Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Nytt og med garanti er det beste, selv om mange sier kjøp noe pent brukt på finn. Neitakk for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Nytt og med garanti er det beste, selv om mange sier kjøp noe pent brukt på finn. Neitakk for min del. 

Nei takk for min del også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg første kveld i ny bolig. Jeg hører naboen ved siden av, på badet eller kjøkkenet sitt. Det var litt vel lytt, eller sant skal sies. Har ikke hatt folk over meg på over 20 år, så merker ørene mine legger merke til alt nytt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Så stille det var i natt. Er ikke helt vant til det. Bodde svært sentralt før, så var støy til alle døgnets tider egentlig.  Ikke at jeg bor så usentralt nå heller, men det merkes godt :nikke: Kunne faktisk se denne bygningen fra andre leiligheten. 

Nye senga. Den er hard. Prøvelå den før jeg kjøpte. Likte best fast madrass. Jeg er vant til mykere senger, så forventet å være mørbanket da jeg sto opp, men var overraskende ok. Får bytte ut madrassen med en medium en om jeg ikke klarer å ligge i den over tid. 

Jeg skal på shopping i dag. Har lang handleliste over småting og større ting. Jeg må få tak i sokker blant annet :ler: Har endevendt flere sekker med tøy uten å finne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen. Høres bra ut det du skriver. Håper at sokkene kommer deg løpende i møte og at du finner akkurat det du leter etter på alle vis. :nigo:  Handletur til ny plass høres litt småartig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Godmorgen. Høres bra ut det du skriver. Håper at sokkene kommer deg løpende i møte og at du finner akkurat det du leter etter på alle vis. :nigo:  Handletur til ny plass høres litt småartig ut.

Jeg må innom flere forretninger. Så mye forskjellig.  Skohylle. Min så fin ut ved første øyekast. Når vi skulle flytte den så var den ikke så pen lenger. 11 år med skitne sko. Stålet i den så ikke så pent ut lenger. Søskenet mitt kastet også støvlene mine :grine: Det trodde de skulle kastes.. :/ Bruker dem jo ofte, så det må jeg få bestilt tror jeg. Usikker på hvor de selges hen. Er jo sjelden i vanlige skobutikker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åijj...da hadde jeg blitt ublid om noen kastet godskoene mine, eller noe som helst som ikke skulle kastes. :trolldom:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Åijj...da hadde jeg blitt ublid om noen kastet godskoene mine, eller noe som helst som ikke skulle kastes. :trolldom:

Jeg har kastet enorme mengder. Alt av klær i størrelse annet enn hva jeg er i.Når man har komplett garderobe i mange størrelser,  så blir det 15- 16 søppelsekker bare der. Alt på soverommet mitt er kastet blitt. Hver eneste rubbel og bit. Deilig! Godt kvitt! På gjenvinningsstasjonen var de strenge på resirkulering,  så stakkars de som hjalp meg. De sto og sorterte der i flere timer :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

En stor og god gjerning er utført! :klappe: 

:nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. ikke egentlig i dag. Var på behandling før i dag. Det var vondt det, men ikke annet å forvente etter å ha holdt på i flere uker med å pakke ned leiligheten. Har enda noen ting stående i leiligheten.  Må gå igjennom resten av klær som er der. Skittentøy. Du vet svært liten tid der til å vaske klær på osv, så jeg har tenkt å vaske det jeg rekker over der. Har noen jakker og en god del ullklær. Har igjen å tømme skap på badet. Og et skap med plastkummer på kjøkkenet. Noen store runde kakefat er det vel også igjen der samt pc :nikke: Må se over noen møbler i dagslys for å se om det er noe jeg vil ha med hit. Ble mørkt i går før vi rakk å tømme ferdig og lamper var allerede kjørt hit, så stua ble mørk.

Tror jeg går litt på autopilot for tiden. Frem til jeg er ferdig med alt der. Forsøker å få i meg nok å drikke. 

Har begynt å komme litt i orden. Har hatt noen runder med ting i oppvaskmaskinen i dag. Glass, halvparten av mine kopper ( jeg liker vanligvis mummikoppene mine, men når man først skal pakke dem ned for så pakke dem opp igjen og så i oppvaskmaskin, så blir jeg mettet av dem :ler: har 40+ stk. Da jeg tenkte at nå kan det ikke være flere igjen, så dukket det opp enda en og enda en :dåne:)

Har kjøpt ny voksduk til spisebordet. Ingen får bruke bordet uten at det er tildekket. Jeg vil ikke ha flekker etter glass osv på det. Dørmatte er lagt utenfor. Antrekk for neste dagene er lagt fram. Må legge klær i skap etter hvert, men vil få alt annet gjort først. Tror kanskje jeg vil gå igjennom dem enda en gang. Kvitte meg med enda mer :nikke:

Hahaha, sa til søskenet mitt at jeg vurderer å bytte hovedmadrassen på nye sengen med en medium i stedet for fast. Neeeeeiiii sa det :fnise: Tror det er drittlei hele flyttingen min.

Det har fått i oppdrag å finne komfyr til meg. Jeg interesser meg ikke for matlaging, så bruker kun over og undervarme i stekeovnen, så trenger ikke noe fancy. Sa det ikke skulle være Gram. Ikke induksjon og ikke selvrensende på den. Den jeg hadde fra Gram som kortslutning, hadde selvrensende ved damp. Tror aldri jeg har hatt så skitten ovn som med den. Uansett hva jeg lagde, så startet det opp. Drittkomfyr rett og slett.

Var en tur innom en elkjøp i dag. For det første elendig service! eller fullstendig mangel på sådan. Jeg sto ved de to komfyrene de hadde i utstillingen.  Jeg sto og speidet etter en ansatt, men de var mer opptatt i kassa og trykket på telefonene sine :/ Legger ikke penger igjen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. elkjøp er jeg helt enig. Jeg har kommet dit for å kjøpe noe på tilbud og det var første dagen annonsen sto i avisa...men de var utsolgt (!) og jeg måtte ta noe annet. :(  Blir litt oppgitt over dem. / Måtte kreftene fortsette å trylles frem så du kan bli helt ferdig på gammelplassen. :tommelopp2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (12 timer siden):

Ang. elkjøp er jeg helt enig. Jeg har kommet dit for å kjøpe noe på tilbud og det var første dagen annonsen sto i avisa...men de var utsolgt (!) og jeg måtte ta noe annet. :(  Blir litt oppgitt over dem. / Måtte kreftene fortsette å trylles frem så du kan bli helt ferdig på gammelplassen. :tommelopp2:

Det har jeg opplevd noen ganger i fysisk butikk. I nettbutikken har jeg om jeg har vært på hugget fått tak i ting. Det vil si umiddelbart i det ting blir publisert for salg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i mitt forrige hjem i dag. Så fornøyd med å ta med pc og lader hit. Vel pc  var helt tappet for strøm. Satte i lader. Ser det var feil. Var til et eller annet, annet jeg ikke vet. Sikkert en gammel printer :vetikke: Får fortsette å bruke telefonen i stedet for :bond: 

Komfyr kjøpt. Juletre kjøpt. Sistnevnte er satt opp også. Var påmontert ledlys og en fjernkontroll med. Veldig mye tull med å få det montert, men nå er det oppe. Når jeg gidder å pynte det, vet jeg ikke enda. kanskje neste helg🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...