Angelheart2 Skrevet 9. august 2022 #1 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg og mannen elsker gode krim-serier, men nå begynner vi å gå litt tomme for serier som har stått på lista. Er det noen som har noen gode tips? Vi er mest glade i britisk krim, både den helt lette, som Father Brown og Mord og Mysterier, men helst litt "tyngre" serier som for eksempel The Bay. Den siste vi så, som vi virkelig likte, var Marcella (anbefales!) Har nå begynt så vidt på The Sinner...men er foreløpig litt usikker... Kan også fungere med svensk eller dansk, men takler ikke islandsk eller finsk..... Er ikke så glade i politisk krim, mafiaserier eller veldig mye blod og gørr, men det bør helst være litt nerve og spenning. Om det er krydret med litt humor er det også greit, men ikke et must. Ønsker tips både til miniserier, serier med flere sesonger og serier som har avsluttende episoder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. august 2022 #2 Del Skrevet 9. august 2022 Du har kanskje sett dem, men mine favoritter er helt klart Mare of Easttown, The Fall og Broen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Del Skrevet 9. august 2022 Har dere sett Broadchurch? Anonymkode: a9df5...895 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg har likt CSI veldig godt. Det et også såpass mange sesonger at det tar litt tid før man går tom. De fleste episodene er avsluttede. I tillegg er det relativt lite fokus på hovedpersonenes privatliv. Fokuset ligger på å løse en bestemt sak. Anonymkode: f6383...ace 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 9. august 2022 #5 Del Skrevet 9. august 2022 Har dere sett Shetland? Det er dessverre bare den siste sesongen som ligger åpent ute på NRK nå. Britbox har alle sesongene. Harry Palmer (ligger også på NRK) likte jeg godt, kanskje aller mest pga den utrolig gjennomførte 60-tallsstilen. The Night Manager, basert å John le Carres roman Nattportieren kan også anbefales, selv om det er litt blod og gørr. Den ligger også på NRK. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 9. august 2022 #6 Del Skrevet 9. august 2022 Anbefaler Black bird. Den ligger på AppleTv. Utrolig bra krimserie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 9. august 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 9. august 2022 Takk for mange gode tips! * Shetland... begynte så vidt, men syns den var så dyster... trist vær og landskap... Mulig jeg burde gitt den litt bedre tid? * CSI, nei takk. Slike politiserier syns jeg det går 13 av på dusinet og det fenger ikke. Jeg er heller ikke glad i serier som "aldri" blir ferdige, men maler om og om igjen på helt like plot hver gang. Sorry...vet mange liker slikt... * Broen og Broadchurch har vi sett, likte veldig godt Broen, helt OK med Broadchurch. De andre er nye tips for oss og skal helt klart sjekkes ut! Og tar gjerne imot flere tips, altså 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. august 2022 #8 Del Skrevet 9. august 2022 (endret) The responder (nrk) likte jeg veldig godt, men det tok litt tid å komme inn i den. Anbefales Og om du skulle finne River noe sted, så er den veldig fin Endret 9. august 2022 av Rumle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. august 2022 #9 Del Skrevet 9. august 2022 Hvide Sande. Så den på NRK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 9. august 2022 #10 Del Skrevet 9. august 2022 Rumle skrev (8 minutter siden): Og om du skulle finne River noe sted, så er den veldig fin River ligger på Britbox, som også er tilgjengelig via TV2 Play. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. august 2022 #11 Del Skrevet 9. august 2022 (endret) Ullvott skrev (1 minutt siden): River ligger på Britbox, som også er tilgjengelig via TV2 Play. Aha! Takk for tipset Kan jo tipse @Fjugur om denne samtidig, siden Nicola Walker spiller en av hovedrollene her og, veldig fin krim Endret 9. august 2022 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg liker klassiske whodoneit, som Lewis, unge morse, osv. Anonymkode: 1b1d0...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 9. august 2022 #13 Del Skrevet 9. august 2022 Mindhunter Elementary Unbelivable The killing Borch Ellers så har dere sevnske film-serier som Maria Wern eller Beck 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vic94 Skrevet 9. august 2022 #14 Del Skrevet 9. august 2022 Vera!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Del Skrevet 9. august 2022 Rumle skrev (5 minutter siden): Aha! Takk for tipset Kan jo tipse @Fjugur om denne samtidig, siden Nicola Walker spiller en av hovedrollene her og, veldig fin krim Nicola Walker er så bra 😄 Likte godt The Unforgotten og Annika. Anonymkode: a9df5...895 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 9. august 2022 #16 Del Skrevet 9. august 2022 Hva med The Tunnel? Den er fransk/britisk. Bra serie! Hvis du likte Broen, så tror jeg du vil like denne og. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 9. august 2022 #17 Del Skrevet 9. august 2022 The Missing (TV2 Play, sesongene er uavhengige av hverandre så om du ikke liker sesong, prøv sesong 2 - den er HELT fantastisk!) Line of Duty (TV2 Play/Britbox, slow sesong 1, men den er SÅ råbra!) Bodyguard (Netflix, litt politisk, men den er SÅ spennende herregud!) Stay Close (Netflix) The Night Manager (HBO Max, NRK) Innan Vi Dör (Viaplay) Broen (Netflix) Også kommer Happy Valley på Britbox i slutten av måneden, og den skal visstnok være fantastisk! Gleder meg sjæl til den 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. august 2022 #18 Del Skrevet 9. august 2022 Cardinal 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #19 Del Skrevet 9. august 2022 William Wisting på Viaplay er veldig bra serie med flere sesonger. Så også den norske serien "Svarte penger og hvite løgner" på NRK i arkivet. Den er fra 2003 og synes den har holdt seg bra. Likte også Hollington Drive på NRK. Er generelt glad i britisk krim jeg da. Anonymkode: 8423b...9fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 10. august 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 10. august 2022 lemoncake skrev (15 timer siden): Hva med The Tunnel? Den er fransk/britisk. Bra serie! Hvis du likte Broen, så tror jeg du vil like denne og. 😊 The Tunnel ER vel broen, er det ikke? Mener det er en britisk versjon, men den er sikkert laget med en egen vri og derfor ikke helt lik. Skal ta en titt 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå