Majken Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter #21 Del Skrevet 30. oktober 2002 Håhå, nå syns jeg at jeg har flink asså. Nå har jeg hjelpt Fredagsbarn over på side 4 og Alfa på side 2. Er ikke jeg snill kanskje....... Ufyselig dag i dag. Ute blåser det surt fra alle kanter, og har jeg ligget og spydd halve dagen, pluss at jeg fikk mensen i går. Syns såååååå synd på meg selv da..... Og når jeg har mensen har jeg alltid et enormt sjokoladesug. Denne gangen er intet unntak, selv om jeg er kvalm og egentlig ikke orker tanken på å dytte i munnen. Lå for ikke mindre en halvtime siden og tenkte på å sette tenna i en Mars *ugh*. Men jeg gidder ikke kaste bort penger på det når jeg vet den hadde kommet opp igjen likevel. Har fått igjen noen av pengene folk skylder meg da. Fra hun ene. Hun ble skikkelig flau over at hun hadde glemt det. Ho andre nekter å betale, for ho sier at ho ene sa at hun skulle betale for henne. Jeg tok det opp med ho som sa ho skulle betale, men ho sier at det gjaldt bare for pizzaen vi bestilte, ikke for alkoholen. Så jeg fikk igjen for pizzaen da, og så sa jeg at da må de ordne opp i misforståelsen for jeg vil ha tilbake pengene mine! Jada, hun skulle ta det opp med henne. Men disse to er ikke på talefot lenger. Vet ikke hva som skjedde, men det bryr meg egentlig midt bak. Så jeg trur ikke jeg får tilbake de pengene. Samma søren kan det være. Det er bare i underkant av 100 kroner, trur jeg ikke jeg gidder å lage mer brøk pga det. Men nå har jeg lært....... :evil: Er ikke lenger fullt så nervøs for å feire jul med familie. Det har skjedd mye på familiefronten de siste ukene. Har blant fått brev fra mamma hvor hun har forklart hvordan hun har det og har hatt det. Så sannsynligvis har tatt til seg hvordan jeg har det og har hatt det også. Men jeg skal vare meg vel i familiesituasjoner likevel. En ting er å si ting i et brev, en helt annen ting er å si ting rett ut....... Gammel vane er vond å vende har jeg hørt. Det er nå en gang sånn at kvinnene i min familie nærmest lever av å kritisere og hakke på andre (helst i deres nervær), og mennene snur ryggen til og løfter ikke en finger (eller stemme) for å prøve å hindre en vemmelig situasjon i å oppstå. Sånn er det bare. Men jeg gleder meg sånn til å se bissevovvene igjen. Bore ansiktet inn i pelsen deres og varme tærne i den. De vet hvordan de skal få det de vil, smådjevlene, får de ikke ligge i sofaen mens de blir klødd bak øret, kommer de og vasker øra dine . Har du sett for lenge på tv, så steller de seg rett foran skjermen, så det eneste du ser er et loddent samojedhode. Deilige er de! Var på en liten shoppingtur i går. Mine shoppingturer blir som regel korte, for jeg har veldig liten tålmodighet til å fly rundt i timesvis. Skal jeg ha sko, så går jeg ikke og finkjemmer alle butikker. Jeg finner som regel i første butikken. Går som regel ikke på shopping med venninner for de drasser rundt fra den ene butikken til den andre, og når de har gått gjennom den siste butikken så må de tilbake til den første for de må sammenligne alt de har sett for å bestemme seg. De vil som regel ikke shoppe med meg heller, for jeg går og uffer og stønner og klager . Jeg liker å shoppe asså, men jeg liker å moderere det litt. Et par timer maks er det jeg klarer. Men jeg kommer som regel hjem med mer enn det jeg gikk ut for å kjøpe asså.... jeg er da kvinne ....... I går skulle jeg egentlig bare kjøpe corn flakes og melk, kom i tillegg hjem med en ny pysj (har helt pysj-dilla) og en Peppermint Cooling Pumice Foot Scrub fra Body Shop (er fanatiker når det gjelder fotstell...). Neste uke har jeg bestemt meg for å begynne julegave-innkjøp for alvor. Er ferdig med to, men det er enda noen igjen. Har sånn tålig peiling på hva jeg skal kjøpe til alle. Bortsett fra brorsan og besta, de er like vanskelige hvert år. Føler at jeg bør kjøpe noe her fra Australia, men det er begrensa hva som kan være av interesse. Kan jo kjøpe en suvenirgjenstand og kjøpe/lage noe mer hjemme i Norge. Nåja, jeg gidder nå ikke å stresse så veldig med det. Det blir nok jul likevel. Nå trur jeg legger meg til å sove igjen. Har vært våken i hele to timer !!!!!!!! *Znooooooork* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 30. oktober 2002 #22 Del Skrevet 30. oktober 2002 Du har vært så kjempeflink så! Og jula hjemme, det tipper jeg går fint. Så lenge du ikke tar deg nær av det, og bestemmer deg for å ha det fint. Det er tross alt lettere med slikt akkurat når det er jul! Ellers er jeg glad for at i min familie er det ikke helt slik (de hakker i det minste på hverandre bak deres rygg ) Jul hjemme hos mamma og pappa, det er noe jeg ØNSKER meg, men ikke vet om jeg får. Det blir vel bra likevel. Jul blir det uansett Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 31. oktober 2002 #23 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei du! - og takk for hilsen i dagboken min! Sååååå koselig!! Høres ut som om du har startet å forberede deg på hjemreisen til Norge allerede - siden du har snudd døgnet, mener jeg!! Godt argument, ikke sant? Hvor i Australia er du forresten? Jeg jobber som journalist, og akkurat nå holder jeg på med en sak om studier i utlandet! Morsomt! Nyt solen mens du har den der nede du - her hjemme er det grått og trist... Men det nærmer seg jul, og det gleder i hvert fall jeg meg til! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. oktober 2002 #24 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei Majken Bøllefrøet og jeg hilser til deg. Hun har igjen plassert seg strategisk forran tastaturet. Kan ikke kaste henne ned- kan jeg vel? Tipper det er noen samojeder som gleder deg til å se deg igjen også. Samojeder er herlige hunder - noen skikkelige bamser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 3. november 2002 Forfatter #25 Del Skrevet 3. november 2002 Næh, fått hilsner i boka mi jo! Tusen hjertelig, skal ta meg tur innom deres også, etter at jeg har skrevet her. Sånn for å informere så er klokka nå halv tolv søndags kveld. Sto opp for fem timer siden...... men som Imari sier så er det jo en forberedelse på hjemreisen og snu døgnet sånn på hodet . Takk for den Imari, nå slipper jeg å ha dårlig samvittighet. Var på Ministry of Sound på Heaven i går, vettu, så da måtte en jo bare dit. Ministry of Sound er kort sagt Trance musikk, med dj'er fra hele verden. I går var det Tall Paul, Kid Kenobi og Ferry Corsten for å nevne noen. Likte ikke Tall Paul noe særlig, han sto bare der og miksa plater med siggen i kjeften han. Kid Kenobi gikk jeg glipp av for det krasja med Ferry Corsten, FC er bare megakul! Jeg og vennene mine sto rett foran han og dansa (prøvde i hvert fall). Han tok meg i hånda to - TO - 2 - ganger!!!!!! ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!! Og så fikk jeg autografen hans på en tidollar seddel (eneste papir jeg hadde for øyeblikket, så da måtte jeg ofre litt cash). Den har jeg teipet opp over sengen min....... Vi ble der til klokka halv sju om morran, så spiste vi frokost på McDonalds (æsj, det var første og siste gangen) og så reiste vi hjem for å få oss litt søvn. På fredag kveld var det Hall Ball, altså et avslutningsball for oss som bor her på internatet. Det er jo en hel måned igjen, men vi tok ballet nå, så det ikke krasjer med eksamensforberedelser og sånt. Jeg fikk klippa og farga håret for anledningen. Så nå har jeg kvittet meg med det lange, møkkabrune, fæle, slitte, daue håret, til fordel for mahognyfarga, nakkekort, med pannelugg, litt mer elegant hår. Føler meg mye bedre, selv om det tar litt tid å bli vant til en ny frisyre. Mange som fikk frisert håret før ballet men bare jeg hadde helt ny frisyre, så jeg sola meg i oppmerksomheten . Ballet var som de fleste andre ball med treretters middag, kjedelige taler, gratis alkohol, musikk. Men det var nå gøy lell! Så det var de siste dagenes begivenheter, trur ikke det kommer til å skje mer på ei stund nå med eksamen så nære. Selv om jeg har jo gitt opp hele IT utdannelsen min, så jeg tar det hele med knusende ro. Skal bare gjøre mitt beste i de to ikke-data-relaterte fagene jeg har, psykologi og management. Kan jo få bruk for det senere. Ellers har jeg tenkt å kose meg på nettet mens andre svetter over eksamensforberedelser. Føler meg litt dum på måte som har klart å velge feil studieretning to ganger, og på den måten opparbeidet meg et vanvittig stort studielån. Men jeg gjorde nå i hvert fall ferdig reiselivsutdannelsen da, den varte jo bare et år. Så jeg kan jo alltids gå tilbake på den hvis det er noe ledig. Om ikke annet så i hvert fall for å tjene litt penger. Husker at helt siden vi var på Mallorca etter fjerde klasse, hadde jeg bestemt meg for å bli reiseguide (for da kunne jeg bade og sole meg hver eneste dag ). Selv om jeg innså tidsnok at man måtte nok jobbe istedenfor soling og bading, så skulle jeg bli reiseguide. På videregående sa alltid vennene mine til meg at jeg var så heldig som visste hva jeg skulle bli og hadde alt planlagt. Hmmmm, jaja, vi så jo hvordan det gikk...... Men jeg gidder ikke stresse så mye med det akkurat nå. Flere av vennene mine har fått ganske greie velbetalte jobber uten høyere utdannelse enn videregående, så jeg skal nok klare meg jeg også. Nok om den saken. Jeg blir vel sittende oppe i natt siden jeg forsåvidt nettopp har stått opp. Skal vaske litt klær og skifte på senga. Kanskje skrive noen brev. Imorgen skal jeg på kjøpesenteret, shoppe litt julegaver og fremkalle filmen fra ballet. Spennende! Men hvorfor tok jeg ikke med meg kameraet på Heaven, da kunne jeg jo tatt bilde av Ferry Corsten. :evil: på meg selv asså! Men nå skal jeg ta en tur innom andres dagbøker, og se om jeg finner noe spennende....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. november 2002 #26 Del Skrevet 3. november 2002 Bøllefrøet har bestemt seg - tastaturplassen er hennes! Spennende det hørtes ut med ny farge og frisyre. Ble bildene bra? (det er en lovmessighet i det å IKKE ha med kamera når man burde....) Og uansett om du står eller ikke, har du en masse erfaring med deg i bagasjen hjem - ikke sant..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 3. november 2002 Forfatter #27 Del Skrevet 3. november 2002 Åjada, erfaring har jeg fått. Angrer ikke på at jeg dro hit i det hele tatt! Nå har jeg i hvert fall vært i Australia, og nye venner fra andre verdensdeler har jeg også fått! Har alltid fått råd om å reise så mye jeg kan før jeg stifter familie. Blir vanskelig da. Og reise, det har jeg gjort. Var ett år i USA etter videregående som au pair, opplevelse for livet det også. Var med på en sånn rundtur i omtrent hele USA på slutten av året. Tre uker å sitte og hompe rundt i en buss er slitsomt asså! Men mye gøy var det, og fikk sett masse! Vært i Kina også, det var jo bare en uke da, men jeg føler at det må nevnes for det er jo en helt annen verdensdel. Morsomt med alle templene, skjønt har man sett ett tempel så har man sett dem alle. Med mindre man er veldig interessert i sånt da. Men den Kinesiske Mur var fantastisk. Diger, og ville ingen ende ta! *Pust og pes* En ting var at det var tungt med så mye oppover, men å snu og gå nedover var minst like slitsomt for det var så bratt at man måtte bruke lårmuskla noe innmari for å ikke styrte forover (det er laaaaaangt fall asså). Også var det så moro med kinesiske turister som kom fra andre deler av Kina som ikke hadde sett hvite europeere før. De stilte seg i kø for å bli tatt bilde av sammen med oss. Også kunne de ikke ta bilde med hele familien samtidig, men med hvert enkelt av familiemedlemmene etter tur, ble aldri ferdig vettu . Og nå har jeg altså vært i Australia, litt bomtur egentlig, men likevel. En eller mange erfaringer rikere. Også har jeg jo vært i Sverige og Danmark (såvidt det er), Tyskland, Østerrike, Sveits, Italia, Hellas og Spania (rettere sagt Mallorca), men det har vært familieturer, ikke sånn oppdagelsesreisende for meg selv. Nå kunne jeg egentlig tenkt meg å reise litt mer rundt i Norge, og Skandinavia/Norden ellers. Det er skammende hvor lite jeg har sett av mitt eget verdenshjørne. Det er forresten mandags morra nå, klokka kvart på ti. Jeg sitter og strekker ut Levis buksa mi som jeg har vaska og ikke får kneppet igjen :oops: . Nei, Majken, nå må det bli en slutt på all mulig unnskyldninger for ikke komme seg ut i frisk luft og gå og lea på skrotten. Denne buksa var ganske løstsittende da jeg kom hit for halvt år siden. O store skam! Skal gå til kjøpesenteret i dag i hvert fall, tar en halvtime, så det burdte jeg klare. Kanskje gå tilbake også, avhengig av hvor mye jeg handler . Vel, får vel begynne å gjøre meg klar.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 4. november 2002 #28 Del Skrevet 4. november 2002 Du har nå virkelig reist mye da... misunner deg. Det lengste vekke jeg noen gang har vært er i Praha, der var vi på tur med skolen siste året på vgs. Ellers har jeg reist mye i Norge jeg da, mang en familieferie i den norke fjellheimen, eller langs norskekysten.... Jaja, de opplevelsene og den erfarignen du har fått i Australia, det er noe du aldri vil glemme, så bortkastet har det helt sikkert ikke vært! Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 8. november 2002 Forfatter #29 Del Skrevet 8. november 2002 Åja, den norske kystlinjen er flotters! tok hurtigruten fra Bergen til Trondheim på en klassetur for et par år siden. Jeg satt klistra til vinduet omtrent mens andre koste seg med ølen sin....... Skal jobbe meg opp penger og reise rundt i Norge og resten av Norden. Kanskje i løpet av fem års tid . Sparing er ikke noe som henger helt på greip for meg..... Så er det fredags kveld. Skal ikke ut i kveld. Har gått ut så mye de siste ukene, at nå er jeg liksom lei. Venninnene mine prøver å overtale meg til å gå ut i morra kveld, for å feire bursdagen min som er på søndag se. Men jeg har rett og slett ikke ork eller lyst til å gå noe sted. Har ikke noen stor lyst til å feire bursdag i det hele tatt heller. Blir fornøyd om jeg får et par gratulasjoner på sms. Syns ikke det er noe morsomt å bli 23, jeg. Skulle gjerne vært 20 for evig og alltid. Det var et fint år det. Er vel mest redd for at tida skal løpe i fra meg tenker jeg, at det er derfor jeg ikke ser noe fram til bursdagen min. Når jeg kommer hjem til Norge nå, så er jeg den eneste i venninne-gjengen som er enslig. De andre er enten gift eller samboer. Også er de alle ferdige med utdannelsen og i fast jobb. Føler meg litt mislykket selv om jeg vet jo at når det gjelder utdannelsen så har vi satset ulikt alle sammen, så da blir vi jo ikke ferdige på likt alle sammen. Også har jeg ombestemt meg to ganger nå om hva som er riktig for meg. Forelesninger er over nå. Neste uke er leseuke, og så er det to eksamensuker, så er det FERIE. Jeg skal reise litt før jeg drar hjem. 30. november flyr vi opp til Brisbane, tar buss ned til Gold Coast. Ligge der og sole oss et par dager. Kanskje prøve å surfe litt...... Hadde vi hatt litt mer penger å rutte med skulle vi tatt en tur til Sea World og Movie World, men vi får se hvor mye vi har når vi kommer så langt. Så busser vi opp til Brisbane igjen, overnatter ei natt, og så drar vi til et lite sted som heter Rockhampton. Ikke så mye å gjøre der, bortsett fra at en kompis fra Danmark skal på golfstevne der, så han får rabatt på overnatting på LUKSUSHOTELL med spa og det hele. Så der skal vi være og nyte livet i fire dager! Etter det drar de andre videre til Cairns og Great Barrier Reef, mens jeg må vende tilbake hit for å hente den store baggasjen før jeg drar hjem til Norge. Regner med jeg må finne et sted her og overnatte en eller to netter. Så er det him att te Norge den 9. desember!!!! :D Men fly flate for en lang flytur da gitt. 35 timer i alt med flying og venting!! :o Må mellomlande tre ganger; i Sydney, Tokyo og København. Blir matt av å tenke på å sitte sammenpressa i de knøttsmå flyseta i 15 timer i strekk på den lengste strekningen. Men overlever vel. Åja, så har jeg blitt SUPERAKTIV BRUKER her på KG da! Stolt nå..... Må føye til at innlegget som gjorde meg til superaktiv bruker var et innlegg om hvilket tampongmerke jeg foretrekker inne på velvære, klær og sminke.......... Men nå må jeg gå. Skal henge opp lapper rundt omkring her for å selge skriveren min, radion, skrivebordslampa og høyttalerne mine. Mer jeg kan selge tru. Kjøleskapet har jeg lovt bort til 150 dollar. Kanskje jeg burdte selge den bærbare cd-spilleren siden den har batterilader med australsk stikkontakt. Eller går det an å bare kjøpe ny batterilader i Norge? Noe å tenke på. Åja, må selge skittentøyskurven, men hvor mye skal jeg ta for den.......... Hvor mye er folk villige til å betale for ei plastikk balje med høl i.....? Også hengestativet mitt. Må prøve å tjene penger der det går an. Får jeg ikke solgt har jeg ikke noe annet valg enn å sette det igjen etter meg. Det er vel bare det jeg trenger å kvitte meg med tenker jeg. Men jeg får vel komme igang med å skrive disse lappene da....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 9. november 2002 Forfatter #30 Del Skrevet 9. november 2002 Jaja, jeg ligger nå her på ryggen og strever for å komme meg på beina jeg da. Er det ikke hjelp å få for en stakkars skilpadde? Jeg ligger her og sparker i været og er helt fortvilet jeg...... Jauda, nå har jeg hatt bursdag i et kvarter... blæh! Føler meg eldgammel. Skulle egentlig ut på byen og møte noen venninner, men så ringte venninna mi fra Norge og da syns jeg liksom ikke jeg kunne si at "du, jeg må fly nå jeg", for det er ikke sååååå ofte vi snakkes. Så når vi hadde snakka ferdig så hadde den siste bussen gått for en halvtime siden. Drosje kommer ikke på tale, så jeg sendte en sms til venninnene mine at de får kose seg, de, og late som om jeg er der (og fortelle meg alt om det i morra). Forresten så er jeg nesten glad jeg ikke rakk den siste bussen, for jeg har en sterk, veldig sterk, mistanke om at de hadde planlagt å ta meg med på en strippeklubb...... Nå er det ordentlig sommer og fint. Ikke for varmt foreløpig, men deilig strandvær er det. Begynner å få litt farge på armer og bein. Har begynt å gå en tur en time hver dag. Er altfor bedagelig anlagt dessverre, så jeg må tvinge meg, enda så godt jeg vet det er å komme seg ut litt. Nå har jeg holdt på i tre dager, og jeg syns jeg kjenner resultater allerede. Ikke så oppblåst lenger, magen har gått litt inn, beinmusklene har fått litt å bryne seg på . Håper jeg klarer å holde dette gående lenge.... til rumpa er en størrelse mindre for eksempel. I hvert fall til Levisbuksene mine sitter behagelig. De er aaaaaaltfor stramme nå! Og jeg nekter å gå og kjøpe meg en størrelse større, så da har jeg bare en ting å gjøre - nemlig å komme meg i bevegelse. Har egentlig ikke så mye mer å skrive idag. Lalalalalalalala, tamdadumdidum, bampadamdadam. Trur jeg skal gå inn i profilen min og endre signaturen min, jeg. Da har jeg noe å gjøre i steden for å bable i stykker dagboka mi....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 10. november 2002 #31 Del Skrevet 10. november 2002 Jaaaaaa, da var jeg er da. (H)Ærligheten selv Ser du bare har kommet til side to Majken,så jeg slipper vel å skifte truse helt ennda Siden jeg da er den snille og omtenksomme personen som jeg er, skal jeg skrive et laaaaangt innlegg til deg :D Jeg synes dagboka di er super fin jeg Majken. Ser ut som du gjør gjør litt arbeid med den også. Det er mer enn man kan si om meg Stå på med denne gode jobbinga, du Majken. Om det blir litt langsomt og ting går litt for treigt så bare let me know, for da kommer jeg og skriver ennda et laaaangt innlegg til deg Stooooooor klem fra Thea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 10. november 2002 #32 Del Skrevet 10. november 2002 *poff* SIDE 3!!!!!!! Ikke no å takke for snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. november 2002 #33 Del Skrevet 10. november 2002 Forresten - gratulerer med dagen selv om det kommer litt seint. Pakke, selge - lese, skrive. Du har mye å tenke på ser jeg. Blir spennende å hør hva du får for skittentøyskurven din.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 11. november 2002 Forfatter #34 Del Skrevet 11. november 2002 Takk for hilsen.... Jeg annonserte skittentøyskurven for en femmer ca, så får vi se da om det er noen som biter på. Har ikke fått noen telefoner enda om verken det ene eller det andre. Skulle hengt opp før vettu, folk har ikke tid til å tenke på å kjøpe noe så tett mot eksamen. Dumme meg... Jaja, får gi det noen dager til før en gir opp. Ååååååååååh, det er så varmt i dag! Det er nå tre på natta, og det er 35 grader ute. Kan ikke akkurat si at vifta mi hjelper noe særlig annet å røre den varme tunge luften rudt. Og det er full krise her nå asså, for alle vannflaskene mine er tomme, det vannfilteret i fellesrommet som alle fyller vannflaskene sine fra er helt tomt, og blir neppe fylt før ved ti-tiden i morgen tidlig. Det er 7 timer til det! Og vann fra springen drikker man bare ikke heromkring. Det har jeg brent meg på før..... :-? Jeg er så tørst! Har drukket en halv liter med appelsinjuice, men jeg er like tørst. Annen drikke har jeg ikke, bortsett fra en halv flaske Baileys og.............. Spiced Rum var det andre. Blir dårlig å slukke tørsten på det eller? Vennene mine har ikke mer vann enn det de trenger selv for å komme igjennom natta. EPLER!!! Jeg har epler fant jeg ut. Kalde saftige epler!!! Mmmmmmm, en får ta det man har. Har vaska fire maskiner med klær i dag. Sammenlagt er det vel bare to fulle maskiner, men så er jeg blant de få her på internatet som gidder å skille mellom hvite og fargede klær, og så er jeg prippen at jeg helst ikke vil vaske undertøy med andre klær, og sengetøy og håndklær må også skilles fra det andre......... Derfor blir det fort fire maskiner! Også fikk jeg brev fra venninna mi i dag! Helt overraskende. Hun pleier liksom å skrive en sms om at "idag har jeg sendt brev til deg", men denne gangen visste jeg ikke noe om det. Så spennende asså! Hun sendte bilder av den nye kjæresten sin (å gosh, han var skikkelig hot asså - *sjalu*) og den nye leiligheta si og den nye bilen sin (eller deres da, de har jo kjøpt både leiligheta og bilen sammen). Så hun er nok fornøyd. Gleder meg til å komme hjem. Fire uker til nå, 29 dager. Går fort asså! Prøver å sette til side penger, for jeg regner med å måtte gå arbeidsledig noen uker da jeg kommer hjem. Butikkjobber og renhold er nemlig noe jeg kommer til å ta som siste utvei hvis jeg ikke finner noe annet. Og jeg trur faktisk jeg kommer til å ta renhold før butikk! Jobbet i butikk ved siden av skolen før, jeg holdt ut i tre uker. Da heiv jeg Kiwi T-skjorta og gikk. Så mye kjeft av sure kunder på under en time har jeg aldri fått før..... En gang grein jeg når jeg kom hjem fra jobben. Så det var å slutte eller få psykisk sammenbrudd..... Får vel gå og sjekke til hvordan det går med vaska mi, så den ikke blir stjælt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 11. november 2002 Forfatter #35 Del Skrevet 11. november 2002 Neida, vaska lå der den. Også fant jeg vann!!!! :D Skulle ned i fellesrommet for å kjøpe meg en brus (vet jo en blir like tørst av det etterpå, men måtte ha væske), og der dreiv vaktmesteren og kobla til noe reservetank på det vannfilteret. Kan tro Majken fløy opp på rommet og henta vannflasker og fikk fylt på!!! Så nå har jeg fått slukket tørsten. Ble litt svimmel, men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 11. november 2002 Forfatter #36 Del Skrevet 11. november 2002 Vuhuhuuuuuuu!!!! Hang opp 15 lapper rundt omkring her med liste over alt jeg skulle selge for 4 timer siden. Nå klokken ni om morran har jeg allerede solgt skrivebordslampa til 10 dollar!!! Rasende billig, men her skal det selges så da må prisen jekkes...... Hadde liksom tenkt meg til stranda eller kjøpesenteret idag jeg da, men for det første så regner det i dag og er grått så stranda er helt utelukket! Tenker over det så kanskje jeg bør kjøpesenter være kjøpesenter i dag også, og være her og vente på telefon fra kjøpeivrige medstudenter..... Forresten, jeg skrev jo opp mobilnummeret da, så de får jo tak i meg uansett. Kjedelig å sitte innelåst også selv om det regner. Skal ut og gå morrasturen i hvert fall. (Fikk sjokk når jeg så bilder av meg sjøl i går kveld - nye bilder fra ballet - så smellfeit ut!! :o Trudde svart skulle virke slankende jeg..........) Nei, ut og gå! Basta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. november 2002 #37 Del Skrevet 13. november 2002 Ting skjer og du planlegger hjemreise, skjønner jeg. Misunner deg jeg. Helt sikker på at de bildene bare var uheldige... du er nok så slank så... ellers alltid fint å gå tur da. tur er bra Ha det fint, og hold oss oppdatert om salg av klesbaljer og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 17. november 2002 Forfatter #38 Del Skrevet 17. november 2002 Ååååååååååååh, det er så varmt. Vanfilteret nede gikk tomt for vann i natt igjen. Der har jeg igjen for å sove om dagen og være oppe om natta (blir kalt vampyr jeg). Men skjønner de ikke at folk drikker mer når det er 30-35 grader da??? Vel, uansett, idag skal det ikke soves, jeg skal på stranda og få litt farge. Jeg skal GÅ til stranda, det er 7 km. Går ved nitida (om et par timer) mens sola ennå sliter litt for å få ordentlig tak. Har unngått stranda til nå for jeg har ikke følt for å sprade rundt i bikini når jeg føler meg som en strandet hval, men det er altfor varmt til å bry seg om det nå. I morgen har jeg eksamen, men det er i ett av de faga jeg stryker i uansett hvor bra jeg gjør det så jeg har ikke giddet å åpne ei bok enda. Men jeg tar vel med ei bok på stranda så jeg har noe å skrive i morra. Flaut å være den første som går, og så går tiden så sakte hvis jeg bare blar fram og tilbake og later som om jeg jobber hardt...... Onsdag har jeg også eksemen i psykologi. Det er et fag jeg har muligheter i, men den har jeg helt glemt bort. Der er det bare å se over gamle notater så skulle vel det meste være i orden trur jeg. De to neste eksamene er neste uke så de bekymrer jeg meg ikke for nå. Stryker forresten i de faga også uansett hvor bra eksamen er. I morra får jeg solgt kjøleskapet mitt til 150 dollar. Hun som skal kjøpe det var også interessert i skriveren. Jeg sa at hvis hun bestemte seg for å kjøpe den også skulle jeg sette ned prisen, men så angret jeg meg etterpå da, for kjøleskapet er allerede kraftig redusert. Men sagt er sagt, og selge må jeg jo, så jeg slår vel av 10-20 dollar på 80 dollar som jeg averterte for og håper hun ikke føler seg lurt. Hun var også interessert i cd-spilleren. Så jeg håper, håper, håper at jeg får solgt alt. Klesbalja er det forøvrig ingen som har interessert seg for...... Blir vel til at jeg bare må sette den igjen i vaskerommet så blir den nok tatt. Er ikke verdens undergang det da akkurat, blir ikke store tapet.... Denne uka må jeg se om jeg får solgt skolebøkene mine, de gidder jeg jo ikke å drasse på. Også må jeg tømme bankkontoen, stenge den og veksle til norske penger (lønner det seg å gjøre det hjemme tro..) Da begynner vi å nærme oss hjemreise tenker jeg. Kløna meg da! Klarte å tryne så lang jeg var på fredag. Var med venninna mi opp til biblioteket for å levere bøker, og var på vei ned igjen. Jeg gikk ytterst på gangveien og tråkka litt feil sånn at jeg tråkka rett på kanten av asfalten som er litt løs.. sklei og tryna. Det var så vondt atte! Så nå har jeg det skrubbsåret på høyre kne. Får ikke barbert meg på kneet så nå har jeg glattbarberte legger og hårete høyrekne . Men hårene er jo ikke så godt synlige i skrubbsåret da, får trøste meg med det. Venninna mi påstår at jeg er så grinete for dagen. Kan ikke skjønne det, har ikke PMS engang. Kanskje det er varmen som gjør meg litt ustabil, eller at jeg peser sånn med det faktum at jeg har lagt på meg en del. Uansett, kritikken er tatt til etterretning, selv om jeg ikke akkurat syns selv at jeg har oppført meg noe anderledes..... Men de rundt meg merker det kanskje bedre enn meg, og uansett hva det er så skal jo ikke mine problemer gå utover dem. Vokste opp med ei mor som lot alt gå utover meg og brorsan, og sånn vil ikke jeg være! Selv om jeg ikke har barn enda så er det like greit å "øve seg" på venner og de som er rundt en i dag. Har veldig lyst på barn en dag og være en skikket mor, men sånn som det er i dag og jeg ser hvor mye "ondt" jeg har i meg fra henne så hadde det bare ikke gått. Ikke at det er aktuelt per i dag heller da, er jo singel og har til dags dato ikke hatt et forhold som har vart lenger enn to uker..... Men jeg tenker mye på at en dag......... er jeg en lykkelig gift firebarnsmor. Ja, jeg drømmer nemlig om fire barn..... pluss hund. Men det forutsetter at jeg er "beregnelig". Det ble mye dype tanker dette, men dette er noe jeg tenker mye på og er ofte redd for at jeg ikke skal klare å forandre denne onde "arven". Hmmmm, må nok fortsette psykolog-timene hjemme ser jeg. Vel, nå skal jeg re opp sengen og pakke strandveska før tripper avgårde til stranda.... Ha en god natt der hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 17. november 2002 #39 Del Skrevet 17. november 2002 Kos deg på stranda... her "koser" vi oss med temperaturer som ligger på den andre siden av skalaen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 17. november 2002 Forfatter #40 Del Skrevet 17. november 2002 Skal kose meg litt på vegne av hele KG, jeg . Så hvis dere kjenner noen varme gufs, så er det Majken som ligger på stranden og tenker på alle de flotte 2000-og-noe menneskene på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå