Gå til innhold

Dere med peiling på el-biler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer el-bil da jeg har en reisevei som gjør diesel/bensinbil til et kostbart prosjekt. Det er snakk om ca 86 km pr dag, pluss evt kjøring ellers. Ganske kald vinter her, så må ha med det i beregningen, har garasje hjemme og skal da sette opp lader her. 
Skal kjøpe brukt, hvor mye bør jeg legge i en el-bil? Hva bør jeg evt se etter? 
jeg kommer til å kjøpe via forhandler, men greit å ha noen tanker før jeg tar turen. 

Anonymkode: 58bf5...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde foresten vært greit om det var plass til barnevogn pluss småting i den, men vi har en stor bil så den må ikke være veldig diger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke kjøp Tesla, ikke kjøp billig kinaskrap. Tesla er dårlig verdi og kvalitet for pengene og kinaskrap har batterier som ikke egner seg til norske forhold.

Anonymkode: 19f46...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke kjøp Tesla, ikke kjøp billig kinaskrap. Tesla er dårlig verdi og kvalitet for pengene og kinaskrap har batterier som ikke egner seg til norske forhold.

Anonymkode: 19f46...be3

Nei tesla har jeg ingen planer om 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få mange billige el biler nå. Men du må tenke på rekkevidde til og fra jobb og at en elbil går kortet når det er kaldere. 

Du må installere en ladeboks hjemme..ca 15.000 kroner

Se etter at bilen ha fulgt alle servicer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde foresten vært greit om det var plass til barnevogn pluss småting i den, men vi har en stor bil så den må ikke være veldig diger. 

Kan si vi har Kia Soul. Hat den 7 år nå. Plass til en barnevogn og litt poser;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville anbefalt siste modellene av første generasjon Leaf da dette er biler med latterlig lite problemer, men du er nok på kanten når det gjelder bagasjeplass og rekkevidde (avhenger av hvor kaldt det er der du bor, jeg har ikke erfaring med mindre en ca -10C) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (45 minutter siden):

Jeg ville anbefalt siste modellene av første generasjon Leaf da dette er biler med latterlig lite problemer, men du er nok på kanten når det gjelder bagasjeplass og rekkevidde (avhenger av hvor kaldt det er der du bor, jeg har ikke erfaring med mindre en ca -10C) 

Her kan det fort bli -20. om natten har vi opplevd at det har vært nede mot -30 🥶 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (1 time siden):

Kan si vi har Kia Soul. Hat den 7 år nå. Plass til en barnevogn og litt poser;) 

Har faktisk sett litt på Kia 😅 har også kia forhandler rett i nærheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...