Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen. Satt og så på åsted Norge i går. Etter det begynte det et program som heter Reddet. Fy søren sier jeg bare! Så modige og flinke folk de i redningstjenesten er! Var et belgisk ektepar, som hadde falt i fjellet. Dama hadde forsøkt å komme seg til et område hvor hun kunne ringe etter hjelp. Hun hadde blod i fjeset. Lite visste hun at hun hadde kraniebrudd, brudd i nakke, skulder, rygg osv. De måtte utføre hjerte og lungeredning på mannen hennes, men han overlevde :juhu: Har selv sett to tilfeller av hjerte og lungeredning hvor det dessverre ikke gikk så bra, så trodde det var skjebnen hans også, men han overlevde! Oftest gjør de ikke det dessverre. Var så utrolig sterkt å se på.

For noen helter vi har her til lands!

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen spist. Ble fjordland- fårikål på meg, og fjordland-svinestek på middagsbesøket mitt. Det ble ikke så veldig begeistret. Liker visst ikke svinestek lenger :himle: Tror problemet var at det er fjordland. Tror det hadde forventet hjemmelaget- varianten :fnise:- Ikke på en onsdag hos meg :fnise: 

Nå er det snart tid for å se på superlaget mitt! De skal spille i Portugal mot Braga :ball:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (6 timer siden):

God morgen. Satt og så på åsted Norge i går. Etter det begynte det et program som heter Reddet. Fy søren sier jeg bare! Så modige og flinke folk de i redningstjenesten er! Var et belgisk ektepar, som hadde falt i fjellet. Dama hadde forsøkt å komme seg til et område hvor hun kunne ringe etter hjelp. Hun hadde blod i fjeset. Lite visste hun at hun hadde kraniebrudd, brudd i nakke, skulder, rygg osv. De måtte utføre hjerte og lungeredning på mannen hennes, men han overlevde :juhu: Har selv sett to tilfeller av hjerte og lungeredning hvor det dessverre ikke gikk så bra, så trodde det var skjebnen hans også, men han overlevde! Oftest gjør de ikke det dessverre. Var så utrolig sterkt å se på.

For noen helter vi har her til lands!

Høres spennende ut! Var det TVNorge?

Har du sett det på nrk med redningshunder? Elsket det programmet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (56 minutter siden):

Høres spennende ut! Var det TVNorge?

Har du sett det på nrk med redningshunder? Elsket det programmet :jepp:

Nei, tv2 zebra. Går visst på vanlige tv2 også tror jeg. Bare jeg som ser på andre kanaler når det går på tv2, så ser på repriser på tv2 zebra.

Tror jeg så en episode :klo: Glemte helt av den serien jeg.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Nei, tv2 zebra. Går visst på vanlige tv2 også tror jeg. Bare jeg som ser på andre kanaler når det går på tv2, så ser på repriser på tv2 zebra.

Tror jeg så en episode :klo: Glemte helt av den serien jeg.

 

Zebra? Den må jeg sjekke om jeg har.

Kan anbefales :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (22 minutter siden):

Zebra? Den må jeg sjekke om jeg har.

Kan anbefales :jepp: 

Ligger sikkert på tv2 sumo/ play eller hva det heter også, om du har det.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (54 minutter siden):

Ligger sikkert på tv2 sumo/ play eller hva det heter også, om du har det.

Det har jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 timer siden):

Det har jeg :jepp:

Den går akkurat nå på tv2Zebra. Siste episoden fra i går går nå, og om 25 minutter kommer dagens episode.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Herregud det er morgen fremdeles :ler: har vært en laaaang dag allerede. Var ikledd kjole før i dag, men nå er jeg ikledd julepyjamas. For en gangs skyld begynner antrekket å nærme seg rette årstiden for nisser, juletrær osv på ens antrekk. Eller hva sier jeg. Er enda 2 mnd til jul, men i og med at det er jul ditt og datt i butikkene, så virker det, som om den er nærmere.

I dag kjøpte jeg en kurv med norske pærer i nærbutikken :spise: Håper de er gode.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinna: Har bestilt noen gaver. Så kommer pakken, så mangler halvparten :raven:

Står de skal være med i pakken :kjempesinna:kundeservice er jo selvsagt ikke noe telefonnummer å finne til :bond:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen spist. Ble brødskiver med stryhns leverpostei og sylteagurk på. Hadde tenkt å lage pizzabaguetter, men det får bli en annen dag.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle og enhver :gruppeklem:

Har vært en alt for lang dag. Har vært oppe siden 4 i morges, så kroppen min tror det er leggetid snart. Hvilket det nok i og for seg kanskje er :ler:

