Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

nisselue skrev (9 minutter siden):

Man må revurdere sine valg dersom man opplever repterende vold og hat fra menn. Du har nok hørt enkelte kvinner si at alle menn slår og alle menn driver med psykisk vold og lignende utsagn. Noe de da sier de har fra erfaring.

Når den eneste fellesnevneren er deg selv, da er det vel på tide å se på det snart.

Nei, i artikkelen handlet det om at kvinner måtte bli mindre kresne for å slippe å oppleve vold og hat - altså forebyggende, slik jeg forstod det. Nei, ikke alle menn slår. "Eneste fellesnevneren er deg selv" er victim blaming. Det er forbudt å slå andre mennesker og mishandle dem, uansett hvem disse menneskene er og hvor rare trekk de har.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nisselue skrev (8 minutter siden):

Helt klart. Men skal vi som et minimum være enige om at terapeuter eksisterer fordi de trengs? Kan vi da også være enige om at mange vil slite med å komme ut av en mørk periode uten hjelp? At de da får beskjed om å ta seg sammen er vel det motsatte av hva de trenger.

Men oppsøker de denne hjelpen, da? Menn går ofte ikke til legen eller psykologen før det er for sent. Og det er kun mannen selv som kan endre på dette.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Menn orker sikkert ikke kvinners krav lengre. Kvinner skal jo forandre mannen hele tiden, og fremstiller dem som umodne barn hvis de ikke har samme krav som dem i forhold til hus og barn.... Er kvinne selv, men er sjokket over hvordan enkelte kvinner behandler menn. Mange kvinner er kun opptatte av seg selv, skal realisere seg osv, og skal helst skille seg når de er 32-35 år slik at de får fri annenhver uke og får dyrket reiser og ny kjæreste.. 

Anonymkode: c5b90...917

Artikkelen handler ikke om dette. Artikkelen handler om menn som blir valgt bort. Nettopp fordi kvinner ikke gidder å forandre på dem. Det er frivillig å ha en partner. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (11 minutter siden):

Helt klart. Men skal vi som et minimum være enige om at terapeuter eksisterer fordi de trengs? Kan vi da også være enige om at mange vil slite med å komme ut av en mørk periode uten hjelp? At de da får beskjed om å ta seg sammen er vel det motsatte av hva de trenger.

Ja, der er vi enige, det kan godt være de trenger å ta en tur til en terapeut, men jobben må likevel gjøres av den enkelte mann. Etter å ha lest gjennom tråden så virker det som om poenget til de fleste er at menn (og mennesker generelt) har et ansvar selv for hvordan de har det. "Å ta deg sammen" kan være en forenkling av "bestill deg en time til psykolog og jobb med deg selv". 

Anonymkode: 81b9c...572

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, i artikkelen handlet det om at kvinner måtte bli mindre kresne for å slippe å oppleve vold og hat - altså forebyggende, slik jeg forstod det.

Ok. Da aner jeg ikke hva du refererer til. Finn gjerne det du sikter til fra artikkelen.

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, ikke alle menn slår. "Eneste fellesnevneren er deg selv" er victim blaming. Det er forbudt å slå andre mennesker og mishandle dem, uansett hvem disse menneskene er og hvor rare trekk de har.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Det er også forbudt å rane folk, men hvis du hele tiden går i mørke bakgater med kontanter i henda så må du vel kunne si at du gjør noe dumt selv om det er de andre som bryter loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men oppsøker de denne hjelpen, da? Menn går ofte ikke til legen eller psykologen før det er for sent. Og det er kun mannen selv som kan endre på dette.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Så hvis de ikke selv oppsøker psykologhjelp kan de shames for det som lider dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, der er vi enige, det kan godt være de trenger å ta en tur til en terapeut, men jobben må likevel gjøres av den enkelte mann. Etter å ha lest gjennom tråden så virker det som om poenget til de fleste er at menn (og mennesker generelt) har et ansvar selv for hvordan de har det. "Å ta deg sammen" kan være en forenkling av "bestill deg en time til psykolog og jobb med deg selv". 

