Gå til innhold

Hvilket servise samler dere på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst å begynne å samle på servise. Synes det blåmønstrede fra Royal Copenhagen er så fint, men tror ikke det hadde passet inn her hjemme i det hele tatt. Det er så klassisk og fint, mens vi har ganske kjedelig, moderne stil her hjemme. Ser det bare ikke for meg her vi bor nå 😅 Håper på en litt mer koselig og klassisk stil når vi etter hvert skal ha oss hus, så det er jo ikke utelukket, da.

Vil gjerne ha tips til fine serviser, har egentlig ingen andre kriterier enn god kvalitet 😊

Anonymkode: 5c3ea...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er på jakt etter serviser selv, men klarer ikke å bestemme meg. Synes Grand crue fra Rosendahl er fint og stilrent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Angelina platinum , men jeg må innrømme at jeg syntes det er litt imoderne nå. Jeg har egentlig aldri likt det, men det var så moderne når vi giftet oss. Så mitt tips, ikke velg ett moderne ett om du ikke tror du vil ha samme stil om fem år til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Arabia 24h. Veldig enkelt da, men jeg liker at man det kommer litt ulike mønster og farger nå og da som man kan kombinere med. Har hatt det i 20 år nå og liker også godt at det alltid er mulig å få tak i deler til det. Har det både på hytta og hjemme. 

Anonymkode: 3ef34...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Arabia 24h og det er veldig fint hvis du vil ha noe enkelt, men hvis du liker ståmøbstret/musselmalet ville jeg gått for det. En klassiker, kan kombineres med andre fra samme produsent, god kvalitet og dessuten koster det jo endel så du har noe å ønske deg til bursdag og jul framover🙂

Anonymkode: 45dd3...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg endte opp med Sense fra Porsgrund Porselen. Veldig enkelt og stilrent, men det kommer jevnlig ting i alternative farger om man ikke vil ha alt helhvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det stråmønster (musselmalet) du mener? Det vil nok aldri gå ut av produksjon, og lar seg kombinere med andre serier fra RC, som for eksempel:

Prinsesse

Hvit riflet og hvit halvblonde

Elements


 

 

Anonymkode: a5402...72d

Stråmønster ja! Men ser for meg at man omtrent må ha gammel sveitservilla med klassisk interiør og hardangerløper på bordet for at det ikke skal se malplassert ut 😅

Takker for tips, folkens!

Anonymkode: 5c3ea...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Unique fra Egersund. Knall oransje. Passer fint i funkisboligen vår :) 

Anonymkode: a7fa8...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swsedish grace fra Rørstrand. ❤️ 

Det er enkelt, klassisk og stilrent, men samtidig koselig. Siden det er ensfarget, men at delene samtidig finnes i flere farger, er det veldig anvendelig og kan varieres hvis du ønsker det. Det har vært i produksjon siden 1930-tallet, så det går neppe ut med det første heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Rosenthal blend, veldig fornøyd egentlig. Men drømmer om et mer storslått servise, elsker RC helblonde! Både i helhvit og musselmalet, det gjør så mye ut av seg på en god måte synes jeg. Men prisen er jo stiv da. Usikker på om jeg noen gang vil prioritere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Porsgrunns porselens Saturn i helt hvitt.  Det er kvalitet - enkelt, tidløst og klassisk.  Det fine er at dette serviset passer til alt.  Jeg bruker asjetter og skåler til forrett i alle farger oppå de hvite.  Slik forandrer du et bord enkelt :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville valgt noe som var produsert her i Europa og ikke nok ett kina-produsert servise.

Anonymkode: 952bb...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aida raw har vi, i skogsbrun og den grønne. Veldig fornøyd med det :)

Anonymkode: 37bb8...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler på blir vel feil, men hadde i noen år, sense fra porsgrund som hverdagsservise. Ble lei det, og har nå Marius fra porsgrund som hverdagsservise. Har alt jeg trenger av tallerkener i begge servisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ville valgt noe som var produsert her i Europa og ikke nok ett kina-produsert servise.

Anonymkode: 952bb...bc9

eksempel?

Anonymkode: 8e170...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

eksempel?

Anonymkode: 8e170...e1b

Figgjo?

Anonymkode: 6f773...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...