Gjest Kristen Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Det er for tiden tydeligvis en del av ungdomskulturen å legge skylda på 40-50 åringene for alt som er galt i verden. Vel…bombe: Det er ikke mye dere har skjønt av storsamfunnet og det internasjonale samfunn i så fall, hverken politisk eller økonomisk. Les en bok eller fem og følg med på nyheter! For å si det overforenklet: Der et tre enormt store selskaper i oljebransjen internasjonalt som lever sitt eget liv i kappløpet om fortjeneste. Disse er umulige og få kontroll på og kan komme til å spenne bein for det grønne skiftet. Det ser heller svart ut. I tillegg hetser dere eldre her på forumet angående intime relasjoner, utseendet, væremåte osv. Det er tydelig at ageshaming er trendy, siden hets av folk pga kjønn, seksuell legning og religion og etnisitet er forbudt og det har dere skjønt. Ikke bare er det feigt og slår tilbake på dere selv i det lange løp, men dere skaper en avstand mellom mennesker som er uheldig. Dessuten blir dere alle gamle ganske snart. Et menneskeliv går raskt avgårde. Livet er ofte hardere enn det enkelte tror det er, når man vokser opp og får alt servert. Når man så går på tapsopplevelser blir man aggressive og troller på forum om den gruppen man tror er de skyldige. Man på skyve skylda for eget tap over på andre. Lage litt støy. Er det fint å trolle og spy ut skit om folk her på forum? Jeg kan fortelle dere at livet har mange jokere i ermet for folk flest: Vær forsiktig med hvem du sparker til på tur oppover, for du treffer dem igjen på tur nedover. Jeg foretrekker å være gammel og bli stadig eldre, for alternativet er verre.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Jeg har mange venner som er mye eldre og gleder meg selv til å bli eldre. Det eneste jeg misliker noen av dem for (ikke mine venner) er at de legger seg etter meg fordi jeg er ung. Det gidder jeg ikke ha noe av og ser ned på det. Anonymkode: aa9a3...d48 3
Gjest Kristen Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har mange venner som er mye eldre og gleder meg selv til å bli eldre. Det eneste jeg misliker noen av dem for (ikke mine venner) er at de legger seg etter meg fordi jeg er ung. Det gidder jeg ikke ha noe av og ser ned på det. Anonymkode: aa9a3...d48 Hadde samme problemet da jeg var ung og har et omvendt problem angående det nå når jeg er eldre.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Kristen skrev (2 minutter siden): Hadde samme problemet da jeg var ung og har et omvendt problem angående det nå når jeg er eldre. Aldersfetisjister er i det hele tatt ikke veldig kult, men føler jeg har mer og mer kontroll desto eldre jeg blir. Anonymkode: aa9a3...d48 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Kristen skrev (2 timer siden): I tillegg hetser dere eldre her på forumet angående intime relasjoner, utseendet, væremåte osv. Det er tydelig at ageshaming er trendy, siden hets av folk pga kjønn, seksuell legning og religion og etnisitet er forbudt og det har dere skjønt. Ikke bare er det feigt og slår tilbake på dere selv i det lange løp, men dere skaper en avstand mellom mennesker som er uheldig. Dessuten blir dere alle gamle ganske snart. Et menneskeliv går raskt avgårde. Særlig par med litt aldersforskjell er utsatt her inne, særlig hvis det er mannen som er eldst. Det hagler med spyemojier og oppkastsmileyer, og ikke minst griseansikt. Det er hets og mobbing, og burde være forbudt. Jødehatet startet også med "er det så farlig med akkurat denne gruppen da-"retorikk i sin tid. Anonymkode: 594cf...2b4 4
GrønnNellik68 Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Tror ikke de unge tenker så langt at de vil bli 40+ en dag de og😂😂. Er egentlig ikke noen bry seg om. En får ikke stoppet alderen 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Kristen skrev (3 timer siden): Det er for tiden tydeligvis en del av ungdomskulturen å legge skylda på 40-50 åringene for alt som er galt i verden. Vel…bombe: Det er ikke mye dere har skjønt av storsamfunnet og det internasjonale samfunn i så fall, hverken politisk eller økonomisk. Les en bok eller fem og følg med på nyheter! For å si det overforenklet: Der et tre enormt store selskaper i oljebransjen internasjonalt som lever sitt eget liv i kappløpet om fortjeneste. Disse er umulige og få kontroll på og kan komme til å spenne bein for det grønne skiftet. Det ser heller svart ut. I tillegg hetser dere eldre her på forumet angående intime relasjoner, utseendet, væremåte osv. Det er tydelig at ageshaming er trendy, siden hets av folk pga