Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært hos fysioterapeuten. Det blir en del endringer framover. Nå har jeg noen uker forsøkt meg på et program og det gikk til helvete. Ble satt tilbake, og problemene jeg hadde i fjor på denne tiden ble trigget og har latt kjenne på seg. Nå blir det kuttet ned i programmet, så får vi se hvordan det vil gå :nikke: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er kåken min julepyntet. Begynte med treet. Så resten. Nå er det å få ryddet opp i klær og slikt, som må vaskes før jul. 

• Hjerte 1
Skrevet

Lykke til med fysikken i det nye året. :sukk: Gratulerer med å komme i mål med julepynt og greier. Du er en flink husmor. :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (25 minutter siden):

Lykke til med fysikken i det nye året. :sukk: Gratulerer med å komme i mål med julepynt og greier. Du er en flink husmor. :nikke: 

Sendte bilde til mine sine. Så ryddig fikk jeg til kommentar.Tok et bilde av hele rommet. Men Sola da fikk jeg til svar. Ser bombet ut alle andre steder. Men det blir det en ordning på, så snart jeg får startet dagen. Jeg er en rotekopp, så de er vant til skrotet mitt overalt før det blir bedre :ler:

Jo takk. Vi får se hvordan det vil gå.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det vil vi. :nikke:  Kroppeline fortjener en lang og rolig ferie nå, syns jeg. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (40 minutter siden):

Ja, det vil vi. :nikke:  Kroppeline fortjener en lang og rolig ferie nå, syns jeg. 

Hadde det bare vært en annen måned enn desember så. Mest stressende måneden i året for meg. Hundre millioner ting, som må gjøres. Er foran skjema, på noen ting, men gjenstår enda veldig mye. 

Skrevet

I dag holder jeg på med klesvask. Får se hvor langt jeg kommer. Får ta kokevask en annen dag. Vaskemaskinen bruker halve dagen på en kokevask, så orker ikke det i dag. Får ta det nærmere jul. 

Skrevet

Mhm...den bruker mye tid sier du, men...blir det et rent og bra resultat? Grei kvalitet på maskinen sånn sett? 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Mhm...den bruker mye tid sier du, men...blir det et rent og bra resultat? Grei kvalitet på maskinen sånn sett? 

Er en drittmaskin. Kokevasken blir ren på lange programmet, men er litt ymse på de andre programmene. 

Skrevet
Sola de skrev (2 minutter siden):

Er en drittmaskin. Kokevasken blir ren på lange programmet, men er litt ymse på de andre programmene. 

Huff...skulle jo vært mulig å bytte den inn med en bra en. :( 

Skrevet

Tradisjonen tro, så må jeg skrive i dagboken vekt på kalkunen, for det er for lengst glemt innen nyttårsaften :ler: 4,385 kg. Endelig en liten fugl :danse: Den får kanskje plass i stekovnen. I fjor, så måtte jeg partere fuglen, da den ikke gikk inn i ovnen. Søskenet mitt kjøpte den inn for meg. Det ringte og sa de hadde til 149 kr kg på rema og eneste de hadde var på 6.1 kg :dåne: En ansatt hadde overhørt samtalen og sa de hadde fryste på lager 🙏 Så slapp unna med å betale 89 kr kg :sol: I tillegg fikk jeg en liten fugl :sol: Blir jo alltid, så mye til overs, så fint med en liten fugl :nikke: Tror det var første kalkunen jeg kjøpte da vi begynte å ha det til nyttårsmat, som var såpass liten. De andre har vel vært over 5 kg.

Har også hentet en hel del pakker i dag. Tok taxi hjem fra nærbutikken. Er ikke mer enn 400 meter, men med bærepose med mat og 5 esker, så ble det for mye for meg å engang forsøke å bære med meg. Nå er det kun to pakker som gjenstår og hente før jul. Ene skulle egentlig komme i dag, men som vanlig med posten på fredager her, så må pakken vente til mandag :bond: Så får dra da. Er et par støvler til faren min. Har kjøpt sko til søskenet mitt også, samt pappa har kjøpt sko til meg også, så er vel stikkord for hva som ligger under juletreet vårt i år :ler: 

Fant en løsning på stjernetopp- problematikken. Tok en blyant å teipet fast i toppen, så fikk avstivet den og da fikk jeg stjernetoppen min på. 

• Liker 1
Skrevet

Wow...for en aktivitet og til 10 blank i stil! :klappe:  Håper fuglen blir medgjørlig. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Wow...for en aktivitet og til 10 blank i stil! :klappe:  Håper fuglen blir medgjørlig. 

Vi får håpe det. Må vel ta den ut av fryseren den 28 om jeg erindrer rett :klo: 

• Liker 1
Skrevet

Dagens middag ble ostehorn med ost, skinke, agurk, paprika og juanitatomater. Nå håper jeg vindretningen snur snart, for regnet pisker rett på vinduene mine. Hadde jeg hatt vinduer med åpning nede, så hadde jeg ikke brydd meg, men vinduene er av gamle typen man fester med krok. Vinden river og sliter i dem og regnet regner rett inn om jeg åpner dem, så er noen dager siden jeg hadde varm middag. Må ha vindu åpnent når jeg lager mat, ellers vil bare brannalarmen gå av. Hva er egentlig greia med å plassere dem på kjøkkenet :bond: Er en sånn i luftlinje to meter fra komfyren. Den er oversensitiv. 

Skrevet

Jeg kjenner at jeg faktisk gleder meg til at Sola finner ut at hun vil ha en bedre leilighet og flytter "om en stund".
DA blir det en oppgradert og bra en og ny vaskemaskin i tillegg. :nikke:  Neida ikke ennå, slapp av. 🌹

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (23 timer siden):

Jeg kjenner at jeg faktisk gleder meg til at Sola finner ut at hun vil ha en bedre leilighet og flytter "om en stund".
DA blir det en oppgradert og bra en og ny vaskemaskin i tillegg. :nikke:  Neida ikke ennå, slapp av. 🌹

Om en stund. 

• Liker 1
Skrevet

Fint. Det lyder lovende. :nikke:  God lørdag til deg.

Skrevet

God søndag til deg, @Hoppetaujenta :klem: 

Da er offisielt siste klesvask unnagjort, før jul. Skittentøyskurven er heeeelt tom :danse2:

Er visst såpeglatt ute, så jeg valgte rett, å få unnagjort klesvasken, i stedet får å dra på shopping. Var i fjor siste søndag før jul, på leting etter antenneledning, samt skulle handle. Var kaos på kjøpesentrene. Heldigvis enda noen dager igjen til jul. 

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer og gratulerer for alt som er gjort og ferdig for i år. :D 

Skrevet

Er kommet en bil i nabolaget det siste døgnet. Alarmen på den gikk av ørten ganger i går. Så langt i natt har den gått av 5 ganger! :kjempesinna: i tillegg mellom der stående kattene i nabolaget og freser til hverandre. Håper eierne kan hente inn kattene sine før de fyker i tottene på hverandre. 

03.50 er klokken.  Ingen vits i å forsøke å sove. Antar bilalarmen går av igjen snart. Håper eieren kan få den koblet ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...