AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #21 Del Skrevet 9. august 2022 26 minutter siden, Kågebruker said: Ja dere er litt mer laidback. Laidback ...?!?!?!? En generasjon blir krenket av bagateller, og trenger psykologisk hjelp for å bearbeide traumene etter å ha fått negativ respons på et bilde på Instagram? Det siste dagens unge klarer, er å senke skuldrene og ha et selvironisk, avslappet forhold til livet; det er ikke uten grunn at køene til psykologene er eviglange, og de kommer neppe til å bli kortere etter hvert som tiden går. Anonymkode: 425cf...79e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 9. august 2022 #22 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Laidback ...?!?!?!? En generasjon blir krenket av bagateller, og trenger psykologisk hjelp for å bearbeide traumene etter å ha fått negativ respons på et bilde på Instagram? Det siste dagens unge klarer, er å senke skuldrene og ha et selvironisk, avslappet forhold til livet; det er ikke uten grunn at køene til psykologene er eviglange, og de kommer neppe til å bli kortere etter hvert som tiden går. Anonymkode: 425cf...79e Det er generasjon X det er snakk om. Folk født i 1968 er ikke unge nei. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #23 Del Skrevet 9. august 2022 27 minutter siden, Kågebruker said: Det er generasjon X det er snakk om. Folk født i 1968 er ikke unge nei. Opps - beklager misforståelsen; det er så mange fancy begreper for diverse generasjoner at jeg ikke får med meg alt. Begynner tydeligvis å bli gammel. Anonymkode: 425cf...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #24 Del Skrevet 10. august 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Ja, drit i om folk blir drept når vi ikke får mange barn 🤦♀️ Når man trodde det ikke kunne komme tåpligere innlegg på KG, så kommer dette. Anonymkode: 2f614...992 Ja, når det har gått 80 år, så er det greit å drite i at noen folk ble drept. I allefall begynner det å bli ganske teit å gnåle om vi har overlevd verdens undergang. En bør ha litt perspektiv på ting. Cirka 10k nordmenn døde i krigen over 5 år, og til sammenligning aborterer vi bort cirka 10k barn hvert eneste år. Anonymkode: fe171...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 10. august 2022 #25 Del Skrevet 10. august 2022 Kågebruker skrev (9 timer siden): Ja dere er litt mer laidback. Ja det er vi 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 10. august 2022 #26 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Laidback ...?!?!?!? En generasjon blir krenket av bagateller, og trenger psykologisk hjelp for å bearbeide traumene etter å ha fått negativ respons på et bilde på Instagram? Det siste dagens unge klarer, er å senke skuldrene og ha et selvironisk, avslappet forhold til livet; det er ikke uten grunn at køene til psykologene er eviglange, og de kommer neppe til å bli kortere etter hvert som tiden går. Anonymkode: 425cf...79e Øyh, vi i Gen X er mesterne på ironi. Du tenker sikkert på Gen Z, de er ikke så laidback nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 10. august 2022 #27 Del Skrevet 10. august 2022 Boomers hadde bok greid seg mye bedre under krigen enn Milennials og Gen Z folk i alle fall. Lurer på hvor mange av dagens unge som hadde blitt nazister, de er jo så autoritetstro og lette å manipulere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #28 Del Skrevet 10. august 2022 Anonymburker skrev (10 timer siden): Rart å tenke på at de født i 1946, altså ett år etter krigens slutt, ikke ville overlevd krigen. Snakk om flaks med fødselstidspunkt! Ja, men det er utenfor deres kontroll uansett. Så det er ikke noe de skal skamme seg over. De har sikkert hatt sine ting de også. Livet er ikke en dans på roser, men noen er selvfølgelig heldigere enn andre. Anonymkode: 40ee8...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #29 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, når det har gått 80 år, så er det greit å drite i at noen folk ble drept. I allefall begynner det å bli ganske teit å gnåle om vi har overlevd verdens undergang. En bør ha litt perspektiv på ting. Cirka 10k nordmenn døde i krigen over 5 år, og til sammenligning aborterer vi bort cirka 10k barn hvert eneste år. Anonymkode: fe171...d5d Hvem gnåler om det? Anonymkode: 2f614...