Gjest SVK Skrevet 21. april 2023 #1541 Del Skrevet 21. april 2023 2 hours ago, Rumle said: Mener det var den saltgruven Team Bachstad besøkte på sin vei gjennom Europa i siste programmet. Fascinerende greier! Det er så stort, tror det var over 300 kilometer, stemmer ikke det? Så de må overvåke alt for å passe på at folk ikke forsvinner 😳 God fredag og helg til Sola og alle andre i tråden Ja, stemmer ar gruven er over 300 kilometer. Den går også 300 meter dypt. Veldig imponerende! Ja, jeg ville ikke funnet på å vandre rundt i gruvene på egenhånd, jeg fulgte guiden og turiststrømmen. Skjønner godt at de ansatte passer på, er jo alltid noen turister som overvurderer egne evner og ikke respekterer reglene. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. april 2023 #1542 Del Skrevet 21. april 2023 SVK skrev (9 minutter siden): Ja, stemmer ar gruven er over 300 kilometer. Den går også 300 meter dypt. Veldig imponerende! Ja, jeg ville ikke funnet på å vandre rundt i gruvene på egenhånd, jeg fulgte guiden og turiststrømmen. Skjønner godt at de ansatte passer på, er jo alltid noen turister som overvurderer egne evner og ikke respekterer reglene. God helg! Helt vanvittig at det er mulig å grave ut så mye. Egentlig umulig å se for seg dimensjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 21. april 2023 #1543 Del Skrevet 21. april 2023 (endret) 33 minutter siden, Rumle said: Helt vanvittig at det er mulig å grave ut så mye. Egentlig umulig å se for seg dimensjonene. Enig. Gruven er så stor fordi den ble gravd i nesten 800 år. Noe som igjen er helt vanvittig. Gruvedriften stoppet i 2007 og de som jobbet det ville kunne ha forfedre som jobbet i samme gruve på 1200-tallet, 100 år før Svartedauden. Det er vanvittig å tenke på. Endret 21. april 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. april 2023 #1544 Del Skrevet 21. april 2023 SVK skrev (59 minutter siden): Enig. Gruven er så stor fordi den ble gravd i nesten 800 år. Noe som igjen er helt vanvittig. Gruvedriften stoppet i 2007 og de som jobbet det ville kunne ha forfedre som jobbet i samme gruve på 1200-tallet, 100 år før Svartedauden. Det er vanvittig å tenke på. Absurd. Er alt gravet ut av ett solid stykke salt? Hvordan kan det bli så stort? Jeg forstår det ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 21. april 2023 #1545 Del Skrevet 21. april 2023 11 minutter siden, Rumle said: Absurd. Er alt gravet ut av ett solid stykke salt? Hvordan kan det bli så stort? Jeg forstår det ikke! Nå er ikke jeg en ekspert, men ja det virket som et fjell av solid stykke salt, men med en del urenheter i saltet. Her er bilde av fra innsiden. Man ser mye hvitt, men også en del grått. Her er bilde fra saltsten fra gruven. Kjøpte noen slike stener da jeg var der og har slikket på dem, det smaker salt! Enkelte av stenene har også kule farger: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. april 2023 #1546 Del Skrevet 21. april 2023 Utrolig flott 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 21. april 2023 Forfatter #1547 Del Skrevet 21. april 2023 SVK skrev (9 timer siden): Ja, flere kilometer stemmer nok. Husker at størrelsen slo meg da jeg besøkte og gikk rundt. Veldig flott saltgrueve. Det er blant annet hugget ut et stort kapell inni saltgruven, hvor det er flotte statuer og lysekroner av saltsten. Krakow er absolutt verdt en tur. Er også forholdsvis rimelig å spise og drikke i Polen. Men prisene øker selvsagt hvert år der også, Polen er ikke like billig land som det var før. ja, da er det nok om den jeg har sett noe om. Ser for meg noe greier. Jeg hørte en danske en gang si at vi nordmenn drar til Danmark for å handle, mens de drar til Tyskland, og tyskerne igjen drar til Polen for å handle billig. Sikkert mye sannhet i det. Rumle skrev (8 timer siden): Mener det var den saltgruven Team Bachstad besøkte på sin vei gjennom Europa i siste programmet. Fascinerende greier! Det er så stort, tror det var over 300 kilometer, stemmer ikke det? Så de må overvåke alt for å passe på at folk ikke forsvinner 😳 God fredag og helg til Sola og alle andre i tråden Ja. Mye mulig det er det programmet jeg har svisjet innom God helg rumlemoren min 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 21. april 2023 Forfatter #1548 Del Skrevet 21. april 2023 Under krigen, var det drift i gruvene da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 21. april 2023 #1549 Del Skrevet 21. april 2023 Just now, Sola de said: Jeg hørte en danske en gang si at vi nordmenn drar til Danmark for å handle, mens de drar til Tyskland, og tyskerne igjen drar til Polen for å handle billig. Sikkert mye sannhet i det. Det har jeg også hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 21. april 2023 #1550 Del Skrevet 21. april 2023 (endret) 12 minutter siden, Sola de said: Under krigen, var det drift i gruvene da? Tyskerne brukte gruvene som et slags bomberom hvor de kunne ha våpenfabrikker med slavearbeidere fra konsentrasjonsleirene. Gruvene var under bakken for å skjerme våpenproduksjonen fra bombingen og ikke for å skjerme slavene som måtte jobbe der. Endret 21. april 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. april 2023 Forfatter #1551 Del Skrevet 22. april 2023 SVK skrev (10 timer siden): Tyskerne brukte gruvene som et slags bomberom hvor de kunne ha våpenfabrikker med slavearbeidere fra konsentrasjonsleirene. Gruvene var under bakken for å skjerme våpenproduksjonen fra bombingen og ikke for å skjerme slavene som måtte jobbe der. Det er langt forbi min fatteevne hvordan man kunne finne på å behandle andre mennesker slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. april 2023 Forfatter #1552 Del Skrevet 22. april 2023 Har hatt den tvilsomme ære av å tilbringe formiddagen i bråkemaskinen. Merker jeg har fått mer enn nok av den maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. april 2023 Forfatter #1553 Del Skrevet 22. april 2023 I dag blir det hjemmelaget pizza til middag. Så hjemmelaget man får det med ferdigbunn og posesaus Men mer enn nok hjemmelaget for meg Er skrekkelig dårlig på å lage pizzadeiger. Liker heller ikke for mye skorpe, så best med slike man ruller ut på stekebrettet. Skal ha karbonadedeig, løk, sjampinjong, paprika, mozarella og jarlsberg på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 22. april 2023 #1554 Del Skrevet 22. april 2023 Sola de skrev (3 minutter siden): I dag blir det hjemmelaget pizza til middag. Så hjemmelaget man får det med ferdigbunn og posesaus Men mer enn nok hjemmelaget for meg Er skrekkelig dårlig på å lage pizzadeiger. Liker heller ikke for mye skorpe, så best med slike man ruller ut på stekebrettet. Skal ha karbonadedeig, løk, sjampinjong, paprika, mozarella og jarlsberg på Sånn toropose? Der vekte du minner! Sånn lagde pappa pizza før, han bakte bunn, ble tykk og fluffy! Og fyllet ble blandet i en kjel, som en gryte med toro pizzafyll pose, før det ble spredd på bunnen. Og et lass med ost og krydder, så smurte vi hp saus på toppen. Han lager det ikke sånn lenger, men nå savner jeg den gamle 90talls pappapizzaen, kanskje spørre om han kan lage det til meg snart... Kos deg med pizza, ha på masse mozarella!! 😋 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. april 2023 Forfatter #1555 Del Skrevet 22. april 2023 Daryl Dixon skrev (1 minutt siden): Sånn toropose? Der vekte du minner! Sånn lagde pappa pizza før, han bakte bunn, ble tykk og fluffy! Og fyllet ble blandet i en kjel, som en gryte med toro pizzafyll pose, før det ble spredd på bunnen. Og et lass med ost og krydder, så smurte vi hp saus på toppen. Han lager det ikke sånn lenger, men nå savner jeg den gamle 90talls pappapizzaen, kanskje spørre om han kan lage det til meg snart... Kos deg med pizza, ha på masse mozarella!! 😋 Ja, akkurat sånn pleide vi også ha ha pizzaen når jeg var liten/ung. Er toro- saus jeg bruker i dag. Den med tomat og løk. Ikke noe mer spenstig enn det Takk det skal jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 22. april 2023 #1556 Del Skrevet 22. april 2023 Sola de skrev (10 minutter siden): Ja, akkurat sånn pleide vi også ha ha pizzaen når jeg var liten/ung. Er toro- saus jeg bruker i dag. Den med tomat og løk. Ikke noe mer spenstig enn det Takk det skal jeg Det er spenstig nok det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. april 2023 Forfatter #1557 Del Skrevet 22. april 2023 Daryl Dixon skrev (49 minutter siden): Det er spenstig nok det! Jeg trodde jeg hadde kjøpt en stor bunn som skulle dekke hele stekebrettet var en rund. og jeg har hatt aaaalt for mye fyll på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 22. april 2023 #1558 Del Skrevet 22. april 2023 Sola de skrev (8 minutter siden): Jeg trodde jeg hadde kjøpt en stor bunn som skulle dekke hele stekebrettet var en rund. og jeg har hatt aaaalt for mye fyll på. Da blir den sikkert god! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. april 2023 Forfatter #1559 Del Skrevet 22. april 2023 Daryl Dixon skrev (27 minutter siden): Da blir den sikkert god! Det ble den. Er supermett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. april 2023 Forfatter #1560 Del Skrevet 22. april 2023 Har vært en tur i dusjen og fått vasket av meg dagen. Er så varmt ute i dag også. Satte viften på og med varmen som er her inne, så ble håret tørket på rekordtid. Har gitt opp å lufttørke håret mitt. Tar en hel dag å la det lufttørke, bedre å bruke viften 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå