Gå til innhold

Treningsprogram for kvinner - Treningsstudio

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag har jeg skaffet meg et medlemsskap for et treningsstudio og jeg er gira på å begynne å trene. Jeg er ganske overvektig, men jeg har tatt enkelttimer med Cross-Fit før som har fokus på styrke. Jeg kan ikke trene like hard som de som er vant til å trene, men jeg gjør en innsats og jeg er motivert. 

Jeg ønsker selvfølgelig å gå ned i vekt, men jeg har skjønt hvor god det er for kroppen å styrke litt muskler også. Jeg tror jeg har lyst å trene både cardio og styrke.  

Er det noen som vet om noen ressurser på nett som gjør det lettere å plane en egen treningsøkt? Jeg har ikke råd til PT. 

Anonymkode: 431f0...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SATS har vel endel gratistimer på nettsiden sin tror jeg? Hvis ikke det bare var under lockdown... 

Ellers anbefaler jeg å finne en youtuber du liker med programmer som går over 21 eller 30 dager for eksempel, og så følger du det programmet dag for dag. Forsøk å tenke at det viktigste er ikke at det er et perfekt program, men at du faktisk møter opp og trener når du skal! Hvis du ikke har mye energi, helt i orden, da kan du pause så mange ganger du behøver, men sett deg et mål om at du skal fullføre hver session. 

Etter et slikt program vil du allerede være i bedre form og da kan du begynne å optimalisere mer spesifikt for deg, og finne et program som passer bedre og presse deg selv mer. Denne metoden tipset noen andre meg om her på KG for et år siden, og nå er jeg 16kg mindre og mye strammere - for første gang har jeg magedefinisjon, og jeg har ikke sultet meg en plass, men med treningen begynte jeg å få motivasjon for å spise sunnere. 

Anonymkode: bf8ee...644

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

SATS har vel endel gratistimer på nettsiden sin tror jeg? Hvis ikke det bare var under lockdown... 

Ellers anbefaler jeg å finne en youtuber du liker med programmer som går over 21 eller 30 dager for eksempel, og så følger du det programmet dag for dag. Forsøk å tenke at det viktigste er ikke at det er et perfekt program, men at du faktisk møter opp og trener når du skal! Hvis du ikke har mye energi, helt i orden, da kan du pause så mange ganger du behøver, men sett deg et mål om at du skal fullføre hver session. 

Etter et slikt program vil du allerede være i bedre form og da kan du begynne å optimalisere mer spesifikt for deg, og finne et program som passer bedre og presse deg selv mer. Denne metoden tipset noen andre meg om her på KG for et år siden, og nå er jeg 16kg mindre og mye strammere - for første gang har jeg magedefinisjon, og jeg har ikke sultet meg en plass, men med treningen begynte jeg å få motivasjon for å spise sunnere. 

Anonymkode: bf8ee...644

Takk for svar! Jeg prøver å finne videoer på YouTube. Det er et godt råd å følge et program ferdig. Det kan være det ikke er det beste, men hvis jeg opplever en forbedring så vil det sikkert gi meg en mestringsfølelse. 

Anonymkode: 431f0...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen så kan du bare gå på de fellestimene,  du kommer til å lære fort. Trening er ikke noe hokuspokus. Det handler om å ta i bruk de store muskelgruppene i kroppen,  utsette de for progressiv belastning med øvelser som knebøy, rygghev,  markløft,  hipthrust,  utfall,  skulderpress med stang eller manualer,  benkpress,  pullups eller nedtrekk og roing med stang eller i kabel. Dette er gode øvelser,  og for å få en veltrent kropp trenger du ikke dille med noe mer i første runde. Lær deg disse øvelsene med god teknikk,  bruk gjerne YouTube. Kjør 3-4 sett på hver øvelse,  gjør 6-10 repetisjoner. Det skal være så tungt at du trenger 3 min pause mellom hvert sett. Varier øvelsene gjennom uken. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...