Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den har gått av 10 ganger mellom midnatt og nå :raven:Må da gå an å koble ut alarmen?

God morgen forresten. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen til deg også...det var jo merkelig at ikke eieren forstår at det er h*ns bil og får stoppet/koblet om alarmen. 
Forstår godt at det forstyrrer hele beboelsesområdet ditt. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

God morgen til deg også...det var jo merkelig at ikke eieren forstår at det er h*ns bil og får stoppet/koblet om alarmen. 
Forstår godt at det forstyrrer hele beboelsesområdet ditt. 

Han eller hun slår den av, men den starter jo opp igjen etter kort tid :bond: 

Skrevet (endret)

Min mor var i København i helgen. Hun kunne fortelle at der har de fått hundeslakteri :( 😭WHY?!? :raven: 

Endret av Sola de
Skrevet
Sola de skrev (4 minutter siden):

Han eller hun slår den av, men den starter jo opp igjen etter kort tid :bond: 

Hmm...du skulle ikke tilfeldigvis ha en slegge liggende og helt tilfeldig nattlufte fantasihunden din? 

Sola de skrev (3 minutter siden):

Min mor var i København i helgen. Hun kunne fortelle at der har de fått hundeslakteri :( 😭WHY?!? :raven: 

Det er det verste jeg har hørt! Er de av DET slaget der nede? Er der utlendinger som driver elendigheten? 
Håper den vanlige danske mann og kvinne setter seg til motverge der. :kjefte: Beklager for kjefting i din tråd. 😢

• Liker 1
Skrevet

Nå måtte jeg google og de sier at der ikke finnes i danmark og strenge dyrevernlover etc. . .håper det er en glipp.

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Hmm...du skulle ikke tilfeldigvis ha en slegge liggende og helt tilfeldig nattlufte fantasihunden din? 

Det er det verste jeg har hørt! Er de av DET slaget der nede? Er der utlendinger som driver elendigheten? 
Håper den vanlige danske mann og kvinne setter seg til motverge der. :kjefte: Beklager for kjefting i din tråd. 😢

Jeg hadde lyst til å brøle ut av vindu, men da blir jeg store stygge ulven.

Ellas hundekød. Økologisk slakteri :grine:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

Nå måtte jeg google og de sier at der ikke finnes i danmark og strenge dyrevernlover etc. . .håper det er en glipp.

Muttern trodde det var et sted hvor de solgte hundemat og godbiter til hund. Ikke at det er slakteri av hund :grine: Håper de må legge ned. De oppdretter og slakter flere tusen dyr i året :

Skrevet

Å fytti grisen...nå har jeg i tillegg sett fryktelige forhold og slakt på nett. Det er familiemedlemmer for meg - alle sammen. 🤬

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Å fytti grisen...nå har jeg i tillegg sett fryktelige forhold og slakt på nett. Det er familiemedlemmer for meg - alle sammen. 🤬

For meg også. Hvordan kan de gjøre sånt :grine: 

• Liker 1
Skrevet

Da er alle julegaver pakket inn. Ser ut som noen har kastet papiret på gavene, men så får det bare være. 

Har vært og hentet pakker og handlet litt i dag tidlig. Var fortsatt mørkt da jeg både gikk og kom hjem igjen. Er glad vi igjen går mot lysere dager. Er, som om det ikke blir skikkelig lyst før det blir mørkt igjen. Var litt sol i dag, men den er så lav, så den forsvinner fort. 

Det er sant. Lagde pepperkaker i dag. Jeg rullet bare noen kuler i hånda, som jeg klemte til en sirkel på papiret. Har ikke mel, så kunne ikke kjevle ut. Ville bare satt seg fast. Lagde bare et brett. Det holder i massevis. Spiser så lite julekaker, at de blir nok sikkert liggende til de går av seg selv alikevel. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde det ikke vært for all denne julen, så unne folk ha hatt det fredelig og rolig innerst i vinteren, 
men julen skaper en del unødvendig stress syns jeg. Du er superoppegående og fikser alt som skal
fikses helt selv og det :klappe: jeg for. Kjempeflink er du, Sola ...og god lille julaften til deg der du svinser rundt. :) 

God lille julaften til @Rumle som vel best treffes i denne tråden en gang innimellom. :) 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (41 minutter siden):

Hadde det ikke vært for all denne julen, så unne folk ha hatt det fredelig og rolig innerst i vinteren, 
men julen skaper en del unødvendig stress syns jeg. Du er superoppegående og fikser alt som skal
fikses helt selv og det :klappe: jeg for. Kjempeflink er du, Sola ...og god lille julaften til deg der du svinser rundt. :) 

God lille julaften til @Rumle som vel best treffes i denne tråden en gang innimellom. :) 

Superoppegående og fikser alt :dåne: I wish! Men jeg har lært meg selv, at den jeg var, er forbi. Den jeg er nå, er min nye normal eller hva man skal si. Jeg kan ikke sammeligne meg med hva jeg fikk til for ti år siden. Jeg har gjort det hele veien og tenkt at en dag, skal jeg klare alt jeg gjorde før. Men må heller akseptere at per nu, så er jeg som jeg er. Jeg er ute av stand til mye, men det jeg får til, gjør jeg mitt beste for å få til. Og det må være evig godt nok, selv om jeg skulle ønsket å få til mer. Jula egentlig hele desember er stress. Denne datoen i morgen, som en frist. Både jeg og sikkert mange hadde sikkert utsatt julaften om det var mulig. Sendte en pakke før sendefristen og den ble først transportert videre fra Oslo i går. Den rekker ikke fram til i morgen, så blir romjulspakke, men bedre sent enn aldri.

God jul til deg også :klem: 

God jul til @Rumle og alle andre også :klem:   

• Hjerte 2
Skrevet

Riktig god jul til Sola vår og alle andre som er innom tråden. Håper dere får en fin feiring ❤️

• Liker 1
Skrevet

Takk. :) ...og god jul til Sola mi, dere også og absolutt alle som stikker innom her i dag. :nikke:  

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (20 timer siden):

Riktig god jul til Sola vår og alle andre som er innom tråden. Håper dere får en fin feiring ❤️

SVK skrev (20 timer siden):

God jul!

Hoppetaujenta skrev (11 timer siden):

Takk. :) ...og god jul til Sola mi, dere også og absolutt alle som stikker innom her i dag. :nikke:  

Mine vakre sjeler :hjerte: God jul til dere alle :gruppeklem:Håper dere har/ har hatt en fin feiring. 

Her har jeg akkurat satt meg ned i godstolen min. Ble familieribbe til middag i dag. Den ble bare så mør og helt fantastisk god, om jeg skal si det selv. Ble jo til at vi alle satt og spiste bare kjøtt nesten :ler: Lenge siden ribben har vært så god. I fjor, hadde jeg knapt fått brent inn stekovnen før ribbemiddagen sto for tur, så ble litt prøving og feiling, men nå er jeg vant med komfyren, så da ble den supergod :spise:

Fikk veldig mye fint av mine sine også. Pga en skade, så bruker jeg 2,5 nr større i sko, enn jeg vanligvis bruker, så faren min har kjøpt både nye vårsko og gymsko til meg + diverse treningsutstyr. Fikk en del klær, bok, kjøkkentekstiler av min mor. Av søskenet mitt fikk jeg sytilbehør og skrin til alt det. Av bestemor fikk jeg hjemmestrikkede ullsokker, votter, grytekluter, hårstrikk, godteri og penger. Av tantene mine fikk jeg hårstrikk, servietter, sytilbehør, penger, duker, duftlys og godterier. Av en onkel fikk jeg penger og superskummel bok :dåne: Av en grandtante fikk jeg sjal og et smykke. Hva mer fikk jeg :klo: Ser det ligger en helt haug med ting, jeg ikke helt ser hva er :klo: Jo. Fikk bukseseler også :ler: Jeg har kjøpt meg en boblebukse, men den er alt for vid i livet, og uten beltestropper, så må ha bukseseler. Fikk ny veske også. Sokker. Fikk veldig mye gaver :dåne: 

• Hjerte 2
Skrevet

Wow...det var gavene sine det og du fortjener dem nok alle som en. :hoppe: ...og mat som ble supergod er toppen! :D 

• Hjerte 1
Skrevet

Den var så god den ribba :dåne: Har en til i fryseren. Hadde tenkt å ha den til påske, men har egentlig lyst på ribbe i dag også :ler: I dag blir det laks på meg. Resten får torsk :fnise: Er ikke så glad i butikk- torsk. Må få den rett fra havet, om jeg skal spise den. Helt fersk :spise: Med lever og rogn :dåne: Å! Gleder meg til torsketungene kommer :spise: Det er snadder! 

• Hjerte 1
Skrevet

Fikk tatt en del av oppvasken i går. I dag gjenstår det med mest fett. Det jeg stekte ribba i, samt noen serveringsfat. Tenkte det var best å la fettet størkne før jeg kaster det. Lettere å få opp slik. Stjernetoppen falt av i går kveld, så må få festet den på treet igjen. Ellers skal jeg ikke så veldig mye i dag. Da jeg var barn, så var det en uting å gå ut 1 juledag, så holder meg inne :nikke: 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...