Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

nisselue skrev (14 minutter siden):

Kan ikke begge deler være sant samtidig? At kvinner har for høye krav mens disse mennene har for lave standarder?

Det er veldig mye enten-eller tankegang i denne tråden som etter min mening blir feil uansett hvilken av alternativene man velger.

Men det er fortsatt bare menns problem at kvinner har for høye krav. Så lenge kvinner ikke klager, trenger de ikke å senke kravene for noen andres skyld. Man skal ikke bli sammen med noen av barmhjertighet eller samfunnshensyn. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er kanskje en forenkling, men det er jo så "enkelt"? Har du problemer - gjør noe med det. Trenger du hjelp til det - skaff deg hjelp. Det er snakk om å velge å være et offer eller ikke. 

Åpenbart gjelder ikke dette for mennesker med tunge psykiske lidelser, men er det bitterhet elle "hysteri" som du så fint kaller det, så mener jeg det kan være så enkelt som det. 

Anonymkode: 81b9c...572

Nei, det er aldri så enkelt som det. Det er jo ikke slik at de ikke har tenkt tanken at de ikke skal ha den situasjonen de ikke liker. Det å opplyse dem om at de kanskje skal slutte med det er jo rimelig fånyttes da. Så hvis man ikke vil være ulykkelig så må man bare slutte å være ulykkelig.

Problemet ligger i at de ikke klarer. Ikke i at de ikke vet hva som må til.

Og av og til får også ressurssterke folk problemer, og så tar de seg av det, og så forstår de ikke hva alle klager over. De kan jo bare gjøre noe med det. Det er så enkelt atte. Slutt med sytinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan ikke både være skyhøye på seg selv og i tillegg svakere på de områdene som betyr noe, som intelligens, selvinnsikt og sosiale ferdigheter. De kan ikke prate 70 % av tida uten å ha noe lurt å si. Det vil ikke damer ha, så da blir de inceler da.  De må justere det selvbildet sitt.

Anonymkode: a44dc...917

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (Akkurat nå):

Nei, det er aldri så enkelt som det. Det er jo ikke slik at de ikke har tenkt tanken at de ikke skal ha den situasjonen de ikke liker. Det å opplyse dem om at de kanskje skal slutte med det er jo rimelig fånyttes da. Så hvis man ikke vil være ulykkelig så må man bare slutte å være ulykkelig.

Problemet ligger i at de ikke klarer. Ikke i at de ikke vet hva som må til.

Og av og til får også ressurssterke folk problemer, og så tar de seg av det, og så forstår de ikke hva alle klager over. De kan jo bare gjøre noe med det. Det er så enkelt atte. Slutt med sytinga.

Jo, det er det. Man kan alltid gjøre noe for å komme seg ut av det om problemet er slike følelser som er nevnt her, om man faktisk vil. Det er den enkeltes ansvar å ha det bra i livet. Ingen andres. 

Er man bitter? Snakk med noen og få verktøy til å komme ut av den negative spiralen - det går an om man vil. Men det krever hardt arbeid, noe ikke alle er villige til å gjennomføre. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er fortsatt bare menns problem at kvinner har for høye krav. Så lenge kvinner ikke klager, trenger de ikke å senke kravene for noen andres skyld. Man skal ikke bli sammen med noen av barmhjertighet eller samfunnshensyn. 

Det var da fælt da. Det var jo ikke spørsmålet heller. Kan ikke noe av grunnen til at mange menn er ensomme være at kvinner er kresne? Det er helt unødvendig å gå dithen at de ikke skylder noen å senke kravene. Det vedrører jo ikke om det er en av grunnene eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det er det. Man kan alltid gjøre noe for å komme seg ut av det om problemet er slike følelser som er nevnt her, om man faktisk vil. Det er den enkeltes ansvar å ha det bra i livet. Ingen andres. 

Er man bitter? Snakk med noen og få verktøy til å komme ut av den negative spiralen - det går an om man vil. Men det krever hardt arbeid, noe ikke alle er villige til å gjennomføre. 

Noe mange ikke er kapable til å gjøre av forskjellige grunner. Du trenger ikke like at ikke alle er like ressurssterke som deg selv, men slik er nå engang virkeligheten uansett hvor mye du fornekter det.

Gjør et forsøk på en slik post med den tonen for de som sliter med overvekt. Se på reaksjonene du får.

EDIT: Jeg vil også gå så langt i å si at de fleste som er enige med deg her hadde vært uenige om de kom over slike uttalelser om overvekt. Men her er det jo om menn så hvem bryr seg.

Endret av nisselue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nisselue skrev (6 minutter siden):

Det var da fælt da. Det var jo ikke spørsmålet heller. Kan ikke noe av grunnen til at mange menn er ensomme være at kvinner er kresne? Det er helt unødvendig å gå dithen at de ikke skylder noen å senke kravene. Det vedrører jo ikke om det er en av grunnene eller ikke.

Ja, grunnen KAN være det. Men som sagt, så er bildet komplisert. Gjør de noe med å føle seg mindre ensomme? Prøver de å endre tankegangen slik at det å ha en dame ikke ses på som eneste løsningen på ensomheten? Forventer de å få alt servert på gullfat og plukke ut den dama de vil? Setter de likhetstegn mellom å "få fitte" og å ikke være ensom? 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (3 minutter siden):

Noe mange ikke er kapable til å gjøre av forskjellige grunner. Du trenger ikke like at ikke alle er like ressurssterke som deg selv, men slik er nå engang virkeligheten uansett hvor mye du fornekter det.

Gjør et forsøk på en slik post med den tonen for de som sliter med overvekt. Se på reaksjonene du får.

Fatshaming og påprakking av løsninger på overvekt er jo overalt. Nesten i alle blader og magasiner er det masse råd om slanking, trening, diett bla bla bla. Vi får servert slanke, stramme glansbilder i media, og så videre. 

Når det gjelder manglende kapasitet til å gjøre noe med ensomheten, er løsningen fortsatt ikke den at kvinner skal forbarme seg over ensomme menn og bli sammen med dem av feil grunner. Helsevesenet må på banen, og menn som ikke likestiller fitte og trivsel må få tilbud om tiltak som begrenser ensomheten.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grunnen KAN være det. Men som sagt, så er bildet komplisert. Gjør de noe med å føle seg mindre ensomme? Prøver de å endre tankegangen slik at det å ha en dame ikke ses på som eneste løsningen på ensomheten? Forventer de å få alt servert på gullfat og plukke ut den dama de vil? Setter de likhetstegn mellom å "få fitte" og å ikke være ensom? 

Din påstand var at de ikke skyldte noen å senke kravene som et tilsvar på om det kunne være en grunn. Alle de andre tingene er ... andre ting. At de har noe de må jobbe med er vi ikke uenige om i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fatshaming og påprakking av løsninger på overvekt er jo overalt. Nesten i alle blader og magasiner er det masse råd om slanking, trening, diett bla bla bla. Vi får servert slanke, stramme glansbilder i media, og så videre. 

Når det gjelder manglende kapasitet til å gjøre noe med ensomheten, er løsningen fortsatt ikke den at kvinner skal forbarme seg over ensomme menn og bli sammen med dem av feil grunner. Helsevesenet må på banen, og menn som ikke likestiller fitte og trivsel må få tilbud om tiltak som begrenser ensomheten.

Prate- og tur- og terapigrupper med andre menn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Fatshaming og påprakking av løsninger på overvekt er jo overalt.

Bare det at du har et eget ord for det tilsier jo at det er et konsept du er kjent med og ikke liker. Men du vil kreve å kunne gjøre det med menn som sliter likevel. Ok.

Nesten i alle blader og magasiner er det masse råd om slanking, trening, diett bla bla bla. Vi får servert slanke, stramme glansbilder i media, og så videre. 

Nei, hvorfor skulle det være det? En merkelig ting å putte inn der.

EDIT: Får jeg legge til at dette ikke var et hypotetisk spørsmål. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du skriver dette. Det hele minner mer om hvordan enkelte ikke takler å høre om andres problemer og går i forsvar med en gang om hvordan det ikke er noe de verken kan eller skal gjøre noe med. Helt uavhengig av om de har blitt bedt om det eller ikke.

Endret av nisselue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Prate- og tur- og terapigrupper med andre menn. 

Løsningene er sjelden vanskelige. Som med mange mentale problemer er det ikke løsningens vanskelighetsgrad som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, kvinner er den som sliter mest med forholdet til seg selv. 

Når de har blitt feite etter å ha født barn så skal mannen liksom godta det da? Det mener jo kvinner flest, i dag er det liksom er verdens prestasjon å føde et barn. Fremstilles som noe stort.

Anonymkode: 4a86b...eb7

Han må jo ikke godta det, likefullt som kvinner kan mene at han må godta det. Det er en fri verden. Det er ikke prestasjonen det går på da, men mye kan skje under svangerskap/fødsel og i tiden etter med en kvinnekropp. Akkurat det er bare biologi. Magemuskler blir delt, hofter låses, vaginaer revner etc. jeg fikk alle tre, og har varig hofteskade og blir operert for delte magemuskler. Men jeg er en lydig kvinne og kjenner min plass i «attraktivitethierakiet» og regner med at jeg er dødt kjøtt nå. Protesterer derfor ikke på at det ser forferdelig ut der jeg halter avgårde med hengemagen. Jeg har normal BMI da, men hva spiller det for noen rolle? En slankekur fikser ikke de overstående problemene. Kirurgi kan dog

Anonymkode: 28982...a65

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nisselue skrev (21 minutter siden):

EDIT: Jeg vil også gå så langt i å si at de fleste som er enige med deg her hadde vært uenige om de kom over slike uttalelser om overvekt. Men her er det jo om menn så hvem bryr seg.

Ja, nå tar jeg utgangspunkt i mennesker som er oppegående og ikke sliter med andre diagnoser enn at de sliter med ensomhet da. Er man en normalt fungerende person, som de fleste er, så har man ressurser til å jobbe med seg selv. 

Jeg har hatt både depresjon og fedme. Hvem kunne gjøre noe med det? Jeg. Det er ikke enkelt, som sagt er det hardt arbeid og man må jobbe med psyken, men umulig er det ikke for normale, ellers funksjonsfriske mennesker. Men det krever jo et ønske om å bli bedre, og det er det ikke alle som har. Det er mer lettvint å ikke jobbe med det, og heller sitte og sutre i sofaen og skylde på verden. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå tar jeg utgangspunkt i mennesker som er oppegående og ikke sliter med andre diagnoser enn at de sliter med ensomhet da. Er man en normalt fungerende person, som de fleste er, så har man ressurser til å jobbe med seg selv.

Selv syntes jeg det høres rart ut at en slik situasjon engang finnes. Da tenker jeg litt på en alkoholiker som ikke har andre problemer enn alkoholen. Joda, mulig slike finnes men det er nok ikke i nærheten av å være normalen.

Jeg har hatt både depresjon og fedme. Hvem kunne gjøre noe med det? Jeg. Det er ikke enkelt, som sagt er det hardt arbeid og man må jobbe med psyken, men umulig er det ikke for normale, ellers funksjonsfriske mennesker. Men det krever jo et ønske om å bli bedre, og det er det ikke alle som har. Det er mer lettvint å ikke jobbe med det, og heller sitte og sutre i sofaen og skylde på verden. 

For all del. Om du vil gå imot selv basislære for mentale problemer skal jeg ikke stoppe deg. Og jeg er enig med deg at det kun er en selv som kan endre situasjonen. Det er altså ikke det jeg er uenig i. Det jeg er uenig i er der du mener at man kan be folk om "å ta [s]eg sammen" fordi det bare er en forenkling av "bestill deg en time til psykolog og jobb med deg selv".

Og jeg lurer på hvordan du så på dette før du gjorde noe med din egen fedme og depresjon. Var du da bare feit og led av depresjon (ikke det samme som å være deprimert) men valgte å forbli slik bare fordi ingen hadde fortalt deg enda at du måtte ta deg sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet de som bruker dette ordet noe som helst om nazismen? Sånn egentlig? Eller mener de i full alvor at det at kvinner ønsker å behandles som hele, tenkende, komplekse mennesker og ikke gjenstander som er til for å tilfredsstille menn, er like ille som å drepe 6 millioner jøder? 

Anonymkode: 9d6e6...38b

Det er godt mulig de vet om nazismen, men det er litt som enkelte amerikanere hvis man konfronterer dem, responsen du får er noe ala: "Jeg sier hva jeg vil og hvis du ikke liker det, så synd for deg. Jeg bryr meg ikke" 

Da blir det fint lite endring.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han som skrev artikkelen i TS har fått en masse hatmail for at han har skrevet at menn som opplever kvinner ikke viser interesse burde selv ta tak og gjøre noe for å forbedre sin situasjon.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11115743/Psychologist-receives-hate-mail-claiming-men-lonely-single.html

Anonymkode: a9a32...e57

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (12 timer siden):

At det ikke blir noen endring med mindre menn vil at det skal bli en endring. Altså de som gjør slike ting i land som er langt mer folkerike enn Norge.

Og hvor sitter ansvaret? Hos den det gjelder eller hos "alle de andre"?

Anonymkode: dd448...b63

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Han som skrev artikkelen i TS har fått en masse hatmail for at han har skrevet at menn som opplever kvinner ikke viser interesse burde selv ta tak og gjøre noe for å forbedre sin situasjon.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-11115743/Psychologist-receives-hate-mail-claiming-men-lonely-single.html

Anonymkode: a9a32...e57

Nettopp. De vil ikke gjøre noe med det selv. De forventer at kvinner gjør det for dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes denne er fin, den beskriver virkeligheten:

flirt.jpeg

Anonymkode: 4a86b...eb7

Dette er veldig sant, og da har også kvinnen all makt i situasjonen. Hun kan velge å la seg kurtisere, eller om hun nærmest vil gå til straffeforfølgelse av en mann. Alt henger på mannens attraktivitetsnivå. Har du litt mage, og er litt for gammel, vil den samme handling diskvalifisere deg som menneske i samfunnet som en mer attraktiv mann ville sluppet unna med. Men da er det ikke handlingen, men en kombinasjon av handling og utfører av handling som er «problemet» for de feministiske persillebladene.

Det er altså ikke handlingen i seg selv som er problemet, men at «feil» mann utfører denne handling. Fyrer ikke nevronene i kvinnehjernen positivt, vil situasjonen slå negativt ut. Kvinnen må altså være fornøyd...

Anonymkode: cab60...31f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...