Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Pytt sann, Sola. En har de pengene for å bl.a. bruke dem på noe som gir oss innhold i livet. :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Pytt sann, Sola. En har de pengene for å bl.a. bruke dem på noe som gir oss innhold i livet. :) 

Joda, men får være grenser. Regnet på det. Er sånn nogenlunde i rute, om jeg skal bruke like mye på matbutikkene, som de forrige månedene. Jeg vil ha forbruket der ned til hvor summen ligger nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Sola; fornuften herself har talt. :opplyser: 

Jeg vil ha ned forbruket. Greit nok, det er inkludert toalettpapir, såper, osv, men likevel. Alt for dyrt :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ens kropp plutselig nesten får sin egen stemme og prater til deg :ler: I dag skal jeg på rema, tenkte jeg. Nei, det skal du ikke var det som ryggen min sa. Den verket der jeg lå. Kom meg opp av senga. Gikk ut på balkongen for å trekke litt frisk luft, mens jeg luftet ut inne. Skulle reise meg opp og gå inn. Stønn! var det som knærne mine sa.

Tror det forteller hvordan dagen blir.. :ler: Men jeg skal se på cupfinale på tv senere i dag. Liker hverken Brann eller Lillestrøm, men får heie på Lillestrøm tror jeg :nikke:  De har hvertfall rett farge på draktene sine :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med både klesvask og middagen.

Skittentøyskurven begynner å bli veldig full nå. Har siste 3 ukene hatt minimalt med vasketid, så får kun vasket mest prekære. Det går ikke i lengden. Har sengetøy som skulle vært vasket, samt 4 maskiner med vanlige klær 😕

Ble ytrefilet av svin, stekt sopp og fløtegratinerte poteter til middag.

Nå har jeg meg en liten pause før jeg må ta oppvasken, men utsetter det en liten time eller to :nikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (18 timer siden):

En søndags- :blomst2: til deg :jepp:

Takk :klem3: håper helgen din ble fin og :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ut med søppelet og en tur på nærbutikken.  Har i det siste funnet fram gamle ballerinasko. Før var det hva jeg alltid gikk i om vår og sommeren.  stakkars føttene mine ante uråd allerede på vei fra leiligheten bort til heisen.

Var som om de sa.- Hei! hva er dette!? Hva er det du har kledd på meg!?  Gå inn å skifte! Du kan ikke la oss gå med disse. Au au au au! Hvorfor gjør du dette. Dette er ikke sko! Det var bare bort til utgangsdøren på bygningen. Auu! Hva var det har du tenkt å ta fullstendig knekken på oss!?!?!

Kjente hver eneste stein jeg tråkket på. Skjønner ikke helt hvordan jeg før klarte å gå med dem :risterpåhodet: Kom meg hjem igjen fra butikken og sparket dem av meg. Skulle sette varene på plass. Glem det var det som om beina sa og tråkket raskt oppi et par med crocs som sto der. Og der tror jeg en del av problemet ligger. Jeg er blitt så vant til å gå med crocs, skechers eller andre mer myke og deilige og gå i sko, så å gå i sko uten noe polstring eller barbeint er ubehagelig. Hadde samme problemet i 2007- 08. Crocs brukte jeg dagen lang på jobb hele året og ute hele den sommeren. Når høsten kom var det som om føttene mine syntes jeg drepte dem med vanlige sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har offisielt nedpakking av leiligheten begynt. Er en del måneder til jeg flytter, men i mitt snegletempo for tiden, så vil jeg trenge tiden.

Besøket mitt ramlet over hobbybordet mitt, så begynte der, når jeg likevel måtte plukke opp ting fra gulvet og rundt omkring. Har pakket ned i en plastkasse av største størrelse. Blir nok et par til med hobbyting bare fra stua :ninja:

Jeg bestilte feil, når jeg kjøpte de plastkassene. Skulle ha de, som var størrelsen under, men jeg trodde de jeg hadde fra før av var de største, hvilket de ikke var, så disse som er så store, blir for store til å ha tunge ting i. Ingen klarer å løfte dem, så da passer de bra til mine lette hobbyting.

Fant en kasse med ullgarn og kardet ull på soverommet. Det skal jeg gi bort. Har sendt ut meldinger til folk som driver med slikt. 

Har veldig mye tegne og malesaker. Disse må jeg få samlet sammen i en kasse eller to.

Symaskinene mine må jeg også pakke ned. Er så kronglete å få pakket med seg. Har beholdt eskene til de siste, så de vil bli fraktet i dem, men min eldste maskin 😕 Den blir litt mer vrien. Lurer på hva den nå står i :S Står i boden i alle fall.

Samme med tegnebrettene. Har svær mappe i boden til dem. Best å frakte dem i den, så de ikke blir ødelagt.

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (9 timer siden):

Skal du flytte?! Har du funnet ny leilighet allerede? :bond:

Ja. Hadde i utgangspunktet tenkt å flytte til høsten uansett, da det er store problemer med mugg og fukt her. Men nå skal leiligheten selges. Så alternativene er flere. Kjøpe den. Hell no! Blir minst 6-700.000 bare for å sette den i stand. Er så mange ting som ikke vil bli bedre ved å pusse opp innvendig. Er så stort etterslep på utvendig vedlikehold her. Vil bli et tapsprosjekt, i tillegg, har jeg fått hele leiligheten opp i vrangstrupen. Andre alternativ er å kjøpe noe i kommunen jeg bor. Det er jeg ikke lysten på overhodet. Blir stuck her om jeg gjør, og jeg føler meg veldig ferdig med dette stedet, så da gjenstår noen andre alternativer. Leie en bolig her for en periode til. Eller å kjøpe bolig et annet sted. Sitter på finn og ser på både boliger til salgs der jeg ønsker å flytte til, samt til leie her, så :vetikke: helt enda hva det blir til.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (30 minutter siden):

Ja. Hadde i utgangspunktet tenkt å flytte til høsten uansett, da det er store problemer med mugg og fukt her. Men nå skal leiligheten selges. Så alternativene er flere. Kjøpe den. Hell no! Blir minst 6-700.000 bare for å sette den i stand. Er så mange ting som ikke vil bli bedre ved å pusse opp innvendig. Er så stort etterslep på utvendig vedlikehold her. Vil bli et tapsprosjekt, i tillegg, har jeg fått hele leiligheten opp i vrangstrupen. Andre alternativ er å kjøpe noe i kommunen jeg bor. Det er jeg ikke lysten på overhodet. Blir stuck her om jeg gjør, og jeg føler meg veldig ferdig med dette stedet, så da gjenstår noen andre alternativer. Leie en bolig her for en periode til. Eller å kjøpe bolig et annet sted. Sitter på finn og ser på både boliger til salgs der jeg ønsker å flytte til, samt til leie her, så :vetikke: helt enda hva det blir til.

Oi, det blir jo nesten litt for spennende! Håper du finner noe bra så snart som mulig, lykke til! ❤️

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (17 minutter siden):

Oi, det blir jo nesten litt for spennende! Håper du finner noe bra så snart som mulig, lykke til! ❤️

Har det ikke så alt for travelt. Er flere måneder til, så tar meg god tid. Har mange kriterier jeg har som må oppfylles. Orker ikke en bolig som dette jeg bor i nå, flere ganger.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (41 minutter siden):

Har det ikke så alt for travelt. Er flere måneder til, så tar meg god tid. Har mange kriterier jeg har som må oppfylles. Orker ikke en bolig som dette jeg bor i nå, flere ganger.

Forstår, bra du har litt tid på deg :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (10 minutter siden):

Forstår, bra du har litt tid på deg :nikke:

Har god tid, men tar tid å finne bolig også, så greit å begynne letingen allerede nå. Var en bolig jeg fant interessant, men kjøkkenet ble for upraktisk for min del. Hva er greia med å ikke ha overskap på kjøkkenet? Åpne hyller blir jo bare rotete og ikke minst støvete :bond:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med boligjakt og flytting Sola! :nikke: Håper du finner den perfekte bolig!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (23 minutter siden):

Spennende med boligjakt og flytting Sola! :nikke: Håper du finner den perfekte bolig!

Takk :klem3: Det håper jeg og.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med muttern i telefonen. Synes det er sent jeg sa jeg om noe. Bedre å ha ting tidligere. Hvor gammel er du? 80? kom det fra muttern :ler: Føles ut som om jeg er 80 av og til :ler:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :regn: I dag skal jeg hente pakker. Synes det er blitt så mye tull med både posten og postnord.

Postnord gikk fra å levere på nærbutikken, til å levere stort sett, på en butikk ca 1 km herfra. Irriterende. Er ikke så lett å få det hjem derfra. Har begynt å be nettbutikker passe på at det er nærbutikken de sender den til, men ofte får man ikke opp hvordan de sender, og da havner det på den lenger unna :bond:

Posten har fått en uvane med å levere vanlige posten min på utleveringssted. De er jo fly forbannet på post i butikk fordi de mener ting som skal i postkassen, skal nettopp dit, i stedet for å fylle opp lageret deres.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...