Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har funnet frem min eneste "slaraffenlivnisse" som ikke bryr seg om noe som helst og er vakkert uflidd hele året. :klem2:

Blir ikke noe mere her, så vi kan godt si det slik at jeg kommer en liten tur innom deg når alt er funnet frem
og det funkler over alt i Solas stille grender helt lokalt. :nikke: Bare si ifra! Flinka!

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 1.12.2025 den 6.46):

Jeg har funnet frem min eneste "slaraffenlivnisse" som ikke bryr seg om noe som helst og er vakkert uflidd hele året. :klem2:

Blir ikke noe mere her, så vi kan godt si det slik at jeg kommer en liten tur innom deg når alt er funnet frem
og det funkler over alt i Solas stille grender helt lokalt. :nikke: Bare si ifra! Flinka!

Bare den tiden av året, som alltid blir såååååååååååååååååååååååååååååå alt for travel 😕 Har forsøkt å få pakket ferdig julegavene og ikke minst sendt dem i to uker nå. Har pakket inn noen flere i dag, men nå har kroppen min tatt kveld, og jeg må på leting etter en julegave, som jeg ikke finner i alt rotet mitt. Jeg har kjøpt noen nye møbler siden jeg kjøpte den, og den har sikkert blitt flyttet på flere ganger :vetikke: Får vente til det igjen blir dagslys, så får jeg endevendt det som er å endevende. Julepyntingen er ikke så massiv. Har fått opp to nisser og noen juletrefigurer, men det er vel egentlig det, så langt. Har ikke hatt tid til det. I går fikk jeg pakket ned gresskarene mine endelig. Jeg sovnet i stolen min, og hadde helt glemt av matleveringen. Fikk melding om at jeg var neste kunde og spratt opp og rev overende flere av dem :bond: Knuste heldigvis ingen, men jeg pakket dem ned, så at de er flytteklar, når nå enn det måtte bli. Fant det best å pakke ned ting, etter endt sesong, klar til flytting, så jeg slipper reprise på november og desember i fjor. Det kan ta knekken på enhver :dåne: 

• Hjerte 2
Skrevet

Oijj...Sola i farta... :sjokkert: Jaja, du fikk varer som du var fornøyd med tross alt da? :nikke:  Kjøpt den lille molteisen jeg anbefalte? 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (23 timer siden):

Oijj...Sola i farta... :sjokkert: Jaja, du fikk varer som du var fornøyd med tross alt da? :nikke:  Kjøpt den lille molteisen jeg anbefalte? 

Nei, ikke enda. Har ikke plass i fryseren. Må få spist den litt tom, så jeg får plass til kalkun. 

• Liker 1
Skrevet

Oijj...det blir god fugl å spise det. :spise:  Når skal du ha folk sa du? 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 5.12.2025 den 18.54):

Oijj...det blir god fugl å spise det. :spise:  Når skal du ha folk sa du? 

Nyttårsaften, om jeg finner en passelig liten en. Var på en rema på fredag og der hadde de kun over 6 kg. Det blir for stort. Blir vel for stort uansett størrelse, men er begrenset hvor mye man trenger. Blir jo så mange middager av fuglen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Da er solus kroppus tilbake til hvor jeg var i fjor på denne tiden. Helvete heller :raven: Førjulskjøret blir for mye for meg. Må innføre noen endringer når det gjelder hvordan jeg har pleid å gjøre ting. 

• Hjerte 2
Skrevet

Kan vel få kjøpt kalkunfilèt eller bare kalkunbryst også om stor kalkun blir for mye. Sjekket det i butikkene dine? :klo: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (32 minutter siden):

Kan vel få kjøpt kalkunfilèt eller bare kalkunbryst også om stor kalkun blir for mye. Sjekket det i butikkene dine? :klo: 

Joda, men søskenet mitt mener det blir for tørt kjøtt av :vetikke:

Skrevet

...om en steker det i stekepose med alle gode fuktige smakssettere inni? :klo: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

...om en steker det i stekepose med alle gode fuktige smakssettere inni? :klo: 

:vetikke: Har aldri stekt noe i stekepose, så vet ikke. 

• Nyttig 1
Skrevet

Tror noen her i bygningen holder på å flytte. Så i dørtelefonen :ler: to stk bære ut et stooooooort stuemøblement. Hørte noen smell og bang og slike lyder. Skulle ut med søppel og der sto både en seng, stol og flere nattbord. Har ikke sett dem, som bærer ting ut før, så bare gudene vet om det er dem som flytter eller om de flytter for noen. Samma det. 

Ellers har jeg bestilt julegaver til neste jul. Til min grandtante, kusine, tanter. En liten ting og så får de et gavekort. Har selvsagt ikke bestilt gavekortene enda. Gjør det i november neste år, men blir nok best slik :nikke: Da kan de kjøpe det de måtte ønske seg selv. Mindre for meg å få sendt og ikke minst få pakket inn. Alle begynner å bli så gamle også, at man har alt. Ikke så lett å finne noe til folk lenger. 

Skrevet (endret)

Men duuuu, hvis du synes det blir for mye førjulsstress er det kanskje lurt å ikke begynne på neste juls forberedelser nå også? :fnise: Jeg blir som vanlig helt utslitt bare av å lese om alt du har gående! :ler: 

Kan du ikke lage en gryte av kalkunrestene og fordele i porsjoner, frikasse eller noe sånt? Så har du mange gode middager klar utover vinteren? :jepp:

Håper dere har det bra :blomst2:

Endret av Rumle
Skrevet

Jeg seriedåner ved nyheten om neste juls innsats. Du er et unikum, Sola mi. :dåne:

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (2 minutter siden):

Men duuuu, hvis du synes det blir for mye førjulsstress er det kanskje lurt å ikke begynne på neste juls forberedelser nå også? :fnise: Jeg blir som vanlig helt utslitt bare av å lese om alt du har gående! :ler: 

Kan du ikke lage en gryte av kalkunrestene og fordele i porsjoner, frikasse eller noe sånt? Så har du mange gode middager klar utover vinteren? :jepp:

Håper dere har det bra :blomst2:

Jeg tenkte det var best å få i hus. Var noen ting jeg hadde tenkt å gi i år, men de kom, så sent i salg, at da hadde jeg kjøpt andre ting i stedet. Er veldig små ting. Har en egen skuff til oppbevaring av julegaver, så de får fint god plass oppi der. Jeg spør folk hva de ønsker seg, men de vil ikke si noe, for de synes jeg er så oppfinnsom :dåne: Jeg var helt idèløs i år.

Jeg har mye på programmet ellers for tiden, så det å få gaver pakket inn, samt pakket i esker, så i gråpapir og sendt, tok meg mye lenger tid enn vanlig. Vanligvis pleier jeg å være først ute med å sende julegaver. I år ble jeg sist. Har presset meg selv siste dagene for å få sendt. Er fortsatt en gave eller to, som gjenstår å sende, men de har jeg forlagt et eller annet sted, så får sende dem når jeg finner dem. Skal sende noen sko avsted samme vei også, så får slå flere fluer i en smekk. 

Jeg pleier å ha kalkun både nyttårsaften og 1 nyttårsdag. Så pleier jeg å ha kalkunrester et par ganger senere på vinteren. Jeg er ingen superkokk, så pleier bare å varme det og ha grønnsaker og slikt til. Enklest mulig. 

Går så der her. 

Hvordan går det med deg? 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

Jeg seriedåner ved nyheten om neste juls innsats. Du er et unikum, Sola mi. :dåne:

Jeg pleier å begynne julegavehandelen for neste år, i desember :ninja: Men blir store endringer. I stedet for å gi alle en ting de ønsker seg, en ting de trenger og noe jeg tenker blir fint til dem/ vil passe dem, så får de en liten ting og et gavekort heretter. Hva skal man gi den, som har alt? :vetikke: 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Sola de skrev (19 minutter siden):

Jeg tenkte det var best å få i hus. Var noen ting jeg hadde tenkt å gi i år, men de kom, så sent i salg, at da hadde jeg kjøpt andre ting i stedet. Er veldig små ting. Har en egen skuff til oppbevaring av julegaver, så de får fint god plass oppi der. Jeg spør folk hva de ønsker seg, men de vil ikke si noe, for de synes jeg er så oppfinnsom :dåne: Jeg var helt idèløs i år.

Jeg har mye på programmet ellers for tiden, så det å få gaver pakket inn, samt pakket i esker, så i gråpapir og sendt, tok meg mye lenger tid enn vanlig. Vanligvis pleier jeg å være først ute med å sende julegaver. I år ble jeg sist. Har presset meg selv siste dagene for å få sendt. Er fortsatt en gave eller to, som gjenstår å sende, men de har jeg forlagt et eller annet sted, så får sende dem når jeg finner dem. Skal sende noen sko avsted samme vei også, så får slå flere fluer i en smekk. 

Jeg pleier å ha kalkun både nyttårsaften og 1 nyttårsdag. Så pleier jeg å ha kalkunrester et par ganger senere på vinteren. Jeg er ingen superkokk, så pleier bare å varme det og ha grønnsaker og slikt til. Enklest mulig. 

Går så der her. 

Hvordan går det med deg? 

Forstår :jepp: Skal du ha gjester i julen?

Samme her, det humper og går, med litt julemusikk i bakgrunnen :jepp:

:klem3:

Endret av Rumle
Skrevet
Sola de skrev (4 timer siden):

Hva skal man gi den, som har alt? :vetikke: 

Hjemmebakst overlevert med en munter liten julesang på trappene deres...eller dataoverføring eller sånn? :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 7.12.2025 den 19.52):

Hjemmebakst overlevert med en munter liten julesang på trappene deres...eller dataoverføring eller sånn? :nikke: 

De hadde sikkert blitt mer glad for å se meg enn baksten min. Jeg bor på andre siden av landet fra folk, så bakst blir nok bare smuler før det kommer fram. Penger du tenker på? 

Skrevet
Sola de skrev (37 minutter siden):

De hadde sikkert blitt mer glad for å se meg enn baksten min. Jeg bor på andre siden av landet fra folk,
så bakst blir nok bare smuler før det kommer fram. Penger du tenker på? 

Ehh...nei tenkte sang via kameraoverføring eller noe. Penger gråter de vel heller ikke av? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...