kjønn, seksuell legning og religion og etnisitet er forbudt og det har dere skjønt. Ikke bare er det feigt og slår tilbake på dere selv i det lange løp, men dere skaper en avstand mellom mennesker som er uheldig. Dessuten blir dere alle gamle ganske snart. Et menneskeliv går raskt avgårde. Livet er ofte hardere enn det enkelte tror det er, når man vokser opp og får alt servert. Når man så går på tapsopplevelser blir man aggressive og troller på forum om den gruppen man tror er de skyldige. Man på skyve skylda for eget tap over på andre. Lage litt støy. Er det fint å trolle og spy ut skit om folk her på forum? Jeg kan fortelle dere at livet har mange jokere i ermet for folk flest: Vær forsiktig med hvem du sparker til på tur oppover, for du treffer dem igjen på tur nedover. Jeg foretrekker å være gammel og bli stadig eldre, for alternativet er verre. Jeg håper ikke at du som bruker fjortis-uttrykket age shaming er over 40 …. Anonymkode: 67255...7fa
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Det er ikke trolling når folk refererer til vitenskapelige og empiriske studier som viser at blant annet menn foretrekker yngre og mer attraktive kvinner. At du blir sint, sur og lei deg for det gjør det ikke til ageshaming av den grunn. At noen gjør det for å trolle er helt sikkert, men det er ikke for å ageshame noen. Men fordi dere blir så sinnsykt butthurt hver gang tematikken taes opp. Anonymkode: f0118...3aa 3
Gjest Kristen Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke trolling når folk refererer til vitenskapelige og empiriske studier som viser at blant annet menn foretrekker yngre og mer attraktive kvinner. At du blir sint, sur og lei deg for det gjør det ikke til ageshaming av den grunn. At noen gjør det for å trolle er helt sikkert, men det er ikke for å ageshame noen. Men fordi dere blir så sinnsykt butthurt hver gang tematikken taes opp. Anonymkode: f0118...3aa Det er ikke denne kvasivitenskapen din og de overfladiske korrelasjonene denne tråden handler om i det hele tatt.
Gjest Kristen Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg håper ikke at du som bruker fjortis-uttrykket age shaming er over 40 …. Anonymkode: 67255...7fa Hørt om ironi? Det skal leses ironisk, men som slanguttrykk er det et godt ord.
Gjest Kristen Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Særlig par med litt aldersforskjell er utsatt her inne, særlig hvis det er mannen som er eldst. Det hagler med spyemojier og oppkastsmileyer, og ikke minst griseansikt. Det er hets og mobbing, og burde være forbudt. Jødehatet startet også med "er det så farlig med akkurat denne gruppen da-"retorikk i sin tid. Anonymkode: 594cf...2b4 Ja, dette er nettopp det jeg snakker om. Det virker som om mange unge lever i en boble isolert fra storsamfunnet, og hvor de vil ha kulturen sin i fred. Hva så om kjærlighet oppstår tross alder, hva så om en gamling prøver gaming eller lytter til Karpe (som forøvrig selv er 40)?
Brunello Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 Har ikke unge i alle tider skylt på de eldre? Og ofte er i alle fall en del sv kritikken berettiget.
Gjest Kristen Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 Brunello skrev (Akkurat nå): Har ikke unge i alle tider skylt på de eldre? Og ofte er i alle fall en del sv kritikken berettiget. Vel, krigen i Ukraina og store multinasjonale oljeselskap er det lite å gjøre noe med for hvermannsen i gata. For ikke å snakke om inflasjonen. De unge er ikke engler og det er ikke vi heller. Like så greit å bare erkjenne det, først som sist.
Jegern Puahate Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 Husker da jeg var tenåring og syntes at folk i 30-40 åra var regelrett søppel med stygge klær, harry uttrykk, gammeldagse verdier og kjipe holdninger mens vi som da var unge skulle gjøre alt 10x bedre. Så vokser en opp etterhvert og innser hva slags uviten drittunge en var, det samme skjer garantert med de neste generasjonene. Den klassiske syklusen der stopper ikke med det første. 6
Gjest Kristen Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 Jegern Puahate skrev (1 minutt siden): Husker da jeg var tenåring og syntes at folk i 30-40 åra var regelrett søppel med stygge klær, harry uttrykk, gammeldagse verdier og kjipe holdninger mens vi som da var unge skulle gjøre alt 10x bedre. Så vokser en opp etterhvert og innser hva slags uviten drittunge en var, det samme skjer garantert med de neste generasjonene. Den klassiske syklusen der stopper ikke med det første. Ja, men de bør legge av seg holdningen når de blir 25-26.
Nowayback Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 Jeg er veldig spent på hvordan dagens unge takler nedturer som vil komme utover i voksenlivet. De er vant til å få alt de peker på av foreldrene. Det kan bli tøft når det stilles krav i er stadig tøffere arbeidsliv f.eks. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 Ha! Tror ikke dette innlegget bidrar til mindre ageshaming akkurat. Måten du formulerer deg på bekrefter jo bare mye av de unge mennesker sitter og føler på fra før av. Hilsen 35åring. Anonymkode: a99eb...87c
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er ikke trolling når folk refererer til vitenskapelige og empiriske studier som viser at blant annet menn foretrekker yngre og mer attraktive kvinner. At du blir sint, sur og lei deg for det gjør det ikke til ageshaming av den grunn. At noen gjør det for å trolle er helt sikkert, men det er ikke for å ageshame noen. Men fordi dere blir så sinnsykt butthurt hver gang tematikken taes opp. Anonymkode: f0118...3aa Hvis du tror at voksne kvinner blir såret/fornærmet/snurt/lei seg/bitre (gode, norske synonymer til "butthurt"), fordi menn blir tiltrukket av unge kvinner, så har du virkelig ikke fulgt med i timen. Det som derimot får oss til å reagere, er at; - mange av disse mennene ikke evner å gi uttrykk for sine preferanser uten å samtidig rakke ned på kvinner som ikke passer inn i disse, altså eldre/godt voksne kvinner, noe som burde være unødvendig. - en del av disse mennene på en eller annen måte mener at det er eldre kvinners feil at de selv ikke har draget på (mye( yngre kvinner. - at en del av disse mennene mangler selvinnsikt og ikke innser at de ikke akkurat er noen fruktfat selv, samtidig som de benytter enhver anledning til å påpeke hvor stygge/slappe/rynkete/bitre etc. godt voksne kvinner er. - at en del av disse studiene det vises til, ser ut til å være hentet fra populærvitenskapelige amerikanske nettsider og likevel fremstilles som faktisk forskning. Anonymkode: b4c2f...7cc 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 Menn er kodet til å preferere yngre (fruktbare/friske barn) kvinner, og kvinner (fysisk/økonomisk) trygghet og menn som kan gi dem "robuste" barn. Dette kan regnes som en baseline, dvs. et universiellt utgangspunkt. Ut i fra dette utgangspunktet så har vi et mangfold i hvor sterkt mennesker lar seg styre av dette. De fleste blir pragmatiske med årene, hvor andre faktorer spiller mer inn, som det å være realistisk/rasjonell (ferdig med barn og at personlighet, og det at man utfyller hverandre, teller mer). Som en mann på 50+ er det ikke å stikke under en stol at jeg visuelt preferer yngre kvinner, men har null interesse i noen som helst form for forhold med en ung kvinne. Anonymkode: f8251...936
Gjest Kristen Skrevet 10. august 2022 #20 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Menn er kodet til å preferere yngre (fruktbare/friske barn) kvinner, og kvinner (fysisk/økonomisk) trygghet og menn som kan gi dem "robuste" barn. Dette kan regnes som en baseline, dvs. et universiellt utgangspunkt. Ut i fra dette utgangspunktet så har vi et mangfold i hvor sterkt mennesker lar seg styre av dette. De fleste blir pragmatiske med årene, hvor andre faktorer spiller mer inn, som det å være realistisk/rasjonell (ferdig med barn og at personlighet, og det at man utfyller hverandre, teller mer). Som en mann på 50+ er det ikke å stikke under en stol at jeg visuelt preferer yngre kvinner, men har null interesse i noen som helst form for forhold med en ung kvinne. Anonymkode: f8251...936 Dere mæler på det samme kvasivitenskapelige tøvet hele tiden uten at dere har bakgrunn som forskere og derfor ikke er i stand til vurdere relevansen av funnene, eller sette korrelasjonene inn i en større kulturell kontekst. Evolusjonsbiologiske spekulasjoner er sterkt kritisert og vi mennesker er mer situasjonsbestemte og pragmatiske enn dere tror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå