Gå til innhold

Brudd vs nært dødsfall

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt knust etter ett komplisert brudd. Har aldri hatt det så vondt. Selv ikke da min far døde i ung alder, skjønner bare ikke at ett brudd kan slå et dødsfall. Er det vanlig å bli så knust? 

Anonymkode: 49023...84d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 20.10):

Jeg er helt knust etter ett komplisert brudd. Har aldri hatt det så vondt. Selv ikke da min far døde i ung alder, skjønner bare ikke at ett brudd kan slå et dødsfall. Er det vanlig å bli så knust? 

Hei❤❤️🩹 ja ved et brudd kan det være vanlig at det gjør fryktelig vondt innerst i hjertet🥺😭 "i feel you". Som om noen er død. 

Har akkurat gått gjennom et brudd selv og jeg tok det hardt selv om vi begge var enige om å gå fra hverandre. Det er så innmari SÅRT at det ikke funka. Vi var begge glad i hverandre og ikke kranglet vi heller. Noe bare forandret seg mellom oss. Som førte til at det beste var om vi gikk fra hverandre. Han var mannen i mitt liv. Og det gjør ennå vondt å tenke på at vi ikke er et par lengre. Tror aldri det vil gå over. Det samme skjer jo ved et dødsfall, savnet vil jo alltid være der selv om den tunge sorgen kan blekne litt etterhvert.

Du er utrolig glad i eksen din (sånn som jeg tolker det) og det må være lov. Derfor gjør det så grusomt vondt å gi slipp på han. (Eller tanken på å gi slipp på det som kunne ha vært)

-Har ikke noe mer å skrive. Ta godt vare på deg selv. Ta den tiden du trenger til å sørge, og akseptere følelsene du opplever. Kjenn på følelsene for deretter å la dem gå...❤ det kommer bedre dager etterhvert, jeg lover. Klem🥰

Anonymkode: 51719...d69

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sorgen man ikke sender blomster til. Det er smerten som utløser reaksjonene vi har. Så å sammenligne scenarioer, vil ikke hjelpe :hjerte: Du husker det du står i her og nå, sterkest. For noen utløser brudd en livskrise.

Hos noen er dødsfall det verste, enten det er en nærstående, eller en kjæledyrsorg.

Alt er smerte og sorg i alle former, tar tid. Én dag og et steg om gangen.

Du er hèlt normal, med andre ord :hjerte: Nå er det viktig å huske de basale behovene. Hvile teller mye om det er vanskelig å sove. Bare vær ekstra snill med deg selv. 

Tenker på deg :klem:

Anonymkode: aee81...f0b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har vært mer lei meg etter samlivsbrudd enn da min bror døde, og det fortalte jeg mamma og skammet meg over det jeg følte.

Jeg sa til henne at samlivsbrudd er min private sorg som ingen kommer med blomster til eller har så stor forståelse for, og jeg har ingen å dele smerten med fordi det var jeg som var sammen med han som gikk fra meg og ingen andre.

Mamma sa at hun forstod faktisk...

Anonymkode: 69fac...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 20.10):

Jeg gikk gjennom ett helvete av en skilsmisse for mange år siden. Det kom som lyn fra klar himmel. Veldig mye vondt runde bruddet om feks barna våre, at eksen hadde vært utro og flyttet til ny partner. Jeg sørget så voldsomt at jeg forsøkte ta livet mitt.

Jeg fikk psykolog hjelp og psykologen sa at ett sånt brudd er verre enn om min eks bare hadde dødd. Ved døden er det ett punktum, personen finnes ikke lenger. Ved ett brudd så lever personen og du kanskje får med deg hva eksen gjør videre i livet sammen med andre kjærester.Det er som å klore av en skorpe hver gang du får høre hva eksen gjør og at eksen er lykkelig, mens du sørger. Så gror såret etter skorpen igjen og så lenge du sørger så vil de nye skorpene dras av igjen gang på gang på gang.

Nå er dette mange år siden for min del. Jeg savner ikke eksen, men jeg savner den familien vi var sammen med barna våre. Jeg gråter ikke lenger, jeg har kommet så langt at jeg kjenner meg heldig som får oppleve barn og barnebarn, noe eksen er en del avskåret fra fordi barna tar avstand til personen.

Anonymkode: e41cb...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjærlighetssorg går over. Sorg etter dødsfall er verre

Anonymkode: d20f8...4e6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...