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #30 Del Skrevet 10. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem gnåler om det? Anonymkode: 2f614...992 Litt i tråden her, av og til er det i avisene, også kommer det frem litt ofte på 17. mai. Anonymkode: fe171...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #31 Del Skrevet 10. august 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var ikke født. Selvsagt er det for mange og unødvendig osv, men skadene var betydelig mye større andre plasser og vårt "bidrag" er en dråpe i havet iløpet av et 80-års tidsløp. Hvis det var viktig å ha et høyt antall av norske liv gående hadde vi gjort noe med fødselsraten vår, men den har vært i dass i 50 år og vi driter fullstendig i det. Anonymkode: fe171...d5d Av mine besteforeldre og oldeforeldre kan jeg si at krigen har vært hard for noen og ikke like hard for andre. De som sloss for Norge i Narvik hadde det jævelig, de som bodde i Oslo hadde det nok greit. De i Oslo som mistet far (og inntektskilde) i krigen hadde det tøft Anonymkode: c961f...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #32 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Litt i tråden her, av og til er det i avisene, også kommer det frem litt ofte på 17. mai. Anonymkode: fe171...d5d Du går inn på en tråd som handler om mellomkrigstiden og krigen, og klager på at folk skriver om det tråden handler om 🤦♀️ God bedring. Anonymkode: 2f614...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #33 Del Skrevet 10. august 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du går inn på en tråd som handler om mellomkrigstiden og krigen, og klager på at folk skriver om det tråden handler om 🤦♀️ God bedring. Anonymkode: 2f614...992 Kanskje ikke jeg traff perfekt med hva TS ville frem til, men syntes det var greit nok relevant likevel. Det var uansett noen tanker jeg følte for å dele, så ga litt faen i nøyaktig hvor jeg delte dem. Syntes likevel det er slående at jeg stort sett bare får smålig hersketeknikk-forsøk i svar da. Tror nordmenn er godt vandt til å se på seg selv som noen stakkars okkuperte offere som måtte tåle noe voldsom lidelse i 5 år for lenge, lenge siden, men det er jo egentlig ikke sannheten hvis en zoomer litt ut. Anonymkode: fe171...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #34 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje ikke jeg traff perfekt med hva TS ville frem til, men syntes det var greit nok relevant likevel. Det var uansett noen tanker jeg følte for å dele, så ga litt faen i nøyaktig hvor jeg delte dem. Syntes likevel det er slående at jeg stort sett bare får smålig hersketeknikk-forsøk i svar da. Tror nordmenn er godt vandt til å se på seg selv som noen stakkars okkuperte offere som måtte tåle noe voldsom lidelse i 5 år for lenge, lenge siden, men det er jo egentlig ikke sannheten hvis en zoomer litt ut. Anonymkode: fe171...d5d Kjenner ingen som ser på seg selv som okkuperte offer. Men jeg har ingen problem med å skjønne at det var traumatisk for dem som opplevde krigen, men det er ikke så mange igjen av dem. Jeg syns det er tullete å sitte på KG å belære folk om hvordan det var under krigen når man ikke en gang var født da. Hvor har du fått din enorme kunnskap om hvordan folk hadde det de 5 årene? Anonymkode: 2f614...992 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #35 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis du tror at livet var hardt i mellomkrigstiden, med biler, fly, telefon og billig elektrisk strøm, aner du ikke hvor hardt livet var under Napoleonskrigene og obligatorisk utedass i 25 kuldegrader - det var harde tider, det. Anonymkode: 425cf...79e Hvis du tror folk flest hadde biler og telefoner i mellomkrigstida, at mer eller mindre noen som helst andre enn soldater hadde satt sine ben i et fly og at i nærheten av alle nordmann hadde innlagt strøm - da lever du i kraftig villfarelse. Anonymkode: 19e5e...540 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #36 Del Skrevet 10. august 2022 Anonymburker skrev (16 timer siden): Rart å tenke på at de født i 1946, altså ett år etter krigens slutt, ikke ville overlevd krigen. Snakk om flaks med fødselstidspunkt! Mange ble født under krigen. Anonymkode: b8bbd...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 10. august 2022 #37 Del Skrevet 10. august 2022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #38 Del Skrevet 10. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner ingen som ser på seg selv som okkuperte offer. Men jeg har ingen problem med å skjønne at det var traumatisk for dem som opplevde krigen, men det er ikke så mange igjen av dem. Jeg syns det er tullete å sitte på KG å belære folk om hvordan det var under krigen når man ikke en gang var født da. Hvor har du fått din enorme kunnskap om hvordan folk hadde det de 5 årene? Anonymkode: 2f614...992 Jeg har ingen intensjoner om å belære noen om noe, jeg ville bare få uttrykt min frustrasjon rundt det jeg ser som en overdrevet opphengelse vi som samfunn har i andre verdenskrig. Sikkert traumatisk og alle mulige styggedommer for noen, men det var en pitte liten minoritet. De aller, aller fleste så lite vold i daglig liv. Det kan jeg si relativt sikkert pga 0.32% døde, og det er ikke særlig mange. Dessuten av de 0-32%, døde noen av dem i strid i utland og jøder i utland, så andelen som så vold i norge er enda mindre. Du kan sammenligne hele min frustrasjon med en skuffende film. Alle rundt meg har i en mannsalder snakket om at en film var veldig god/(evt trist), men når du undersøker nærmere så er beskrivelsen ganske så overdrevet. De sterke beskrivelsene står ikke helt i samsvar med virkeligheten slik jeg ser det. Da blir det litt uærlig og kanskje til dels pinlig. Det er viktig å ha perspektiv på ting. Anonymkode: fe171...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #39 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ingen intensjoner om å belære noen om noe, jeg ville bare få uttrykt min frustrasjon rundt det jeg ser som en overdrevet opphengelse vi som samfunn har i andre verdenskrig. Sikkert traumatisk og alle mulige styggedommer for noen, men det var en pitte liten minoritet. De aller, aller fleste så lite vold i daglig liv. Det kan jeg si relativt sikkert pga 0.32% døde, og det er ikke særlig mange. Dessuten av de 0-32%, døde noen av dem i strid i utland og jøder i utland, så andelen som så vold i norge er enda mindre. Du kan sammenligne hele min frustrasjon med en skuffende film. Alle rundt meg har i en mannsalder snakket om at en film var veldig god/(evt trist), men når du undersøker nærmere så er beskrivelsen ganske så overdrevet. De sterke beskrivelsene står ikke helt i samsvar med virkeligheten slik jeg ser det. Da blir det litt uærlig og kanskje til dels pinlig. Det er viktig å ha perspektiv på ting. Anonymkode: fe171...d5d Jeg lurer virkelig på i hvilket miljø du vanker siden du opplever overdrevet "opphengelse" i andre verdenskrig. Bortsett fra markering på 17. mai og frigjøringsdagen hører jeg ingenting om 2. verdenskrig. Og hvor i alle dager har du fått ideen om at krigen var traumatisk for en liten minoritet? Tror du virkelig krigen bare påvirket de 10 000 som ble drept? Tror du ikke de hadde familie og venner? Har du hørt om alle som ble fordervet fra Finnmark? Har du hørt om alle som satt på Grini? Har du alle som måtte rømme til Sverige? Osv osv. Var du syk alle historietimene på skolen? Anonymkode: 2f614...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #40 Del Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dere boomere er den mest bortskjemte generasjonen i menneskehetens historie. Det var beinharde tider i mellomkrigstiden. For ikke snakke om krigen. Anonymkode: 32107...886 Jeg tenker snøflakene hadde klart det helt strålende 😂 Anonymkode: c6bb2...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå