AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Del Skrevet 8. august 2022 Jeg vurderer el-bil da jeg har en reisevei som gjør diesel/bensinbil til et kostbart prosjekt. Det er snakk om ca 86 km pr dag, pluss evt kjøring ellers. Ganske kald vinter her, så må ha med det i beregningen, har garasje hjemme og skal da sette opp lader her. Skal kjøpe brukt, hvor mye bør jeg legge i en el-bil? Hva bør jeg evt se etter? jeg kommer til å kjøpe via forhandler, men greit å ha noen tanker før jeg tar turen. Anonymkode: 58bf5...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Del Skrevet 8. august 2022 Hadde foresten vært greit om det var plass til barnevogn pluss småting i den, men vi har en stor bil så den må ikke være veldig diger. Anonymkode: 58bf5...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Del Skrevet 8. august 2022 Ikke kjøp Tesla, ikke kjøp billig kinaskrap. Tesla er dårlig verdi og kvalitet for pengene og kinaskrap har batterier som ikke egner seg til norske forhold. Anonymkode: 19f46...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Del Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke kjøp Tesla, ikke kjøp billig kinaskrap. Tesla er dårlig verdi og kvalitet for pengene og kinaskrap har batterier som ikke egner seg til norske forhold. Anonymkode: 19f46...be3 Nei tesla har jeg ingen planer om 😛 Anonymkode: 58bf5...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 8. august 2022 #5 Del Skrevet 8. august 2022 Du kan få mange billige el biler nå. Men du må tenke på rekkevidde til og fra jobb og at en elbil går kortet når det er kaldere. Du må installere en ladeboks hjemme..ca 15.000 kroner Se etter at bilen ha fulgt alle servicer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 8. august 2022 #6 Del Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde foresten vært greit om det var plass til barnevogn pluss småting i den, men vi har en stor bil så den må ikke være veldig diger. Anonymkode: 58bf5...a40 Kan si vi har Kia Soul. Hat den 7 år nå. Plass til en barnevogn og litt poser;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 8. august 2022 #7 Del Skrevet 8. august 2022 Jeg ville anbefalt siste modellene av første generasjon Leaf da dette er biler med latterlig lite problemer, men du er nok på kanten når det gjelder bagasjeplass og rekkevidde (avhenger av hvor kaldt det er der du bor, jeg har ikke erfaring med mindre en ca -10C) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Del Skrevet 8. august 2022 Tiuren skrev (45 minutter siden): Jeg ville anbefalt siste modellene av første generasjon Leaf da dette er biler med latterlig lite problemer, men du er nok på kanten når det gjelder bagasjeplass og rekkevidde (avhenger av hvor kaldt det er der du bor, jeg har ikke erfaring med mindre en ca -10C) Her kan det fort bli -20. om natten har vi opplevd at det har vært nede mot -30 🥶 Anonymkode: 58bf5...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #9 Del Skrevet 8. august 2022 Sofakona skrev (1 time siden): Kan si vi har Kia Soul. Hat den 7 år nå. Plass til en barnevogn og litt poser;) Har faktisk sett litt på Kia 😅 har også kia forhandler rett i nærheten. Anonymkode: 58bf5...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå