Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Alt er lett når en kan det og kan en ikke er fagfolk selvfølgelig. Må ha det. :nikke: God lørdag til Sola og Rumlen. 

God lørdag :klem: Blir bra å få ny komfyr :nikke: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi snakker om komfyr. Har nettopp brukt min. Har fått så dilla på aioli og chilimajones :spise: Ble tacolefse med masse aioli smurt utover med crispisalat, kyllingfiletbiter, juanitatomater og chilimajones oppå der :spise: Nydelig! Tidligere i uken hadde jeg focaccia med soltørkede tomater og oliven med masse aioli, ruccolasalat, kyllingfiletbiter, juanitatomater og chilimajones :spise: Snadder det og. 

• Hjerte 2
Skrevet

:sukk: Snakket med min grandtante i telefonen. Savner familien min. Bor så vanvittig langt fra de fleste. Har ikke vært i hjembygda siden 2016. Det er lenge siden. Besteforeldrene mine flyttet, så derfor jeg ikke har vært der, men  å bo så langt unna alt og alle :sukk: 

• Hjerte 1
Skrevet

Skulle avsted i regnværet i dag. Gikk ved kaikanten. Passet meg for å tråkke i søledammer. Så tråkket jeg på en helle som ikke var festet, så splæsh alt vannet som hadde samlet seg under oppetter hele meg :bond: Buksa mi så ikke ut. Ikke bare var den våt blitt, men litt ørsmå skjell her, noe annet hvitt der. Tok fram en serviett jeg hadde i veska, for å tørke og blukke vekk dritten, men det gjorde om mulig bare ting verre. Ble hvite papirflekker i tillegg. Våt på beina var jeg også blitt :bond:Skoene mine er veldig overmoden for utskiftning. Hjelper lite med å stadig bli klissvåt. Skulle likt å sett på dem under et mikroskop :spy: 

Skrevet

Kanskje Sola skal tenke på å besøke folk mens de ennå kan besøkes? :sjenert:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Kanskje Sola skal tenke på å besøke folk mens de ennå kan besøkes? :sjenert:

Hadde det bare vært så enkelt. 

• Hjerte 1
Skrevet

Skulle ønsket de fortsatt hadde slike plastremser rundt pakker. Er nesten umulig å klare å bære esker med seg nå, når de sendes uten :bond: Hvor skal man liksom få tak hen :risterpåhodet:

Tror oppladbare støvsugeren min skal pensjoneres. Jeg kjøpte for noen måneder siden en god gammeldags en med ledning. Jeg sliter med å bruke den, da den er for tung og vanskelig for meg å manøvrere, men den oppladbare.. Er nesten som det ligger mer støv igjen etter den, enn den klarer å suge opp. Blåser bare støvet avgårde i stedet for å suge det opp. Har skiftet deler på den flere ganger, så tåler tydeligvis ikke daglig bruk de der. 

Skrevet
Sola de skrev (19 timer siden):

Skulle ønsket de fortsatt hadde slike plastremser rundt pakker. Er nesten umulig å klare å bære esker med seg nå, når de sendes uten :bond: Hvor skal man liksom få tak hen :risterpåhodet:

Hvis du har litt solide belter til bukser, så kan de spennes rundt pakker og bli greie å bære i. :sjenert:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (57 minutter siden):

Hvis du har litt solide belter til bukser, så kan de spennes rundt pakker og bli greie å bære i. :sjenert:

Jeg har faktisk ikke så mye som et eneste belte :opplyser:, men venter et i posten. Må alltid justere på "beltebukser" i livet, så pleier å sy en søm her og der i stedet for å bruke belte. Beltet jeg venter i posten er til en kjole i dongeristoff, som jeg under flyttingen klarte å kaste knytebeltet til. 

Skrevet

Har stått i laaaaaaaang kø, for å få stemme i dag. Under pandemien, så var det et telt man fikk forhåndsstemme i. Nå var det noen brakker med kun plass til få inni om gangen. Taxisjåføren hadde visst kjørt en noe sliten partileder tidligere i dag. Er vel full rulle døgnet rundt nå på dem. 

Ellers har det vært et rabalder uten like her i dag. Elektrikere har holdt på å bore på andre siden av ene veggen min :bond: Hadde vært greit med et lite varsel på forhånd, så man kunne holdt seg unna. 

• Liker 1
Skrevet

Har innimellom sånn nabobråk hos meg også. Fagfolk eller de selv som skal dunke/banke/båre til de er ferdige. 
Jeg tar på meg øretelefoner og blokkerer dem bort. 

Er det noe jeg aldri kunne ha blitt, så er det politiker. :dåne: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (24 minutter siden):

Har innimellom sånn nabobråk hos meg også. Fagfolk eller de selv som skal dunke/banke/båre til de er ferdige. 
Jeg tar på meg øretelefoner og blokkerer dem bort. 

Er det noe jeg aldri kunne ha blitt, så er det politiker. :dåne: 

Ikke jeg heller. Har ikke tålmodighet til å høre på tullpratet deres heller.  De lover såååå mye i valgene, så holder de ingenting av hva de lover når de kommer til makta. Spør en politiker om noe, og de svarer på alt annet enn hva man spør dem om. 

Synes ikke de gjorde noe godt arbeid :ninja: Burde skjult ledningene bedre enn hva de har gjort. Går ut i fra de er ferdige, siden de ikke har vært der i dag.

• Liker 1
Skrevet

Har hatt litt fredagsrengjøring. Tørket støv med swiffer min. Skjønner ikke hvor alt støvet kommer fra. Er jo bare noen dager siden jeg sist tørket støv. Støvsuger hver dag, så burde ikke være støvete i det hele tatt. Er en gammel bygning med luftekanaler både innad i bygningen og utad, så kommer vel derfra :vetikke: Var her i mars eller noe, det blåste veldig ute. Da følte jeg at alt støv i hele verden var her. Nesa mi likte det dårlig. 

Skrevet (endret)

Jeg må bare si at "Swiffer" er en vakker liten hjelp i huset og det går lett som en plett på alle vis, men de ristes
mellom hver økt hos meg, ute altså, for de koster for mye til å kastes etter hver liten støvforflyttning. :) 

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Jeg må bare si at "Swiffer" er en vakker liten hjelp i huset og det går lett som en plett på alle vis, men de ristes
mellom hver økt hos meg, ute altså, for de koster for mye til å kastes etter hver liten støvforflyttning. :) 

Det gjør tanten min også. Haha, har mer enn en gang lurt på om du er henne, da ting du skriver og hun snakker om samsvarer, men har slått det i fra meg. Tror jeg :vetikke::ler: Jeg kjøpte en storpakning med slike i nettbutikken til clas ohlson. Hadde rabattkode også, så fikk dem for billig penge. Har to pakninger, så har for en stund nå. Ser de selger dem på normal også, men kun i 4-pakning. 

• Liker 1
Skrevet

Ble fiskeboller i hvit saus til middag i dag. Det har jeg ikke laget på haugevis av år. Tror jeg bodde i lille leiligheten der jeg bodde før, sist det ble laget :klo: Der flyttet jeg fra i 2019, så sikkert 2017 tror jeg sist. Da hadde jeg kjøpt en slik fiskebollepakning fra kjøledisken. Brukte kraften fra plastboksen oppi sausen :spy: Det var det verste jeg noen gang har hatt i min munn :spy: Før det hadde jeg alltid brukt fiskeboller fra boks. I dag ble det fiskeboller fra boks og fikk brukt kraften oppi sausen. Men må si. Tror ikke jeg er noe fiskebollespisende menneske lenger, om man kan si det slik. Var ok, men tror jeg kan sikkert vente nesten et tiår til før jeg spiser det igjen. Bedre med fiskekaker :spise: 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Sola de skrev (1 time siden):

Det gjør tanten min også. Haha, har mer enn en gang lurt på om du er henne, da ting du skriver og hun snakker om samsvarer, men har slått det i fra meg. Tror jeg :vetikke::ler: Jeg kjøpte en storpakning med slike i nettbutikken til clas ohlson. Hadde rabattkode også, så fikk dem for billig penge. Har to pakninger, så har for en stund nå. Ser de selger dem på normal også, men kun i 4-pakning. 

Upppps! :ninja: *må passe seg litt her nå...*

Jeg mener jo selvsagt at det skal jeg være på utkikk etter. :nigo: ( ;) )

Endret av Hoppetaujenta
  • Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (29 minutter siden):

Upppps! :ninja: *må passe seg litt her nå...*

Jeg mener jo selvsagt at det skal jeg være på utkikk etter. :nigo: ( ;) )

Dere er jo så like :ler: 

18- pakning selges de i. 

• Liker 1
Skrevet

Tænks alot, min venn. Skal skrive det på handlelista mi nå. :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Tænks alot, min venn. Skal skrive det på handlelista mi nå. :nikke: 

De har 18- pakningene kun i nettbutikken. Jeg har spurt på hver eneste clas ohlson på dette stedet jeg bor :bond: Men jeg bestiller deler til min oppladbare støvsuger rett som det er, og da blir det swiffer også :nikke: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...