Gå til innhold

Mattyveri på internat


Gjest Gjest_Linda_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linda_*

Det er en tulling som stjeler mat og italiensk salat av meg på internatet. Jeg er lei og vet ikke hva jeg skal gjøre. kom til å tenke på en måte som kanskje kan hjelpe. Tenkte å kjøpe en ny boks med salat og blande i noe greier slik at han virkelig angrer på at han har rørt maten min. Er det noen som kan hjelpe meg der? Det begynner å bli noen kr etter hvert nå. Er jo litt for dumt å kjøpe seg eget kjøleskap/frys på rommet pga en idiot.

Tenkte å blande i noe som smaker vondt og kanskje gjør han litt kvalm og får løs mage eller noe. Skal selfølgelig være ufarlig, men han skal få litt ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres helt usannsynlig ut at 25 vilt fremmede mennesker skal kunne dele kjøleskap og forvente at maten deres blir stående urørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er 25 stykker fordelt på 3 kjøkken. Alle har sin faste plass i skapene og kjøleskapet. Alle låner litt av hverandre, det er greit. En Ts salt osv hvis en trenger. Også låner en annen litt syltetøy. Men dette er tyveri. Stjeler helt ny mat. Nå sist hadde de tømt halve kjøleskapet på vårt kjøkken. det er noe annet enn å ta en liten kopp melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt et avføringsmiddel på apoteket, jeg. Har heldigvis ikke vært i samme situasjon selv, men kjente en som faktisk tok hele middager av de han bodde sammen med - uten noensinne å tilby noe tilbake. Usannsynlig frekt etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt usannsynlig ut at 25 vilt fremmede mennesker skal kunne dele kjøleskap og forvente at maten deres blir stående urørt.

Alt annet synes jeg er hårreisende dersom det ikke er en avtale om at man kan ta av hverandres mat :overrasket:

Jeg forventer faktisk at ikke folk stjeler fra meg jeg. Blir som å ha en fin veske det; og gå i Oslo en lørdag - da bør man forvente at den blir stjålet da???

Til trådstarter: Enten avføringsmiddel (men sjekk da om det må mengder til, eller om det holder med en skje eller noe) eller noe som smaker gruuuusomt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg. Men jeg bodde med kun to stykker, så det var ikke så vanskelig å finne ut hvem det var. Det verste var at jeg ikke fikk henne til å tilstå da jeg konfronterte henne med det. Hun nektet. Sa det var huseieren som sikkert gjorde det. Ble latterlig teit til slutt, men dog fortsatt like irriterende og aldri kunne stå opp til den frokosten du mente du hadde. Endte opp med at jeg måtte låse inn maten min og kun kjøpe mat som jeg spiste opp med en gang. Rimelig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet synes jeg er hårreisende dersom det ikke er en avtale om at man kan ta av hverandres mat  :overrasket:

Jeg forventer faktisk at ikke folk stjeler fra meg jeg. Blir som å ha en fin veske det; og gå i Oslo en lørdag - da bør man forvente at den blir stjålet da???

Til trådstarter: Enten avføringsmiddel (men sjekk da om det må mengder til, eller om det holder med en skje eller noe) eller noe som smaker gruuuusomt ;)

Selvsagt er det hårreisende, men det er ikke alle som har samme syn på andres ting. Om jeg hadde lagt fra meg vesken min når jeg gikk i byen hadde jeg ikke forventet at den ble liggende. Så godtroende er ikke jeg.

Synes det er hårreisende å oppfordre noen til å tilsette avføringsmidler og lignende til mat jeg. Hva om noen alvorlig skjer? Man vet aldri hvordan andre reagerer på slike midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en ufarlig lærepenge, men hindre at han/hun stjeler mer mat fra meg og de andre. Problemet er at han slår bare til når det ikke er folk her. f.esk når folk har time, eller er ute. Derfor er det ikke lett å ha kontroll. Har prøvd å se på de andre kjøkkene om jeg kunne finne mat eller rester, men ikke noe å finne. De spiser vel opp alt med en gang eller oppbevarer det på rommet. Er også en del kjøkkenting som er borte. fat, glass bestikk, kniver osv. Plagsomt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varg-Menja

Hva med å henge en lapp på kjøleskapet først? "Til dere som stjeler maten min: Nå er jeg drittlei mattyver, og viser ingen nåde. Jeg kommer til å putte noe skikkelig ekkelt i enkelte matvarer på tilfeldig basis. Tør du ta sjangsen på at du feks får salmonella eller må sitte på do en hel dag? Mvh..." Hvis trusselen funker trenger du jo ikke å gjennomføre det, og dersom du må gjøre det likevel har du jo advart dem på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært en mulighet, men kanskje litt dyrt. hvis det blir verre så kanskje. Litt "tukling" med maten vil jo fort avsløre hvem som er synderen hvis han blir "uggen" i magen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å henge en lapp på kjøleskapet først? "Til dere som stjeler maten min: Nå er jeg drittlei mattyver, og viser ingen nåde. Jeg kommer til å putte noe skikkelig ekkelt i enkelte matvarer på tilfeldig basis. Tør du ta sjangsen på at du feks får salmonella eller må sitte på do en hel dag? Mvh..." Hvis trusselen funker trenger du jo ikke å gjennomføre det, og dersom du må gjøre det likevel har du jo advart dem på forhånd...

Jeg har advart dem på en måte. Etter tyveriene ble hyppig, så skrev jeg navnet mitt på det som pleier å bli stjelt. Jeg oppførte meg også ganske "opphisset" når jeg snakket med tyveri sammen med de andre. Truet også ovenfor mesteparten av de andre med å tukle med maten, så det er "fare for" at de har plukket det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså det jeg ønsker er en måte å gjøre noe med maten slik at den ikke rører maten min eller andre sin flere ganger. Det må ikke være for dyrt (student budsjett) Avføringsmiddel er vel litt "dyrt"? Blir litt drøyt å bruke det lille stippendet på 2400 kr mnd til mat og husleie på unødvendig tull. Må derfor være billig. Var en kompis som foreslo bakepulver eller salt. Hva skjer f.esk med bare bakepulver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å henge en lapp på kjøleskapet først? "Til dere som stjeler maten min: Nå er jeg drittlei mattyver, og viser ingen nåde. Jeg kommer til å putte noe skikkelig ekkelt i enkelte matvarer på tilfeldig basis. Tør du ta sjangsen på at du feks får salmonella eller må sitte på do en hel dag? Mvh..." Hvis trusselen funker trenger du jo ikke å gjennomføre det, og dersom du må gjøre det likevel har du jo advart dem på forhånd...

Synes dette var en grei ting å prøve. Jeg tror også det er et sterkere hint enn å snakke høyt om det til de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en grei ting å prøve. Jeg tror også det er et sterkere hint enn å snakke høyt om det til de andre.

Absolutt. Skal gjøre begge delene har jeg tenkt. Den her er så dum at advaselen blir sikkert ignorert. Så skal jeg kjøpe en helt ny salat og åpne den slik at den ser upnet ut etterpå og tilsette guggen. Så skal jeg se om den går på limpinnen. Men hva skal jeg bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...