Daryl Dixon Skrevet 11. oktober 2025 #8361 Skrevet 11. oktober 2025 Sola de skrev (54 minutter siden): Var på kjøpesenteret i det de åpnet. Så mye støy! Var knapt noen der, men fra hver forretning ljomet musikk på full guffe i tillegg til musikken som ble spilt på fellesareal på senteret. Ørene mine var ikke begeistret (Høres av og til ut som om jeg er det dobbelte av min alder ) Fikk handlet pålegg. Har vært så matlei, så gikk på en forretning med svært godt utvalg. Ble både leverpostei fra ferskvaredisken og fenalår Kunne sikkert ha bestilt det hjem, men noen ganger trenger man å se maten for å få lyst på det. På matlevering så er det stort sett det samme jeg bestiller hver uke. Hater sånn støy! Har begynt å høre dårlig samtaler om det er mye bakgrunnstøy. Når alle spiller ulik musikk blir det enda verre, og bass er verst. Bass er min verste fiende.
Sola de Skrevet 11. oktober 2025 Forfatter #8362 Skrevet 11. oktober 2025 Daryl Dixon skrev (1 time siden): Hater sånn støy! Har begynt å høre dårlig samtaler om det er mye bakgrunnstøy. Når alle spiller ulik musikk blir det enda verre, og bass er verst. Bass er min verste fiende. Synes det ble for mye støy. Hva er greia, med å spille superhøy musikk inne i butikkene. Når det blir slik at man synes det er ubehagelig høyt, så blir man ikke lenge i den butikken. H&M f.eks. Der er det helt håpløst å gå. Skulle tro man var på nattklubb. De ansatte må bli slitne i hodet og ører etter endt arbeidsdag. 1
Sola de Skrevet 12. oktober 2025 Forfatter #8363 Skrevet 12. oktober 2025 Holder på å vaske klær. Maskin nr 2 nr 3, står nå på, og første andre er i tørketrommel. Har 3 stappfulle bæreposer med klær. ( Vaskemaskinen tar en bærepose, så bruker bæreposer, som mål, når jeg skal vaske klær.) Må nok ha på en maskin med kokevask. Har mer som bør vaskes også, men får se hvor sent det blir. Vaskemaskinen har det med å leve sitt eget liv på kokevaskprogrammet. Lengste den har brukt er 4t30m. Skal egentlig bruke 2t24m. Så får se når den bestemmer seg for å bli ferdig i dag. 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. oktober 2025 #8364 Skrevet 12. oktober 2025 "Før i tiden" het det seg at man måtte ha maskinen helt full for å utnytte alt og være en god husmor...men i nåtid skal alt tøy ha god plass for å få beveget seg godt og bli vasket skikkelig rent. Lurer på hva som egentlig er rett. Tror jeg heller til det siste der. Forleden kom en av de solrike få dagene innom og jeg vasket sengetøy og fikk det omtrentlig tørt ute. Det var godt å sove i.
Sola de Skrevet 12. oktober 2025 Forfatter #8365 Skrevet 12. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden): "Før i tiden" het det seg at man måtte ha maskinen helt full for å utnytte alt og være en god husmor...men i nåtid skal alt tøy ha god plass for å få beveget seg godt og bli vasket skikkelig rent. Lurer på hva som egentlig er rett. Tror jeg heller til det siste der. Forleden kom en av de solrike få dagene innom og jeg vasket sengetøy og fikk det omtrentlig tørt ute. Det var godt å sove i. Tror det siste er mer korrekt Synes vaskemaskinene nå til dags, vasker dårligere enn de gjorde før i tiden. Skal jo brukes minst mulig vann nå, så ofte må jeg sitte ting på ekstra skylling for å få vekk såperester. Og jeg bruker ikke store mengder med såpe heller. Så herlig Er så digg med ute i frisk luft- tørkede klær Dufter helt annerledes enn tørketromlete sengetøy 1
Sola de Skrevet 12. oktober 2025 Forfatter #8366 Skrevet 12. oktober 2025 Kokevasken står fremdeles på. Skal stå på over en time til. Håper den ikke bestemmer seg for å bruke ytterligere flere timer
Hoppetaujenta Skrevet 12. oktober 2025 #8367 Skrevet 12. oktober 2025 Må jo bli kjemperent da om ikke annet.
Hoppetaujenta Skrevet 13. oktober 2025 #8369 Skrevet 13. oktober 2025 Det håper jeg også og tipper at hun er litt opptatt med andre ting enn å være her inne hele tiden. Det tyder på at hun er aktiv med noe...håper ikke at vondtene har tatt henne og lagt henne i bakken, eller på senga. Er du ok, Sola?
Sola de Skrevet 13. oktober 2025 Forfatter #8370 Skrevet 13. oktober 2025 (endret) Hoppetaujenta skrev (På 12.10.2025 den 12.28): Må jo bli kjemperent da om ikke annet. Skulle tro det, men synes maskina vasker dårlig. Cid skrev (21 timer siden): Håper du har hatt en fin helg Den var ok. Ikke gjort noe særlig. Håper din var fin Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Det håper jeg også og tipper at hun er litt opptatt med andre ting enn å være her inne hele tiden. Det tyder på at hun er aktiv med noe...håper ikke at vondtene har tatt henne og lagt henne i bakken, eller på senga. Er du ok, Sola? I går holdt jeg på med klesvask hele dagen. I dag så har akkurat vasket håret mitt, så ikke så mye jeg gjør Både ja og nei. Sliter litt med skader her og der, men det er ikke noe nytt, sånn sett. Bare en skadeskutt kropp Endret 13. oktober 2025 av Sola de 1
Hoppetaujenta Skrevet 13. oktober 2025 #8371 Skrevet 13. oktober 2025 Anbefaler igjen som trøst denne multeisen som er passe liten og veldig god. Smakte ei spiseskje et sted. Meny har den. 1
Sola de Skrevet 13. oktober 2025 Forfatter #8372 Skrevet 13. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Anbefaler igjen som trøst denne multeisen som er passe liten og veldig god. Smakte ei spiseskje et sted. Meny har den. Den der skal få lov til å komme i islageret mitt. Har en boks med multeis fra hennig olsen der fra før, samt krokanis og mange småisrester fra sommeren. 1
Sola de Skrevet 13. oktober 2025 Forfatter #8373 Skrevet 13. oktober 2025 Jeg har handlet inn litt julepynt. Siden jeg ga vekk nesten all julepynten min da jeg flyttet, så er det ingen av mine sine, som kommer med sine vanlige har du ikke nok- kommentarer Var et heller sparsommelig pyntet hjem til jul i fjor. Har sett på bilder fra i fjor, for å se hva jeg har av juletrepynt. Jeg kastet så mye, så husker ikke hva jeg har og ikke har lenger. Fikk spørsmål fra ene grandtanten min i går, om hva jeg ønsker meg til jul. Jeg aner ikke. Har som regel pleid å la være å kjøpe ting til meg selv, om høsten, for å ønske meg det i gave i stedet, men siden jeg har kvittet meg med så mye, så må jeg liksom ha de tingene, når jeg trenger dem, så folk får bare finne på noe selv i år tror jeg
Hoppetaujenta Skrevet 14. oktober 2025 #8374 Skrevet 14. oktober 2025 Det blir nok artig å gå på julepyntoppdrag igjen. Håper du finner ting som er solide og varer. Lager en basis av pynt. 1
Sola de Skrevet 14. oktober 2025 Forfatter #8375 Skrevet 14. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (4 timer siden): Det blir nok artig å gå på julepyntoppdrag igjen. Håper du finner ting som er solide og varer. Lager en basis av pynt. Jeg har funnet litt. Skal ikke ha så mye mer. Jeg venter til jeg får rabattkode. Skal du feire jul i år? 1
Sola de Skrevet 14. oktober 2025 Forfatter #8376 Skrevet 14. oktober 2025 (endret) Rett før jeg la meg var jeg på toalettet. I en limfelle der inne lå en husedderkopp Hadde håpet de var vekk herfra, siden jeg ikke har sett en på en stund De er så stoooore 🕷 Endret 14. oktober 2025 av Sola de
Hoppetaujenta Skrevet 14. oktober 2025 #8377 Skrevet 14. oktober 2025 Sola de skrev (26 minutter siden): Skal du feire jul i år? Nei, her blir det nok en helt vanlig hverdag...som vanlig. Har en rar nissepynt, men jeg pleier å glemme den i skapet. Jeg blir her alene på nyttårsaften også. Da skal jeg tenke på verdenstilstanden og legge inn noen gode ønsker for oss alle.
Sola de Skrevet 14. oktober 2025 Forfatter #8378 Skrevet 14. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (33 minutter siden): Nei, her blir det nok en helt vanlig hverdag...som vanlig. Har en rar nissepynt, men jeg pleier å glemme den i skapet. Jeg blir her alene på nyttårsaften også. Da skal jeg tenke på verdenstilstanden og legge inn noen gode ønsker for oss alle. Synes mye av nissepynten er litt creepy. Ansiktene på dem Du kan jo unne deg en litt bedre middag Nyttårsaften foretrekker jeg å holde meg innendørs langt unna raketter Skvetter så veldig. Rakettene fyker vegg i mellom. Fulle folk, som ikke tenker på at det kanskje ikke er lureste å stå der de gjør og skyte opp. Gode ønsker for oss alle 1
Hoppetaujenta Skrevet 14. oktober 2025 #8379 Skrevet 14. oktober 2025 Nissen min ser litt dum ut med diger lue langt nedi ansiktet sitt. En annerledesnisse. Det går an... Fjordland og meg skal nok bli enige om menyen i de tider ja.
Sola de Skrevet 14. oktober 2025 Forfatter #8380 Skrevet 14. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (54 minutter siden): Nissen min ser litt dum ut med diger lue langt nedi ansiktet sitt. En annerledesnisse. Det går an... Fjordland og meg skal nok bli enige om menyen i de tider ja. Er de nissene jeg og foretrekker Synes pinnekjøttmiddagen til Fjordland er snadder Jeg var innom en Meny før jul i fjor. der hadde de i ferskvaren kokt pinnekjøtt, kålerabistappe og potet, som de solgte. Skal prøveteste det en gang i desember 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå