Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen sånne liggende, men ingen kassettspilller som er trygg å spille dem på. De to jeg har spiser opp bånd. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Har noen sånne liggende, men ingen kassettspilller som er trygg å spille dem på. De to jeg har spiser opp bånd. 

Husker det der var problemet med siste jeg hadde også :bond: 

• Liker 1
Skrevet

Skal jeg likegodt bare kvitte meg med spillerne da, eller går de an å fikses hos noen? :klo: O Sola som vet alt. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (18 timer siden):

Skal jeg likegodt bare kvitte meg med spillerne da, eller går de an å fikses hos noen? :klo: O Sola som vet alt. 

Vet ikke om de lar seg fikse? Husker når kassettbåndene hang seg fast, så var det etter beste evne å lirke dem ut, uten å ryke båndene og så rulle det på igjen med en blyant. Var vel om båndet var skeivt, eller ruglete eller noe i kassetten at det hang seg fast oftere :klo: Guri det er mange år siden :ler: 

Skrevet (endret)

Ja, det er lenge siden og ettersom jeg husker så kunne det meste fikses før. Da var "reparatør" et yrke som folk satte pris på og ikke bare en rolle hos "Pompel og Pilt". :fnise:  Jeg skulle hatt en handy-fiksemann som tilfeldigvis var god kokk i tillegg...neida, jeg er ikke kravstor. 

God fredag til Sola mi. :blomst:

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet (endret)
Hoppetaujenta skrev (26 minutter siden):

Ja, det er lenge siden og ettersom jeg husker så kunne det meste fikses før. Da var "reparatør" et yrke som folk satte pris på og ikke bare en rolle hos "Pompel og Pilt". :fnise:  Jeg skulle hatt en handy-fiksemann som tilfeldigvis var god kokk i tillegg...neida, jeg er ikke kravstor. 

God fredag til Sola mi. :blomst:

Tja. Privatkokk, rørlegger, elektriker, snekker i samme person :rodmer: Det hadde vøri noko det :ler: 

God helg :klem: 

Endret av Sola de
  • Liker 1
Skrevet

:bond: Jeg bestilte en pakke. Ordren ville ikke gå igjennom. Der man skulle velge utleveringssted hang seg opp. Jeg tenkte det var cookies, som gjorde det, så slettet historikk. Skulle handle igjen. Fylte opp nye handlekurven, for forrige var jo slettet.. Jeg fikk opp summen for nye handlekurven i kassen, og betalte. Da ordren gikk igjennom, så var den gamle handlekurven inkludert :bond: Summen ble 3500 istedet for halvparten 😕 Surt når det bare var skrot til meg selv. Ting ingen av mine sine samler på heller, så må sende tilbake. Pakken veier i tillegg mer enn hva jeg klarer å bære med meg hjem, så moro 😕 

Skrevet

? Kunne du ikke ha tatt kontakt med k-behandler og fått en av dem slettet med èn gang da? :klo: 

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (21 timer siden):

? Kunne du ikke ha tatt kontakt med k-behandler og fått en av dem slettet med èn gang da? :klo: 

Sto bare man kunne sende tilbake eller bytte i butikk.

Rumle skrev (13 timer siden):

God helg i tråden :blomst2:

God helg rumlemor :klem:

• Hjerte 1
Skrevet

Var og hentet pakker. Ringte etter taxi. Tiden gikk og den kom ikke. Kom noen tyske fyrer og satte seg ved benken jeg sto ved med alle mine pakker. De hadde vært 14 dager i fjellet.  De hadde vært i Jotunheimen blant annet. Jeg etterlyste taxien og de hadde ingen i nærheten.  Kunne ta nye 20 minutter  :bond:Tyskerne tilbydde seg å bære pakkene hjem for meg. Hadde fått melding om at taxi kom om 13 minutter :bond:De kom i fra Stuttgart to av dem og ene kom fra en by ved grensen til Belgia. De jobbet på kontor alle sammen. Ene av dem var ganske kjekk om jeg kan si slik :ler: Utvekslet ikke noe kontaktinfo med dem, så ser dem nok aldri igjen, men kjekt å treffe på folk hvor praten går av seg selv :nikke: Snakket om fotball. Skrøt jo selvfølgelig av mitt elskede Bodø/ Glimt :ler: Så dere forresten kampen i går? 5-0 mot Strømsgodset.  Syntes litt synd på dem. Fansen deres  sang oooooptimist jeg veeet deeet går braaa til siiist. Håper de bevarer plassen i eliteserien. 

Da taxien omsider kom så hjalp de meg inn i taxien med alle pakkene. Hentet noen vekter jeg har bestilt. Jeg er så svak at den letteste ble for tungt :sukk:

Nå holder jeg på med klesvask. Kokevask skal være ferdig om få strakser.

• Hjerte 2
Skrevet

Det er hyggelig å kjenne energien fra Sola når hun har truffet folk hun kan prate og trives med.
                           Pluss. Pluss. :lur: God lørdag!

• Hjerte 2
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

Det er hyggelig å kjenne energien fra Sola når hun har truffet folk hun kan prate og trives med.
                           Pluss. Pluss. :lur: God lørdag!

Er alltid kjekt det :nikke:

God lørdag :klem:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Skar meg i tommelen :bond: Skulle legge bestikk på plass. Tok rundt noen kniver. Der skar den ene inn i fingeren :bond: Har fått på et plaster med Jansson og husmusa fra Bamsebladet på :rodmer: Holder fremdeles på med klesvask. Har på en maskin med overdeler nå. skal ha en maskin med underdeler på etterpå og så ørten maskiner med jakker, bher, klær, som må vaskes for seg. Får se om jeg gidder å vaske de siste maskinene i dag. Rart med det der. Etter å ha bodd i over 10 år, med å kunne vaske klær en gang i uka, så er gammel vane vond å vende. Kan vaske klær hver dag om jeg vil, men gjør jeg det. Nei :bond: Det samler seg opp :dåne: 

I ene pakken jeg hentet i dag var det en jakke. Jeg har ikke prøvd den enda. Kjøpte en likedan til min mor, da hun alltid spør hvor jeg har kjøpt ting og likevel må bestille til henne også :ler: Nå har jeg jakkeantrekk nok for både sensommer, høst, vinter og vår. Har i flere år nå hatt en rosa og en grønn vårjakke. Den grønne skal få pensjonere seg snart, mens den rosa nok tåler en vår og sommer til :nikke: Bruker den rosa egentlig kun i juni, juli og august, så lite slitasje på den. Den grønne derimot ser veldig slitt ut, så av den grunn, skal den få pensjonere seg. Denne jeg mottok i dag, håper jeg kan ta den grønnes plass, men skal prøve den før jeg skyller den opp. Liker å få av løsfarger og slikt før jeg bruker ting. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har også nye ting liggende, har ikke prøvet det på sommeren, når det er beregnet på senhøst og vinter. :) 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Jeg har også nye ting liggende, har ikke prøvet det på sommeren, når det er beregnet på senhøst og vinter. :) 

Jeg har kun hatt vinterjakkene på i noen sekunder,  bare for å forsikre meg om at de passet. Alt for varmt til å ha dem på noe mer, på denne årstiden. Jeg var nære på for noen uker siden å bestille enda en vinterjakke,  men fant ut jeg ikke trenger den, så får heller se nærmere på den til neste år. Om jeg vil trenge ny da. Om jeg holder meg unna fugler som finner meg veldig kjekk å slippe en kladd på, så kan det være jeg bruke de jeg har når den tid kommer. Hvilke jakker har du skaffet deg?

Skrevet

Jeg liker side jakker, så det ble en mørkegrønn navytype og en sort en, vannfast, med hette. Leter fremdeles
etter ei kåpe til litt finere bypåkledning. Den kommer nok plutselig til halv pris av halv pris og jeg er klar. :nikke: 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 16.8.2025 den 17.21):

Jeg liker side jakker, så det ble en mørkegrønn navytype og en sort en, vannfast, med hette. Leter fremdeles
etter ei kåpe til litt finere bypåkledning. Den kommer nok plutselig til halv pris av halv pris og jeg er klar. :nikke: 

Håper du endelig snart finner den kåpa. :nikke:

Jeg fant etter mange måneders leting en marineblå softshelljakke med fleecefor :rodmer: liker fleecefor i jakkene mine. Den har en vannsøyle på 10000.

En rosa boblejakke til daglig bruk i vinter. En blå vannavvisende supertykk allværsjakke til å ha på seg på helt ufyselig kalde og våte dager. Har en grønn parkas med teddyfor inni fra to vintre siden som nok har en vinter til i seg. 

Fant nylig i ellos en teddyforjakke. Den og alle mine fleecejakker får være hva jeg bruker mens jeg henter post, går ut med søppel eller venter på matlevering i høst og vinter.

• Liker 1
Skrevet

Det er alltid hyggelig når en plutselig bare møter blikket til ei kåpe/jakke og vet at der er du jo! :mynona:

Håper du får glede av dine funn og måtte høsten komme før enn siden nå. :) 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

Det er alltid hyggelig når en plutselig bare møter blikket til ei kåpe/jakke og vet at der er du jo! :mynona:

Håper du får glede av dine funn og måtte høsten komme før enn siden nå. :) 

:nikke: 

Jeg satt i en taxi i morges og frøs nesten. Kuldeapparatet eller hva det heter sto på. Var såååå kaldt i baksetet. I tillegg, så åpnet sjåføren vindu :fryse: Virket ikke som han selv syntes det var kaldt.  Går nok mot høst ja :nikke: :høst: 

Når vi snakker om taxier. Når man får en fastpris. Har de da lov til å legge til bomavgift og slikt oppå den fastprisen? Skal ikke den inkludere alt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...