Gå til innhold

Øyunn Krogh

Laraa

Anbefalte innlegg

Jeg ser ofte at Øyunn Krogh fra sommerhytta, farmen og sofa skriver eller sier at hun er miljøterapeut, men har aldri sett at hun skriver hva hun egentlig er. Miljøterapeut er bachelor i helse eller sosialt virke. Er hun vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog? Er det noen som har sett det nevnt noen sted? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laraa skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ofte at Øyunn Krogh fra sommerhytta, farmen og sofa skriver eller sier at hun er miljøterapeut, men har aldri sett at hun skriver hva hun egentlig er. Miljøterapeut er bachelor i helse eller sosialt virke. Er hun vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog? Er det noen som har sett det nevnt noen sted? 

"Alle" kan vel være miljøterapeut? Det er ikke en utdannelse? Eller tar jeg feil?

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hvem som helst kan kalle seg miljøterapeut. De jobber "i miljøet" på en eller annen terapeutisk institusjon eller setting. De kan være faglærte eller ufaglærte. Tror jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Miljøterapeut = høgskole. Miljøarbeider kan være assistenter, helsefagarbeidere osv.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neiognei skrev (47 minutter siden):

Stemmer det. Miljøterapeut = høgskole. Miljøarbeider kan være assistenter, helsefagarbeidere osv.

Du må gå skole for å bli helsefagarbeider, assistenter er som regel ufaglærte.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellam skrev (57 minutter siden):

Du må gå skole for å bli helsefagarbeider, assistenter er som regel ufaglærte.

Men helsefagarbeidere er ikke kvalifisert til å være miljøterapeuter. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange av dere her tar feil!

Jeg er miljøterapeut- da er det krav om fullført relevant bachelor. Jeg er utdannet sosionom, som er en beskyttet tittel. Hadde derimot en lærer jobbet på min arbeidsplass, hadde de ikke fått stilling som miljøterapeut, fordi utdanningen ikke er relevant. 

MiljøARBEIDER derimot er det ingen utdanningskrav for.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann12345 skrev (1 time siden):

Jeg er miljøterapeut- da er det krav om fullført relevant bachelor. Jeg er utdannet sosionom, som er en beskyttet tittel. Hadde derimot en lærer jobbet på min arbeidsplass, hadde de ikke fått stilling som miljøterapeut, fordi utdanningen ikke er relevant. 

Ok. Da så. Ble du litt fornærmet i yrkesstoltheten din der? *fnis*

Er du mann eller kvinne? 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AmelieA skrev (4 minutter siden):

Så frekk🙈 H*n oppklarte et spørsmål du selv ikke visste svaret på. Er du veldig ung? 

Hvorfor frekk? Det hadde da vært en menneskelig reaksjon som var naturlig, og samtidig her litt morsom, fordi det kun var snakk om blanding av begreper. 

Synes du ikke Heisann var litt sånn små aggressiv da hen svarte? Bare artig det, synes jeg. 😄

Nei da. Jeg er ikke så ung. Men noen ganger kan en sikkert lure. 

Ha en flott dag i deres respektive miljøer. 

Endret av Poision-Ivy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poision-Ivy skrev (1 minutt siden):

Hvorfor frekk? Det hadde da vært en menneskelig reaksjon son var naturlig, og samtidig her litt morsom, fordi det kun var snakk om blanding av begreper. 

Synes du ikke Heisann var litt sånn små aggressiv da hen svarte? Bare artig det, synes jeg. 😄

Nei da. Jeg er ikke så ung. Men noen ganger kan en sikkert lure. 

Ha en flott dag i deres respektive miljøer. 

Nei, det synes jeg ikke Heisann var. Prøv å les svaret igjen uten irritert/sint/aggresiv stemme...

Utrolig lett å misoppfatte skrevne ord. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest våroghøst
Miss.Hol skrev (11 timer siden):

"Alle" kan vel være miljøterapeut? Det er ikke en utdannelse? Eller tar jeg feil?

Du tar selvsagt feil. 

Du mener miljøarbeider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann12345 skrev (1 time siden):

Jo, lærer er relevant. Mye sosialt arbeid i den utdannelsen. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmelieA skrev (8 minutter siden):

Nei, det synes jeg ikke Heisann var. Prøv å les svaret igjen uten irritert/sint/aggresiv stemme...

Utrolig lett å misoppfatte skrevne ord. 

Aldri. Jeg leser alle poster på KG høyt, med forskjellige stemmer, ofte litt sånn sint da. Noen ganger legger jeg til en trønderdialekt til og med - så godt det lar seg gjøre. Ellers ville en del av underholdningsfaktoren gå tapt. Men takk for tipset. Enig i at sinnastemme under lesing kan påvirke inntrykket man sitter igjen med 🧐😉

Endret av Poision-Ivy
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-venter- skrev (3 timer siden):

Jo, lærer er relevant. Mye sosialt arbeid i den utdannelsen. 

Nei, ikke som miljøterapaut. Jeg er barnevernspedagog, og jobber sammen med ei som er utdannet sykepleier, og hun er lønnet på lik linje som miljøarbeider.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (16 timer siden):

Miljøarbeider kan hvem som helst kalle seg. Men for å være miljøterapeut må du ha 3 års utdanning

Men jeg vet at det er vanlig å blande begreper hvis man selv ikke har erfaring fra bransjen. Det er nok ikke alltid riktige begrep er på plass.  F.eks vet jeg hørt folk påstå at barne og ungdomsarbeider er en person som jobber med barn og ungdom uavhengig av formell kompetanse. F.eks "han er fin barne og ungdomsarbeider,"mens det egentlig er assistent

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...