Gå til innhold

Klima hysteriet i Norge hvis en tar en titt på flight radar akkurat nå over Europa

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Er det klima hysteri i Norge??

når jeg ser denne screen shot tatt nå over Europa og samtidig tenker at slik er det 24/7 i 365 dager.

CB89CC01-ED29-4E40-B297-46DB857DC138.thumb.jpeg.512668d4d45d0c84d8cfb376e3c57f48.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan tenkte du nå? At flytrafikken over Europa ikke har noen innvirkning på klimaet i Norge?

Anonymkode: f1201...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan tenkte du nå? At flytrafikken over Europa ikke har noen innvirkning på klimaet i Norge?

Anonymkode: f1201...23b

Hvorfor skal alt elektrifiseres i Norge for å redde klima når en ser mengdene av klima avfall som bare fly lager i verden. Hva med alt andre som ødelegger klimaet??

skjønner ikke hvorfor alt det klima pjattet i Norge kan gjøre noe forskjell utenom at vi har så mye penger at vi betaler oss ut av ubehagelige ting. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (10 timer siden):

Hvorfor skal alt elektrifiseres i Norge for å redde klima når en ser mengdene av klima avfall som bare fly lager i verden. Hva med alt andre som ødelegger klimaet??

skjønner ikke hvorfor alt det klima pjattet i Norge kan gjøre noe forskjell utenom at vi har så mye penger at vi betaler oss ut av ubehagelige ting. 

Klær. Verdens klesproduksjon forurenser omtrent det dobbelte av verdens flytrafikk. De fleste av oss trenger ikke engang 20% av klærne vi har. Tenk hva vi kunne gjort for klimaet hvis alle som avstår fra en ferietur, men handler klær på jule/påske/vinter/sommer/høstsalg, Black Friday osv osv, heller hadde tatt den flyturen, og bare kjøpt de klærne man trengte. Skjer vel ikke med det første, tenker jeg🤷🏻‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkrevd skrev (33 minutter siden):

Klær. Verdens klesproduksjon forurenser omtrent det dobbelte av verdens flytrafikk. De fleste av oss trenger ikke engang 20% av klærne vi har. Tenk hva vi kunne gjort for klimaet hvis alle som avstår fra en ferietur, men handler klær på jule/påske/vinter/sommer/høstsalg, Black Friday osv osv, heller hadde tatt den flyturen, og bare kjøpt de klærne man trengte. Skjer vel ikke med det første, tenker jeg🤷🏻‍♂️

Ja når det gjelder klær så gjør jeg en skitbra jobb... kjøper ikke klær.. haha ha... og har de til det er bare filler igjen. Bruker stort sett bare arbeidsklær da jeg er mest på jobben... hjemme er det jo ikke så farlig hva jeg går i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/12/2022 at 9:49 AM, GrønnNellik68 said:

nei, tydelig at du ikke skjønner dette nei ;) Interessert i å skjønne? Eller ikke?

norge ligger høyt oppe på skalaen utslipp pr innbygger, flere måter å måle på, vi ligger tynt an uansett. Det er helt feil at andre slipper ut mer enn oss.

grei forklaring her

nrk-artikkel om utslipp pr land/innbygger 

poenget ditt med fligthradar kan vi gjerne forfølge: Du mener at et fly som pt er over frankrike på vei til spania med norske turister er et "bevis" på at frankrike slipper ut mer enn oss? interessant logikk

Anonymkode: e6a8d...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, GrønnNellik68 said:

Ja når det gjelder klær så gjør jeg en skitbra jobb... kjøper ikke klær.. haha ha... og har de til det er bare filler igjen. Bruker stort sett bare arbeidsklær da jeg er mest på jobben... hjemme er det jo ikke så farlig hva jeg går i. 

Bra, takk - godt eksempel og godt bidrag. Er jo opplagt sånn - for å få gjort noe med klimaproblemet må vi alle bidra.

Anonymkode: e6a8d...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (På 12.8.2022 den 9.49):

Fordi at norske politikere skal få en feit jobb i Brüssel, fordi Norge når klimamålene. Vet du ingenting, vesla?

Anonymkode: 726f4...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (På 12.8.2022 den 9.49):

Det handler ikke om å gjøre en forskjell. Det handler om den feel-good følelsen. At man har brukt alle penger man har tilgang til og ruinert seg og andre økonomisk selv om resultatet blir en dråpe i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...