Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Her var det mange bitre menn. 

Anonymkode: 81b9c...572

Hva hadde du egentlig forventet i en tråd om ensomme menn? Det ligger jo i hele begrepet "ensom" at det ikke er selvvalgt og da skal det vel godt gjöres om det ikke er endel negative fölelser rundt det å være ensom.

Men hyggelig at du deler din medfølelse med de som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nisselue skrev (16 minutter siden):

Ja hvordan våger vi i en tråd om menn.

Du belyser poenget godt. Tråden handler om hvorfor det er en økning i single, ensomme menn. Jeg antar det her er snakk om heterofile menn. Dermed handler tråden om dynamikken mellom menn og kvinner, og ikke om menn per se. 

Anonymkode: 0f25f...f06

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (12 minutter siden):

Ja, det er noe man velger. Men velger man "feil" når man er mann skal man ha bøyelig rygg om man ikke skal knekke. For da får vi høre det, som regel i ganske utvetydige termer. Og etterhvert slutter man å dele ting som kan oppfattes som "feil". Mange leser det som at mannen har sluttet å dele av seg selv, eller aldri snakker om følelsene sine (lengre), eller skygger unna intimitet, eller en hel haug andre resultater.

Hadde min mann nektet å ha sex med meg fordi han har sett "for mye" under fødselen, ville jeg ikke ha hatt et annet valg enn å bryte med mannen mens vi enda er venner. Jeg har levd i langvarig sølibat etter eksens ønske (nei, han har ikke sett "for mye" under fødselen), og det er utrolig ødeleggende. Selvfølgelig er det helt fair at enkelte menn reagerer slik, men de kan ikke forvente at dama blir hos dem og lever i sølibat. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her var det mange bitre menn. 

Anonymkode: 81b9c...572

Vi er alle ansvarlige for våre liv. Det gjelder også for menn. Men så snart menn blir fortalt at de er ansvarlige for sine liv blir det surmuling, grining og bitterhet.

Anonymkode: a9a32...e57

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan jo ha god helse selv om man er litt overvektig.

Mitt poeng er at kvinner flest ikke godtar å bli stillt krav til. Dere er alltid offer.

Anonymkode: 4a86b...eb7

Selv syntes jeg vel at man skal få syntes man er et offer dersom man er et offer, men problemet begynner jo når man ikke klarer å se at det finnes andre ofre enn dem selv. Da blir man jo rimelig usmakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Haha, men kvinner KAN IKKE se ut som de vil og samtidig få partner. At kvinner ønsker se ut som de vil kan de jo si så mye de vil på dette forumet, det spiller ingen rolle hva de sier; vi virkeligheten vil utseendet ha mye å si hvis du er kvinne og trumfe alle andre egenskaper. Er nok en grunn til at det er flest kvinner med spiseforstyrrelse 

Anonymkode: 28982...a65

Nettopp. Samtidig er det flere sykelig overvektige menn enn kvinner i Norge, statistisk sett. Så det er greit for en mann å være overvektig, men ikke for en kvinne. Enda et tilfelle av dobbeltmoral, gitt.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nisselue skrev (Akkurat nå):

Selv syntes jeg vel at man skal få syntes man er et offer dersom man er et offer, men problemet begynner jo når man ikke klarer å se at det finnes andre ofre enn dem selv. Da blir man jo rimelig usmakelig.

Jeg synes at ingen har krav på å være et offer. Man gjør seg selv til et offer (nå snakker jeg ikke om virkelige ofre for grov vold, voldtekt og så videre). Offermentalitet er et valg, hos både kvinner og menn. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er alle ansvarlige for våre liv. Det gjelder også for menn. Men så snart menn blir fortalt at de er ansvarlige for sine liv blir det surmuling, grining og bitterhet.

Anonymkode: a9a32...e57

Nettopp! Som kvinne var jeg blitt fortalt at jeg måtte skape min egen lykke selv. Ensom? Gå inn i deg selv, lær deg å trives i eget selskap og GJØR NOE. Singel og vil ha partner? Finn ut hvor skoen trykker, endre deg selv, endre valgkriteriene, endre livsstilen. 

På lik linje med kvinner har menn ikke noe krav på å FÅ en partner, langt mindre et krav på å få den partneren han VIL HA, uten å gjøre noe som helst for å bli attraktiv for denne partneren. Når det i tillegg sies at kvinner må revurdere valgene sine for å unngå vold og hat fra menn, får man forståelse for hvorfor akkurat disse mennene er single (og det er bra at de egentlig er single).

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde min mann nektet å ha sex med meg fordi han har sett "for mye" under fødselen, ville jeg ikke ha hatt et annet valg enn å bryte med mannen mens vi enda er venner. Jeg har levd i langvarig sølibat etter eksens ønske (nei, han har ikke sett "for mye" under fødselen), og det er utrolig ødeleggende. Selvfølgelig er det helt fair at enkelte menn reagerer slik, men de kan ikke forvente at dama blir hos dem og lever i sølibat. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Nei, og jeg vil vel også si at de fleste (alle?) ikke vil ha varige problemer. Vi er mennesker tross alt og vi har en tendens til å rosemale fortiden. Poenget mitt var bare denne selverklærte feministen som absolutt skulle fortelle meg at det ikke var noe problem. Det er jo så naturlig!

Jaaaada.
...sa hun som verken hadde mann eller barn.

Og jeg bare syntes denne synsingen om menn er noe man ser i flere tilfeller, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er alle ansvarlige for våre liv. Det gjelder også for menn. Men så snart menn blir fortalt at de er ansvarlige for sine liv blir det surmuling, grining og bitterhet.

Anonymkode: a9a32...e57

Hvis du sier det da stemmer det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (7 minutter siden):

Hva hadde du egentlig forventet i en tråd om ensomme menn? Det ligger jo i hele begrepet "ensom" at det ikke er selvvalgt og da skal det vel godt gjöres om det ikke er endel negative fölelser rundt det å være ensom.

Men hyggelig at du deler din medfølelse med de som sliter.

Jeg er ensom, singel kvinne selv. Men jeg er ikke bitter? Det er en følelse man kan jobbe med. 

Anonymkode: 81b9c...572

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du belyser poenget godt. Tråden handler om hvorfor det er en økning i single, ensomme menn. Jeg antar det her er snakk om heterofile menn. Dermed handler tråden om dynamikken mellom menn og kvinner, og ikke om menn per se. 

Anonymkode: 0f25f...f06

Forsåvidt enig, men jeg vil vel si at tråden har en solid slagside mot at alt er menns skyld, så dette samspillet som relevans til menns ensomhet er ikke nevneverdig representert her, for å si det forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er altfor mange menn (og noen kvinner) som lever ut sine liv på nett, og derfor er dårlige på å sosialisere seg. Sosial omgang er en forutsetning for å bygge relasjoner og forhold. Dette er årsaken til mange sosiale tilfeller,og de fleste incels er jo gamere. Foreldrene har et ansvar her!

Anonymkode: 5514a...fc9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnus90 skrev (1 time siden):

Man finner ordet i USA og Sør-Amerika. Latinamerikanske menn ler av Skandinaviske feminister og kaller de mandige, imens de blir gift med en flott, sterk og feminin dame fra hjemlandet. 

Vet de som bruker dette ordet noe som helst om nazismen? Sånn egentlig? Eller mener de i full alvor at det at kvinner ønsker å behandles som hele, tenkende, komplekse mennesker og ikke gjenstander som er til for å tilfredsstille menn, er like ille som å drepe 6 millioner jøder? 

Anonymkode: 9d6e6...38b

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 13.42):

De er ikke snille hvis de behandler kvinnen som slave. Det er der dere feiler, altså. Dere tror at en mann som utnytter kvinner, er snill bare fordi han ikke slår. Det er derfor dere er single.

Og for å følge teorien din - hvorfor vil ikke disse ufrivillig ensomme mennene finne seg ei dame som er dobbelt så gammel som dem og vil bruke dem til sex og husarbeid? Fordi de helst ønsker seg noe pent, yngre og underdanig?

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Tror vedkommende var sarkastisk.

Anonymkode: acee7...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp! Som kvinne var jeg blitt fortalt at jeg måtte skape min egen lykke selv. Ensom? Gå inn i deg selv, lær deg å trives i eget selskap og GJØR NOE. Singel og vil ha partner? Finn ut hvor skoen trykker, endre deg selv, endre valgkriteriene, endre livsstilen. 

På lik linje med kvinner har menn ikke noe krav på å FÅ en partner, langt mindre et krav på å få den partneren han VIL HA, uten å gjøre noe som helst for å bli attraktiv for denne partneren. Når det i tillegg sies at kvinner må revurdere valgene sine for å unngå vold og hat fra menn, får man forståelse for hvorfor akkurat disse mennene er single (og det er bra at de egentlig er single).

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Man må revurdere sine valg dersom man opplever repterende vold og hat fra menn. Du har nok hørt enkelte kvinner si at alle menn slår og alle menn driver med psykisk vold og lignende utsagn. Noe de da sier de har fra erfaring.

Når den eneste fellesnevneren er deg selv, da er det vel på tide å se på det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 8.17):

Kom du akkurat ut av en tidskapsel fra 1950? 

Anonymkode: c04d5...a41

Det er jo fakta. Menn har aldri født, og vil aldri kunne gjøre det heller.

Anonymkode: acee7...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ensom, singel kvinne selv. Men jeg er ikke bitter? Det er en følelse man kan jobbe med. 

Anonymkode: 81b9c...572

Helt klart. Men skal vi som et minimum være enige om at terapeuter eksisterer fordi de trengs? Kan vi da også være enige om at mange vil slite med å komme ut av en mørk periode uten hjelp? At de da får beskjed om å ta seg sammen er vel det motsatte av hva de trenger.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn orker sikkert ikke kvinners krav lengre. Kvinner skal jo forandre mannen hele tiden, og fremstiller dem som umodne barn hvis de ikke har samme krav som dem i forhold til hus og barn.... Er kvinne selv, men er sjokket over hvordan enkelte kvinner behandler menn. Mange kvinner er kun opptatte av seg selv, skal realisere seg osv, og skal helst skille seg når de er 32-35 år slik at de får fri annenhver uke og får dyrket reiser og ny kjæreste.. 

Anonymkode: c5b90...917

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er altfor mange menn (og noen kvinner) som lever ut sine liv på nett, og derfor er dårlige på å sosialisere seg. Sosial omgang er en forutsetning for å bygge relasjoner og forhold. Dette er årsaken til mange sosiale tilfeller,og de fleste incels er jo gamere. Foreldrene har et ansvar her!

Anonymkode: 5514a...fc9

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...