Sola de Skrevet 9. februar Forfatter #7461 Del Skrevet 9. februar Fikk en plutselig innfall av å pakke opp noen plastkasser. En brødboks, en knekkebrødboks, vaffeljern, stavmikser, 7 tykke fjøler i tre. Aviskurv. Ubrukt alt sammen. Da jeg bodde i lille leiligheten der jeg bodde før, så hadde jeg lyst på en liten forandring, så kjøpte brødboksen, knekkebrødboksen og aviskurven. Passet fint inn på kjøkkenet og i stua der. Så skulle jeg flytte inn i store leiligheten der, og siden kjøkkenet var helt ubrukelig der, så ble meste jeg hadde av kjøkkenting plassert i boden. Vaffeljernet og stavmikseren kjøpte jeg på black fridaysalg i 2023 og pakket det rett ned. Så kommer vi til alle fjølene De var egentlig tiltenkt å gi i julegave til flere til jul i 22 eller 23 Så syntes jeg alle forskjellige var så fine, at jeg bestilte flere, så plutselig hadde jeg 7 stk. Pakket dem også ned i en plastkasse, og først nå kom de opp. De må jo vaskes for hånd Har vasket den største nå. Den må lufttørke, så får stå noen timer før jeg begynner på neste fjøl osv frem til alle er blitt vasket. Står man skal smøre dem med olje. Sånt noe har ikke jeg i hus akkurat nå, så må kjøpe noe i morgen. Blir litt som å gå på shopping i sine egne ting. Vet jo at jeg kjøpte disse tingene for noen år siden, men alt ble pakket ned så fort, at er egentlig først nå jeg får sett dem skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. februar #7462 Del Skrevet 9. februar Wow...gratulerer med fangsten. Håper du kan bruke noe av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 9. februar Forfatter #7463 Del Skrevet 9. februar Hoppetaujenta skrev (På 9.2.2025 den 11.55): Wow...gratulerer med fangsten. Håper du kan bruke noe av det. Ekspander Har tenkt å bruke alt Kanskje minus knekkebrødboksen. Spiser så sjelden slikt. Stavmikseren er glimrende når man skal lage hjemmelaget fiskekaker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. februar #7464 Del Skrevet 9. februar Skal også ha noen slike ting etter hvert. Det gamle jeg har kan ikke vare i all evighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 9. februar Forfatter #7465 Del Skrevet 9. februar Hoppetaujenta skrev (På 9.2.2025 den 12.14): Skal også ha noen slike ting etter hvert. Det gamle jeg har kan ikke vare i all evighet. Ekspander Jeg hadde før en rød brødboks i metall. Denne "nye" er grønn med trelokk. Kjøpte den i 2018 tror jeg Flyttet våren 2019, så høres logisk ut Har vasket meg igjennom 3 fjøler. Må få tak i olje. Synes de ble så tørre etter vasken sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. februar #7466 Del Skrevet 9. februar Hva slags olje bruker du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 9. februar Forfatter #7467 Del Skrevet 9. februar Hoppetaujenta skrev (På 9.2.2025 den 16.20): Hva slags olje bruker du da? Ekspander Leste man kan bruke olivenolje og solsikkeolje. Jeg har ikke kjøpt noe som helst matolje mens jeg har bodd her, så kjøper olivenolje tror jeg. Bruker lite av slikt i min matlaging, men kan sikkert bruke den til å gni inn i treverket på fjølene av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. februar #7468 Del Skrevet 10. februar Skummelt. Blir det helt klissklass da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10. februar Forfatter #7469 Del Skrevet 10. februar Hoppetaujenta skrev (På 10.2.2025 den 8.02): Skummelt. Blir det helt klissklass da? Ekspander Får bruke lite. Har ikke peiling. Har ikke vært og handlet enda. Kan være jeg venter til neste matlevering, når enn det måtte bli. Er litt sånn i kjøleskapet mitt nå, at jeg gjerne kan handle, men kan gjerne vente noen dager også, så får se når jeg gidder å legge inn en bestilling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. februar #7470 Del Skrevet 10. februar Måtte inspirasjonen løfte bestillingen opp til nye høyder ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10. februar Forfatter #7471 Del Skrevet 10. februar Hoppetaujenta skrev (På 10.2.2025 den 12.12): Måtte inspirasjonen løfte bestillingen opp til nye høyder ! Ekspander Blir nok ikke så veldig spenstig. Har en del ting som må brukes opp. Forsøkte i går og lage meg en liten meny for uka som kommer og hadde egentlig meste. Bare småting som trenges egentlig. Har du forresten sett påskegodis i salg noen steder enda? Jeg har såååååååååååååååååååååååååååååååååå lyst på påskeskum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. februar #7472 Del Skrevet 10. februar Nei, det har jeg ikke. Ennå. SKal være på utkikk. *notere påskeskum bak øret sitt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10. februar Forfatter #7473 Del Skrevet 10. februar Hoppetaujenta skrev (På 10.2.2025 den 12.29): Nei, det har jeg ikke. Ennå. SKal være på utkikk. *notere påskeskum bak øret sitt* Ekspander Snadder rett og slett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. februar #7474 Del Skrevet 10. februar Den er grei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10. februar Forfatter #7475 Del Skrevet 10. februar I waaaaannnnaaa knoooooow haaaaave yooou eeeever seeeeen thhheeee raaaaaaiiiiin Dagens plystre og synge veldig høyt på sang. Har dere sett opp på himmelen i kveld? Min gode venn Månen er særdeles stor og pen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. februar #7476 Del Skrevet 11. februar Nei...fikk ikke med meg den, men hyggelig at du alene fikk et stevnemøte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 11. februar Forfatter #7477 Del Skrevet 11. februar Hoppetaujenta skrev (På 11.2.2025 den 7.21): Nei...fikk ikke med meg den, men hyggelig at du alene fikk et stevnemøte... Ekspander Nå måtte jeg lese hva du svarte på Jeg? Stevnemøte? Tenkte jeg Sola danser hånd i hånd med månen hver natt, om den er stor, i ny eller i ne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 11. februar Forfatter #7478 Del Skrevet 11. februar Hang opp et speil i gangen. Brukte en sånn her. Den burde jo tåle vekten av speilet. Det er 2 kg. Hang det opp og umiddelbart, så jeg for meg at det ville falle ned i tusen knas. Tror jeg må bore i stedet for Hadde det vært noe annet, så hadde jeg ikke tatt meg bryet, men speil i fantasitrillioner knas Vil vel ødelegge alt av sko med små biter. Må henges opp på sikrere vis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 11. februar Forfatter #7479 Del Skrevet 11. februar Ble faktisk veldig pent med det speilet i gangen. Greit å kunne se på seg selv Se hvordan man ser ut eller ikke ser ut. Satt og tenkte på om det er et annet sted jeg kan henge det i gangen uten at jeg ødelegger sko, om det faller ned. Kanskje best med en annen type speil Kan bruke disse to i stua kanskje. Er litt mye trafikk akkurat der speilet hang, og jeg er garantert borti der flere ganger om dagen, da det er mellom inngangen til stue og kjøkken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. februar #7480 Del Skrevet 11. februar Ordet lurte plutselig på om tante Sola skulle ha sånn som de har på tivoli nå. En speillabyrintleilighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå