonymkode: 95b8b...a54 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Go for it !! Anonymkode: dcabc...01a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 jeg tar en uke alene hvert år, gjort det siden ungen var 4. Jeg synes 3 år er litt tidlig for mor å dra bort en hel uke, men hvis det er mannen din som er barnets primærtilknytningsperson og du er den sekundære er det jo ikke noe problem. I de fleste familier er mor primær, men ikke i alle. Du kjenner ditt barn og vet om ungen er like fornøyd med å ha pappa i alle situasjoner - min var (er) mammadalt. Anonymkode: 08721...17d 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi jeg ønsker p bruke de få ferieukene jeg har med familien Anonymkode: ae6c0...c72 Deg om det, jeg ønsker å slappe av litt også i ferien, har jo alle hverdagene med familien. Anonym6789 skrev (1 time siden): Om du syns det er greit og din mann syns det er greit, så er det bare til å reise Og om det ikke går på bekostning av andre ting dere kunne gjort felles (mtp økonomi) Øøh- med mindre man har helt ubegrenset med penger vil det jo selvsagt gå på bekostning av ting man kunne gjort felles, men hva så? Hver gang jeg deler en flaske vin med en venninne er det 200 kroner mindre vi kunne brukt på felles ting i familien. Hver gang mannen min spiser en sjokolade er det 50 kroner mindre til fellesbudsjettet. Hva så? Familien min er da ikke en Mao/Stalin-kommuniststat. Vi unner hverandre en ferietur eller noe god mat eller en opplevelse uten at alt mååå gjøres felles. I fjor var jeg en uke i Portugal, det kom vel på en 15 000 inkludert fly, hotell, mat. De 15 000 kunne selvsagt bli brukt på å gjøre noe felles, fikse noe i huset, hva som helst, men hva så? Så lenge man unner hverandre det og er enige må det da være greit, samme om det (selvsagt!!) går på bekostning av noe annet. Anonymkode: 08721...17d 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 Jeg reiste fra min sønn på knapt 2 år, og leverte han til min ex. Trengte å sove, slappe av og kunne lese en bok eller sitte på do uten å bli forstyrret. Hadde barnet 98% alene med var desperat og tenkte at faren hadde godt av å ta ansvar. Det gikk greit og var litt kjedelig, og kom hjem med nye batterier. Anonymkode: da237...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 Når mannen din unner deg det, hadde jeg slått til! Det kommer mange dager med familien. Ellers er det jo helt vanlig at menn reiser på gutteturer og kvinner reiser på jenteturer, eller man reiser på kjærestetur uten barna, så gjør det med god samvittighet! At noen andre ikke kunne tenkt seg å gjøre slik, er helt greit det også, men ikke la det gi deg dårlig samvittighet. Anonymkode: 99473...f37 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): jeg tar en uke alene hvert år, gjort det siden ungen var 4. Jeg synes 3 år er litt tidlig for mor å dra bort en hel uke, men hvis det er mannen din som er barnets primærtilknytningsperson og du er den sekundære er det jo ikke noe problem. I de fleste familier er mor primær, men ikke i alle. Du kjenner ditt barn og vet om ungen er like fornøyd med å ha pappa i alle situasjoner - min var (er) mammadalt. Anonymkode: 08721...17d Synes det er fantastisk når mødre også tar seg litt "fri" og slipper litt kontroll. For mange er det viktig å lade batteriene litt Anonymkode: 99473...f37 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 Kjør på. Jeg gjør det en gang i året og koser meg SÅ mye!! Det er den ene uka i året jeg får være superegoistisk å sette meg og mitt foran alt annet 😅 Stå opp når jeg vil, nyte frokosten så lenge jeg orker, treningsøkt, legge meg på stranda med en bok, småsove litt, lunch, stranda igjen, kanskje litt shopping, takeawaymiddag og serie på rommet/verandaen. Trenger ikke mer jeg altså, fy farao det er digg. Anonymkode: 51fe9...b16 3
Gjest Anonyme-meg Skrevet 16. august 2022 #19 Skrevet 16. august 2022 Dra på tur, kos deg masse og lad batterier. Barnet og faren får det nok veldig fint hjemme, så ikke noe å ha dårlig samvittighet for.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #20 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Deg om det, jeg ønsker å slappe av litt også i ferien, har jo alle hverdagene med familien. Øøh- med mindre man har helt ubegrenset med penger vil det jo selvsagt gå på bekostning av ting man kunne gjort felles, men hva så? Hver gang jeg deler en flaske vin med en venninne er det 200 kroner mindre vi kunne brukt på felles ting i familien. Hver gang mannen min spiser en sjokolade er det 50 kroner mindre til fellesbudsjettet. Hva så? Familien min er da ikke en Mao/Stalin-kommuniststat. Vi unner hverandre en ferietur eller noe god mat eller en opplevelse uten at alt mååå gjøres felles. I fjor var jeg en uke i Portugal, det kom vel på en 15 000 inkludert fly, hotell, mat. De 15 000 kunne selvsagt bli brukt på å gjøre noe felles, fikse noe i huset, hva som helst, men hva så? Så lenge man unner hverandre det og er enige må det da være greit, samme om det (selvsagt!!) går på bekostning av noe annet. Anonymkode: 08721...17d Ja du om det Anonymkode: ae6c0...c72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå