Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært på nærbutikken. Den som er her jeg bor nå :ler: Der jeg bodde før var nærbutikken nærmeste nabo, så merker er den jeg tenker på når jeg sier nærbutikken. Har dog ikke satt mine bein der siden 22 desember. Hvordan er det med dere når dere flytter. Setter dere deres bein igjen, der dere før bodde? Tror aldri jeg har gjort det, men kunne det her. Er en kilometer og ikke mange km som det før har vært.Kjører forbi der med bussen. Møtte på en gammel nabo forleden dag på nærbutikken her, så er ikke større avstand enn at jeg kunne fortsette å handle der 🤔 Nå snakker jeg meg bort. @Hoppetaujenta Nå har jeg kjøpt den kjeksen. Skal teste den ut en av dagene :nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra. :)  Kan jo hende at du ikke kan bruke den, men det kan OGSÅ ;) hende at du sier ja, den likte jeg. Spent på svaret. Ellers så blir det til at det blir ny butikk i nærheten som blir min nye nærbutikk. Har flyttet en del ganger og det har skjedd hver gang faktisk.

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Så bra. :)  Kan jo hende at du ikke kan bruke den, men det kan OGSÅ ;) hende at du sier ja, den likte jeg. Spent på svaret. Ellers så blir det til at det blir ny butikk i nærheten som blir min nye nærbutikk. Har flyttet en del ganger og det har skjedd hver gang faktisk.

Har blitt en del flyttinger på meg og, men ikke så nærme gamle bosted, som jeg bor nå. Før jeg flyttet inn i bygningen jeg bodde i før, så var det vel 9 km unna jeg bodde. Da var det mer naturlig at jeg egentlig ikke har satt mine føtter gamle stedet siden. Men er vel mer logisk å handle på nærmeste butikken :nikke: Jeg er ikke så ofte innom der. Bruker matleveringen mest. Har vært så mange varer jeg ikke har fått de siste par gangene, at har måttet gå på butikken selv for å få alt jeg skulle ha. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar sjanser og ber ikke om en annen erstatning om noe er utsolgt. Må bli flinkere til det, for det er kjedelig
når bestillingen blir mindre levert. Selvsagt går populære ting ut fort. 😕 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Jeg tar sjanser og ber ikke om en annen erstatning om noe er utsolgt. Må bli flinkere til det, for det er kjedelig
når bestillingen blir mindre levert. Selvsagt går populære ting ut fort. 😕 

Fine med det, er at man får trippel trumf som trøst for at de ikke har vare inne. Fikk trippel trumf på trippel trumf tidligere i uken :) 

• Liker 1
Skrevet

Bra det! :hoppe: 

Skrevet

Ble kyllingfiletbiter, meksikansk kit salatpose, tacosaus, rømme i tacolefse til middag i dag. Hadde overhodet ikke lyst på det. Er såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå matlei :dåne:Har ikke lyst på noen ting som helst. Hva spiser dere når dere er matlei? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir aldri matlei, for jeg spiser alltid den magiske "Fjordlandmiddagen" og den er nydelig hele tiden. :rodmer:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Jeg blir aldri matlei, for jeg spiser alltid den magiske "Fjordlandmiddagen" og den er nydelig hele tiden. :rodmer:

Tror jeg kan styre min heidundrende begeistring :ler: Liker bare kjøttkaker, fårikål, pinnekjøtt og svinestek- middagene der. De andre trenger jeg ikke spise igjen :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Det er helt greit, for du har et større lage-mat-reportoir enn meg. :klappe: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Det er helt greit, for du har et større lage-mat-reportoir enn meg. :klappe: 

Ha! Er du så sikker på det? Tror ikke, så veldig mange er enig med deg :ler: Jeg er av dem, som foretrekker kjøttet mitt meget godt stekt, så da kan du tenke deg hvordan det er, når jeg skal steke kjøtt til andre :ler: Det er alltid klager :ler: 

• Nyttig 1
Skrevet

Synes det ble så plutselig kaldt her. Ikledde meg både boblejakke og skjerf for første gang denne høsten i går. Synes det er rimelig gulvkaldt i leiligheten. Er stort relativt tomt kjellerrom under leiligheten. Jeg er ikke vant til gulvkulde. Kan ikke erindre at det har vært noe problem, hvor jeg tidligere har bodd. Har 3 av 4 sentralovner på allerede. Avventer med den siste. Er på soverommet mitt, og tenker det får bli litt kjøligere ute før den kommer på. Østavinden kan de få ha for seg selv, de som liker den. blir bikkjekaldt her når den kommer :fryse: 

Skrevet
Sola de skrev (3 timer siden):

Ha! Er du så sikker på det? Tror ikke, så veldig mange er enig med deg :ler: Jeg er av dem, som foretrekker kjøttet mitt meget godt stekt, så da kan du tenke deg hvordan det er, når jeg skal steke kjøtt til andre :ler: Det er alltid klager :ler: 

Joo, men folk skal jo som regel ha det litt halvstekt, for det har de lært er godt. Jeg holder meg til hva jeg faktisk liker og gir blaffen i mote. :jolie: Mhm...jeg tror at du har mye mere skikkelig laget middag enn meg. :) Flinke Sola.

Sola de skrev (2 timer siden):

Synes det ble så plutselig kaldt her. Ikledde meg både boblejakke og skjerf for første gang denne høsten i går. Synes det er rimelig gulvkaldt i leiligheten. Er stort relativt tomt kjellerrom under leiligheten. Jeg er ikke vant til gulvkulde. Kan ikke erindre at det har vært noe problem, hvor jeg tidligere har bodd. Har 3 av 4 sentralovner på allerede. Avventer med den siste. Er på soverommet mitt, og tenker det får bli litt kjøligere ute før den kommer på. Østavinden kan de få ha for seg selv, de som liker den. blir bikkjekaldt her når den kommer :fryse: 

Har du skikkelige ulltøfler? Det er gull verdt og funker SÅ bra! :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 20.10.2025 den 1.25):

Joo, men folk skal jo som regel ha det litt halvstekt, for det har de lært er godt. Jeg holder meg til hva jeg faktisk liker og gir blaffen i mote. :jolie: Mhm...jeg tror at du har mye mere skikkelig laget middag enn meg. :) Flinke Sola.

Har du skikkelige ulltøfler? Det er gull verdt og funker SÅ bra! :nikke: 

Ja, hva er greia med det :ler: Maten må være stekt :dåne: Jeg lager mat, men er ikke noe mesterkokk. Sauser er jeg håpløs på. I dag ble det kald risengrynsgrøt fra fjordland med sukker og kanel på :spise: 

Jeg fant noen i skohyllen min :ler: Fikk i julegave i fjor. Hadde helt glemt av dem. De kommer snart i bruk igjen. 

• Liker 1
Skrevet

I sommer kjøpte jeg meg en rød og grønnmønstret kjole. Har kjøpt blondetights, som får duge som strømpebukse og en rød cardigan til å ha over kjolen. Men det holder ikke i desember. Blir til å fryse meg i hjel, om jeg skal ha den kjolen på meg. Har sett meg ut en annen kjole, som vil være mer varmende, men jeg lurer på om jeg har en nesten likedan kjole nedpakket. Eller har jeg kastet den :S Den hang på baddøra der jeg bodde før, men jeg husker ikke om den ble med hit, eller om den gikk med i resten av dragsuget der borte :klo: Har liksom kun pakket opp det jeg må ha opp. Var så sliten etter flyttingen, så orker ikke pakke ut alt, om jeg ikke absolutt må ha det opp her. 

Skrevet

En pent strikket ullkjole med taits er tingen! :opplyser: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 22.10.2025 den 2.26):

En pent strikket ullkjole med taits er tingen! :opplyser: 

Mye mulig det blir noe sånt.

Skrevet

Våknet midt i natten. Var så varmt. Gikk og satte meg i stua. Er så stor forskjell på vindretning når det gjelder hvor varmt det blir her inne. Er nordøstlig ute, så skulle tro det skulle være kaldere, men den gang ei. :gjesp:

Skrevet

Har forvekslet mm og cm da jeg bestilte julepynt.  Det som skulle være  "hovedattraksjonen" var bare 4 cm i stedet for 40 som jeg trodde. Så måtte endre planer. Blir alle mine juletrær ( pyntefigurer) og ville dyr som et slags winter wonderland og jul i Skomakergata på andre store overflaten.  Har 9 julelandsbyhus, så de får være i bakgrunnen med fru enebær på torget, Lucia, Stine og Jørgen og enda flere juletrær. 

• Liker 1
Skrevet

Har vært en tur på kjøpesenteret. Tok ikke lange tiden. Fra jeg gikk av bussen, til jeg var på bussen hjem igjen gikk det 20 minutter :ler: Er som en virvelvind når jeg må gå i butikker. Har med meg lapp og skynder meg.

Var tom for brød, så var innom rema først. Kjøpte jubileumsbrødet deres. Var eneste jeg liker sånn halvveis av brødene der. Det får duge i helgen.

Så var det avsted å finne julepynt. Fant et rødt pledd, som får duge til å dekke til et lite knallgult bord jeg har. Kan ikke se ut som påske i jula. Kan være jeg setter juletreet oppå det. Må se hvor stor sokkelen på treet er.

Deretter måtte jeg på leting etter en kakeboks. For noen dager siden kjøpte jeg en boks med pepperkakedeig. Kom på først da jeg kom hjem, at jeg ikke har kakebokser lenger, så måtte kjøpe en. Jeg fant ikke pepperkakeformer, så kan være jeg bare bruker et glass og lager sirkler eller skjærer ut noen hjerter med kniv, om jeg da ikke finner noe hjerteformet som jeg kan bruke som utstikker :klo: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...