Gå til innhold

Tror han stalker meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok i mot en omplasseringshund etter det har tidligere eier dukket opp på døren å klådd på meg uansett om jeg var i Hagen å det var hus rundt , kommet med blomster , sendt masse meldinger alt på tross at jeg har sagt i fra det er upassende å jeg ikke liker han. Sa jeg hadde kjæreste men det hjelper ikke. Han sier at han ga meg hunden er den største gaven han har gitt noen. Han virker helt syk. Jeg er redd får hva som er neste. Han har lovet å la meg være i fred igjen får en time siden men har fått fem meldinger etter det. Han klarer ikke holde seg han er ustabil. Jeg er nå kjempe redd får han skal komme på døren sånn som sist. Har på kontrakten på hunden at han skal få treffe hunden. Jeg vurdere å gå til advokat å høre om det går å fjerne. Jeg vill ikke anmelde. Jeg lurer mest på hva jeg kan gjøre? Har ikke lyst å flytte men akuratt nå virker det tryggest å bare flytte fra hele problemet med han. Håper ikke han leser det han komme til å skjønne med engang det er han. Vurdere også søke om besøksforbud. 

Anonymkode: da56f...626

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tok i mot en omplasseringshund etter det har tidligere eier dukket opp på døren å klådd på meg uansett om jeg var i Hagen å det var hus rundt , kommet med blomster , sendt masse meldinger alt på tross at jeg har sagt i fra det er upassende å jeg ikke liker han. Sa jeg hadde kjæreste men det hjelper ikke. Han sier at han ga meg hunden er den største gaven han har gitt noen. Han virker helt syk. Jeg er redd får hva som er neste. Han har lovet å la meg være i fred igjen får en time siden men har fått fem meldinger etter det. Han klarer ikke holde seg han er ustabil. Jeg er nå kjempe redd får han skal komme på døren sånn som sist. Har på kontrakten på hunden at han skal få treffe hunden. Jeg vurdere å gå til advokat å høre om det går å fjerne. Jeg vill ikke anmelde. Jeg lurer mest på hva jeg kan gjøre? Har ikke lyst å flytte men akuratt nå virker det tryggest å bare flytte fra hele problemet med han. Håper ikke han leser det han komme til å skjønne med engang det er han. Vurdere også søke om besøksforbud. 

Gi han hunde tilbake og få besøksforbud mot han!

Anonymkode: 0c1ea...ce3

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gi han hunde tilbake og få besøksforbud mot han!

Har tenkt på det men står på kontrakten at den kun kan brytes om noe ikke er opplyst. Tipper å klage på manglende opplysning om at han er syk i hode ikke hjelper. Er gratis advokat her en dag i mnden skal ringe når de åpner å spørre om det er lenge til får det må gjøres noe snart tror jeg. Kan ta med hele kontrakten på hunden å spørre hva som kan gjøres 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har tenkt på det men står på kontrakten at den kun kan brytes om noe ikke er opplyst. Tipper å klage på manglende opplysning om at han er syk i hode ikke hjelper. Er gratis advokat her en dag i mnden skal ringe når de åpner å spørre om det er lenge til får det må gjøres noe snart tror jeg. Kan ta med hele kontrakten på hunden å spørre hva som kan gjøres 

Dette må de ha visst når de omplasserte hunden? Er vel en grunn til han ikke fikk ha hunden. Men hvordan vet han hvor du bor? Skremmende! Ville tatt en tlf til politiet og forhørt meg litt om hva du kan gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette må de ha visst når de omplasserte hunden? Er vel en grunn til han ikke fikk ha hunden. Men hvordan vet han hvor du bor? Skremmende! Ville tatt en tlf til politiet og forhørt meg litt om hva du kan gjøre.

Det var jo han som omplasserte hunden. Jeg må nokk ta flere telefoner å forhøre meg. Er så lei av å sitte våken på matten med angst pga han der 

AnonymBruker
Skrevet

føler meg som en idiot men kjenner faren hans fra før så jeg ringte han å sa at det snart ikke går mer. Han skulle si i fra å jeg trengte ikke være redd mer. Ja en voksen mann som bor hos sin far. Fortsatt like redd men tipper det går over ettervært.. sykt flaut det var å ringe hans far glad han ikke ble sur men skjønte at ikke det går å ha det sånn

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er over enda vet ikke hva jeg skal gjøre 

AnonymBruker
Skrevet

Står du nå som eier av hunden? Er eierskifte gjennomført? 

Da er det godt mulig du fint kan ignorere den delen av kontrakten hvor det står at han skal få møte hunden. Få en advokat til å gå gjennom kontrakten for å dobbeltsjekke. 

Lagre alt av meldinger og annet bevis. Hør deretter med politiet. De er noen gang behjelpelig med å ta en telefon for å skremme litt i tilfeller hvor bevisbyrden for besøksforbud ikke er møtt 

Anonymkode: 196be...1b8

Skrevet

Behold hunden og kontakt politiet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

1. Send melding hvor du ber om at besøket begrenses til én fast time, én gang i måneden. Kom med forslag til dato, klokkeslett og (offentlig) sted. Etterhvert forsøker du å fase ut møte mellom hund og eier, på bakgrunn av at det er til det beste for hunden.

2. Du MÅ faktisk anmelde til politiet dersom du blir klådd på! Det er den eneste måten du får være i fred. Det samme gjelder dersom han plutselig dukker opp på døren.  

3. Få veiledning av advokat i forhold til kontrakt. 

Tar du ikke disse stegene, bør du levere hunden tilbake. For du kommer ingen vei ved å være konfliktsky overfor slike personer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lettet menneske her! At jeg ringte faren hjalp tydeligvis fikk melding at han må legges inn i morgen 😁 med riktige medesiner tipper jeg at alt blir bra 😁 er vanskelig når folk lider av vrangforestillinger å har sluntret unna medesiner. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Han er ute igjen tydeligvis. Fikk melding at han skulle få gang på igjen og om å bevare mitt hjerte som med sommerfugl logoen( har sommerfugl tatovering på skuldra) å som tidligere eier å ett navn som jeg googla som vist nokk drev med å lage kniver på 60-tallet.  Tar det som en trussel og går til politet i morgen. Han sendte melding etterpå å skrev han sendte feil men det har jeg ingen tro på. Han er vell sur får at jeg fortalte hva han gjorde å fikk han innlagt eller noe 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han er ute igjen tydeligvis. Fikk melding at han skulle få gang på igjen og om å bevare mitt hjerte som med sommerfugl logoen( har sommerfugl tatovering på skuldra) å som tidligere eier å ett navn som jeg googla som vist nokk drev med å lage kniver på 60-tallet.  Tar det som en trussel og går til politet i morgen. Han sendte melding etterpå å skrev han sendte feil men det har jeg ingen tro på. Han er vell sur får at jeg fortalte hva han gjorde å fikk han innlagt eller noe 

Gå til politiet med dette. Ikke kommuniser med han  . 

• Liker 3
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Gå til politiet med dette. Ikke kommuniser med han  . 

Svarer han ikke… er så redd det ødelegger alt! Klarte endelig å glemme det litt i dag å gikk en liten tur uten å låse nå er jeg livredd han er her å tørr ikke sjekke! Vet det er lite sansynelig men får helt panikk.

Skrevet

Hva kommer politiet til å gjøre? Har jo ikke mye bevis men har tatt vare på alle meldinger. Står at han har vært her å klådd men det var meg som skrev det når jeg sa han aldri fikk komme på døra mi etter det. Ellers er det bare rare meldinger. Å den rare siste meldingen som var skreve i koder. Han er jo godt kjent på psykiatrien å ble jo just tvangsmedesinert så de har vell papirer derfra også. Men er redd de ikke gjør noe. Bor på hemmelig adresse men lot han komme hen en gang får å levere hunden å det er derfer han vet hvor jeg bor å har kommet bort etterpå. Men da kan jeg jo i teorien bare flytte. Må bare selge bilen å si opp. Men jeg elsker å bo her så vill helst ikke det! Å jeg vill ikke langt bort fra familien så vill helst bo her som de bare er en liten time unna

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva kommer politiet til å gjøre? Har jo ikke mye bevis men har tatt vare på alle meldinger. Står at han har vært her å klådd men det var meg som skrev det når jeg sa han aldri fikk komme på døra mi etter det. Ellers er det bare rare meldinger. Å den rare siste meldingen som var skreve i koder. Han er jo godt kjent på psykiatrien å ble jo just tvangsmedesinert så de har vell papirer derfra også. Men er redd de ikke gjør noe. Bor på hemmelig adresse men lot han komme hen en gang får å levere hunden å det er derfer han vet hvor jeg bor å har kommet bort etterpå. Men da kan jeg jo i teorien bare flytte. Må bare selge bilen å si opp. Men jeg elsker å bo her så vill helst ikke det! Å jeg vill ikke langt bort fra familien så vill helst bo her som de bare er en liten time unna

Hva sa politiet da du ringte for å ordne avtale med de mtp søknad om besøksforbud?

Anonymkode: d47bf...695

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva sa politiet da du ringte for å ordne avtale med de mtp søknad om besøksforbud?

Jeg kontaktet faren hans i stede får det er han som tar ansvaret får han. Han fikk han Innlagt en liten stund men hjalp tydeligvis ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bor på hemmelig adresse men lot han komme hen en gang får å levere hunden å det er derfer han vet hvor jeg bor å har kommet bort etterpå. Men da kan jeg jo i teorien bare flytte. Må bare selge bilen å si opp. Men jeg elsker å bo her så vill helst ikke det! Å jeg vill ikke langt bort fra familien så vill helst bo her som de bare er en liten time unna

Er han årsaken til at du bor på hemmelig adresse?! Eller hva er greia her?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg kontaktet faren hans i stede får det er han som tar ansvaret får han. Han fikk han Innlagt en liten stund men hjalp tydeligvis ikke

Her må du kontake politiet, ikke faren hans.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...