Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

2-2 :dåne: Takk og lov for vi har Pellegutten!

Tror jeg bablet om det sist gang Brann spilte på Aspmyra, mener Kniksen- barnebarnet scoret da også om jeg erindrer rett :klo: Hvertfall. Den gutten tror jeg kan bli farlig god. Han er jo fortsatt svært ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sååååååååå overmett :dåne: Ble for mektig kost. Ble bacon, egg, tomatbønner og brødskive til frokost :dåne: Tror jeg dropper middag senere i dag :nikke:

Skal vaske klær om en stund. Virker ikke som om personen som var satt opp før meg, vasker. Var helt stille der nede og det er det ikke, om noen vasker 😕 Idiotisk å skrive seg på lister når man ikke bruker tiden. Gjør jo bare at andre får mindre tid.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles mett. Tror jeg skal holde meg til min vanlige frokost heretter. Blir så dorsk av å bli så mett. Pleier vanligvis å spise skive med Jarlsberg,  leverpostei eller rekeost. Passer magen min bedre :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så kaldt både ute og ikke minst inne for tiden :fryse: Er iskald på både nesa, tær og fingre. Har satt på sentralvarmen. Er 1 mai! Kan ikke huske å hatt varme på så sent, alle de årene jeg har bodd her i bygningen. Står på pc min at det er 3 grader ute. 3! :dåne: :fryse:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å lage meny og handlelapp for resten av uka. Blir jegergryte med pølse i, i morgen, pannestekt torskeloin, med stekt løk og mandelpotet på onsdag. Løvstek, salat og ekstra sprø pommes frites på torsdag. Er hva jeg har i fryser og kjøleskap av hva jeg har lyst på.

Får gå på butikken nærmere helgen og handle inn annet. Tror å handle en gang i uken blir for lite. Alt etter hvor jeg handler. To ganger vil kanskje være mer realistisk.

Jeg ble sjokkert over mars måneds forbruk i matbutikker, men når april ble kun 300 kr billigere, så må jeg gjøre store endringer. Har gitt meg selv et ukesbudsjett og gir meg selv ikke tillatelse til å gå over dette. Jeg har jo som regel vært en tur innom butikken nesten hver dag. Det er fullstendig unødvendig. Bortkastede penger. Synes de pengene har det bedre på sparekontoen min, enn å kaste vekk.

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen og en tur på apoteket. Fikk hentet den  medisinen jeg hentet før helgen og mistet :vetikke: Eller legen skrev ut en som skulle fungere bedre, så vi får se hvordan den fungerer. Hentet samtidig ut mine andre som jeg snart blir tom for. Synes det er greit å ha noen uker å gå på, i tilfelle leveringsvansker :dåne: Har vært en del av det. Venter på en medisin, som snart skal komme, men det drar visst ut i tid. Sykhusapoteket sa de ville få den inn en uke før der der jeg har bestilt medisinen, så får smøre meg med tålmodighet og vente.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurven
Sola de skrev (1 time siden):

Har vært hos legen og en tur på apoteket. Fikk hentet den  medisinen jeg hentet før helgen og mistet :vetikke: Eller legen skrev ut en som skulle fungere bedre, så vi får se hvordan den fungerer. Hentet samtidig ut mine andre som jeg snart blir tom for. Synes det er greit å ha noen uker å gå på, i tilfelle leveringsvansker :dåne: Har vært en del av det. Venter på en medisin, som snart skal komme, men det drar visst ut i tid. Sykhusapoteket sa de ville få den inn en uke før der der jeg har bestilt medisinen, så får smøre meg med tålmodighet og vente.

Kjøpte du tålmodighet på apoteket også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Vært mye legemiddelmangel nå altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (1 time siden):

Kjøpte du tålmodighet på apoteket også

Man skulle fått det på blåresept :nikke:

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Vært mye legemiddelmangel nå altså... 

Ja. Lenge var ikke noe så enkelt som hibiscrub å få tak i :risterpåhodet: Vet det ikke er en medisin :ler: Men likevel viktig :nikke:

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Host host host! Våknet av at jeg hadde en skikkelig hostekule. Håper det er allergi. Har tatt allerginesespray. Har ikke hostet siden men merker halsen er irritert. Har bjørkehelvetet som nærmeste nabo :forkjølet:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Host host host! Våknet av at jeg hadde en skikkelig hostekule. Håper det er allergi. Har tatt allerginesespray. Har ikke hostet siden men merker halsen er irritert. Har bjørkehelvetet som nærmeste nabo :forkjølet:

Håper det ikke er en lei vårforkjølelse! God bedring!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Håper det ikke er en lei vårforkjølelse! God bedring!

Takk! Har ikke vært noe mer. Men for en måte å våkne på :ler: Jeg er allergisk mot pollen, så antar det er hva det er.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (25 minutter siden):

Takk! Har ikke vært noe mer. Men for en måte å våkne på :ler: Jeg er allergisk mot pollen, så antar det er hva det er.

Missunner dere ikke den pollen allergien, det høres så plagsomt ut!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (54 minutter siden):

Missunner dere ikke den pollen allergien, det høres så plagsomt ut!

Det er det også. En ting er pollen, men verst er alle kryssallergier man får på ting man før har kunnet spise hvor mye som helst av. Tåler ingenting lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og handlet. På nærbutikken -.- Jeg ser hvor pengene flyr hen :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sjekket litt priser på sunne ting jeg ikke har kjøpt på en stund og det har gått opp i pris
nesten over hele linja, men det er jo det mine penger bl.a. skal brukes til, så da handler jeg
og lever omtrent som vanlig. En får ingenting med seg "når en går"...som det heter. 

Lurer på om det ligger noe og lurer i fremtiden, slik at alt går veldig mye mere opp...nye sykdommer etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Ja, jeg sjekket litt priser på sunne ting jeg ikke har kjøpt på en stund og det har gått opp i pris
nesten over hele linja, men det er jo det mine penger bl.a. skal brukes til, så da handler jeg
og lever omtrent som vanlig. En får ingenting med seg "når en går"...som det heter. 

Lurer på om det ligger noe og lurer i fremtiden, slik at alt går veldig mye mere opp...nye sykdommer etc. 

Synes det får være grenser for hvor mye man kan ta seg betalt for ting. På nærbutikken koster 4 biter frossen laksefilet 179,- Det har steget noe helt enormt i pris. En agurk koster 27,- rømme 30, potet 59,- for 2 kg på nærbutikken. Det blir fort alt for mye penger når man skal ha en enkel middag synes jeg. :risterpåhodet:

Lurer litt på om det er så lurt å ha ens penger i banker. I utlandet kneler bankene. Er vel tidsspørsmål før samme skjer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
Sola de skrev (17 timer siden):

Synes det får være grenser for hvor mye man kan ta seg betalt for ting. På nærbutikken koster 4 biter frossen laksefilet 179,- Det har steget noe helt enormt i pris. En agurk koster 27,- rømme 30, potet 59,- for 2 kg på nærbutikken. Det blir fort alt for mye penger når man skal ha en enkel middag synes jeg. :risterpåhodet:

Lurer litt på om det er så lurt å ha ens penger i banker. I utlandet kneler bankene. Er vel tidsspørsmål før samme skjer her.

Man har jo sånn innskuddsgaranti, så man får tilbake pengene inntil 2 millioner kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (12 minutter siden):

Man har jo sånn innskuddsgaranti, så man får tilbake pengene inntil 2 millioner kr

Om man hadde vunnet hovedgevinsten i vikinglotto og hatt pengene i en bank som gikk under og kun fått igjen 2 :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på behandling.  Er mørbanket. Gjorde vondt i dag. 

Var innom butikken og kjøpte meg iste. Synes ikke vannet her jeg bor smaker godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...