Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Fikk en plutselig innfall av å pakke opp noen plastkasser. En brødboks, en knekkebrødboks, vaffeljern, stavmikser, 7 tykke fjøler i tre. Aviskurv. Ubrukt alt sammen.

Da jeg bodde i lille leiligheten der jeg bodde før, så hadde jeg lyst på en liten forandring, så kjøpte brødboksen, knekkebrødboksen og aviskurven. Passet fint inn på kjøkkenet og i stua der. Så skulle jeg flytte inn i store leiligheten der, og siden kjøkkenet var helt ubrukelig der, så ble meste jeg hadde av kjøkkenting plassert i boden. 

Vaffeljernet og stavmikseren kjøpte jeg på black fridaysalg i 2023 og pakket det rett ned. 

Så kommer vi til alle fjølene :ninja: De var egentlig tiltenkt å gi i julegave til flere til jul i 22 eller 23 :klo: Så syntes jeg alle forskjellige var så fine, at jeg bestilte flere, så plutselig hadde jeg 7 stk. Pakket dem også ned i en plastkasse, og først nå kom de opp. 

De må jo vaskes for hånd :dåne: Har vasket den største nå. Den må lufttørke, så får stå noen timer før jeg begynner på neste fjøl osv frem til alle er blitt vasket. Står man skal smøre dem med olje. Sånt noe har ikke jeg i hus akkurat nå, så må kjøpe noe i morgen. 

Blir litt som å gå på shopping i sine egne ting. Vet jo at jeg kjøpte disse tingene for noen år siden, men alt ble pakket ned så fort, at er egentlig først nå jeg får sett dem skikkelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Wow...gratulerer med fangsten. Håper du kan bruke noe av det. :nikke: 

Har tenkt å bruke alt :nikke: Kanskje minus knekkebrødboksen. Spiser så sjelden slikt. Stavmikseren er glimrende når man skal lage hjemmelaget fiskekaker :spise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også ha noen slike ting etter hvert. Det gamle jeg har kan ikke vare i all evighet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Skal også ha noen slike ting etter hvert. Det gamle jeg har kan ikke vare i all evighet.

Jeg hadde før en rød brødboks i metall. Denne "nye" er grønn med trelokk. Kjøpte den i 2018 tror jeg :klo: Flyttet våren 2019, så høres logisk ut :ler: Har vasket meg igjennom 3 fjøler. Må få tak i olje. Synes de ble så tørre etter vasken sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Hva slags olje bruker du da? :klo: 

Leste man kan bruke olivenolje og solsikkeolje. Jeg har ikke kjøpt noe som helst matolje mens jeg har bodd her, så kjøper olivenolje tror jeg. :klo: Bruker lite av slikt i min matlaging, men kan sikkert bruke den til å gni inn i treverket på fjølene av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...