AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #41 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 0.51): Jeg bor midlertidig hos stemor og min far, pga ett samlivsbrudd. Jeg er ikke ett barn, jeg er voksen. Kansje jeg skal spørre om hennes definisjon på hva er perfekt? Jeg tenker at hun faktisk ser på meg som en som en klok og sterk person som tar riktige valg og som klarer å få til ting og holde ut i vanskelige situasjoner. Dette gjør at hun føler seg mindre og blir minnet på at hun er svakere og ikke kunne klart det samme som meg. Det er når jeg vinner en diskusjon og hun ikke har noe mer å argumentere enn «Ja! Du er helt perfekt du» hva tenker dere? Anonymkode: 367e3...4e4 Jeg tenker det motsatte av deg. Det virker som hun synes du er kranglete og vanskelig, og sier IRONISK «du er jo perfekt, du». Anonymkode: db96b...8fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #42 Del Skrevet 12. august 2022 kraftwerk skrev (4 timer siden): Hvorfor i alle dager bor du hos din stemor og far - når du er en voksen kvinne? 😂 Du får heller spørre hun i situasjonen "du, hva mener du egentlig med det?" - det lønner seg mer enn den passiv-aggressive tilnærmingen du synser om her. Ikke spesielt snilt av deg å le av TS og kommentere slik du har gjort, syns jeg. Og som det sto i aller første setning i aller første innlegg, det innlegget du siterte: "bor midlertidig, pga brudd" - kan det kanskje bety at hun sliter med enten følelsene eller økonomien? Kanskje hun ble kastet ut av eksen sin og opplever det tungt og vanskelig? Det koster ingenting å være litt hyggelig. Anonymkode: a1232...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #43 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Datteren min hadde (har) en stemor som minner om din. Hun har minimalt med kontakt med faren sin nå pga den stemoren. Hun føler at stemoren har ødelagt barndommen hennes hos faren, og da hun var 15 så valgte hun å flytte til meg 100%. Så kanskje fortelle faren din at det er en reell mulighet at du ikke ønsker å komme på besøk til dem noe mer når du finner noe for deg selv, fordi du er sliten av å krangle med stemoren din og sliten av at du aldri får støtte av faren din. Og så er det ikke sikkert det hjelper noenting, for sjansen er veldig stor for at faren igjen tar stemoren din sin side fordi det er han som må bo sammen med henne. Det er han som vil få den daglige giften, og han har muligens bare lært seg å være i et evt. dårlig forhold og går stille i dørene for å unngå mest mulig skrik og bråk. Anonymkode: a1232...492 TS her. Det er akkurat slik det er, det stemmer det du sier, tusen takk for at du bekreftet min virkelighet. Etter hun kom inn i bilde har meg og pappa kranglet for første gang, kontakten er mindre osv…. Men jeg skal si at jeg kan komme på besøk til pappa når hun ikke er hjemme. jeg skal forsette å gå i familie selskap, hun kan ikke gjøre så mye galt da, for da legger folk merke til det. Nå er jeg ferdig på jobb og var vært litt små deppa i dag. Nå skal jeg kjøre hjem å fortelle foran dem begge: Stemor er stygg mot meg, hun sier at jeg er for sensitiv og ikke tåler å bli snakket til, men det er kun for at hun kun forsette å være stygg mot meg. Du støtter meg ikke heller pappa, når hun er stygg mot meg. Jeg hadde ikke fungert i min type jobb om jeg var alt for sensitiv og ikke tålte å bli snakket til, så det er bare tull. Kollega ønsker å jobbe med meg fordi jeg aldri lager Drama og er lett å arbeide med, og mine venner ønsker meg på hotel rommet fordi jeg er så grei å forholde seg med. Jeg kan finne jobb attester som bevis det. Så dette er bare tull. Jeg reagerer fordi stemor er stygg mot meg, og da er det normalt å reagere, hvis man er stygg mot noen. jeg er glad for at jeg får låne en seng midlertidig, men jeg kan ikke være hjemme lenger når hun er hjemme. Jeg kommer seint når jeg skal sove pga en seng, også skal jeg melde meg inn i ett treningssenter for å kunne ta meg en dusj etter jobb. jeg ønsker å få beskjed om når hun ikke er hjemme, slik at jeg kan vaske klær og kansje slappe litt av i sofaen. Håper du kan hjelpe meg med det pappa, jeg har fått nokk nå. DETTE SKAL JEG HJEM Å SI TIL DEM NÅ… Anonymkode: 367e3...