Sola de Skrevet 9. januar Forfatter #8681 Skrevet 9. januar Nå har jeg vært ute. Jeg visste av erfaring at det ville bli lite/ ingen brøyting, men det er under enhver kritikk, slik fortau og veier ser ut nå. De kunne om ikke annet brøytet foran busstoppene, så folk lett kunne komme seg av og på bussene. Alle busstoppene jeg har vært på i dag, var det tykk glatt is. Når man kommer ut av en buss, så er ikke å tråkke rett på is, det man har lyst til. Eller når man skal inn i en for den saks skyld Jeg klamret meg fast i et gjerde halve veien til bussen. Resten av veien Det var rene skøytebanen. Hverken trygt for gående eller kjørende. Kom meg omsider bort til busstoppet. På vei hjem, gikk jeg midt i veibanen. Noe nærmere fortauet gikk ikke an å gå. Fortauene var ufremkommelig. Til og med midt i veibanen var det underkjølt De kan få ha vinteren for seg selv, de som tilber den 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. januar #8682 Skrevet 11. januar Oijj...det lyder ikke bra, Sola. Måtte det smelte fortere enn svint og holde seg sånn hos deg. Tvi-Tvi!
Sola de Skrevet 11. januar Forfatter #8683 Skrevet 11. januar Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden): Oijj...det lyder ikke bra, Sola. Måtte det smelte fortere enn svint og holde seg sånn hos deg. Tvi-Tvi! Nei. Gårdagen ble om mulig enda verre, men nå er det meldt mildere vær. Egentlig uvær, men om det får smeltet isen, skal jeg være glad. Håper det blir med dette, for denne vinteren. I sommer var det et par uker med helt for jævlig temperatur andre veien. Nå har det vært et par uker med mange minusgrader og glatten. Skulle vært slik at man kunne valgt årstidene sine selv. Hadde bare vært vår og høst i min verden da 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. januar #8684 Skrevet 11. januar Hos meg også. Om og om igjen. Har du alt du trenger i hus i dag og kan kose deg med god mat? Det hjelper litt i min verden når ting går en i mot.
Sola de Skrevet 13. januar Forfatter #8685 Skrevet 13. januar Hoppetaujenta skrev (På 11.1.2026 den 9.25): Hos meg også. Om og om igjen. Har du alt du trenger i hus i dag og kan kose deg med god mat? Det hjelper litt i min verden når ting går en i mot. Fikk matlevering i dag tidlig. Ble et stykke sjokoladekake på meg Er god den der til norgesgruppebutikkene. Aner ikke om kiwi har den, men spar og meny har. Ellers så har endelig isen begynt å smelte ute. Snakket med en i går, som hadde ramlet utenfor jobben sin og skadet armen sin Håper det ble med denne isen og kulden for denne vinteren. Er meldt plussgrader en stund framover, så håper det blir så.
Sola de Skrevet 13. januar Forfatter #8686 Skrevet 13. januar Leste noe om at enkelte mener at det vi drømmer er glimt inn i alternative virkeligheter. Det kunne kanskje vært noe, av og til.
Hoppetaujenta Skrevet 13. januar #8687 Skrevet 13. januar (endret) Sola de skrev (3 minutter siden): Leste noe om at enkelte mener at det vi drømmer er glimt inn i alternative virkeligheter. Det kunne kanskje vært noe, av og til. Den tanken har jeg også. Det finnes så mye mere... De fremmede vi drømmer om finnes i andre, parallelle verdener og de drømmer om oss også...og da er vi fremmede i deres drømmer. Jeg holder muligheten åpen og går ut så lite jeg kan om det er slik eller sånn. Ser frem til at den siste søen/isen er borte og asfalten tørker og bli stø å gå på igjen. Hilsen fornuftig gammel dame som hopper. Endret 13. januar av Hoppetaujenta
Sola de Skrevet 13. januar Forfatter #8688 Skrevet 13. januar Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Den tanken har jeg også. Det finnes så mye mere... De fremmede vi drømmer om finnes i andre, paralelle verdener og de drømmer om oss også...og da er vi fremmede i deres drømmer. Jeg holder muligheten åpen og går ut så lite jeg kan om det er slik eller sånn. Ser frem til at den siste søen/isen er borte og asfalten tørker og bli stø å gå på igjen. Hilsen fornuftig gammel dame som hopper. Det kan kanskje forklare, når tilsynelatende fremmende man møter på, virker så kjente Jeg er åpen for det hvertfall. Synes det på mange måter kan være en fin tanke. Hvertfall når jeg drømmer om dyrene mine. Fint om de fremdeles lever i en alternativ virkelighet Hoppende gamle fornuftige damer liker vi 2
Hoppetaujenta Skrevet 13. januar #8689 Skrevet 13. januar Jeg tror at dyrene våre eksisterer glade og fornøyde og tid er annerledes der enn her, så de har ikke ventet så altfor lenge (slik som vi har) og blir overlykkelige når de ser omrisset av oss i det fjerne, de slipper tak i det de holder på med og kommer byksebjeffelogrende og jumper opp og hilser oss hjertelig velkommen. Jeg gleder meg veldig til den dagen kommer, for jeg savner også mine veldig. 1
Sola de Skrevet 16. januar Forfatter #8690 Skrevet 16. januar Hoppetaujenta skrev (På 13.1.2026 den 17.13): Jeg tror at dyrene våre eksisterer glade og fornøyde og tid er annerledes der enn her, så de har ikke ventet så altfor lenge (slik som vi har) og blir overlykkelige når de ser omrisset av oss i det fjerne, de slipper tak i det de holder på med og kommer byksebjeffelogrende og jumper opp og hilser oss hjertelig velkommen. Jeg gleder meg veldig til den dagen kommer, for jeg savner også mine veldig. Det må være beste velkomsten Husker en gang ytterdøren der jeg bodde skulle skiftes ut. Ingen tenkte på at det bodde en hund der, så jeg kom hjem til åpent hull der døren skulle være og ingen hund. Hun hadde selvsagt gått ut. Jeg visste ikke hvor jeg skulle lete etter henne, men gikk opp der vi pleide å gå tur. Etter 300 meter fant jeg henne og jeg ned på kne og hun kom akkurat slik byksende mot meg Superhappy både hun og jeg. Så lettet over at hun ikke hadde gått motsatt vei, for da ville hun gått rett i trafikken. 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. januar #8691 Skrevet 16. januar Ja, det er ting som kan skje der ute og til og med stygge mennesker som bare tar hunder "for det var jo ingen som eide dem - de var løse" og de er ikke snille mot den alle sammen. Kamp-åte. Vi tenker ikke mere på de tingene, men ja gjensynsglede er en nydelig og ekte ting.
Sola de Skrevet 16. januar Forfatter #8692 Skrevet 16. januar Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Ja, det er ting som kan skje der ute og til og med stygge mennesker som bare tar hunder "for det var jo ingen som eide dem - de var løse" og de er ikke snille mot den alle sammen. Kamp-åte. Vi tenker ikke mere på de tingene, men ja gjensynsglede er en nydelig og ekte ting. Hunden min var ikke noe glad i vente utenfor butikker. Hun begynte å hyle, så snart hun ikke så meg, så hadde nok jaget bort alle kjeltringer. Pleide sjelden å ha henne med meg på ærender av den grunn. Rare var at hjemme kunne hun fint være alene i flere timer. Ikke så mye som en lyd kom fra henne da. Det jeg tror, kjente jeg henne rett, så var det at hun ikke så hvor jeg var, som var problemet. Hun likte å følge nøye med på meg. Skal sies, jeg har aldri følt meg så trygg, som jeg gjorde, da jeg hadde henne. Gå ute midt på natten gjorde meg ingenting. Nå uten hund Tilværelsen er mye bedre med hund 2
Hoppetaujenta Skrevet 16. januar #8693 Skrevet 16. januar 100% enig. Jeg er tvers igjennom hundemenneske. Savnet er stort. 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. januar #8695 Skrevet 16. januar Rumle skrev (2 timer siden): God helg her inne God helg her inne *ekko-ekko* 1
Sola de Skrevet 18. januar Forfatter #8696 Skrevet 18. januar Hoppetaujenta skrev (På 16.1.2026 den 15.47): 100% enig. Jeg er tvers igjennom hundemenneske. Savnet er stort. Her også Rumle skrev (På 16.1.2026 den 22.12): God helg her inne God helg 1 1
Sola de Skrevet 19. januar Forfatter #8697 Skrevet 19. januar Med alt, som skjer i verden, så ble mitt lille sutre over små hverdagslige feile ting, bare latterlig. I morges fikk jeg oppskjært brød. Jeg skjærer som regel brødskivene mine tynnere enn brødskjæremaskinen, så det har jeg ikke bestilt. Såååå tykke brødskiver sa jeg til meg selv, mens jeg spiste frokost. De er jo ikke tykke, bare tykkere enn jeg selv pleier å skjære, så uffet meg. Nå får du faen meg gi deg sa jeg til meg selv. I går vasket jeg en del klær. Var fornøyd, med endelig se bunnen av skittentøyskurven. Skulle legge sengetøy på plass. Det var deler av en edderkopp på ene dynetrekket Hvor var resten. Fant den på dynetrekket som lå under i bunken. Rett i skittentøyskurven med begge to. Får bli en jobb for senere i uken. Tørketrommel trøbler seg, så har siste par ukene hengt alt opp til tørk i stedet for å bruke den. Må ha ny. Først så kom feilmeldingen opp av og til, for så komme opp hvert 10 minutt, for nå hvert 5 minutt. Gjør hva feilmeldingen ber om til ingen nytte. Drittmaskin. 2
Sola de Skrevet 19. januar Forfatter #8698 Skrevet 19. januar Middag spist. Kalkunfilet Jeg kjøpte en sånn pakning fra prior med er vel 750 gram eller noe. Hadde den i ildfast form med det jeg hadde av grønnsaker. Ble rosenkål, mandelpotet, gulrot, eple. Guri så godt det ble Skal kjøpe slike kalkunfileter til nyttårsaften i stedet for hele fuglen. Tar vesentlig mindre plass i kjøleskapet også. Var sååååååååååå supergodt! Magen min er overmett. Har fryst ned restene. Jeg har spist meg lei på kyllingfiletbiter, som jeg vanligvis har pleid å spise ukentlig, så greit med annen mager fugl Jeg holder på å teste ut pizzaer for tiden også. Coop sin med mozzarella og pesto var ålreit. Hadde på juanitatomater og litt jarlsbergost. Var litt tam i smak, men ganske god egentlig. Har en annen veggispizza fra coop i fryseren til testing en annen dag. Ble jo plutselig slutt på alle frossenpizzaene jeg likte best, så nå må jeg finne noen nye 1
Hoppetaujenta Skrevet 19. januar #8699 Skrevet 19. januar Jeg vil smake på disse småpizzaene som kan lages kjapt i mikro. Har ikke mye erfaring med dem, men det hadde vært akkurat stort nok til meg.
Sola de Skrevet 19. januar Forfatter #8700 Skrevet 19. januar Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Jeg vil smake på disse småpizzaene som kan lages kjapt i mikro. Har ikke mye erfaring med dem, men det hadde vært akkurat stort nok til meg. Vet ikke mye om dem. Har ikke mikro. Men om du kan kanskje kjøpe slike minipizzabunner. Selges i 4- pk, og så lage selv. Går kjapt med tomatsaus eller creme fraiche f.eks. Så kjøtt eller det du måtte ønske av fyll oppå og så masse ost Pleier å fryse ned de bunnene. Tiner mens jeg hugger opp grønnsaker til å ha på. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå