Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Nei, jeg kastet tre ting denne våren. Hadde fått et hvitt muggbelegg på seg og da nytter det ikke å utsette det lengre. Stinketing blir aldri seg selv igjen. Lufting holder ikke og kan det ikke vaskes, så må det kastes. Har luftet to par vintersko lenge utendørs, håper de kan brukes mer til senhøsten.  Jatakk, gode vinnerlykketanker tas i mot med takk. :) 

Ja, de er nydelige. Så en familie av det slaget første vinteren jeg bodde her og de hadde klart å klatre opp i fryktelig bratte fjellsiden og det var fullt av snø...det så ut som at de satt fast og jeg ble urolig, holdt et øye med dem om og om igjen, vurderte "å ringe til noen" for å få hjelp, men jeg tenkte nei, i verste fall skytes de. Etter en del timer var de plutselig på vei ned igjen. Alle som en hadde tatt en hvil der oppe og var nå på vei ned den samme veien de kom opp. Jeg lot mitt dyreomsorgshjerte tale til bekymringen min. Nydelige skapninger...men første gang jeg hørte lydene deres en natt...da var jeg ikke høy i hatten. Det kunne godt ha vært både uhyrer og aliens i halvsøvne. :sjokkert: 

Nemlig. Ti fullstendig still og send gode tanker med dem tilbake til tryggheten. :opplyser: 

Kan det hjelpe om du f.eks pakker sko i en søppelsekk og knyter den igjen, så det ikke kommer fukt til? Jeg pakker allting som skal oppbevares i brødposer og knyter igjen, før jeg så har det i oppbevaringskasse/pose eller sekk. Skulle det komme utøy eller fukt, så blir ikke alt angrepet.

Bra de klarte å komme seg ned igjen av seg selv. Mennesker som skal "hjelpe" gjør bare vondt verre. Ender alltid opp med at dyra blir avlivet her :(

Hahaha, har hørt de lager mye lyd :fnise:

Jeg har fulgt med på der, og ikke sett noe mer til det. Forhåpentligvis kom det seg inn i skogen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (3 minutter siden):

Kan det hjelpe om du f.eks pakker sko i en søppelsekk og knyter den igjen, så det ikke kommer fukt til?

Ser liksom for meg at det skal stå luftig når det blir gjennom en sesong, så vet ikke helt om plast er tingen da. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Ser liksom for meg at det skal stå luftig når det blir gjennom en sesong, så vet ikke helt om plast er tingen da. :klo: 

Om alternativet er at det blir ødelagt av mugg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 minutter siden):

Om alternativet er at det blir ødelagt av mugg :S

"Litt full stue" er det jeg lever i nå. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store nettet forteller meg at det tordner og sånn hos @Sola de nå...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (37 minutter siden):

Det store nettet forteller meg at det tordner og sånn hos @Sola de nå...? 

:risterpåhodet: Hørte 1 tordenskrall for en time eller to siden, men det var det :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

"Litt full stue" er det jeg lever i nå. :sukk: 

Da er vi to :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tålmodighet til omsorterte pakker :dåne: En pakke som skulle vært levert på nærbutikken er levert 2 mil avsted! :sinna: Aner ikke hvor i verden hentestedet er en gang. Ikke er det mulig å få den sendt til rett butikk eller sendt hjem heller. De fucker det til, men å fikse opp, nei det kan de ikke gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :regn:

Irriterer meg fremdeles over innlegget over. Har to alternativer for å komme meg dit. Ta stappfull buss eller taxi. Sistnevnte vil koste meg rundt tusenlappen tur/ retur :risterpåhodet: I dag blir det i hvertfall ikke :bond:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (11 timer siden):

:risterpåhodet: Hørte 1 tordenskrall for en time eller to siden, men det var det :vetikke:

Så rart. Det var som en fargerik bukett med lyn og torden over din by, men lokalt uansett da. Jaja. 
Hos meg ble det på langtidsvarselet lovet litt regn hver dag ei hel uke, men neida. Det blåste bort
med den vinden som ikke er her. :( 

Sola de skrev (11 timer siden):

Da er vi to :(

    Vedder på at vi er mange. :( 

Sola de skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke tålmodighet til omsorterte pakker :dåne: En pakke som skulle vært levert på nærbutikken er levert 2 mil avsted! :sinna: Aner ikke hvor i verden hentestedet er en gang. Ikke er det mulig å få den sendt til rett butikk eller sendt hjem heller. De fucker det til, men å fikse opp, nei det kan de ikke gjøre.

Akkurat det vet jeg mye om og spesielt med en stor pakke fra H&M, handlet på skikkelig billigsalg og var veldig fornøyd med fangsten...pakken skulle leveres til min dør...jeg ventet og fulgte reisen på appen, forventet den etter hvert "neste dag". Lastet på bil sto det. Så kom en kontra beskjed: leveres i morgen og etter det leveres i morgen igjen...så fikk jeg "kunne ikke leveres til deg - hentes på nærmeste butikk - timene gikk og så kom beskjeden om at den kunne hentes...men på en helt ny butikk mye lengre unna. IKKE MIN NÆRBUTIKK! :(  Orket ikke å ta to busser med stor ubærelig pakke (derfor jeg betalte ekstra og bestilte den til min dør! :kjefte: ) Måtte ta taxi til sist og med venting på meg som skulle inn på senteret for å hente, så ble det ikke en billigpakke til sist uansett. Jeg klaget og ville ha erstatning for tulleopplegg med sjåfører, men fikk det ikke. Sånt kunne skje, sa de. 

Nå leser jeg det du skrev over. Vi er uheldige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Så rart. Det var som en fargerik bukett med lyn og torden over din by, men lokalt uansett da. Jaja. 
Hos meg ble det på langtidsvarselet lovet litt regn hver dag ei hel uke, men neida. Det blåste bort
med den vinden som ikke er her. :( 

    Vedder på at vi er mange. :( 

Akkurat det vet jeg mye om og spesielt med en stor pakke fra H&M, handlet på skikkelig billigsalg og var veldig fornøyd med fangsten...pakken skulle leveres til min dør...jeg ventet og fulgte reisen på appen, forventet den etter hvert "neste dag". Lastet på bil sto det. Så kom en kontra beskjed: leveres i morgen og etter det leveres i morgen igjen...så fikk jeg "kunne ikke leveres til deg - hentes på nærmeste butikk - timene gikk og så kom beskjeden om at den kunne hentes...men på en helt ny butikk mye lengre unna. IKKE MIN NÆRBUTIKK! :(  Orket ikke å ta to busser med stor ubærelig pakke (derfor jeg betalte ekstra og bestilte den til min dør! :kjefte: ) Måtte ta taxi til sist og med venting på meg som skulle inn på senteret for å hente, så ble det ikke en billigpakke til sist uansett. Jeg klaget og ville ha erstatning for tulleopplegg med sjåfører, men fikk det ikke. Sånt kunne skje, sa de. 

Nå leser jeg det du skrev over. Vi er uheldige. 

Nope. Er ikke sikkert at jeg bor der du tror jeg bor :ler: 

Blir alltid mye varmere enn værvarselet for tiden.

Posten :dåne: Jeg har mistet all tålmodighet med dem. Om jeg skal få noe hjemlevert, så er det 75 prosent sikkert at de heller leverer på hentested. En periode måtte jeg hente vanlig post der også. De gadd ikke komme hit overhodet. Dama som driver den butikken, ble rasende over at vanlige konvolutter ble levert der i stedet for i postkassen.

Postnord, som er synderen for denne pakken jeg nå venter, er håpløse. Søskenet mitt sier at det ikke bestiller ting om alternativene er helthjem og postnord. Er haugevis av utleveringsteder de kunne omsortert til, hvor alle ville vært nærmere meg enn der de har omsortert til. Pakken sto nemlig som på vei til nærbutikken helt fram til hentemelding, så min teori er at den hadde kommet på feil bil, og i stedet for å ta pakken med seg tilbake igjen, så har de bare levert den på random hentested. Synes sjåførene kan ha litt yrkesstolthet, og gjøre ting rett, i stedet for å tro kunden skal synes det er ok å hente 2 mil av sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. :( ...men det kan jo hende at det er ganske mange som vil ha pakkene sine på lik linje med oss...og jeg kan forstå litt troll i trompeten innimellom, men det skjer for ofte med enkelte til at det er ok. :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Enig. :( ...men det kan jo hende at det er ganske mange som vil ha pakkene sine på lik linje med oss...og jeg kan forstå litt troll i trompeten innimellom, men det skjer for ofte med enkelte til at det er ok. :jolie: 

Det skjer nok oftere enn de vil innrømme. Samt at pakker " forsvinner". En pakke, riktignok var dette i England den forsvant. Den falt av bilen fikk jeg beskjed om :risterpåhodet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos fysio. Behandlingen :dåne: Mørbanket.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så varmt i dag. Hadde jakke på meg, for jeg trodde det skulle være kjølig, men den gang ei.

I dag blir det hamburger til middag. Har noe pommes frites igjen i fryseren, så kanskje det til :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 timer siden):

Er så varmt i dag. Hadde jakke på meg, for jeg trodde det skulle være kjølig, men den gang ei.

I dag blir det hamburger til middag. Har noe pommes frites igjen i fryseren, så kanskje det til :nikke:

Burger har jeg skikkelig lyst på for tiden også! Tror det må bli det imorgen :nikke:

God helg i tråden, håper alle har det bra :blomst2:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (1 time siden):

Burger har jeg skikkelig lyst på for tiden også! Tror det må bli det imorgen :nikke:

God helg i tråden, håper alle har det bra :blomst2:

ja, ha det! Hadde hamburgerbrød i fryseren, samt rå hamburgere, så greit å få brukt opp det man har. Eller har minst 3 middager til i fryseren, så blir nok flere slike middager. Hadde sylteagurk og burgerost på. Bortkastede penger. Kunne like gjerne brukt vanlige jarlsbergosten :ler: large.jpg

God helg til deg også. Sitter og ser på the voicefinalen. Ellers stille og rolig her. Har du planer for helgen?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (26 minutter siden):

ja, ha det! Hadde hamburgerbrød i fryseren, samt rå hamburgere, så greit å få brukt opp det man har. Eller har minst 3 middager til i fryseren, så blir nok flere slike middager. Hadde sylteagurk og burgerost på. Bortkastede penger. Kunne like gjerne brukt vanlige jarlsbergosten :ler: large.jpg

God helg til deg også. Sitter og ser på the voicefinalen. Ellers stille og rolig her. Har du planer for helgen?

Digg! :jepp:

Samme som vanlig, prøve å slappe av! :ler: Ordne litt i hagen og kanskje 😊 Du da?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (4 minutter siden):

Digg! :jepp:

Samme som vanlig, prøve å slappe av! :ler: Ordne litt i hagen og kanskje 😊 Du da?

Er det mye frukter på trærne dine i år?

Må få hentet en pakke langt avsted. Den skulle bli levert på nærbutikken, men den gang ei. 2 mil unna :dåne:Blir nesten som en jordomseiling. Jeg klager, men 2 mil hver vei med buss er mye lenger enn jeg pleier å reise og i tillegg går den bussen supersjelden:dåne: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (23 minutter siden):

Er det mye frukter på trærne dine i år?

Må få hentet en pakke langt avsted. Den skulle bli levert på nærbutikken, men den gang ei. 2 mil unna :dåne:Blir nesten som en jordomseiling. Jeg klager, men 2 mil hver vei med buss er mye lenger enn jeg pleier å reise og i tillegg går den bussen supersjelden:dåne: 

Har faktisk ikke sjekket så nøye enda, men det var masse blomster :jepp:

Det er jo helt vanvittig! Håper du klager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...