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #44 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): TS her. Det er akkurat slik det er, det stemmer det du sier, tusen takk for at du bekreftet min virkelighet. Etter hun kom inn i bilde har meg og pappa kranglet for første gang, kontakten er mindre osv…. Men jeg skal si at jeg kan komme på besøk til pappa når hun ikke er hjemme. jeg skal forsette å gå i familie selskap, hun kan ikke gjøre så mye galt da, for da legger folk merke til det. Nå er jeg ferdig på jobb og var vært litt små deppa i dag. Nå skal jeg kjøre hjem å fortelle foran dem begge: Stemor er stygg mot meg, hun sier at jeg er for sensitiv og ikke tåler å bli snakket til, men det er kun for at hun kun forsette å være stygg mot meg. Du støtter meg ikke heller pappa, når hun er stygg mot meg. Jeg hadde ikke fungert i min type jobb om jeg var alt for sensitiv og ikke tålte å bli snakket til, så det er bare tull. Kollega ønsker å jobbe med meg fordi jeg aldri lager Drama og er lett å arbeide med, og mine venner ønsker meg på hotel rommet fordi jeg er så grei å forholde seg med. Jeg kan finne jobb attester som bevis det. Så dette er bare tull. Jeg reagerer fordi stemor er stygg mot meg, og da er det normalt å reagere, hvis man er stygg mot noen. jeg er glad for at jeg får låne en seng midlertidig, men jeg kan ikke være hjemme lenger når hun er hjemme. Jeg kommer seint når jeg skal sove pga en seng, også skal jeg melde meg inn i ett treningssenter for å kunne ta meg en dusj etter jobb. jeg ønsker å få beskjed om når hun ikke er hjemme, slik at jeg kan vaske klær og kansje slappe litt av i sofaen. Håper du kan hjelpe meg med det pappa, jeg har fått nokk nå. DETTE SKAL JEG HJEM Å SI TIL DEM NÅ… Anonymkode: 367e3...4e4 Du er jo i mange konflikter da. Både med begge søstrene dine og med svigermoren din. Du har jo nettopp også vært gjennom et samlivsbrudd. Hva er fellesnevneren for alle disse konfliktene? Deg. Anonymkode: 55145...a33 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #45 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): TS her. Det er akkurat slik det er, det stemmer det du sier, tusen takk for at du bekreftet min virkelighet. Etter hun kom inn i bilde har meg og pappa kranglet for første gang, kontakten er mindre osv…. Men jeg skal si at jeg kan komme på besøk til pappa når hun ikke er hjemme. jeg skal forsette å gå i familie selskap, hun kan ikke gjøre så mye galt da, for da legger folk merke til det. Nå er jeg ferdig på jobb og var vært litt små deppa i dag. Nå skal jeg kjøre hjem å fortelle foran dem begge: Stemor er stygg mot meg, hun sier at jeg er for sensitiv og ikke tåler å bli snakket til, men det er kun for at hun kun forsette å være stygg mot meg. Du støtter meg ikke heller pappa, når hun er stygg mot meg. Jeg hadde ikke fungert i min type jobb om jeg var alt for sensitiv og ikke tålte å bli snakket til, så det er bare tull. Kollega ønsker å jobbe med meg fordi jeg aldri lager Drama og er lett å arbeide med, og mine venner ønsker meg på hotel rommet fordi jeg er så grei å forholde seg med. Jeg kan finne jobb attester som bevis det. Så dette er bare tull. Jeg reagerer fordi stemor er stygg mot meg, og da er det normalt å reagere, hvis man er stygg mot noen. jeg er glad for at jeg får låne en seng midlertidig, men jeg kan ikke være hjemme lenger når hun er hjemme. Jeg kommer seint når jeg skal sove pga en seng, også skal jeg melde meg inn i ett treningssenter for å kunne ta meg en dusj etter jobb. jeg ønsker å få beskjed om når hun ikke er hjemme, slik at jeg kan vaske klær og kansje slappe litt av i sofaen. Håper du kan hjelpe meg med det pappa, jeg har fått nokk nå. DETTE SKAL JEG HJEM Å SI TIL DEM NÅ… Anonymkode: 367e3...4e4 Lurer på... hva er grunnen til at du ikke har flyttet for deg selv igjen etter bruddet? Anonymkode: a1232...492 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #46 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Det er akkurat slik det er, det stemmer det du sier, tusen takk for at du bekreftet min virkelighet. Etter hun kom inn i bilde har meg og pappa kranglet for første gang, kontakten er mindre osv…. Men jeg skal si at jeg kan komme på besøk