Søskenet mitt var innom en snartur. Skal midlertidig oppbevare verktøy, båtting, tauverk, fiskeutstyr i dets bod. Er en stige og noen gardintrapper som skal få nytt hjem. Jeg har 3 stk 😕 Det har sin forklaring. En sto på landet. Jeg hadde en i andre leiligheten. Den var litt for høy, så brukte den ikke. Min far observerte sin datter balanserende oppå en barnestol og noen bøker oppå der igjen, og hastet avsted og kjøpte en lav gardintrapp på noen få trinn, så jeg skulle ha å stå på når jeg skulle oppunder taket her. Jeg har ikke brukt den :ninja: Jeg foretrekker gamle barnestolen min. En nabo lagde den til meg da jeg var veldig liten. Søskenet mitt bruker sin stol som nattbord. Min står bare til pynt når den ikke blir brukt som stige :) Synes den er så pen :rodmer:

Har vært i boden min oppe og sett også :dåne: Jeg fikk ikke opp døren. Det var falt noe ned og lå bak. Jeg gadd ikke plukke det opp. Bare slo av lyset og låste døren. :dåne: Jeg har bare stuet ting inn der. Må gå igjennom ALT!:dåne: Er såååååååååååååååå mye som sikkert kan kvittes med der inne også. Hvertfall, pakke det bedre enn det er nå. Nå er det f.eks en plastkasse med en kasserolle i. Ikke noe annet. Det er borkastet. Har noen serviser der jeg skal kvitte meg med også. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på avfallstasjonen med noen møbler neste uke. Har en bokhylle som er så shaky i beste fall. Den har alltid vært svært skjelven, men helt ekstremt så, siden den ble flyttet fra landet og hit. Gidder ikke ha den mer. Er mye diy- som står i den. Har brukt den til tørkehylle for malingsgriseriet mitt. Tro det eller ei, ikke en eneste malingsflekk på den. Har dekket til hyllene når jeg har holdt på med malingen min.

Har en stumtjener, som er ok, så lenge det ikke henger noe på den. Den blir skjev uansett hva som henger på den. Kjøpte den i laredoute da, jeg bodde i andre leiligheten her. Veldig fin, men når den egentlig bare står der, tar opp plass og støver ned, uten å kunne brukes, så skal den kvittes med også. Vil tro den sikkert havner i gjenbrukshallen, da den tilsynelatende ser ok ut, helt fram til man skal bruke den.

Ellers så skal en stol og et nattbord kasseres. Stolen har fuktskader og nattbordet mangler skuffen sin. - den kastet jeg i containeren tidligere i uken. Hadde tenkt å sage det og stolen i stykker, men når jeg har skyss til avfallstasjonen, så tar jeg det med dit i stedet :nikke:

 

 

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag :regn:

I dag har jeg vært og hentet en pakke litt avsted og handlet samtidig. En strikket jakke. Masse julepynt i tillegg :nisse: Og litt sommerpynt, om man kan kalle dem for det. Hører hvertfall til blant pynten jeg pleier å ha oppe fra mai til august. 

Jeg liker å handle på andre butikker enn nærbutikken. Bare se annet utvalg. Nærbutikken er så liten og utvalget ganske snevert, så jeg blir fort matlei. Nå handlet jeg på extra tidligere i uken, så har litt av hvert å velge blant for de neste dagene.

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det fine med å ha søsken, er at de er de eneste som vet hva man snakker om når man sier navn på ens leker :ler: Mitt sier mine bamser ved navn når det snakker om ting :fnise: Ble litt overrasket over at det. Nå var det en hund som lignet på en av mine hundebamser. Det gjør den vel ikke sa jeg. Jo fargen var lik. Tenk å huske slikt :ler: Søskenet mitt er yngre enn meg, så det har flere leker enn meg fra barndommen. Jeg har bare i mengde tilsvarende en bærepose, om det er så mye, mens det har sekkevis. Har alle bøkene mine da. ( Har sagt det før. Alt mitt ble satt på loftet hos besteforeldrene mine og en orkan rev taket av huset og alt på loftet ble utsatt for fukt og ble ødelagt, så har ikke annet enn hva som ble med på flyttingen og det var ikke mye.) 

Tror jeg skal lage middag. Blir pizzabaguetter.

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (7 minutter siden):

God helg i tråden :blomst2:

Pizzabaguetter høres digg ut :jepp:

God helg :klem:

De var ok. Tok minibaguetter hadde karbonadedeig, løk og mexikansk pizzasaus fra toro i med osterester oppå. veldig enkelt. Spiser ikke krydret mat nesten lenger, så ble litt sterkt synes jeg. Tror ikke jeg fant den sterk i smak før 🤔

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...