Majken Skrevet 21. oktober 2002 #1 Del Skrevet 21. oktober 2002 Ja, nå som en har maset seg til dagbok, så får en vel ta den i bruk også da. Har bare skrevet dagbok i en periode på barneskolen da jeg skrev opp i skoledagboken at "idag gjorde jeg det, så gikk jeg dit, etter jeg hadde vært der gjorde jeg datt". So here it goes: I dag sov jeg lenge, helt til to. Sku'kke vært lov, men jeg har ikke helt vent meg til den australske tidssonen, så jeg sover etter norsk klokke, jeg. Nå er det jo bare 55 dager til jeg skal hjem likevel. Kanskje jeg får reist tidligere også. Var innom STA Travel idag og spurte om de hadde noe ledig før den 16. desember. Så nå kan jeg velge mellom 4. 5. 9. og 11. desember. Må snakke med venninna mi, Mui, først, for etter eksamen skal vi til et sted i Queensland, til et sånt luksusresort i fire-fem dager. Fikk et pakketilbud om 100 australske dollar pr rom pr natt. Det er ikke mer enn 500 norske det! Må bare benytte sjansen da. Så da blir nok helst til at jeg velger den 9. desember tror jeg. Må ringe tilbake innen i morra før noen andre tar plassen. Nå har jeg bare en stor innlevering igjen + power point presentasjon igjen før eksamen. Den er så innvikla den oppgava at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne en gang. Har spurt fire forskjellige mennesker om litt start hjelp. De har forklart etter beste evne de, men de kan jo ikke gjøre oppgava for meg heller. Ble ikke så mye klokere. Hvis jeg ikke gjør oppgava i det hele tatt, stryker jeg det faget, uavhengig av eksamensresultat. Så jeg må jo gjøre et forsøk i hvert fall. Programming stryker jeg garantert. Har juksa for å komme dit jeg er nå, og det har omtrent hele klassen gjort. Trur ikke jeg kan fortsett med IT. De to ikke-IT fagene jeg har, psykologi og management, ligger jeg godt an i. Skal ringe til Lånekassen om en drøy halvtime for å høre hvordan det blir med studielånet mitt hvis jeg avbryter etter eksamen. Det er jo tre-årig dette kurset. Så hvis jeg slutter etter ett år, blir det vel sett som å avbryte utdannelsen. Oi oi oi... jeg må vel sette strek her for denne gangen. Det lille rommet på 3 kvadrat må ryddes og vaskes så det kan se litt større ut. Blir så lite og trangt når det er rotete. Og så er det middag snart (klokka er halv seks her down under). Ikke at det er noe glede seg til, maten her smaker stort sett blæh. Skal bli godt å komme hjem til norsk mat, selv om den er litt dyrere (.....har jo alltids Sverige...). Åh, gleder meg sånn til å komme hjem! Ok, nå setter jeg streken! ----------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. oktober 2002 #2 Del Skrevet 21. oktober 2002 Et trøtt lørdagsbarn ja. Jaja. Ville bare skrive her sånn siden du skrev i min jeg. Kjekt med hilsner i dagboka, er det ikke? (Ville vi hatt den helt for oss selv uten kommentarer fra andre, så hadde vi vel ikke skrevet den på nettet) Har forresten ei venninne som studerer i Australia jeg. Langt borte, spennende det der Kos deg, i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 21. oktober 2002 Kjæmpekoselig med hilsen i dagboka!! Takk takk skal du ha. Nesten sånn som vi gjorde på barneskolen med sånne vennebøker, om å gjøre å få flest mulig til å skrive i den, uavhengig om man var verdens beste venner eller fiender...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 21. oktober 2002 #4 Del Skrevet 21. oktober 2002 Vennebøker på barneskolen ja. Jeg har ett sterkt minne fra den tida, og det er det svaret jeg ga på "Hva jeg skal blir som voksen", da jeg var 7 år. Dette husker jeg sikkert best fordi jeg blir minnet på det ganske ofte. Jeg skrev "MOR". Det har jeg enda ikke blitt. Og planlegger det heller ikke enda. Men en gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jada, nå er klokka fem om morran og Majken har fortsatt ikke lagt seg til å sove. Typisk det! Kanskje det er derfor hun sjelden står opp før tre om ettermiddagen til tross for at hun har forelesning klokka ni om morran???? Fikk hun gjort noe produktivt i dag da når hun ikke sto opp før klokken tre? Tja, kommer vel an på hvordan man ser det. Etter en kort dusj, karet hun seg opp til reisebyrået for å se om hun kunne forandre hjemreisebilletten slik at hun kunne reise hjem tidligere enn 16. desember. OG DET KAN HUN!!!!!!!! 9. desember (en hel uke før). Aaaahhhh, så godt det skal bli å komme hjem til snø og kulde, og mørke morgener (savner dem faktisk), og lete etter to hvite samojedhunder som går i ett med snøen, treffe venner ikke minst. Men jeg gruer meg litt til å forlate de vennene jeg har fått her også. Særlig nå som jeg har bestemt meg for å ikke komme tilbake neste år. Så fikk jeg vært å handla litt i dag, det mest nødvendige. Og så måtte jeg handle litt for venninna mi, Mui. Hun studerer for å bli sykepleierske, så hun må jobbe på sykehuset 4 dager i uka, pluss vanlige forelesninger og alt det vi andre klager på at vi ikke får tid til. Så da gjør jeg noen innkjøp for henne i ny og ne. Sneik meg til kino i dag og da. Har ikke blitt så mye kinogåing på meg i det siste, og jeg ELSKER kino. Så the Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood for ....var det sjette gangen nå. Den er bare så bra den filmen. Griner og ler mer og mer for hver gang jeg ser den jeg. Absolutt å anbefales den. Sandra Bullock, Ashley Judd og Ellen Burstyn spiller i den blant annet. Nei, kanskje jeg skulle legge meg nedpå litt, før jeg må opp. 90% sikkert at jeg forsover meg i dag også........ Nei, må komme meg opp klokken halv ti, ikke tenk på at du er trøtt, bare kom deg i dusjen! Vel, først må jeg nå komme meg i seng....... God natt.... eller det heter kanskje god morgen når klokka er halv seks....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 22. oktober 2002 #6 Del Skrevet 22. oktober 2002 Nå har jeg beveget meg inn i Majkens verden, og tenkte å si hei :D Fin dagbok du hadde da :D Klem fra Madison,som bare må tåle å fylle 20. Jeg overlever nok Er ikke før sommeren neste år da,men greit å være forberedt;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 22. oktober 2002 #7 Del Skrevet 22. oktober 2002 Sniker meg til å si hei jeg også. Fint å se at det er andre også som foretrekker sene netter og sene morgener. Hvordan er det å studere i Australia, da? (ja bortsett fra de fagene du ikke liker så godt...) Tøft gjort å "flytte" så langt, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hei allihopa! Hvordan er det å studere i Australia, da? Egentlig ganske greit, men jeg liker ikke dette universitetet noe særlig. Det er litt sånn........... tja..... firkanta. Det var en av foreleserne mine, han kom og fortalte meg i dag, at jeg kom til å stryke i faget hans, altså i applications. Jeg har ikke jobba meg opp nok poeng i løpet av semesteret fordi den ene innleveringsoppgava mi gikk så dårlig. Har ei innleveringsoppgave igjen, men jeg har ikke mulighet til å "catch up" (helt glemt norsk..). Må ha minst tolv poeng til for å bestå faget, og på denne innleveringa er det bare mulig å få 10 poeng, så jeg stryker uansett hvordan det går på eksamen. Snilt av han å fortelle meg at jeg ikke har sjans, da slipper jeg å anstrenge meg for å gjøre den siste innleveringsoppgava, som jeg forresten ikke skjønner hvor jeg skulle ha begynt på. Er ikke så veldig skuffa over at jeg stryker. Hadde vel nesten forventa det, og så hadde jeg jo allerede bestemt meg for å avbryte. Nei, kommer hjem kvelden den 10. desember, 11. desember bærer det rett til aetat og diverse vikarbyråer for å registrere seg. Får jeg en bra jobb, skal jeg finne meg et eget sted å bo, i stedet for å bo hos diverse venninner. Finner jeg en veldig bra jobb, kjøper jeg meg en brukt bil. Hvis det er en 8-16 mandag til fredag jobb, kanskje jeg skaffer meg en hund. Oi! Måkke glømme at jeg skal betale ned studielånet da. Blir vel litt frustrerende å betale på noe en ikke får brukt, men men that's life! Nei, kanskje jeg skulle legge meg nedpå litt, før jeg må opp. 90% sikkert at jeg forsover meg i dag også........ Nei, må komme meg opp klokken halv ti, ikke tenk på at du er trøtt, bare kom deg i dusjen! Klarte å sove til halv tre i dag og jeg da. *Fy skamme seg* Og jeg som hadde time jeg helst skulle ha vært på klokka elleve. Men så hadde jeg vaska det lille rommet mitt på 3 kvadrat igår og skiftet sengetøy, og da er jo bare så godt å ligge der så lenge som mulig. Må stikke nå. Mui er stressa og trenger litt oppmuntring. Men klokken er nå bare ni om kvelden så jeg logger meg nok på seinere i kveld. Tataa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 23. oktober 2002 #9 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hei Majken! Takk for koslig hilsen i dagboka mi! :D Blir helt snurrete i hodet av tidsforskjeller.. Kan ikke vi bytte da? Så kan du få jobben min og jeg sove til 15.00? Heldig er du! Her i Oslo regner det og snør det.. og regner og snør og snør og snør og regner! Hirr.. Tenk om det bare kunne holdt seg litt stabilt! Vær glad du ikke er her nord! Ha en fortsatt fin dag(ehh.. eller natt), snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jaaaaaa, la oss bytte!!!! Tusen hjertelig takk for hilsen i dagboka mi forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. oktober 2002 #11 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hei Majken Tusen takk for trøstehilsen i boka mi. Der ER trist å miste et dyr, for delv om det "bare" er et dyr, er det også et familiemedlem. Men trøst i en sørgelig tid, gjør godt. Selv om du avbryter studiet ditt, har du neppe hatt bortkastet tid i Australia. Den erfaringen du har fått, kan du sikkert bruke til noe. Uansett har du opplevd noe du kan ta med deg videre...... velkommen til snø og slaps..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 25. oktober 2002 Ugh! Dette blir bare verre og verre, i dag sov jeg til klokka seks på kvelden. Var ute i går kveld på Heaven. Det er favorittnattklubben min her nede. De spiller bare trance musikk hver torsdag og da tar det av litt. Ble der til stengetid klokka fem, men det gikk jo ingen buss hjem før klokka halv sju da. Men vi kom oss hjem og i seng omsider i hvert fall. Har fri hver fredag så da var det jo litt lov å sove bort hele dagen...... kanskje..... Har ikke fått gjort så mye fornuftig i dag, må vite. Fikk i hvert fall ringt rundt til diverse folk som har skyldt meg penger siden august, og som tydeligvis har glemt gjelda si. Sånne folk irriterer meg noe så langt inni granskauen!!! Tror de jeg bare glemmer pengene mine hvis de bare venter lenge nok eller?! Jeg hater å be folk om penger selv om de da rettelig er mine, så jeg måtte liksom jobbe meg opp mot til å ringe for å spørre om å få dem tilbake. Ingen av dem var hjemme så jeg la igjen beskjed på svareren deres, men jeg har ikke hørt noe fra noen av dem, selv om det har gått seks timer siden jeg ringte. Men nå har jeg skrevet dem opp på svartelista mi bak øret, så de få'kke låne fem flate øre til av meg. Selv prøver jeg å unngå å låne penger av folk sånn, for jeg hater å ha gjeld (hvem gjør ikke det?). Men hvis jeg er i skikkelig knipe og må låne, så betaler jeg tilbake så fort som mulig for å få det oppgjort og ut av verden. Og det er ikke snakk om at "lånetakerne" mine er i så stor knipe at de ikke kan betale gjelda si, for de har da sannelig råd til å gå ut å drikke seg snydens! Nåja, det var dagens klagemurinnslag. Nå har vi bare to uker igjen med forelesninger, og så er det ei leseuke før to eksamensuker, og så er det FERIE. I noen dager i hvert fall, før jeg reiser hjem og leiter etter jobb. Blir nok ikke så lett. Etter hva jeg har hørt hjemmefra så er det ondt om jobbene. Men det blir vel ei råd. Har vært arbeidsledig i to måneder før, og jeg overlevde da det. Er forøvrig litt nervøs for jula. Har bestemt meg for å feire den med foreldre, bror og nær familie. Som kjent så går ikke jeg og mamma noe særlig godt overens, så vi får se da om vi klarer å holde oss i skinnet. Jeg for min del skal i hvert fall heve meg over alt negativt som blir rettet mot meg, bare late som at det hørte jeg ikke! Også er jo brorsan der da. Det er betryggende å vite. Heldig er jeg, som har en sånn snill bror. Blid som dagen er lang, og går rundt en maur for ikke å tråkke på den. Brorsan har dessuten gjort svenske av seg. Flyttet til Sverige og kjører lastebil der, så nå er Sverige blitt en lystigkurre rikere, og Norge en fattigere . Jeg syns han mangler en hund i passasjersetet i lastebilen sin, men hva søster syns og brorsan vil er to forskjellige ting, det. Vel, det var vel dagens tankerekke. Må ta meg en tur innom andres dagbøker nå, og se om noen har skrevet noen "juicy" innlegg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 25. oktober 2002 #13 Del Skrevet 25. oktober 2002 Hei! Kjenner til det der med folk som skylder penger...det verste er vel folk som faktisk NEKTER å betale tilbake (finnes sånne også!) :evil: Jula ja, don't mention it. Gruer meg allerede. Sitter der med familien, smile og liksom være happy. Kjenner meg igjen når det gjelder dårlig forhold til mødre... finnes knapt en person som greier å provosere meg så inni granskauen som hu gjør! Du er flink til å skrive i andres dagbøker! Klems, Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. oktober 2002 #14 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jasmin lager en gjesteoptreden her da... som sagt majken..vi kan gjerne bytte..du fabla om at du ville hjem til norge med sur blåst og høljreg...jeg drar gjerne til Australia og slikker sol jeg altså Takk for koslig hilsen i gjesteboken min, skal bli artig og bli litt kjent med KG's personligheter framover.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 26. oktober 2002 #15 Del Skrevet 26. oktober 2002 jepp kjenner til dette med å be om pengen tilbake...en av grunnen for at jeg har sluttet å låne bort penger og andre ting.... Takk for hilsen i dagboka mi.... klemmer fra lottemor og tulla for å ikke glemme Kusen (som min datter kaller katten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter #16 Del Skrevet 26. oktober 2002 Hei igjen! Takk for hilsener i boka mi, Julie, Jasmin og Lottemor! Bare for å nevne det, Jasmin, så er det ikke noe sol å slikke her nede ennå. Bor for langt sør. Om noen uker så..... Trur du jeg har fått tilbake pengene mine eller? Neida. Bare hun ene ringte tilbake, og hun sa at hun andre skulle betale for henne den kvelden vi var ute som de begge skylder meg penger fra. Så hun sa at jeg måtte ringe til henne andre da for å si at hun skulle betale for begge to..... Nei, vet du hva, sa jeg da, gjelda di er ditt eget problem! Har hun sagt at hun sagt hun skulle betale for deg, så er det ditt ansvar og se til at hun gjør det! Dette for dere gjøre opp mellom dere selv, jeg skal ha penga mine åkke som! Nå syns hun sikkert at jeg er ei ordentlig bitch, men det gir jeg lang f... i. Nå må jeg da ha lært og ikke låne bort til gud og hvermann. Har vært og shoppa litt i dag. Det er avslutningsball til fredag, så Mui måtte ha ny kjole. Jeg satser på at jeg finner noe annet jeg har fra før. Jeg gidder ikke bruke penger på skikkelig kjole, for å bruke den bare en gang. Ikke bruker jeg kjoler heller hvis jeg kan unngå. Kan til nød gå med skjørt. Har et langt svart ett som går til alt, så har jeg vel en overdel som går an. Skal klippe håret på fredag før ballet da. Skal klippe av det kjedelige lange slitte matte håret. Klippe det kort og rufsete og farge det litt, i to forskjellige farger tror jeg. Mørkt ved rota og lysere utover tuppene. Håper frisørdama vet hva hun gjør. Klippa meg kort en gang før, men det ble helt feil fasong. Har fått et digert blåmerke nederst på overarmen, og jeg håper det forsvinner før fredag, for jeg kommer antakeligvis til å ha på meg en kortermet overdel. Har ingen fine langermede. Og så klarte jeg faktisk å stå opp klokka ett i dag. Er skikkelig stolt jeg asså, særlig siden jeg ikke sovnet før halv ni i morges. Men jeg kjenner jeg er sigen i øya. Blir nok en tidlig kveld i kveld. Skal i hvert fall ikke ut. Nei, nå må jeg vaske litt klær, så jeg har noe å ha på meg i morra. Tune in tomorrow for more news! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. oktober 2002 #17 Del Skrevet 26. oktober 2002 men de er vel ikke kaldt og regn vel? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter #18 Del Skrevet 26. oktober 2002 Nei, ikke idag. I dag er det T-skjortevær i det minste. Men det er så ustabilt nå på våren at om det er 20 grader i dag, så er 15 i morra og så kan det bli 25 dagen etter det, bare for å gå ned til 10......... Er det rart en er trøtt hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. oktober 2002 #19 Del Skrevet 26. oktober 2002 Nei, ikke idag. I dag er det T-skjortevær i det minste. Men det er så ustabilt nå på våren at om det er 20 grader i dag, så er 15 i morra og så kan det bli 25 dagen etter det, bare for å gå ned til 10......... Er det rart en er trøtt hele tiden? da er det da myyyyyyyyyyye bedre der enn her ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 27. oktober 2002 #20 Del Skrevet 27. oktober 2002 Varmt vær... t-skjortevær.... her er det regnjakkevær, med en varm genser under. Bergen på sitt mest typsike. Vått og kaldt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå