Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (9 timer siden):

Til å ha på juletreet? :klo: 

Jeg hadde nok heller ville hatt dem i julelandsbyen. Den er litt som Skomakergata.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aha...god gammeldags, lun stemning altså! :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Aha...god gammeldags, lun stemning altså! :nikke: 

:nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Har kjøpt ribber i dag. 2 stk. Klarte ikke bestemme meg for hvilken jeg ville ha på julaften. Den andre blir middag påskeaften. Har multer i fryseren også, så da er julemiddagen og desserten i boks.

Må få tak i kalkun og pinnekjøtt. I fjor pga flyttingen ble alt av julemat kjøpt i siste liten. Var innom flere butikker før jeg endelig fant en kalkun som var under 5 kg. Til gjengjeld var det en lang fugl eller hva man skal kalle den for. Først var den for stor til å få plass oppi ildfaste formen jeg pleier å ha kalkunen i. Så når jeg skulle sette den inn i ovnen, så var den for høy. Den skallet i taket på stekovnen, så da måtte jeg partere den før steking :dåne: Som å knekke beina bak ryggen på den, ikke var makabert nok :dåne: Jeg er ingen slakter eller jeger, så det der ble for makabert for meg. Blir vel sikkert samme greien i år. Sikkert like greit. Gikk kjappere å steke den partert og smakte i grunn bedre også. 

• Liker 1
Skrevet

Har begynt å pakke inn julegavene. Det vil ta sin tid. Solus kroppus takket for seg etter to pakker 😕 Har fått pakket inn dem som lå i veien, rett og slett. De kom i dag, og jeg har ikke noe plass å legge dem. Håper på å få sendt dem i månedskiftet. Skal bli godt å få dem sendt avgårde. Har samlet på esker, for å ha noe å sende dem i, så alt tar litt mer plass enn jeg liker. Sier hvert år, at neste år blir det gavekort på hele gjengen, men så kommer jeg over ting, som jeg ønsker å gi, og det blir glemt. Fram til nogenlunde alle gavene er i hus, og jeg føler det begynner å flyte over. 

• Liker 1
Skrevet

Veldig flink er Sola vår og greit å starte nå. :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Har fått pakket inn noen gaver i dag også. Alle i samme julepapir :bond: Hadde glemt hvorfor jeg sluttet å kjøpe 10- meterrullene med papir. Blir jo drittlei papiret superfort mens man pakker :ler: Ellers har jeg testet ut saus til riskrem. Vil ikke ha saus med karragenan i, så da er det å teste ut en annen saus, jeg fant på flaske. Den minnet meg mer om ublandet husholdningssaft, men duger om jeg rører det inn i riskremen, så det blir en smørje :ler: 

Skrevet

Huff til smørjeriskrem. :sjokkblå:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (13 timer siden):

Huff til smørjeriskrem. :sjokkblå:

Er slik den skal være :ninja: :fnise: Alle mine reagerer, som deg når de ser tallerken min :fnise:

Skrevet

Ok. Da kaller vi det kreativitet og kunsterisk gastronomisk utferdstrang. ;) 

Skrevet

Da venter jeg ingen pakker :danse2:Har hentet siste 3 i dag. Har et par gavekort igjen å kjøpe, men tror jeg er ferdig med alle gavene, som skal sendes. Faren min har en gammeldags telefon som bruker 2G-nettet, så han skal få seg en ny, som virker på 4G. Virker som det er ganske skrapet for den type telefon han liker, så håper det kommer inn flere snart.

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Ok. Da kaller vi det kreativitet og kunsterisk gastronomisk utferdstrang. ;) 

Selvsagt :nikke: :spise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et par ganger laget skikkelig flerelags bløtkake med masse blåbær oppå og DET ble så kreativt (og fint) at besøkende sperret øynene opp og lurte på hva i alle dager det derre der var for noe. Blåbærene hadde gitt slipp på saften i kremen og det ble altså så kunstnerisk fint!!! :mynona: ...syns jeg altså. 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Jeg har et par ganger laget skikkelig flerelags bløtkake med masse blåbær oppå og DET ble så kreativt (og fint) at besøkende sperret øynene opp og lurte på hva i alle dager det derre der var for noe. Blåbærene hadde gitt slipp på saften i kremen og det ble altså så kunstnerisk fint!!! :mynona: ...syns jeg altså. 

Er veldig godt med skikkelig bløtkake :spise: Synes jeg ser for meg kaken din. Så god den må ha vært! Blåbær :spise:

• Hjerte 1
Skrevet

Den var god ja, men det er "hundre år siden" jeg laget bløtkake nå. Hender vel en gang eller to i året at jeg kjøper en 2-pk fra MENY av forskjellige kaker, men mine stor-kake-bakedager er nok over. Denne her smaker skikkelig sjokolade og jeg fikk lyst på nå gitt...

Jeg er lett å lede. :fnise: 
large.jpg

• Hjerte 1
Skrevet

Den kaka der er veldig god, Hoppe:spise: Fikk også lyst på den der :spise: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har fått pakket inn enda flere gaver. Tror jeg begynner å se en ende i spetakkelet. Trodde jeg hadde samlet sammen nok bobleplast, men den gang ei. Begynner å gå tom og jeg har enda flere knuselige ting å pakke. Får gjøre så godt jeg kan. Det som skal sendes av knuselige ting, må prioriteres. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, det stemmer, men ikke stress nå da. :fnise:  Dette er den søte før-før-førjulstid du er inne i
og fred skal herske på jord og i solas sinn. Ikke stress og manko på bobleplast. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ååh kake! Nå fikk dere meg til å komme i tanker om en nydelig sjokoladekake i mange lag jeg lagde en gang for mange herrens år siden, det var tider det :spise:

God helg, helst med kake! :blomst2:

Jeg har kjøpt en hjerteformet glasurplett jeg har tenkt å ha til kaffen :jepp:

Nyhetsbrev_2.jpg

Endret av Rumle
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (11 timer siden):

Ja, det stemmer, men ikke stress nå da. :fnise:  Dette er den søte før-før-førjulstid du er inne i
og fred skal herske på jord og i solas sinn. Ikke stress og manko på bobleplast. 

Fant litt mer, så håper det vil holde. Jeg har samlet på hver eneste lille bobleplastbit jeg har mottatt siste måneden, men blir det for lite, så får avispapir duge. 

Rumle skrev (31 minutter siden):

Ååh kake! Nå fikk dere meg til å komme i tanker om en nydelig sjokoladekake i mange lag jeg lagde en gang for mange herrens år siden, det var tider det :spise:

God helg, helst med kake! :blomst2:

Jeg har kjøpt en hjerteformet glasurplett jeg har tenkt å ha til kaffen :jepp:

Nyhetsbrev_2.jpg

Sjokoladekake :spise: Er såååååååååååå godt! Bestemor lager verdens beste sjokoladekake. Hun pleide å lage den til bursdagene mine da jeg var liten. Min mor skal alltid teste ut nye oppskrifter hun ser i blader og slikt, så hun pleide å eksperimentere mye i kakeverden til søskenet min sin bursdag, men til min duget kun bestemors mat :ler: 

Glasurplett :spise: Bon appetitt! :spise: 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...