til pappa når hun ikke er hjemme. jeg skal forsette å gå i familie selskap, hun kan ikke gjøre så mye galt da, for da legger folk merke til det. Nå er jeg ferdig på jobb og var vært litt små deppa i dag. Nå skal jeg kjøre hjem å fortelle foran dem begge: Stemor er stygg mot meg, hun sier at jeg er for sensitiv og ikke tåler å bli snakket til, men det er kun for at hun kun forsette å være stygg mot meg. Du støtter meg ikke heller pappa, når hun er stygg mot meg. Jeg hadde ikke fungert i min type jobb om jeg var alt for sensitiv og ikke tålte å bli snakket til, så det er bare tull. Kollega ønsker å jobbe med meg fordi jeg aldri lager Drama og er lett å arbeide med, og mine venner ønsker meg på hotel rommet fordi jeg er så grei å forholde seg med. Jeg kan finne jobb attester som bevis det. Så dette er bare tull. Jeg reagerer fordi stemor er stygg mot meg, og da er det normalt å reagere, hvis man er stygg mot noen. jeg er glad for at jeg får låne en seng midlertidig, men jeg kan ikke være hjemme lenger når hun er hjemme. Jeg kommer seint når jeg skal sove pga en seng, også skal jeg melde meg inn i ett treningssenter for å kunne ta meg en dusj etter jobb. jeg ønsker å få beskjed om når hun ikke er hjemme, slik at jeg kan vaske klær og kansje slappe litt av i sofaen. Håper du kan hjelpe meg med det pappa, jeg har fått nokk nå. DETTE SKAL JEG HJEM Å SI TIL DEM NÅ… Anonymkode: 367e3...4e4 Altså, er du 14 år? Hvis du er så godt likt så kan du vel sove over hos en venninne? Det hadde jo uansett være mye mer aktuelt for de fleste enn å flytte hjem til en familie de ikke liker. Du har ingen rett på at andre skal informere deg om når stemor er der og ikke, du oppfører deg som en berettiget primadonna. Stemor BOR der, du er på BESØK. Hvis ting er så fælt så bo nå for faen et annet sted!! Oppfør deg som et voksent menneske! Lei deg inn på hotell, sov i telt, bo hos en venninne eller en kollega (de liker deg jo så godt atte). Ingen jobbattest i verden forteller noe om hvordan folk er på privaten, og du er jo åpenbart helt i mangel av sosiale antenner, og har en veldig konfliktskapende oppførsel. Det er vel en grunn for at du er i konflikt med hele familien og eksen, men ikke er i stand til å ha noen selvrefleksjon over egen oppførsel. Begynner å forstå hvor stemors kommentar om at du er så perfekt kommer fra. Anonymkode: 897c8...fff 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 13. august 2022 #47 Del Skrevet 13. august 2022 Spør hun? Hva mener du med den kommentaren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #48 Del Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Altså, er du 14 år? Hvis du er så godt likt så kan du vel sove over hos en venninne? Det hadde jo uansett være mye mer aktuelt for de fleste enn å flytte hjem til en familie de ikke liker. Du har ingen rett på at andre skal informere deg om når stemor er der og ikke, du oppfører deg som en berettiget primadonna. Stemor BOR der, du er på BESØK. Hvis ting er så fælt så bo nå for faen et annet sted!! Oppfør deg som et voksent menneske! Lei deg inn på hotell, sov i telt, bo hos en venninne eller en kollega (de liker deg jo så godt atte). Ingen jobbattest i verden forteller noe om hvordan folk er på privaten, og du er jo åpenbart helt i mangel av sosiale antenner, og har en veldig konfliktskapende oppførsel. Det er vel en grunn for at du er i konflikt med hele familien og eksen, men ikke er i stand til å ha noen selvrefleksjon over egen oppførsel. Begynner å forstå hvor stemors kommentar om at du er så perfekt kommer fra. Anonymkode: 897c8...fff Helt enig! Hva er det for en ting å si? »Hun er stygg mot meg» Buhu… 🤣 Anonymkode: 77031...550 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #49 Del Skrevet 13. august 2022 Iht konflikten med dine søstre så høres kommentaren ut som et påpek pm at det ting her omgivelsene dine har prøvd å si fra om. Men du ikke lytter til. Anonymkode: ea1a6...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 13. august 2022 #50 Del Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 0.18): «Ja, du er jo helt perfekt du!» Det er irriterende og jeg er lei av å høre den kommentaren. Hva skal jeg svare på den? For å få hun til å slutte å si det? blir skikkelig irritert inni meg. hva svarer man på en sånn kommentar? Anonymkode: 367e3...4e4 Det kommer litt an på hva som utløser denne kommentaren . Hvis du ofte er kritisk til noe / noen , å hun svarer det, hadde jeg gått litt i meg selv . Ofte når jeg selv responderer med sånt , er det til folk som er åpenlys kritiske til andre . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istinde Skrevet 13. august 2022 #51 Del Skrevet 13. august 2022 Ohh my God!! For et drama!!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #52 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 17.41): Altså, er du 14 år? Hvis du er så godt likt så kan du vel sove over hos en venninne? Det hadde jo uansett være mye mer aktuelt for de fleste enn å flytte hjem til en familie de ikke liker. Du har ingen rett på at andre skal informere deg om når stemor er der og ikke, du oppfører deg som en berettiget primadonna. Stemor BOR der, du er på BESØK. Hvis ting er så fælt så bo nå for faen et annet sted!! Oppfør deg som et voksent menneske! Lei deg inn på hotell, sov i telt, bo hos en venninne eller en kollega (de liker deg jo så godt atte). Ingen jobbattest i verden forteller noe om hvordan folk er på privaten, og du er jo åpenbart helt i mangel av sosiale antenner, og har en veldig konfliktskapende oppførsel. Det er vel en grunn for at du er i konflikt med hele familien og eksen, men ikke er i stand til å ha noen selvrefleksjon over egen oppførsel. Begynner å forstå hvor stemors kommentar om at du er så perfekt kommer fra. Anonymkode: 897c8...fff TS her.. 14 år, ja på noen ting, ja. Hør her du… Jeg var i affekt når jeg skrev dette. Jeg er ofte i affekt når jeg skriver på kg, og da er det katastrofetanker og jeg trenger da gode råd med en gang, slik at jeg kan reflektere over situasjonen på en bedre måte, da jeg står litt fast. Jeg er ikke perfekt, derfor ber jeg om hjelp. Jeg forstår at du syns mine løsninger på problemet var helt feil, men det er jo derfor jeg ber om hjelp her, for å finne ut av alt sammen. Det er ikke nødvendig å overdrive med å fortelle at jeg er konfliktskapende og har konflikt med alle, det er jo ikke riktig. Jeg kan fortelle deg slik som det er, og det er at jeg vokste opp med en narsissistisk mor, og min far levde i flere år i dette forholdet. Dessverre ble noen av søsknene mine narsissist selv. Min mor avsluttet brått forholdet med pappa og gikk rett inn i ett nytt forhold. Pappa var knust husker jeg, og dessverre var har raskt inn i ett nytt forhold, nemlig min stemor. Han tok ikke tiden å helbrede seg fra mamma og var derfor ett lett bytte for min stemor. Min søster har laget drama hele livet mitt, hun går bak ryggen til andre og kaster ut løgner osv, hun får folk til å tvile på meg osv, hun har virkelig vært slem mot meg. Slem mot flere også, stakkars eksen hennes. Den andre søsteren min er såpass skadet av oppveksten at hun sliter med ptsd og har flere ganger blitt innlagt. Denne svakheten utnytter min giftige søster og manipulerer og får hun på sitt lag mot meg. De er misunnelige og sjalu på meg, de sitter sammen og snakker om meg på fritiden, fått flere bevis på det, blant annet fra nevøen min som kommenterte en video av meg de hadde latterliggjort og snakket om. Jeg tok egentlig ganske lite skade av min oppvekst, gode gener, men jeg har og er såklart preget. Men jeg tørr å møte vonde følelser og jeg har tatt imot hjelp fra psykolog. Jeg har blitt veldig mye bedre, ekstremt mye bedre, fordi jeg har jobbet med meg selv. problemet mitt er at jeg aldri har lært meg å løse konflikter på en sund måte, jeg er først og fremst livredd for konflikter, spesielt for andre sine følelser. Jeg vet ikke hvordan jeg skal svare når folk kommenterer osv, men jeg jobber fortsatt kontinuerlig med meg selv og lærer mer og mer. i dag sover jeg på sofaen til en venninne. stemoren min spente og slo i døren på soverommet mitt og skrek utenfor døren. Hun var helt gal, jeg var litt redd. Hun reagerte slik fordi jeg ikke svarte henne når hun snakket til meg igjennom døren, jeg var irritert og ville ikke si noe. Jeg ville ikke snakke med henne. Hun tåler ikke høre at jeg sier jeg ikke vil snakke nå. jeg har aldri lært meg å klare meg selv, jeg trenger hjelp til å finne ett sted å bo, jeg har vært i krig i hele livet mitt mot dysfunksjonelle mennesker. Nå er det nokk, jeg orker ikke mer. Jeg vil flytte bort herfra. og eksen min… jeg havnet i ett forhold med en narsissistisk mann, jeg var i ett fengsel i flere år i det forholdet og ja, det var tøft brudd og jeg måtte bare komme meg fort vekk da jeg med hjelp av psykolog brøt den kognitive dissonansen. Det var ett sjokk da alle brikkene falt på plass. Psykologen sa at jeg holder på å knekke i stykker i det forholdet, og ja det gjorde jeg nesten. Jeg falt ned, men reiste meg fort opp igjen, det har jeg alltid gjort i livet. Jeg har bygget meg opp, jobbet med meg selv, og det skal jeg forsette med. Jeg gjør mesteparten alene, men jeg er ikke perfekt, jeg trenger litt hjelp til dette. Egentlig så hadde jeg ikke noe behov for å måtte forklare deg alt dette, ett behov for at du skal forstå eller hva som helst, du kan fortsatt mene det du mener, det kan du. Denne lange meldingen, den var bare godt å skrive, få ut litt, og egentlig en generell melding til alle her inne, kanskje jeg kan få noe tips, kanskje ikke, jeg jobber med meg selv uansett og jeg skal prøve å finne og ta imot hjelp der jeg kan få hjelp. Nå har foresten min giftige søster sprede rykter om at jeg har det helt forferdelig og at jeg later som jeg har det bra, at bildene og filmene jeg sender av positive opplevelser og glede, det er skuespill. Jeg har derfor fått spørsmål om det går bra med meg, og om jeg bare later som. jeg har det veldig bra nå, litt kjipt med bosituasjon, men det er peace og cake situasjon iforhold til alt det andre jeg har opplevd. Problemer er dysfunksjonelle mennesker, jeg blir trigget av dem, dårlig av dem og har fått nokk av dem retten og sletten. Jeg jobber kun i ett lavtlønnet vikar stilling, og jeg har derfor lite økonomi til å klare meg. Jeg har blitt isolert store deler av livet mitt av disse dusfunsjonelle menneskene. Jeg har ikke lært meg å bli selvstendig. Jeg er redd for den store verden der ute, redd for å gå ut der alene og klare meg alene. Jeg er dårlig med å beregne penger osv, jeg kan noen ganger være litt glemsk også er det mange ting som skremmer meg egentlig ved å hå ut i verden. drømmen min er å bli selvstendig og føle meg trygg, jeg ønsker å flytte til en annen by, bort fra min forstyrrede familie, skape sunde relasjoner og være med mennesker som vil meg vell. jeg vil lære meg å løse konflikter på en moralsk måte, slik at jeg blir forstått. Jeg pleier alltid å legge skylden over på meg, for å unngå drama, men nå har jeg begynt å bli veldig sliten av det, jeg vil ikke miste meg selv, jeg vil bare bli trygg og selvstendig. Anonymkode: 367e3...4e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #53 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 6.41): Der tar du feil. Jeg går rundt som ett spøkelse for å unngå å irritere henne. HiN kommenterer at hun hører når jeg starter bilen på morgen , jeg bråker når jeg går i trappene, jeg spiser middag for seint, heg spiser for lite eller for mye, og ofte latterliggjøring av ting osv…. jeg prøver å lære meg å svare på dette på en riktige måter som slukker Brann, men jeg syns det er vanskelig noen ganger, jeg blir overrasket av ting hun kan si plutselig. jeg nå være forsiktig og jeg kunne aldri sagt noe lignende til henne, det hadde hun ikke tålt. Gleder meg til p flytte ut, men ønsker å ha det greit nå kpr jeg midlertidig bor her. TS Anonymkode: 367e3...4e4 Da sier du at slike kommentarer sårer og ikke noe hyggelig å høre. At det hadde vært bra for dere begge to å ta en prat om hva som plager dere begge. Anonymkode: e5efe...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #54 Del Skrevet 15. august 2022 Så du er omgitt av slemme narsissister mens du selv er en tapper, sterk og godt likt fugl fønix med gode gener. Disse egenskapene dine trigger sjalusi hos narsissistene som da er stygge mot deg, mens din traumatiserte far ikke leer et øyenbryn. Alle andre du har møtt i ditt liv, som du hovedsakelig har tilbrakt i isolasjon, liker deg svært godt. Har jeg forstått deg rett? Anonymkode: 575d1...7ac 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #55 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 12.40): Det er ikke normalt å være i konflikter med flere personer. Er man det må man starte me då anta at en selv er årsaken til konfliktene. Anonymkode: 5a7c3...ab1 I en familie som TS beskriver er det ganske normalt at man er i konstant konflikt, det er som askepott og mange har det desverre slik. Å være en som aldri har opplevd dysfuksjonelle relasjoner er sikkert fint, men å dra som en fasit for andre som lever med det at "da er det deg som er problemet" er lite hjelpsomt og helt unødvendig. Når det er sagt, TS - ta kontakt med NAV, be om hjelp til å finne et bosted, si du bor i bilen. Anonymkode: f72eb...766 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #56 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I en familie som TS beskriver er det ganske normalt at man er i konstant konflikt, det er som askepott og mange har det desverre slik. Å være en som aldri har opplevd dysfuksjonelle relasjoner er sikkert fint, men å dra som en fasit for andre som lever med det at "da er det deg som er problemet" er lite hjelpsomt og helt unødvendig. Når det er sagt, TS - ta kontakt med NAV, be om hjelp til å finne et bosted, si du bor i bilen. Anonymkode: f72eb...766 Tusen takk, jeg fikk sove hos venninnen min som er empatisk og snill. Fikk sove hos henne i dag også, pluss i morgen. jeg listet meg inn hos min stemor for å hente ting, men dessverre slapp jeg ikke unna hennes hysteriske anfall. Hun kom løpende ned trappen og hylte og skrek til meg, masse stygge ting. jeg er glad jeg får overnatte her to dager, så slipper jeg drama de to dagene. jeg har en til venninne som jeg kan være hos. Men jeg liker ikke å være til bry, liker ikke å ta plass hos dem. Men jeg er veldig takknemlig som har noen gode mennesker i livet mitt. Det er jeg, og vi snakker om gutter og ting som er positivt. jeg vil flytte for meg selv, jeg må bare få meg nokk inntekt. Jeg vil ikke være avhengig av en mann heller. pappa forstår at stemor er psyk og slem, men han tørr ikke gjøre noe. Stakkar pappa, han syns det er vondt, jeg ser det. Anonymkode: 367e3...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #57 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så du er omgitt av slemme narsissister mens du selv er en tapper, sterk og godt likt fugl fønix med gode gener. Disse egenskapene dine trigger sjalusi hos narsissistene som da er stygge mot deg, mens din traumatiserte far ikke leer et øyenbryn. Alle andre du har møtt i ditt liv, som du hovedsakelig har tilbrakt i isolasjon, liker deg svært godt. Har jeg forstått deg rett? Anonymkode: 575d1...7ac Nei, du har ikke forstått meg rett Anonymkode: 367e3...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #58 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 3.15): ar heldigvis en god veninne som ser hva søstrene mine holder på med. Jeg ringte henne gråtende og hun forsto. Vi bli enig om at det beste er p ikke nevne søstrene mine flere ganger. Ingen forstår det. Det er skjult og skuespill de holder på mef Herregud... 🙄 Drama drama drama... for den minste ting. Jaggu glad jeg er født med utovertiss Anonymkode: c97e4...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #59 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): TS her.. 14 år, ja på noen ting, ja. Hør her du… Jeg var i affekt når jeg skrev dette. Jeg er ofte i affekt når jeg skriver på kg, og da er det katastrofetanker og jeg trenger da gode råd med en gang, slik at jeg kan reflektere over situasjonen på en bedre måte, da jeg står litt fast. Jeg er ikke perfekt, derfor ber jeg om hjelp. Jeg forstår at du syns mine løsninger på problemet var helt feil, men det er jo derfor jeg ber om hjelp her, for å finne ut av alt sammen. Det er ikke nødvendig å overdrive med å fortelle at jeg er konfliktskapende og har konflikt med alle, det er jo ikke riktig. Jeg kan fortelle deg slik som det er, og det er at jeg vokste opp med en narsissistisk mor, og min far levde i flere år i dette forholdet. Dessverre ble noen av søsknene mine narsissist selv. Min mor avsluttet brått forholdet med pappa og gikk rett inn i ett nytt forhold. Pappa var knust husker jeg, og dessverre var har raskt inn i ett nytt forhold, nemlig min stemor. Han tok ikke tiden å helbrede seg fra mamma og var derfor ett lett bytte for min stemor. Min søster har laget drama hele livet mitt, hun går bak ryggen til andre og kaster ut løgner osv, hun får folk til å tvile på meg osv, hun har virkelig vært slem mot meg. Slem mot flere også, stakkars eksen hennes. Den andre søsteren min er såpass skadet av oppveksten at hun sliter med ptsd og har flere ganger blitt innlagt. Denne svakheten utnytter min giftige søster og manipulerer og får hun på sitt lag mot meg. De er misunnelige og sjalu på meg, de sitter sammen og snakker om meg på fritiden, fått flere bevis på det, blant annet fra nevøen min som kommenterte en video av meg de hadde latterliggjort og snakket om. Jeg tok egentlig ganske lite skade av min oppvekst, gode gener, men jeg har og er såklart preget. Men jeg tørr å møte vonde følelser og jeg har tatt imot hjelp fra psykolog. Jeg har blitt veldig mye bedre, ekstremt mye bedre, fordi jeg har jobbet med meg selv. problemet mitt er at jeg aldri har lært meg å løse konflikter på en sund måte, jeg er først og fremst livredd for konflikter, spesielt for andre sine følelser. Jeg vet ikke hvordan jeg skal svare når folk kommenterer osv, men jeg jobber fortsatt kontinuerlig med meg selv og lærer mer og mer. i dag sover jeg på sofaen til en venninne. stemoren min spente og slo i døren på soverommet mitt og skrek utenfor døren. Hun var helt gal, jeg var litt redd. Hun reagerte slik fordi jeg ikke svarte henne når hun snakket til meg igjennom døren, jeg var irritert og ville ikke si noe. Jeg ville ikke snakke med henne. Hun tåler ikke høre at jeg sier jeg ikke vil snakke nå. jeg har aldri lært meg å klare meg selv, jeg trenger hjelp til å finne ett sted å bo, jeg har vært i krig i hele livet mitt mot dysfunksjonelle mennesker. Nå er det nokk, jeg orker ikke mer. Jeg vil flytte bort herfra. og eksen min… jeg havnet i ett forhold med en narsissistisk mann, jeg var i ett fengsel i flere år i det forholdet og ja, det var tøft brudd og jeg måtte bare komme meg fort vekk da jeg med hjelp av psykolog brøt den kognitive dissonansen. Det var ett sjokk da alle brikkene falt på plass. Psykologen sa at jeg holder på å knekke i stykker i det forholdet, og ja det gjorde jeg nesten. Jeg falt ned, men reiste meg fort opp igjen, det har jeg alltid gjort i livet. Jeg har bygget meg opp, jobbet med meg selv, og det skal jeg forsette med. Jeg gjør mesteparten alene, men jeg er ikke perfekt, jeg trenger litt hjelp til dette. Egentlig så hadde jeg ikke noe behov for å måtte forklare deg alt dette, ett behov for at du skal forstå eller hva som helst, du kan fortsatt mene det du mener, det kan du. Denne lange meldingen, den var bare godt å skrive, få ut litt, og egentlig en generell melding til alle her inne, kanskje jeg kan få noe tips, kanskje ikke, jeg jobber med meg selv uansett og jeg skal prøve å finne og ta imot hjelp der jeg kan få hjelp. Nå har foresten min giftige søster sprede rykter om at jeg har det helt forferdelig og at jeg later som jeg har det bra, at bildene og filmene jeg sender av positive opplevelser og glede, det er skuespill. Jeg har derfor fått spørsmål om det går bra med meg, og om jeg bare later som. jeg har det veldig bra nå, litt kjipt med bosituasjon, men det er peace og cake situasjon iforhold til alt det andre jeg har opplevd. Problemer er dysfunksjonelle mennesker, jeg blir trigget av dem, dårlig av dem og har fått nokk av dem retten og sletten. Jeg jobber kun i ett lavtlønnet vikar stilling, og jeg har derfor lite økonomi til å klare meg. Jeg har blitt isolert store deler av livet mitt av disse dusfunsjonelle menneskene. Jeg har ikke lært meg å bli selvstendig. Jeg er redd for den store verden der ute, redd for å gå ut der alene og klare meg alene. Jeg er dårlig med å beregne penger osv, jeg kan noen ganger være litt glemsk også er det mange ting som skremmer meg egentlig ved å hå ut i verden. drømmen min er å bli selvstendig og føle meg trygg, jeg ønsker å flytte til en annen by, bort fra min forstyrrede familie, skape sunde relasjoner og være med mennesker som vil meg vell. jeg vil lære meg å løse konflikter på en moralsk måte, slik at jeg blir forstått. Jeg pleier alltid å legge skylden over på meg, for å unngå drama, men nå har jeg begynt å bli veldig sliten av det, jeg vil ikke miste meg selv, jeg vil bare bli trygg og selvstendig. Anonymkode: 367e3...4e4 Hvordan skal du bli selvstendig ? Hva er planen din ? Anonymkode: 41756...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #60 Del Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 12.26): TS her. Uansett hva jeg har prøvd, så er min søster bestemt på at hvis jeg er med denne venninnen, så skal hun ignorere meg i familie selskap. Jeg kan ikke droppe familie selskap, da blir alle i familien skuffet og lei seg, spesielt pappa. Derfor må jeg møte opp i selskap. Jeg løser dette med å møte opp i selskap og akseptere at hun skal være teit og ikke snakke til meg, jeg kommer til å bare være meg selv uansett. Jeg bor midlertidig hos far og stemor pga en tøff situasjon i samlivsbruddet, og jeg er veldig takknemlig for å få en seng der. Intensjonen min i denne tråden handler kun om hvordan jeg skal svare min stemor på sånne kommentarer og handlinger hun gjør. Jeg tar mye riktige valg og jeg får det faktisk ganske bra til, har en kreativ sans og tilpasser meg lett andres behov. Alle rutinene hennes følger jeg helt riktig. Hun kan ikke finne noe feil, men gjør jeg en liten feil som alle andre, er hun der med en gang. Jeg er flink å rydde, forlater ett rom som om jeg ikke var der. En dag glemte jeg å rydde den svarte kodebrikken min som lå på kommoden i gangen. Da var hun der med en gang. En liten stund etter jeg hadde flyttet inn, kjøpte jeg blomster og skjokolade som takk til å låne gjesterommet. Pappa ble glad, men hun mørknet av bitterhet. Når jeg kjøper noe godt i butikken til meg og dem, blir hun også bitter. Hvis jeg støvsuger og gjør en bra innsats, pappa skryter, blir hun bitter. Så da gjør jeg husarbeid når hun ber meg om det, når hun ønsker det. Jeg er derfor sjeldent hjemme, men når jeg er hjemme så går det ikke lang tid før hun kommenterer noe og prøver å stikke meg. Hun er veldig sensitiv og tror alt handler om henne. Pappa min er verdens mest tålmodige mann mot henne. Han kjefter kun på meg, fordi han vet hun ikke kan styre følelsene sine. Derfor må jeg tåle ting istedenfor. Har stemor lagt på seg rundt magen og føler seg dårlig, mobber hun min far for den store magen han har fått. Ler av at det er smuler på magen hans fordi den er så stor. Slik føler hun at magen hennes blir mindre. Jeg ønsker bare å finne måter å svare henne på for å unngå kjipe situasjoner. Jeg orker ikke at hun snakker slik til meg og føler seg bra etterpå. Nå har hun sagt en ny kommentar og jeg er irritert, fordi jeg ikke svarte imot, jeg sa ingenting. Hun prøver å overføre sine negative følelser over på andre. hva svarer man på sånne ting? Hvis jeg svarer henne litt frekt tilbake, da bruker hun humørsvingningene til å kontrollere situasjonen, hun tramper og skriker. Da kommer pappa løpende og kjefter på meg fordi jeg fikk hun i ubalanse. Jeg må ta ansvar for at hun skriker og tramper. derfor vil jeg svare på en hyggelig måte som samtidig sender de negative følelsene hennes tilbake til henne, der de hører hjemme. Sånn at hun ikke får en grunn til å skrike og trampe. Hvis jeg sier noe direkte frekt tilbake, får hun en grunn sant, da tenker hun at nå kan jeg skrike og bli gal fordi jeg sa noe frekt. ja, hun er ikke helt frisk, vet ikke hva som feiler. Gleder meg til å få ett hjem, jeg bor egentlig mest i bilen. TS Anonymkode: 367e3...4e4 Nå må du bestemme deg for din rolle i dette. Du sier mot deg selv. Noe annet er at støvsuging og rydding er noe barn gjør hjemme som en plikt. Håper virkelig at du i tillegg betaler litt husleie (dusjing og div) og for maten du spiser. Å krangle med søstrene dine er også barnlig og det kan tyde på at du har gjenopptatt dynamikken fra da du bodde hjemme før du ble voksen. Du er pr definisjon en gjest nå og gjester pleier å være takknemlige for å være på besøk. Din stemor og konfliktskye far er sannsynligvis drittlei av å huse en voksen datter med attitude som alltid avslutter en diskusjon med «drop the mic». Anonymkode: 0f182...757 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå