Gå til innhold

Bonprix: størrelser og kvalitet


Daisy-love

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg har handlet en gang før på Bonprix og det gikk veldig greit for seg, men tross jeg brukte størrelseskartet, så var det meste altfor stort. Jeg er virkelig ikke 32/34, men 36/38 hadde jeg flere plagg jeg svømte i. Jeg vet størrelser er bare størrelser, men hørt noen si det er ulikt blant de ulike merkene hos Bonprix. F.eks at det er forskjellig i størrelsene på f.eks merkene Bodyflirt og BPC selection. Noen som har handler der litt og kan gi noen tips. 
 

Følte noe av det jeg fikk var i veldig skjør kvalitet, som ikke ville holde, og annet var ganske greit. 
 

Jeg vet målene mine stemmer, for jeg handler mye på nett ellers. 
 

Takk for hjelpen, deling av erfaringer og inside info 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun kjøpt en kjole derfra. Tror størrelsen var ok, men den var veldig statisk og klengete inntil kroppen. Så den ligger ubrukt i skapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt derifra en gang. Og sendte alt i retur. Visste fra før av at noe kan være store i størrelsen, så bestilte en størrelse mindre. Noen av plaggene passet, noen var for trange 

Men grunnen til at jeg returnerte var den dårlige kvaliteten på tøyet. Ene kjolen feks skulle være en ullkjole, men den var så syntetisk at den knitret. Så jeg forstår hvorfor de har så rimelige klær. 

Det er noen år siden, men etter hva jeg husker så gikk det relativt kjapt å få det tilsendt, og det var også grei returordning 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bpc er ofte veldig store i størrelsene. Som i vide. Ikke lange. Så man ender ofte opp med klær som er telt, men for korte i armene. Mange av klærene kommer ikke i mindre enn 36/38. Jeg bruker str 36 til vanlig, og 36/38 i bpc er alt for vidt. 32/34 er også ofte alt for vidt - og også alt for kort. 

Bodyflirt er både og. Noe er kondomtrangt, mens annet er for vidt. Jeg har en kjole i 32/34 som er ganske vid, og en i 36 som er kondomtrang.. 

Kvaliteten er også ofte så som så. 

Anonymkode: 3d6ce...390

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt masse fra Bonprix og har kun retunert 1 par sko. Så jeg skjønner ikke helt det med at det er rare størrelser 😊 Alt jeg har kjøpt av klær (og det har vært en god del) har passet meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte noen kjoler og undertøy derfra. Det var bra kvalitet og størrelsene stemte. Men jeg leser alltid kundevurderingene, som en bør gjøre når en bestiller på nettet, og da ser en jo fort om størrelsene er store/små og hvordan kvaliteten er. 

Anonymkode: eb64b...ccd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bestilte noen kjoler og undertøy derfra. Det var bra kvalitet og størrelsene stemte. Men jeg leser alltid kundevurderingene, som en bør gjøre når en bestiller på nettet, og da ser en jo fort om størrelsene er store/små og hvordan kvaliteten er. 

Anonymkode: eb64b...ccd

Jeg er midt i mellom xs og s på Bonprix så det er utfordringen. Alltid lurt å lese hva andre mener, om det er noen som har kommentert på det en vil kjøpe. 
 

Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bpc er ofte veldig store i størrelsene. Som i vide. Ikke lange. Så man ender ofte opp med klær som er telt, men for korte i armene. Mange av klærene kommer ikke i mindre enn 36/38. Jeg bruker str 36 til vanlig, og 36/38 i bpc er alt for vidt. 32/34 er også ofte alt for vidt - og også alt for kort. 

Bodyflirt er både og. Noe er kondomtrangt, mens annet er for vidt. Jeg har en kjole i 32/34 som er ganske vid, og en i 36 som er kondomtrang.. 

Kvaliteten er også ofte så som så. 

Anonymkode: 3d6ce...390

Tusen takk for inside om merkene deres, var det jeg trengte, da er vi ca samme størrelse, og jeg har veldig lange ermer, så greit å få om tips om det. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bestilte noen kjoler og undertøy derfra. Det var bra kvalitet og størrelsene stemte. Men jeg leser alltid kundevurderingene, som en bør gjøre når en bestiller på nettet, og da ser en jo fort om størrelsene er store/små og hvordan kvaliteten er. 

Anonymkode: eb64b...ccd

Jeg leser kundevurderinger der de finnes, det er veldig greit. 
 

Takk for innspill. 

Endret av Daisy-love
Glemte å takke for innspill.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Jeg har bestilt derifra en gang. Og sendte alt i retur. Visste fra før av at noe kan være store i størrelsen, så bestilte en størrelse mindre. Noen av plaggene passet, noen var for trange 

Men grunnen til at jeg returnerte var den dårlige kvaliteten på tøyet. Ene kjolen feks skulle være en ullkjole, men den var så syntetisk at den knitret. Så jeg forstår hvorfor de har så rimelige klær. 

Det er noen år siden, men etter hva jeg husker så gikk det relativt kjapt å få det tilsendt, og det var også grei returordning 

Ja leveranse og retur gikk som smurt, men noe blandet kvalitet på det jeg fikk, og nesten alt var veldig stort.

 

Takk for deling av erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornøyd med Bonprix etter 3 forsøk. Veldig store, især jeans. Ikke noe særlig kvalitet, og veldig lang leveringstid. Finnes jo enormt mange nettbutikker som er bedre.

Anonymkode: e7349...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

Har kjøpt masse fra Bonprix og har kun retunert 1 par sko. Så jeg skjønner ikke helt det med at det er rare størrelser 😊 Alt jeg har kjøpt av klær (og det har vært en god del) har passet meg. 

Tusen takk for innspill. Blir nok å sende inn en ny bestilling med det meste av klærne i to ulike størrelser. Tenker ikke helt at størrelsene var rare, men andre steder er ofte 34 xs, mens her er det 32/34. Jeg blir midt i mellom, og det varierer da om det vil funke. 
 

Har du kjøpt ytterjakker der? Tenker spesielt til vinteren. Så på noe i fjor, men de ble solgt ut raskt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke fornøyd med Bonprix etter 3 forsøk. Veldig store, især jeans. Ikke noe særlig kvalitet, og veldig lang leveringstid. Finnes jo enormt mange nettbutikker som er bedre.

Anonymkode: e7349...29f

Takk for innspill. Det står på hver enkelt vare hvor lang leveringstid en kan forvente. Mye er 5-7 dager, annet kan være mange uker. 
 

Hvilke andre nettbutikker foretrekker du? Hadde handlet mer på Zalando om returen var lettere, og H&M har ikke så mye i min stil nå. Har sett på litt ulike, men greit å ikke få noen overraskelse med «toll» inn til Norge også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy-love skrev (5 minutter siden):

Takk for innspill. Det står på hver enkelt vare hvor lang leveringstid en kan forvente. Mye er 5-7 dager, annet kan være mange uker. 
 

Hvilke andre nettbutikker foretrekker du? Hadde handlet mer på Zalando om returen var lettere, og H&M har ikke så mye i min stil nå. Har sett på litt ulike, men greit å ikke få noen overraskelse med «toll» inn til Norge også. 

Akkurat nå er Boozt min favoritt. Fikk varer nå etter 5 dager, og det er bra hit til nord 🙂. Bruker også Sportmann, Zalando, Ellos, Lindex, Cubus, Kappahl.

Anonymkode: e7349...29f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (2 timer siden):

Tusen takk for innspill. Blir nok å sende inn en ny bestilling med det meste av klærne i to ulike størrelser. Tenker ikke helt at størrelsene var rare, men andre steder er ofte 34 xs, mens her er det 32/34. Jeg blir midt i mellom, og det varierer da om det vil funke. 
 

Har du kjøpt ytterjakker der? Tenker spesielt til vinteren. Så på noe i fjor, men de ble solgt ut raskt 🤔

Ja, jeg har kjøpt både vinterjakke, ullmiks-kåpe, allværsjakke, tynn fleecejakke og 2 imiterte skinnjakker hos Bonprix. Er fornøyd med alle sammen. Noen av dem har jeg vasket flere ganger i maskin, uten at det har gjort noe med kvaliteten. 

Vinterjakken har jeg ikke brukt så mye enda, da jeg kjøpte den omtrent midt på vinteren + at jeg blir fort varm i jakker.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (50 minutter siden):

Ja, jeg har kjøpt både vinterjakke, ullmiks-kåpe, allværsjakke, tynn fleecejakke og 2 imiterte skinnjakker hos Bonprix. Er fornøyd med alle sammen. Noen av dem har jeg vasket flere ganger i maskin, uten at det har gjort noe med kvaliteten. 

Vinterjakken har jeg ikke brukt så mye enda, da jeg kjøpte den omtrent midt på vinteren + at jeg blir fort varm i jakker.... 

Tusen takk, greit å vite. Den rosa jeg ønsker meg står at de venter på å få inn, så får prøve å følge med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte å komme med en oppdatering. 
 

Jeg hentet en pakke idag fra Bonprix, og har kjøpt mye to av samme, i ulike størrelser. Jeg er xs altså 34/32 i alt fra BPC og Bodyflirt. Dette er topper og en kjole. Kjøpte også to skjørt, og der svømte jeg i 36, men de må strykes og det gidder jeg sjeldent, og feil fasong så går rett i retur. Tenkte 36 og 38 var greit i skjørt, da jeg har litt fasong, men nå vet jeg det til senere. 
 

Jeg er på høyere vekt enn normalen, så må tenkte litt og prøve igjen, samt prøve med ulikt jeg har tenkt å ha til for å se hvordan det passer. Jeg prøver og vurderer alltid sånn. Er så dumt å kjøpe skapfyll. Kjøpte en genser som kjennes ut som veldig solid og stødig kvalitet, og to andre samt en cardigan som nok ikke er på samme nivået. 
 

Kjøpte med gratis frakt og 10% av, men må betale returen. 
 

Mer fornøyd nå enn første gangen jeg prøvde, men hadde nå også kjøpt mindre størrelser. 
 

Takk for hjelpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har bestilt disse maxi boxertrusene nå, håper de er ok: https://www.bonprix.no/produkt/maxiboxer-4-pack-sort-rosalilla-med-trykk-964408/?shop=83288

Syns det var vanskelig å finne andre som har boxertruser som har så lange ben at de ikke går opp i skrittet, og en tynn strikk øverst (vil ikke bli kvelt av disse 5 cm høye strikkene som er så stramme).

Anonymkode: 0fc69...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt derfra og vært veldig fornøyd. Har kun bestilt «enkle» klær da som t-skjorter, enkle sommerkjoler osv. Er veldig nøye med å lese hvilke stoff klærne er laget i. Velger så mye ull og bomull som mulig. Opplever at jeg ofte må opp en størrelse

Anonymkode: 27e73...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...