Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (19 timer siden):

Ehh...nei tenkte sang via kameraoverføring eller noe. Penger gråter de vel heller ikke av? :) 

Liker ikke å gi penger. Det er så upersonlig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sola de skrev (7 minutter siden):

Liker ikke å gi penger. Det er så upersonlig. 

Sant nok, men en kan nesten ikke få det mere personlig enn et stev fra hjertet. :fnise: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Sant nok, men en kan nesten ikke få det mere personlig enn et stev fra hjertet. :fnise: 

Blir ikke til å gi penger til noen. Da kutter jeg heller ut å gi gaver. 

Skrevet

November var en kald måned. Hvertfall halve, så ser jeg fant fram snømannen i signaturen min, men desember har vært heller mild og er mer høst enn vinter her, så lurer om ikke jeg burde ventet med snømannen. Men nå er det snart jul, så da kan noe annet få pynte signaturen min :nikke: 

Skrevet

Ok...jeg venter i spenning. :) 

Skrevet

Jeg finner ikke juletrelysene. Har endevendt "klesskapsboden" min. Har ørten plastkasser stående i garderobeskapene, som sto på soverommet mitt da jeg flyttet inn. De er ikke i noen av dem. Er vel hovedsakelig min farmor og farfar sine ting, som jeg har plassert inni der mener jeg å erindre. Foran disse skapene har jeg 3 stabler med plastkasser også.  ( har vel egentlig aldri klart å få pakket helt ut) Har endevendt dem og. Ingen juletrelys. Da lurer jeg rett og slett på, om jeg overhodet har dem jeg hadde der jeg bodde før. Juletreet jeg hadde i fjor, kom med lys ferdigmontert, så mye mulig de aldri ble med hit de gamle juletrelysene :klo: Får dra over helgen og finne nye. Skulle overhodet ikke forbause meg, om at når nye kommer i hus, så dukker de gamle opp :bond: 

• Liker 1
Skrevet

Har funnet alt annet enn hva jeg letet etter. Typisk det der :ler: 

Holder på med klesvask. Tørketrommelen har trøblet seg i lengre tid nå, så ting tar tid. Har mye klesvask som gjenstår, men tror det kun blir en maskin til i dag. Orker ikke mer irritasjon over tørketrommelen, så får heller ta det som skal i den, en annen dag. 

Skrevet
Rumle skrev (3 timer siden):

God helg :blomst2:

God helg :klem:

• Hjerte 1
Skrevet

Hva ønsker jeg meg til jul :dåne:Alle spør, men jeg er like ideløs 😕 Har latt andre kjøpe ting jeg hadde tenkt å kjøpe selv, så de skulle få noe å gi. Søskenet mitt sa jeg fikk sende en sms :dåne:Ble vanskelig det der. Trenger ikke noe sånn egentlig.  

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg må nok på leting etter juletrelys i løpet av uken. Har sett i alle rom bortsett fra ett. Tror ikke de er der heller. Har jo alt i gjennomsiktige plastkasser nedpakket, så lett å se hva som er i. Har ikke endevendt de kassene som gjenstår, men kan ikke se dem. Ville trodd de ville stikke opp, om de var der. 

Jeg er tradisjonen tro, godt i gang med neste års julegavehandel. Er faktisk ferdig med 3 :danse2:Det blir små gaver, så jeg slipper å ha gjentakelse av dette årets innpakningsmareritt. De sendes over det ganske land i alle retninger, så jo mindre ting, jo mindre vekt, samt størrelsen på eska blir mer anvendelig for meg å få avgårde. 

Nå har foreldrene mine fått betale for hva jeg har i handlekurver til meg selv, rundt omkring, så da får jeg noe å pakke opp under juletreet jeg også. Er vanskelig det der. Pleier å kjøpe ting jeg trenger selv. Var helt ideløs. Fikk skrevet en melding til søskenet mitt om ting jeg måtte trenge. Måtte ta meg en kikk over hva jeg begynte å gå tom for. :vetikke: Hadde vært enklere om forfattere jeg leser bøkene til, hadde kommet ut med nye bøker, men den gang ei, så kunne liksom ikke ønske meg det heller :ler: Mummikopper har jeg mer enn nok av. Har rett og slett ikke plass til flere, så forsøker å unngå å skaffe meg flere. Så når ikke vinterkopp eller bok er aktuelt, så hva kan jeg da ønske meg. Ingenting. 

Skrevet

Juletrelys er kommet i hus :dåne: Var på storsenteret en tur i dag. Kjøpte sirupsnipper hos bakeren og nystekt ribbe på Meny deretter :spise: Ble dagens middag. Nydelig! :sikle: Har siklet etter ribbe i flere uker. De fristende reklamene på tv :dåne: 

I morgen får jeg ta fram juletreet. Orker ikke begynne med det nå. Er så mørkt både ute og inne synes jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Det blir sikkert bra når alt er på plass og litt fred senker seg...tror du ikke? :) 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (27 minutter siden):

Det blir sikkert bra når alt er på plass og litt fred senker seg...tror du ikke? :) 

:nikke: Vurderte nå å sette opp treet, men tror jeg vil tørke støv først, og det må jeg ha dagslys til. Har støvsuget der det skal stå om ikke annet. Er et lite tre. 150 cm tror jeg. Hverken for stort eller for lite. Såpass lite at jeg kan sette det oppå ting, om jeg måtte ønske å få det høyere. Får se hva jeg gjør i år. Har noen alternativer. Får se, når jeg har montert treet. 

Hvorfor må desember alltid være sååååååå travel :dåne: 

• Liker 1
Skrevet

Mens jeg letet etter juletrelysene, så fant jeg noen nisser jeg kjøpte i fjor. Hadde helt glemt at jeg har dem, så må finne en plass å sette dem. Får se om jeg finner plass til dem i et vindu. 

Må finne fram noen fine duker også. Fikk en for noen år siden av min tante i julegave. Den kan få komme på ene kommoden. og så får jeg legge vatt som snø hvor julelandsbyen skal være. Har ikke fått pyntet særlig enda, men vil forhåpentligvis bli i løpet av uken. Jeg har flere plastkasser fulle av min farmor, oldemødre og en tippoldemor sine duker, men de kommer ikke opp her. De er så godt nedpakket, at de skal de få, forbli, mens jeg bor her. Mener jeg så en heklet duk jeg kan ha på salongbordet, mens jeg pakket ut her. Må se litt i skuffer og skap, hvor jeg kan ha lagt den. Jeg klarte jo å få til julefeiring i fjor tross alt, så ligger sånn sett foran det skjemaet i år.

Skrevet

😕 stjernetoppen faller av juletreet :bond: Forsøkte å presse den så langt ned som mulig, men den blir for tung. Har på tidligere trær avstivet med en strikkepinne eller blyant. får se om jeg får det til å fungere på dette treet. Har sett på youtube- videoer at noen bruker store sløyfer i toppen. Tror ikke helt det vil passe her :klo: Nå har jeg kun denne stjernetoppen her. Tror jeg. Har hatt noen flere før, men kvittet meg med det meste av både julepynt og alt annet ved flyttingen i fjor, så nå er det ikke så veldig mye som gjenstår. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bestilt julegave til meg selv fra meg selv :dåne: Broderingsmaskin. Jeg skulle bare titte litt :dåne: Sto mellom den og nytt kamera, som jeg også har ønsket meg en stund. Jeg tenkte at jeg kan bruke telefonen og de kameraene jeg har fra før. Jeg hadde så veldig lyst på den broderingsmaskinen :fnise: Får meg aldri til å ønske meg slikt av andre. Er alt for dyrt til at jeg vil la andre betale det. Bedre å kjøpe selv :nikke: Nå er lommeboka mi lukket for ting til meg selv, for en stund. 

Har en god del plagg liggende, som skal fikses, så den kommer godt med. :nikke: 

• Hjerte 1
Skrevet

God morgen :gjesp: Lurer på om jeg skal sette juletreet oppå et lite bord jeg har. Er ganske søtt der der står, men jeg er jo, som en kjempe ved siden av lille treet :ler: Holder på å justere på lysene. Skal pynte det senere i dag. Får se om jeg rekker innom en forretning som selger stjernetopper i dag. Den må jo være superlett. Usikker på om jeg går forbi noen slike forretninger i dag :klo: Kan stikke snuten min innom en butikk, hvor de selger mye rart og se hva de måtte ha. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Wow...ante ikke at en slik maskin fantes, utenom de som sitter fast inni symaskiner. Dette blir spennende, Sola! 
Sikkert litt bruksanvisning å lese med lupe der, men morro blir det og fint også. :nikke: Gratulerer med god idè til deg selv.
---
...oijj..nå måtte jeg sjekke på nett og det er en slik stor maskin, ikke sant? :hoppe: 

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Wow...ante ikke at en slik maskin fantes, utenom de som sitter fast inni symaskiner. Dette blir spennende, Sola! 
Sikkert litt bruksanvisning å lese med lupe der, men morro blir det og fint også. :nikke: Gratulerer med god idè til deg selv.
---
...oijj..nå måtte jeg sjekke på nett og det er en slik stor maskin, ikke sant? :hoppe: 

Større en de jeg før har hatt, men ikke superstor. Jeg har hatt maskin i samme merke før, men er mer finesser på denne nye. Den gamle var ikke så hakkande gale, bare jeg , som rotet bort delene til den. Visste hvor alt var, da jeg bodde i den lille leiligheten der jeg bodde før, men så skulle jeg flytte inn i den store leiligheten der, og vips, så var alt borte vekk. Så den ble av den grunn ubrukelig. Fikk en ny. Den var det noe defekt med. Den ville simpelthen ikke spole. Så da ble den satt i skapet og jeg kjøpte en ny. Den kom aldri i bruk der. Søskenet mitt fikk den, for jeg angret på å ha kjøpt den og ikke broderimaskinen, som jeg allerede da ønsket meg :ler: Nå får jeg den endelig :hoppe: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...