Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ehh...det var snilt å tilby meg muligheten, men neitakk. :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett på netflix`en...ML og D? 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Ehh...det var snilt å tilby meg muligheten, men neitakk. :fnise: 

Gjør du nok rett i :ler: Tenkte over drømmen mens jeg satt på bussen. :dåne: 

Hoppetaujenta skrev (35 minutter siden):

Har du sett på netflix`en...ML og D? 

Hva er det for noe? Har ikke netflix.

Skrevet

I dag har jeg vært hos optikeren. De er nesten like ille for meg som frisører. Jeg ville bruke linser da jeg var ung. Glem det sa optikeren. Så forble brilleslange :fnise: Var faktisk første søskenet mitt sa til meg, da jeg kom inn for å hente det i barnehagen etter å ha fått mine første briller. Hahaha, brilleslange, så ble det litt usikker, og jeg måtte kle av meg brillene, så det kunne se at jeg var meg :ler: Det jeg ikke likte i dag, var at de mente jeg måtte ha progressive briller. Kommer ikke på tale. Fikk heller noen jeg kan ha på nesa når jeg sitter ved pc og titter på tv. Ikke snakk om at jeg skal ha progressive briller. :urokkelig: Hører folk si at de er forderdelige å gå i trapper med blant annet. Nå er du kommet i en alder hvor synet ender seg raskt bla bla bla. Jeg valgte meg ganske annerledes briller enn jeg har pleid å ha, skulle jeg til å si. Litt mer vågale enn jeg pleier å velge, men om jeg må skifte dem oftere, så samma det :)  

• Liker 1
Skrevet
Sola de skrev (23 minutter siden):

Hva er det for noe? Har ikke netflix.

Märtha og Durek-dokuen. Like greit å ikke se den. :sukk: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Märtha og Durek-dokuen. Like greit å ikke se den. :sukk: 

Sånt søppel ( beklager til dem som ble støtt der) ser ikke jeg på. 

Skrevet

Fint. :klappe: 

Skrevet

Fysj og æsj og fysj! :kasteropp:Den der nye pølsen til Gilde. Grovere kjøttpølse. Jeg har alltid vært kresen i matveien. Fikk levert feil pølse ved sist matlevering. Fikk grov i stedet for vanlig. Motet meg opp til å prøve den. Middagen min ble ikke spist opp for å si det slik. Det ble for ille for meg. Får være nok eksperimenter i matveien for denne uken. Prøvde å spise fjordlands flesk og duppe her om dagen. Det var om mulig det fæleste jeg noen gang har spist :kasteropp: Mykt flesk i en fettaktig saus. Æsj! 

• Nyttig 1
Skrevet

Bestilte en joggebukse i h&m. Virket veldig lang i beina, ut i fra hvordan den var på modellen. Den rekker meg midt på leggen :bond: Irriterende! Synes de før var flinkere til å skrive høyde på modellene. 

• Liker 1
Skrevet

God morgen forresten.  Har vært og hentet pakker. Oppdaget at jeg ikke har så mye treningstøy lenger, så har bestilt litt av hvert av slikt. Heldigvis kjøpte jeg bare en av disse "kort"- buksene. Får bruke denne joggebuksa hjemme. Liker ikke å vise meg blant folk i for små klær. Hadde tenkt å bestille ny pyjamasbukse, så slipper det nå. 

Skrevet

Enig i at ting må være stort nok, langt nok og jeg må trives i plagget før jeg virkelig begynner å gå med det. 
Før i tiden var det stor mobbegrunn om en hadde høyvannsbukser. De visste ingenting om "culotte"-stilen i våre dager.
Jeg har aldri likt den og insisterer på LANGE bukser til meg. :rodmer: God lørdag til Sola mi. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (21 timer siden):

Enig i at ting må være stort nok, langt nok og jeg må trives i plagget før jeg virkelig begynner å gå med det. 
Før i tiden var det stor mobbegrunn om en hadde høyvannsbukser. De visste ingenting om "culotte"-stilen i våre dager.
Jeg har aldri likt den og insisterer på LANGE bukser til meg. :rodmer: God lørdag til Sola mi. 

Tror dessverre mange blir mobbet i dag også pga hvordan de går kledd. Tror aldri jeg ble det. Men jeg gikk i treningstøy stort sett alltid, så det var jo dessverre merkeklær. Ble mobbet for alt annet, så var vel greit, at hvordan jeg gikk kledd ikke var en greie også. 

God søndag :klem: 

• Liker 1
Skrevet

I går fikk jeg bunadsskjørtet mitt tilbake fra bestemor :juhu:  Hun har sydd det om. Det har alltid vært for langt. Jeg var allerede ferdig utvokst da jeg tok mål til bunaden, men det var visst lagt inn rom for at barnet skulle bli høyere, så mitt har alltid sopet i bakken. Jeg bruker ikke sko med hæler heller, så jeg har snublet en del i det. Nå er det blitt så langt, som det skal være, og hun endret det i livet, så nå kan jeg være så stor, som jeg vil og så slank som jeg vil uten at det blir for stort eller lite :rodmer: Er nok ikke like smal i livet nå, som da jeg var 13, så superdupert at nå kan jeg faktisk bruke det. Det jeg nå må få gjort er å få skjorta hvit. Den er gulnet. Siden jeg snublet så mye i skjørtet, så ble skoene mine skrapet opp alle steder jeg snublet, så kvittet meg med dem for over et tiår siden, så det må skaffes nye. Ser det er kommet noen joggeskoaktige bunadsko. Det må nesten bli slike. Har ikke sjanse til å få på meg smale sko. Så må sølvet pusses. Hva mer :klo: Ååååå :hoppe: Er så glad for endelig få bruke den :sol: Er alt for kostbar og fin til å være skapfyll.  Hadde i yngre år, tenkt at om jeg fikk en datter, at hun kunne arve den til sin konfirmasjon, men nå er jeg passert 40 og forblir uten barn, så da kan jeg heller bruke den selv :nikke: 

• Liker 1
Skrevet

Det holder jeg med deg i. Så ofte du føler for det. :nikke:  Har sånn sølvpusseklut her, men det hjelper vel ikke deg
sånn direkte. :fnise:  Tror jeg vil si at proff pussing i butikk gir bedre resultat. Har testet aluminiumspapir og salt
...tror jeg det var og det funket ikke. Kanskje jeg gjør noe feil? :klo: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (23 timer siden):

Det holder jeg med deg i. Så ofte du føler for det. :nikke:  Har sånn sølvpusseklut her, men det hjelper vel ikke deg
sånn direkte. :fnise:  Tror jeg vil si at proff pussing i butikk gir bedre resultat. Har testet aluminiumspapir og salt
...tror jeg det var og det funket ikke. Kanskje jeg gjør noe feil? :klo: 

Jeg hadde sånne sølvpussegreier, sist den var i bruk, men er 9 år siden og 2 flyttinger siden, så er nok sikkert kassert vil jeg tro. Synes det gikk greit, sist gang, å pusse sølvet. Var ikke så hakkande gæli i utgangspunktet den gang. Nå er jeg mer usikker. 

Skrevet

Det er krinkelkrokene jeg ikke syns blir helt som de skal. :(  Får en ikke de sølvfarget, så ser de sorte ut. 

Skrevet

Jeg har vært ute i nyskoene mine i dag. Få av! Få av! var det som om ene foten min hylte. Kjente brenninger og alt på en gang, Så kjentes fotbladet supervondt ut. Skulle bare kjøres fra dør til dør, så ikke så mye gåing. 2 og en halv time var de på. Var hagl i natt og i morges her. I høyfjellet, er det snø, så jeg må få gått dem til innen høstkulden kommer :redd: 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Det er krinkelkrokene jeg ikke syns blir helt som de skal. :(  Får en ikke de sølvfarget, så ser de sorte ut. 

Tja. Graveringene i sølvet mitt er ikke så dype. kan ikke erindre at det var et problem. Men hadde et stort fat i sølv. Det er akkurat som du sier. Nytteløst å få det fint. Har forsøkt litt for mange ganger :ler: 

Skrevet

Lykke til med alt du trenger å få fikset. Måtte skoene innordne seg litt faderlig fort. :nikke: 

Skrevet

:svett: Såååå varmt i dag. I går var det nordavind og iskaldt. I dag bare gudene vet, men varmt nok, så svetten siler både inne og ute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...