Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 12.50):

Liker også Simone best. Ex phil er obligatorisk for de som skal studere på universitet. Usikker på om det gjelder alle realfaglige utdanninger, er noen herrer som hevder de er eksperter på evolusjonsbiologi (!) her inne som later til å IKKE ha ex. phil😊.  En bitteliten eksamen, en diger forskjell.

Anonymkode: a44dc...917

Det går da an å tenke en tanke uten å sitere de som har blitt tenkt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mo1234 skrev (16 minutter siden):

Det eksisterer en del abortpress, det gjør dessverre det. 

Jeg har opplevd det selv, godt gift (!). Det var eksen som var mest "på" i forhold til barn nummer to, slik at eldste skulle få søsken. Vi prøvde i seks måneder, så ble jeg gravid. I uke åtte forlangte han abort etter at vi kranglet. Så terroriserte han meg hele svangerskapet, truet med å nekte å kjøre meg til sykehuset fordi jeg glemte å kjøpe noe til ham på butikken, fortalte meg at jeg var tjukk og ekkel, stakk til utlandet for å gå på strippebarer når jeg var 8 måneder på veg. En mann som har vært en kjærlig far til sine særkullsbarn og vår eldste, som virkelig ønsket enda et barn. Forandret seg plutselig, fordi han ble lei av meg og ikke ville forlate den gravide meg i frykt for å miste ansikt.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 14.13):

Hvordan har det seg at det er flere ganger så mange menn på Tinder, som kvinner?  

For landets folkerikeste by, er det foreksempel kvinneoverskudd i gruppen 20-30, og marginalt mannsoverskudd i de andre årsgruppene. Jeg sjekket nettopp ssb.

Anonymkode: bcda3...a5c

Ja det er det, stikk i strid med det som ble hevdet før. Men litt mer enn marginalt for de andre gruppene slik jeg tolker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 19.26):

I følge en artikkel

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-state-our-unions/202208/the-rise-lonely-single-men

...har antallet single, ensomme menn økt drastisk de siste 30 årene. Hvorfor?

Anonymkode: a9a32...e57

Fordi kvinner ikke godtar å bli trøkket på lenger og utnyttet. Ikke alle menn er drittsekker men mange tror jeg. Hva skal man med en mann som ikke hjelper til. Utro etc. Gudskjelov har vi kommet litt lengre enn på 50 tallet. Hvorfor er det en god del menn som finner seg utenlandske damer? Det er jo fordi vi norske ikke er bra nok. 

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (1 minutt siden):

Fordi kvinner ikke godtar å bli trøkket på lenger og utnyttet. Ikke alle menn er drittsekker men mange tror jeg. Hva skal man med en mann som ikke hjelper til. Utro etc. Gudskjelov har vi kommet litt lengre enn på 50 tallet. Hvorfor er det en god del menn som finner seg utenlandske damer? Det er jo fordi vi norske ikke er bra nok. 

Nei. Det er fordi DE ikke er bra nok. Det florerer av thailandske, filippinske, ukrainske og nigerianske damer på krisesentre. Mange menn som drar til disse landene for å hente seg dame vet at norske damer ikke vil godta vold, gjentatt utroskap, slavetilværelse, psykisk mishandling og det å være sammen med en mann dobbelt så gammel som dem som ikke dusjer og går rundt i utslitt joggis. 

Så har vi dem som blir sammen med utenlandske damer når de drar dit for å studere eller jobbe, møter damene via dataspill på nett osv. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (På 16.8.2022 den 17.41):

Det tviler jeg på. Menn vil alltid være fysisk overlegne fra naturens side og endel menn i ulike land vil ikke la dette skje.

Noe trist eksempel: En latinamerikansk dame med bein i nesa som står opp for seg selv og sier i fra vil noen ganger bli møtt med følgende: Pfff, du som dame skjønner ikke dette/ Haha nå var du søt/ Din mening betyr ikke noe for meg/ Ok, skal du liksom tvinge meg?/ Du har det bare i kjeften.

Har også observert en mann si til en dame under en krangel: "Du vil slå meg ja, prøv da og se hva som skjer, for hvis jeg slår deg så flater du ut på bakken og jeg driter i konsekvensene" *Kvinnen forlater stedet*

Mannen roper: Ha! Se der ja, 1-0 til meg din ****.

Dette var ute på byen i København.

Du misforstår. Man mener jo ikke sterkere som i fysisk sterkere. Men sterkere som i intellekt og psykisk konstitusjon. Som f eks i at det nå er langt flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Menn er kraftig overrepresentert både i fengsler og på selvmordsstatistikken. De fremstår ikke lenger overlegne kvinner, trenden er jo at kvinner tar mer og mer over fordi de ikke lenger trykkes ned av menn.

Anonymkode: c04d5...a41

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at det er flere, ufrivillig single menn er den horrible samfunnsutviklingen som er gjennomsyret av både ekstrem kapitalisme og feminisme. Disse to går hånd-i-hånd og vi burde egentlig finne opp et nytt politisk uttrykk for denne type kapitalisme, Femi-kapitalisme, som egentlig har adoptert Female Supremacy som det øverste idealet mellom kjønnene i praksis.

Kvinner skal dyttes opp og frem, helt fra barnehage alder og hele veien opp til høyere utdanning, for å så videre bli sendt inn mot fast og solid jobb, gjerne i staten, kommunen, men også i stadig større grad, privat sektor.

Det stadig økende antallet menn som faller fra er farlig på sikt. Akkurat nå, er det hele 65.000 flere kvinner som tar høyere utdanning, og dette er ikke lenger holdbart, ettersom alt ligger til rette for at denne marginen fortsetter å øke mot 70.000, så videre mot 75.000 flere kvinner som tar høyere utdanning enn menn, og slik vil det bare fortsette i årene fremover om det ikke blir gjort noe med dette snart.

Den første muligheten jeg selv ser at man kan gjøre noe med dette (Ettersom det har blitt flere artikler i mediene den siste tiden der menn sliter og faller fra høyere utdanning) er å gjøre det på en eller annen måte lettere for menn å komme inn på høyere utdanning, og ikke minst innføre regler som gjør at menn også kan rekrutteres mot mer sikre stillinger, blant annet i det offentlige og i kommunen. 

Det er helt sykt hvor segregert arbeids-sektor vi har, for ikke å snakke om den massive kvinnedominansen innenfor en rekke, viktige samfunnskritiske studier.

Jeg håper at menn av alle bakgrunn og farger som sliter, enten de er hvite menn eller menn med andre bakgrunn, kommer sammen snart på en eller annen måte, og forstår at de er i samme båt, og at de må begynne å legge press på politikere og politiske partier, slik at man til slutt kan se hvilke partier er villige til å se på dette problemet som vi står ovenfor.

Feministene derimot, sammen med Jordan Peterson cucks, kommer til å bable om at dette er mannen sin feil og at mannen må bare "ta seg sammen" og at "disse mennene må gjøre bla bla". Nå er det slik at veldig mange menn har prøvd å gjøre noe for seg selv, men verden løper rett og slett fra dem.

Dermed er det helt på sin plass å se på dette problemet, på samme måte som økende fattigdom og økende formues- og inntektsforskjeller i samfunnet. 

Det er ikke noe galt med en mann i dag som ikke greier å skaffe seg leilighet til 4 millioner kroner, når fakta er at den samme mannen for kun 20 år siden kunne ha skaffet seg den samme leiligheten med like mange kvadratmeter for 25% av dagens pris. 

Menn må slutte å høre på idioter som sier til dem at de "må ta seg sammen", for det indikerer hele tiden at det angivelig "ikke er noe galt med dagens samfunn" og at det er helt normalt når kvinner stiller 50 mil lang liste med krav. 

Alle disse feministene og pro-Jordan cucks vil ha det til at "menn må skjerpe seg" og annet viss vass, og det blir som å si til fattige kvinner og menn at det er absolutt deres skyld for at de er fattige og at de må bare "skjerpe seg". Litt som Paris Hilton med t-skjorta si for noen år tilbake: "STOP BEING POOR". 

Nei, det er ikke bare bare å "Stop Being Poor", eller "Stop Being INCEL", eller "Stop Being Sick", heller. Er det det man sier til syke mennesker: "Stop Being Sick" ? Din skyld! 😆

Eller skal alle MENSA-medlemmer si til alle andre: "Stop Being Stupid". 

For å bruke en slags metafor. I disse inflasjonstider, så er det slik at en gitt mann kan prøve alt som er i hans sin makt fra det utgangspunktet han har for å bli liksom "bedre", og han er blitt la oss si 4% bedre. Men når "inflasjonen", - herunder kvinnene sine krav, og samfunnets forventninger har flyttet seg 6,5% under ett gitt år, så har mannen bare falt enda lenger bakover. 

Menn må hjelpes, slik at de kan bli økonomiske vinnere i stadig større grad enn det som er tilfelle nå for tiden. Jeg regner ikke gamle menn med her, som har sine formuer, de er på vei mot pensjon og etterhvert mot graven, så det er ikke de som sliter.

Mye av det samme vi snakker om her, ser vi ikke bare når det gjelder jobb, inntekt og pris på boliger. Men også når det gjelder karakterer. Skolen er fullstendig dominert av kvinner under alle ledd, og menn som hadde karakter 4 og 5 tidligere, hadde noe å slå i bordet med. Men nå er karakter 4 stort sett verdiløs og 5-er er det heller ikke noe å skryte av. Nå er det blitt bare en "OK" karakter i beste fall.

Poenget er selvfølgelig: En mann som var mer enn god nok i august 2002, blir ansett som søppel av kvinner 20 år senere, i august 2022.

Ingen kan komme her og si at vi har opplevd en slik utvikling i den nye, moderne tid, der et kjønn oppnår flere fordeler og posisjonering som det kvinner har opplevd de siste 25 årene. Utviklingen har vært massiv, og altfor mange menn har latt seg overtale til å tåle denne tullete utviklingen. Men nå sier stadig flere at nok er nok, og disse menn slår tilbake i stadig flere vestlige land. 

Det som faktisk er trist at, menn, som generelt sett har makt innenfor det militære arsenalet, har lagt seg på rygg for rabiat feminisme og har latt kvinner dominere fullstendig. 

For å si det sånn: hadde kvinner hatt full kontroll over det militære arsenalet og andre lignende arsenaler, så er jeg sikker på at 80% av mennene hadde blitt puttet i konsentrasjonsleire - det er dette som er rabiat Female Supremacy i bunn - og de hadde bare behold 20% av mennene på denne planeten. 

Når man tross alt hører kvinner si hver eneste dag her hvordan de ikke trenger menn til noe som helst, så er det ikke så vanskelig å konkludere med hva kvinner hadde gjort med en god del av mennene. 

Men så knuser man en del menn på andre måter enn å putte "Non-Worthy" Males i konsentrasjonsleir. Først, forbyr man mennene tilgang til ditten og datten. Blant annet forbud mot sexkjøp. Forbud mot surrogati slik at de kan skaffe seg egne barn, men enda verre er det å knuse mennene sitt inntektspotensial (for alt dette krever penger egentlig), og derfor er det viktig å huske på at når enda flere kvinner tar høyere utdanning, så er det enda flere menn som har blitt skjøvet bort ut i kulda med usikker inntekt. 

Beste måten å knuse menn på er slik de gjør i dag. Velger dem bort, lar dem stresse livet av seg i et feministisk samfunn. For å så knuse mennene på de arenaene der inntektsgrunnlaget blir dannet for fremtiden (høyere utdanning), noe som igjen fører til at mennene dør alene, og de dør tidligere. Men nå er det slik at i andre land har menn innsett at det ikke er noe poeng å legge seg på rygg for å dø, men å heller organisere seg politisk og slå brutalt tilbake mot feminismen, slik man gjør nå i blant annet USA, Polen og Sør-Korea.

Så jeg sier til alle menn, som kjenner seg igjen i dette: Ikke hør på idioter som sier at "du må bare bli enda og enda bedre og enda bedre og enda, enda bedre" - altså jaget etter å "overgå samfunns-inflasjonen". Gjør heller det du kan for å forandre dagens samfunn politisk sett via stemmeseddelen. Det er langt mer produktivt å begynne å skrive brev til diverse politikere og se hvem som vil begynne å fronte dette problemet i samfunnet, enn å "gå en ekstra treningsøkt". 

Hele problematikken er at man ikke lenger kan konkurrere i et Female Supremacy samfunn, som vi gjerne kan kalle for Femi-kapitalisme. Et rigget samfunn, fullstendig dominert av kvinner i alle ledd (spesielt skole og høyere utdanning) i tillegg til staten og kommunene, og sånn kan vi ikke ha det.

Er så glad for å se at både minst en politiker har begynt å fronte dette problemet nå, og til og med flere fra akademia. Skulle nesten trodd at de har lest det jeg har skrevet her tidligere. Vi trenger mer fokus på dette fremover. 

 

Anonymkode: 73a10...3d8

Det er svært viktig for meg å se at det finnes andre der ute med samme observasjoner som meg :), jeg vurderer å delta i politikk på grunn av disse samfunnsproblemene. 

Kan du vise meg hvem politikeren er, og de "fra akademia"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har opplevd det selv, godt gift (!). Det var eksen som var mest "på" i forhold til barn nummer to, slik at eldste skulle få søsken. Vi prøvde i seks måneder, så ble jeg gravid. I uke åtte forlangte han abort etter at vi kranglet. Så terroriserte han meg hele svangerskapet, truet med å nekte å kjøre meg til sykehuset fordi jeg glemte å kjøpe noe til ham på butikken, fortalte meg at jeg var tjukk og ekkel, stakk til utlandet for å gå på strippebarer når jeg var 8 måneder på veg. En mann som har vært en kjærlig far til sine særkullsbarn og vår eldste, som virkelig ønsket enda et barn. Forandret seg plutselig, fordi han ble lei av meg og ikke ville forlate den gravide meg i frykt for å miste ansikt.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Det er jo dette som er baksiden med abortloven vi har i dag. Kvinner kan bli utsatt for abortpress, og må ta svært tøffe valg. Det handler om menn som vil fraskrive seg ansvar for noe de har vært med på å skape selv. Trist, og jeg vet ikke hvordan vi skal få slutt på det. Men det blir en helt annen debatt, som hører hjemme et annet sted. Leit å høre hva du har blitt utsatt for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

kke alle har styrken til å kjempe mot de onde kreftene, og bukker derfor under for presset, overmakten, eller hva man skal kalle det, og blir en av disse bitre og kanskje farlige incelene. Jeg har vært sterk lenge, men nå er jeg middelaldrende, og jeg er ikke like sterk som jeg var tidligere, og jeg kjenner at jeg er i ferd med å miste taket.

Så hva gjør man når man åpenbart ikke fungerer sosialt, men samtidig ikke takler å være alene?

Miste taket? Du virker jo veldig oppegående på måten du skriver. Det er ikke noe unormalt med det du beskriver. Folk flest roter det til i livene sine med partnere, barn og bonusbarn. Det er naturlig at liver går videre. Trener du? Jeg spør fordi jeg selv har tusen ganger mer tro på å trene enn på å gå til f.eks rosenterapi eller en psykolog. Løpetrening hjelper hjernen til å bli en positiv ting som lyser opp livet på toppen. Man blir litt ruset av det. Derfor anbefaler jeg alle som vil håre på å trene løping tre ganger i uken, minst. Kanhende du er en oppegående mann som overtenker litt dette med ensomheten. Jeg er selv på din alder, og kan kjenne meg igjen i det at jeg er en som selv må ta kontakt for at relasjonene skal fungere. Men jeg er jo en kvinne også da, som gjerne kan være opptatt uker i strekk på grunn av barn, barnebarn og full jobb. Det blir en tidsklemme av det. Jeg tror sikkert at hvis du dukker opp hos dine gamle venner, så kan det godt hende de hadde satt pris på det. Som barnløs, kan man være den som setter seg i bilen og tar opp kontakten med gamle venner. Binder nettverkene sammen igjen. Vi trenger slike og, i samfunnet.

Anonymkode: 64813...014

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det er fordi DE ikke er bra nok. Det florerer av thailandske, filippinske, ukrainske og nigerianske damer på krisesentre. Mange menn som drar til disse landene for å hente seg dame vet at norske damer ikke vil godta vold, gjentatt utroskap, slavetilværelse, psykisk mishandling og det å være sammen med en mann dobbelt så gammel som dem som ikke dusjer og går rundt i utslitt joggis. 

Så har vi dem som blir sammen med utenlandske damer når de drar dit for å studere eller jobbe, møter damene via dataspill på nett osv. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Jeg tror at vi norske er litt mer spektiske. Det vil si? Hvis man møter en mann som har barn med tre forskjellige kvinner så tror jeg neppe at han er drømme mannen og ville ta avstand. De utenlandske damene tror jeg ofte er ute etter et bedre liv med økonomisk trygghet. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 19.26):

I følge en artikkel

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-state-our-unions/202208/the-rise-lonely-single-men

...har antallet single, ensomme menn økt drastisk de siste 30 årene. Hvorfor?

Anonymkode: a9a32...e57

Fordi man har flyttet til en ny by og det er vanskelig og tar tid å få seg et nytt sosialt nettverk. Det finnes ingen oppskrift som sier at man skal gå dit eller hit og til riktig tidspunkt for å treffe den rette. Det handler en del om tilfeldigheter at to personer treffer hverandre og finner tonen. Se for deg da 2 år med korona og så prøve å skaffe seg et sosialt liv. Det er ingenting av sosiale relasjoner som kommer rekandes på en fjøl. Man må ut og oppsøke steder og virkelig jobbe for å finne den rette. Det er ingen potensiell kjæreste som kommer og banker på døren din (bare prest, politi eller postbud gjør det) 

Endret av Serafin
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (50 minutter siden):

Psykiater Finn Skåderud med flere har ropt varsko lenge. Se gjerne denne: https://tv.nrk.no/serie/trygdekontoret/2019/MUHU10000119

Skårderud snakker med en selverklært incel (Ja, dette er et ekstremtilfelle, men dere skjønner) og advarer samtidig mot utenforskap i samfunnet.

Denne utenforskapen har dessverre allerede krevd flere liv da enkelte selverklærte incels i utlandet har begått massedrap som en slags syk hevn på samfunnet før deretter å ta livet av seg selv. Dette kan være svært farlig for samfunnet og forebygging må starte allerede i barnehagen. Dette angår oss alle, både kvinner og menn.

Jeg er enig i at incels må forebygges. Men mobbing og utestenging starter allerede i barnehagen. Selv på KG er det mange mødre som forsvarer at barnet deres kun ber en håndfull av barna i klassen, mens de mest upopulære aldri blir invitert. Det er akkurat slik en incel/skoleskytingsperson oppstår. Jeg forbløffes stadig over hvordan de fleste foreldre driter tynt i barn som ikke har det bra, så lenge deres eget barn trives. 

Anonymkode: c04d5...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du misforstår. Man mener jo ikke sterkere som i fysisk sterkere. Men sterkere som i intellekt og psykisk konstitusjon. Som f eks i at det nå er langt flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Menn er kraftig overrepresentert både i fengsler og på selvmordsstatistikken. De fremstår ikke lenger overlegne kvinner, trenden er jo at kvinner tar mer og mer over fordi de ikke lenger trykkes ned av menn.

Anonymkode: c04d5...a41

I noen kulturer blir for eksempel kvinner i lederroller ofte ikke respektert på samme måte som en mannlig leder ville blitt. Det gir utslag i at noen menn ofte latterliggjør kvinnen, ikke tar henne seriøst og stiller spørsmål ved hennes kunnskaper.

I mer ekstreme tilfeller mellom likeverdige kolleger på arbeidsplassen er det mer snakk om latter, himling med øynene, roping og skriking. Det er ikke alltid enkelt å være kvinne over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig i at incels må forebygges. Men mobbing og utestenging starter allerede i barnehagen. Selv på KG er det mange mødre som forsvarer at barnet deres kun ber en håndfull av barna i klassen, mens de mest upopulære aldri blir invitert. Det er akkurat slik en incel/skoleskytingsperson oppstår. Jeg forbløffes stadig over hvordan de fleste foreldre driter tynt i barn som ikke har det bra, så lenge deres eget barn trives. 

Anonymkode: c04d5...a41

Jeg har blitt mobbet hele livet - fra barnehagen til universitetet. Den dag i dag har jeg ingen venninner, og jeg har aldri lært meg å bygge sosiale relasjoner annet enn kollega- og bekjentrelasjon. Jeg har blitt mishandlet av menn, voldtatt som tenåring og truet av partnere. Likevel er jeg verken voldelig eller mannehater. Jeg ga aldri opp og fant til slutt en trofast, stødig og ikke-voldelig mann som er interessert i å dra lasset sammen, elsker meg inderlig og vil meg bare godt. Derfor mener jeg at det er bare unnskyldninger når menn som blir avvist skylder på kvinner for sin voldsutøvelse eller depresjon. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (2 minutter siden):

I noen kulturer blir for eksempel kvinner i lederroller ofte ikke respektert på samme måte som en mannlig leder ville blitt. Det gir utslag i at noen menn ofte latterliggjør kvinnen, ikke tar henne seriøst og stiller spørsmål ved hennes kunnskaper.

I mer ekstreme tilfeller mellom likeverdige kolleger på arbeidsplassen er det mer snakk om latter, himling med øynene, roping og skriking. Det er ikke alltid enkelt å være kvinne over alt.

Det skjer også i Norge. Men det betyr ikke at vi skal gi fra oss lederstillinger vi er kvalifisert til og bøye oss for mobbere. Hvis noen stiller spørsmål ved mine faglige kunnskaper, forlanger jeg å se grunnlaget for deres annerledes mening. De må forklare hvorfor jeg tar feil og ikke kan nok om det jeg prater om, ikke bare "du er dum", "det var feil" og lignende. Har de ingenting håndfast å komme med, så trenger jeg ikke å bry meg. Hvis de ler, himler med øyne og enda verre - roper til meg, så går jeg til HR og melder det. Jeg lager ikke drama, forsvarer meg ikke og griner ikke foran øynene på dem. Jeg går linja og handler i tråd med regelverk og retningslinjer. 

Når du beskriver menn som latterliggjørende, kverulerende og skrikende vesener som himler med øyne og flirer, så forstår jeg ikke hvordan du kan mene at menn er logiske. Ingen av de reaksjonene du beskriver, har et snev av logikk.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (16 minutter siden):

Fordi kvinner ikke godtar å bli trøkket på lenger og utnyttet. Ikke alle menn er drittsekker men mange tror jeg. Hva skal man med en mann som ikke hjelper til. Utro etc. Gudskjelov har vi kommet litt lengre enn på 50 tallet. Hvorfor er det en god del menn som finner seg utenlandske damer? Det er jo fordi vi norske ikke er bra nok. 

Det sistnevnte tror jeg er sammensatt.  Jeg tror en god del menn som finner seg utenlandsk dame ikke har funnet lykken blant norske kvinner.  Det kan også være menn som strever på datingmarkedet og derfor tenker at de kan betale seg til en god og lydig kone fra fattigere kår. Hun på sin side ønsker billig oppholdstillatelse.  

Anonymkode: 090c9...f52

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har opplevd det selv, godt gift (!). Det var eksen som var mest "på" i forhold til barn nummer to, slik at eldste skulle få søsken. Vi prøvde i seks måneder, så ble jeg gravid. I uke åtte forlangte han abort etter at vi kranglet. Så terroriserte han meg hele svangerskapet, truet med å nekte å kjøre meg til sykehuset fordi jeg glemte å kjøpe noe til ham på butikken, fortalte meg at jeg var tjukk og ekkel, stakk til utlandet for å gå på strippebarer når jeg var 8 måneder på veg. En mann som har vært en kjærlig far til sine særkullsbarn og vår eldste, som virkelig ønsket enda et barn. Forandret seg plutselig, fordi han ble lei av meg og ikke ville forlate den gravide meg i frykt for å miste ansikt.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Jeg har ikke lest hele tråden, men mange sider. Har heller aldri vært på Tinder. Plukket ut noen svar bare som jeg festet meg ved. 
 

Jeg spør, dere som er foreldre til gutter i oppvekst, hvordan oppdrar dere barna? Lærer de å snakke om ting? Lærer de husarbeidet hjemme? Lærer de om damer? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jada, men vitenskap og forskning pågår i en tradisjon og en akademisk diskurs. Derfor faller kvasigutta veldig synlig gjennom når de skal briefe med "vitenskapeligheten" sin. Det er forskjell på universitetet og TikTok. Heldigvis er universitetet åpent for dem hvis de klarer og gidder.

Anonymkode: a44dc...917

Kvasivitenskap er vel ikke godt for annet enn at det kan gi ideer til hypoteser som kan testes ut. 

Når det gjelder vitenskap og forskning er det neppe særlig vitenskapelig å være "snørrhoven" heller som enkelte kan finne på å være. 

Eller offer for en politisk agenda.

Ordentlig ærlig og oppriktig vitenskap er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke lest hele tråden, men mange sider. Har heller aldri vært på Tinder. Plukket ut noen svar bare som jeg festet meg ved. 
 

Jeg spør, dere som er foreldre til gutter i oppvekst, hvordan oppdrar dere barna? Lærer de å snakke om ting? Lærer de husarbeidet hjemme? Lærer de om damer? 

Jeg har to gutter og to jenter. Jeg lærer dem akkurat det samme om dynamikken i forholdet, husarbeid, samspill og selvhjelp. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...