Anonymkode: 81b9c...572

Hmm... Så nå kan vi si til kvinner at de må slutte å være så hysteriske og unnskylde det med at det er en måte å si "bestill deg en time til psykolog og jobb med deg selv".

Godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (2 minutter siden):

Ok. Da aner jeg ikke hva du refererer til. Finn gjerne det du sikter til fra artikkelen.

Det er også forbudt å rane folk, men hvis du hele tiden går i mørke bakgater med kontanter i henda så må du vel kunne si at du gjør noe dumt selv om det er de andre som bryter loven.

Å nærme seg mennesker terapeutisk som flere ganger blir ofre for vold og overskridelser mhp partner er en delikat sak. Man kaller de ikke dumme og det er ikke det samme som å gå med kontanter i mørke bakgater. Menn og kvinner som velger slike partnere har ofte en trøblete oppvekst og er blitt lært opp til å ta seg av andre eller at deres følelser ikke har betydning. De er elendige grensesettere. For å komme seg ut av et slikt mønster trengs trening og også ganske ofte terapi. Det kan ta lang tid. Jeg har en slik venn og hun har et problem, jeg har også en slik kompis. Hender det jeg får lyst å riste i dem, ja. Må man også tvinge seg til å ha forståelse for dem fordi de har en verre oppvekst enn meg? Ja. Gjør de en flue fortred? Nei. De velger seg bare dårlige partnere. Det er et mønster, men jeg har sett hvor vanskelig de har for å sette grenser. Det er ingen som har lært dem at det er greit.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (9 timer siden):

Grunnen til at jeg spurte var at jeg selv har hatt en lignende krangel med en feminist. Saken var at hun mente jeg ikke hadde lov til å slå henne mens hun mente hun kunne slå meg. Vi ble ikke helt enige om det, for å si det slik. Jeg sa da at det er bare å ikke slå meg først så har vi ikke noe problem. Men slår du, da slår jeg tilbake. Det var altså noe hun mente jeg ikke kunne fordi jeg er mann og sterkere.

Så mye for likestilling fra feministen.

Normale folk av begge kjønn vurderer ikke å slå hverandre, det er ikke noe de trenger å diskutere på et hypotetisk plan en gang. Hva slags folk henger du med, og hva slags idiotiske problemstillinger sysler dere med? For et nivå...

Anonymkode: a44dc...917

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Å nærme seg mennesker terapeutisk som flere ganger blir ofre for vold og overskridelser mhp partner er en delikat sak. Man kaller de ikke dumme og det er ikke det samme som å gå med kontanter i mørke bakgater. Menn og kvinner som velger slike partnere har ofte en trøblete oppvekst og er blitt lært opp til å ta seg av andre eller at deres følelser ikke har betydning. De er elendige grensesettere. For å komme seg ut av et slikt mønster trengs trening og også ganske ofte terapi. Det kan ta lang tid. Jeg har en slik venn og hun har et problem, jeg har også en slik kompis. Hender det jeg får lyst å riste i dem, ja. Må man også tvinge seg til å ha forståelse for dem fordi de har en verre oppvekst enn meg? Ja. Gjør de en flue fortred? Nei. De velger seg bare dårlige partnere. Det er et mønster, men jeg har sett hvor vanskelig de har for å sette grenser. Det er ingen som har lært dem at det er greit.

Anonymkode: a801c...b9b

Dette er et godt poeng. Sjansen for at noen er i en slik situasjon finnes jo, og jeg er enig i at disse trenger hjelp.

Likevel tror jeg også man har de som bare liker en spesifikk type person(er) som dessverre også kommer med endel negative sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Normale folk av begge kjønn vurderer ikke å slå hverandre, det er ikke noe de trenger å diskutere på et hypotetisk plan en gang. Hva slags folk henger du med, og hva slags idiotiske problemstillinger sysler dere med? For et nivå...

Anonymkode: a44dc...917

Vel... Dette er kun samtaler jeg har hatt med feminister. Alle andre er i all hovedsak velbalanserte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (Akkurat nå):

Vel... Dette er kun samtaler jeg har hatt med feminister. Alle andre er i all hovedsak velbalanserte mennesker.

Å ja. Så hvis en person du betegner som en feminist tar opp en søkt problemstilling så må du liksom bare henge deg på? Minner litt om sånne tullinger som tror feminist = Valerie Solanas. Litt på nivå med å hevde at alle muslimer er terrorister eller noe. 

Anonymkode: a44dc...917

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Menn trenger å gjøre noe med seg selv for å gjøre seg mer attraktive for kvinner er det du forsøker å si? 🙄 Akkurat som artikkelen sier?

Anonymkode: a9a32...e57

Hva er det du prøver å si, at alle kvinner tilstreber å gjøre seg attraktive for menn? 

- jeg synes den tegningen illustrerer det ganske godt, jeg er en av de mennene som siden jeg var ungdom har hatt det fortrinnet med å være kjekk, i tillegg kommer jeg fra en sosioøkonomisk høyere klasse enn folk flest. Det har resultert i at jeg lettere kommer i kontakt med jenter og kvinner. Kan faktisk ikke i hele min livstid si at jeg var følt meg enslig, og jeg nærmer meg 50 år. 

Det er ikke slik at jeg oppfatter at alle kvinner er pene, ei heller tilstreber å gjøre seg attraktive for det andre kjønn til-en-hver-tid, selv ikke på arbeidsplassen. Jeg synes den holdningen du utviser kun uttrykker en generelt forakt mot menn, men siden du er kvinne så er alle midler lov. Denne holdningen har blitt et stort samfunnsproblem. Hvor kvinner tror og mener at de kan oppføre seg akkurat slik de ønsker, men så snart en mann "tar igjen med samme mynt" - så blir det oppstandelse. 

Tenk om jeg, som kjekk, attraktiv mann, med høy utdannelse, og respektabel jobb, og i tillegg kommer fra en respektabel familie hadde uttrykt det samme. At de kvinner som fra naturen sin side ikke har vært så heldig med utseendet eller intelligensen har seg selv å takke. 

Det forteller en hel del om deg når du av alle svar du kan gi, så er dette det mest naturlige svaret du kommer med. 

Jeg har gjort meg opp noen refleksjoner om slike kvinner, de kommer som oftest fra en familie hvor mødrene ikke har hatt noen utdannelse, de er kanskje den første eller andre i familien som kan skilte med en bachelor eller master i et eller annet fag. De er stolte på seg selv for å være blant de første kvinnene i familien til å ta utdannelse og som har fått seg en ok jobb. All realisering handler om utdannelse og tittel, tar du det i fra de så sitter de ikke igjen med noe, annet enn  depresjon,  angst, og nevrotisme. 

 

Anonymkode: 4d856...d45

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nisselue skrev (22 minutter siden):

Ok. Da aner jeg ikke hva du refererer til. Finn gjerne det du sikter til fra artikkelen.

Det er også forbudt å rane folk, men hvis du hele tiden går i mørke bakgater med kontanter i henda så må du vel kunne si at du gjør noe dumt selv om det er de andre som bryter loven.

Så du er en av den som mener at kvinner som blir voldtatt må slutte å kle seg i miniskjørt, drikke seg beruset og gå i mørket alene. Der har vi nok grunnen til det som skrives i artikkelen, gitt.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Så du er en av den som mener at kvinner som blir voldtatt må slutte å kle seg i miniskjørt, drikke seg beruset og gå i mørket alene.

Nei, men hyggelig at du selv flagger ditt tankegods så klart.

Just now, AnonymBruker said:

Der har vi nok grunnen til det som skrives i artikkelen, gitt.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er det du prøver å si, at alle kvinner tilstreber å gjøre seg attraktive for menn? 

- jeg synes den tegningen illustrerer det ganske godt, jeg er en av de mennene som siden jeg var ungdom har hatt det fortrinnet med å være kjekk, i tillegg kommer jeg fra en sosioøkonomisk høyere klasse enn folk flest. Det har resultert i at jeg lettere kommer i kontakt med jenter og kvinner. Kan faktisk ikke i hele min livstid si at jeg var følt meg enslig, og jeg nærmer meg 50 år. 

Det er ikke slik at jeg oppfatter at alle kvinner er pene, ei heller tilstreber å gjøre seg attraktive for det andre kjønn til-en-hver-tid, selv ikke på arbeidsplassen. Jeg synes den holdningen du utviser kun uttrykker en generelt forakt mot menn, men siden du er kvinne så er alle midler lov. Denne holdningen har blitt et stort samfunnsproblem. Hvor kvinner tror og mener at de kan oppføre seg akkurat slik de ønsker, men så snart en mann "tar igjen med samme mynt" - så blir det oppstandelse. 

Tenk om jeg, som kjekk, attraktiv mann, med høy utdannelse, og respektabel jobb, og i tillegg kommer fra en respektabel familie hadde uttrykt det samme. At de kvinner som fra naturen sin side ikke har vært så heldig med utseendet eller intelligensen har seg selv å takke. 

Det forteller en hel del om deg når du av alle svar du kan gi, så er dette det mest naturlige svaret du kommer med. 

Jeg har gjort meg opp noen refleksjoner om slike kvinner, de kommer som oftest fra en familie hvor mødrene ikke har hatt noen utdannelse, de er kanskje den første eller andre i familien som kan skilte med en bachelor eller master i et eller annet fag. De er stolte på seg selv for å være blant de første kvinnene i familien til å ta utdannelse og som har fått seg en ok jobb. All realisering handler om utdannelse og tittel, tar du det i fra de så sitter de ikke igjen med noe, annet enn  depresjon,  angst, og nevrotisme. 

 

Anonymkode: 4d856...d45

Men det er jo det mange av disse ensomme, single mennene sier. At kvinner er for kresne, og at de må senke kravene sine. Disse mennene sitter ofte ikke så godt i det som du gjør, men kravene til kvinnen er like høye.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men det er jo det mange av disse ensomme, single mennene sier. At kvinner er for kresne, og at de må senke kravene sine. Disse mennene sitter ofte ikke så godt i det som du gjør, men kravene til kvinnen er like høye.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Kan ikke begge deler være sant samtidig? At kvinner har for høye krav mens disse mennene har for lave standarder?

Det er veldig mye enten-eller tankegang i denne tråden som etter min mening blir feil uansett hvilken av alternativene man velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (23 minutter siden):

Hmm... Så nå kan vi si til kvinner at de må slutte å være så hysteriske og unnskylde det med at det er en måte å si "bestill deg en time til psykolog og jobb med deg selv".

Godt å vite.

Om de er overdrevent hysteriske og åpenbart trenger hjelp til å komme seg ut av det, så ja. Det gjør vi vel allerede? 

Anonymkode: 81b9c...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Om de er overdrevent hysteriske og åpenbart trenger hjelp til å komme seg ut av det, så ja. Det gjør vi vel allerede? 

Anonymkode: 81b9c...572

Det har jeg aldri hørt før. Regel nummer 1 for mental hjelp er å ikke be folk ta seg sammen for det er aldri så enkelt som det. Jeg finner den påstanden merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (3 minutter siden):

Det har jeg aldri hørt før. Regel nummer 1 for mental hjelp er å ikke be folk ta seg sammen for det er aldri så enkelt som det. Jeg finner den påstanden merkelig.

Det er kanskje en forenkling, men det er jo så "enkelt"? Har du problemer - gjør noe med det. Trenger du hjelp til det - skaff deg hjelp. Det er snakk om å velge å være et offer eller ikke. 

Åpenbart gjelder ikke dette for mennesker med tunge psykiske lidelser, men er det bitterhet elle "hysteri" som du så fint kaller det, så mener jeg det kan være så enkelt som det. 

Anonymkode: 81b9c...572

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...