Gå til innhold

Stemor gjentar denne kommentaren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Ja, du er jo helt perfekt du!»

Det er irriterende og jeg er lei av å høre den kommentaren. Hva skal jeg svare på den? For å få hun til å slutte å si det?

blir skikkelig irritert inni meg.

 

hva svarer man på en sånn kommentar?

Anonymkode: 367e3...4e4

  • Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da svarer du: ja det er jeg.. 

Men mest av alt.. snakker ikke voksne slik til barn

Anonymkode: 28f73...9b4

  • Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si uten å vite konteksten dette blir sagt i

Anonymkode: 0ae3e...3d8

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor midlertidig hos stemor og min far, pga ett samlivsbrudd. Jeg er ikke ett barn, jeg er voksen.

Kansje jeg skal spørre om hennes definisjon på hva er perfekt?


 

Jeg tenker at hun faktisk ser på meg som en som en klok og sterk person som tar riktige valg og som klarer å få til ting og holde ut i vanskelige situasjoner.

Dette gjør at hun føler seg mindre og blir minnet på at hun er svakere og ikke kunne klart det samme som meg.
 

Det er når jeg vinner en diskusjon og hun ikke har noe mer å argumentere enn «Ja! Du er helt perfekt du»

 

hva tenker dere?

Anonymkode: 367e3...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bor midlertidig hos stemor og min far, pga ett samlivsbrudd. Jeg er ikke ett barn, jeg er voksen.

Kansje jeg skal spørre om hennes definisjon på hva er perfekt?


 

Jeg tenker at hun faktisk ser på meg som en som en klok og sterk person som tar riktige valg og som klarer å få til ting og holde ut i vanskelige situasjoner.

Dette gjør at hun føler seg mindre og blir minnet på at hun er svakere og ikke kunne klart det samme som meg.
 

Det er når jeg vinner en diskusjon og hun ikke har noe mer å argumentere enn «Ja! Du er helt perfekt du»

 

hva tenker dere?

Anonymkode: 367e3...4e4

Tenker at det kommer helt an på tonefallet. Om hun sier det på en ironisk måte "ja, for du er så himla perfekt i alt, lizm?!" eller litt "beundrende" "åh... du er virkelig bare helt perfekt du. *smilefjes* *hjerter-i-øya*)

Så enten sier hun det for å trykke deg ned for å føle seg bedre eller så sier hun det for å si at hun bekrefter at hun er mindre verdt etc. 

 

Og reaksjonen: Hvis hun sier det negativt for å trykke ned deg og heve seg selv så bare ser du på henne og svarer at "ja, men det er jeg jo" og så ler du litt. 

Sier hun det som en bekreftelse på at hun er mindre verdt og ikke så smart osv osv, så smiler du bare til henne og beroliger henne med at det er ikke alt du kan selv om du vant akkurat denne og at hun er klok og smart hun også. (Ett-eller-annet-som-passer-inn-i-situasjonen)

Anonymkode: a1232...492

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres ut som passiv aggressivitet. Ikkje lett å forholda seg til. Vil berre sei at du fortener ikkje ei slik innstilling frå henne. Korleis reagerer far din når ho seier slikt?

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kommentar som typisk kommer når noen klager på noe / noen / ett eller annet. Klager du mye på stemoren din og andre?

Anonymkode: c7d7b...f2a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo en kommentar som typisk kommer når noen klager på noe / noen / ett eller annet. Klager du mye på stemoren din og andre?

Anonymkode: c7d7b...f2a

Det er problemer med mine to søstre, de er sånn manipulerende, misunnelige og  såre damer. De plager meg mye i skjul/falskhet og mener nå at jeg må kutte ut en god venninn fordi hun ene ikke liker henne. Jeg sa nei og da sa min søster at hun ikke skal ga øyenkontakt eller snakke til meg i familie selskap.

jeg prøvde å få litt støtte her hjemme før familie selskap om få dager. Men de hører ikke på meg og sier at jeg må ordne opp med dem at vi er voksene.

jeg prøver å fortelle at jeg har gjort det og det for å ordne opp og hjelper de masse osv, men de vil bare stoppe meg for å ha det bra. Osv

det er sannheten, og det er trist. Det er kjipt å ikke bli forstått heller og bare få dritt kommentaren slengt imot meg itillegg til at mine søstre faktisk er slem mit meg og lager drama.

har heldigvis en god veninne som ser hva søstrene mine holder på med. Jeg ringte henne gråtende og hun forsto. Vi bli enig om at det beste er p ikke nevne søstrene mine flere ganger. Ingen forstår det. Det er skjult og skuespill de holder på mef

 

ts

Anonymkode: 367e3...4e4

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (1 time siden):

Høyres ut som passiv aggressivitet. Ikkje lett å forholda seg til. Vil berre sei at du fortener ikkje ei slik innstilling frå henne. Korleis reagerer far din når ho seier slikt?

Han er ekstremt konfliktsky, sterk frykt for det. Han klarer ikke si imot. Jeg må ta meg av det selv, men ikke alltid lett å vite hva jeg skal svare. Hun sier mange forskjellig kommentareø ts

Anonymkode: 367e3...4e4

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo en kommentar som typisk kommer når noen klager på noe / noen / ett eller annet. Klager du mye på stemoren din og andre?

Anonymkode: c7d7b...f2a

TS skriver at hun "vinner" diskusjoner med stemoren sin, og da kommer disse kommentarene.

Det er kanskje ikke så rart at stemoren føler seg på defensiven når hun merker at stedatteren ikke liker henne, og gjerne starter diskusjoner om diverse. Tror begge kunne hatt godt av å skvære opp seg imellom, og så godta at dere har ulike meninger. Stemoren din trenger ikke mene det samme som deg, og du kan roe ned på kommentarene dine.

Ganske søkt at du ber om hjelp til å finne på kommentarer som skal øke konfliktnivået ytterligere. 

Anonymkode: f8b74...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt ut. Du er voksen som du selv skriver.

Anonymkode: f54fa...2f1

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

TS skriver at hun "vinner" diskusjoner med stemoren sin, og da kommer disse kommentarene.

Det er kanskje ikke så rart at stemoren føler seg på defensiven når hun merker at stedatteren ikke liker henne, og gjerne starter diskusjoner om diverse. Tror begge kunne hatt godt av å skvære opp seg imellom, og så godta at dere har ulike meninger. Stemoren din trenger ikke mene det samme som deg, og du kan roe ned på kommentarene dine.

Ganske søkt at du ber om hjelp til å finne på kommentarer som skal øke konfliktnivået ytterligere. 

Anonymkode: f8b74...cf4

Der tar du feil. Jeg går rundt som ett spøkelse for å unngå å irritere henne. HiN kommenterer at hun hører når jeg starter bilen på morgen , jeg bråker når jeg går i trappene, jeg spiser middag for seint, heg spiser for lite eller for mye, og ofte latterliggjøring av ting osv…. 

jeg prøver å lære meg å svare på dette på en riktige måter som slukker Brann, men jeg syns det er vanskelig noen ganger, jeg blir overrasket av ting hun kan si plutselig. 
jeg nå være forsiktig og jeg kunne aldri sagt noe lignende til henne, det hadde hun ikke tålt.  Gleder meg til p flytte ut, men ønsker å ha det greit nå kpr jeg midlertidig bor her.

 

TS

Anonymkode: 367e3...4e4

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da svarer du: ja det er jeg.. 

Men mest av alt.. snakker ikke voksne slik til barn

Anonymkode: 28f73...9b4

Har barn bruker på Kvineguiden?

Anonymkode: f2d5c...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bor midlertidig hos stemor og min far, pga ett samlivsbrudd. Jeg er ikke ett barn, jeg er voksen.

Kansje jeg skal spørre om hennes definisjon på hva er perfekt?


 

Jeg tenker at hun faktisk ser på meg som en som en klok og sterk person som tar riktige valg og som klarer å få til ting og holde ut i vanskelige situasjoner.

Dette gjør at hun føler seg mindre og blir minnet på at hun er svakere og ikke kunne klart det samme som meg.
 

Det er når jeg vinner en diskusjon og hun ikke har noe mer å argumentere enn «Ja! Du er helt perfekt du»

 

hva tenker dere?

Anonymkode: 367e3...4e4

Slike kommentarer er ofte en omskriving av "Kanskje du skal se deg selv i speilet av og til? Du er ikke mer perfekt enn andre, fordi om du selv tror det".

Anonymkode: f2d5c...48c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som mindreverdighetskomplekser. Her ville jeg bare ligget lavt og ventet på å flytte ut. Ventilér til venninnen din.

Hun føler tydeligvis at du er over henne på et vis. Om du oppfører deg sånn (virker ikke som det) eller om hun bare generelt føler det sånn er ikke godt å si.

Evnt kan du se henne rett i øynene og si at du blir lei deg over hennes holdning til deg og lurer på hva du har gjort for at hun har så i mot deg. Hvis du legger deg flat og undrer så kan hun jo ikke angripe deg og må se på seg selv om hvordan hun er.

Men det viktigste: flytt så fort du klarer!

Anonymkode: 80d8f...14a

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så høres du skrekkelig irriterende ut ut fra det du skriver, hun er sikkert drit lei av å ha deg med en sånn "jeg er bedre enn dere alle, men unnskyld at jeg er til"-holdning luskende rundt i huset. Da hadde jeg også svart "så fint at du er helt perfekt da" når du kom med kommentarer om at du syns alle andre oppfører seg feil. Du er nok ikke så unnskyldig som du selv syns her. Men det viktigste er hvorfor du sylter på far og stemor med å bo der når du er voksen? Frekt å snylte på andre på den måte, skaff deg din egen bopel!!

Anonymkode: 897c8...fff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor midlertidig hos stemor og min far, pga ett samlivsbrudd. Jeg er ikke ett barn, jeg er voksen.

Anonymkode: 367e3...4e4

Du høres ikke særlig voksen ut. Du høres ut som en utrolig nærtagende og hjelpeløs lille prinsesse. 

Du klarer ikke å løse mikroskopiske hverdagsproblemer selv. Du krangler med dine søstre og vil ha far og stemor til å hjelpe deg. Du ringer venninner gråtende fordi etellerannet. Få deg en ryggrad og tykkere hud. Bjeff tilbake når din stemor kommer med stikkpiller. Sleng røret på når din søster tror hun skal diktere hvem du må ha som venninne. Gi blaffen i familieselskaper med din søster. Lær å ignorere unødvendig ting. Jeg aner ikke hvorfor din stemor kommenterer hvor mye du spiser, men hvis du hverken er undervektig eller overvektig, så kan du faktisk bare ignorere det. Noter deg at din stemor sier likegyldige ting som ikke gir mening, og la det gå inn av det ene øret og ut av det andre.  

Anonymkode: 92b97...d09

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg bor midlertidig hos stemor og min far, pga ett samlivsbrudd. Jeg er ikke ett barn, jeg er voksen.

Kansje jeg skal spørre om hennes definisjon på hva er perfekt?


 

Jeg tenker at hun faktisk ser på meg som en som en klok og sterk person som tar riktige valg og som klarer å få til ting og holde ut i vanskelige situasjoner.

Dette gjør at hun føler seg mindre og blir minnet på at hun er svakere og ikke kunne klart det samme som meg.
 

Det er når jeg vinner en diskusjon og hun ikke har noe mer å argumentere enn «Ja! Du er helt perfekt du»

 

hva tenker dere?

Anonymkode: 367e3...4e4

Du diskuterer i lange løp med din stemor frem til hun slenger ut med ja du er perfekt du. ( som er voksen og bor hos dem) Kommentaren er en krampetrekning og sleivspark fra hennes sårede ego, for å prøve å sette deg litt på plass. 

Når dere to diskuterer, kjennes det ut som en hyggelig samtale, eller merker du at hun blir irritert?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...