Rumle Skrevet 7. september 2023 #2541 Skrevet 7. september 2023 Sola de skrev (4 timer siden): Frosne druer? Har du dem i smoothies eller spiser du dem frosne som de er. Er det grønne eller de lilla druene du bruker? Har prøvd alle varianter, alt er godt! Spises som de er, bare vasker og tar av stilk før jeg fryser, du må prøve og! 1
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2023 #2542 Skrevet 7. september 2023 Tante er forelska.... ...tante er forelska... Rumle: èn porsjon...hvor mange druer er det? Jeg aner ikke. Femten-ish? 2
Rumle Skrevet 7. september 2023 #2543 Skrevet 7. september 2023 (endret) Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): Tante er forelska.... ...tante er forelska... Rumle: èn porsjon...hvor mange druer er det? Jeg aner ikke. Femten-ish? Du kan jo begynne med det, og så fryser du mer hvis du liker. Kommer jo veldig an på størrelse og? Min erfaring er at det ofte føles som litt for lite Du må gi tilbakemelding på hva du synes Endret 7. september 2023 av Rumle 1 1
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2023 #2544 Skrevet 7. september 2023 Så de skal fryses og så halvtines og da får en en slags sorbèt-opplevelse? Er det slik? 2
Rumle Skrevet 7. september 2023 #2545 Skrevet 7. september 2023 (endret) Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden): Så de skal fryses og så halvtines og da får en en slags sorbèt-opplevelse? Er det slik? Nei, de blir ikke halvtint på så kort tid, de bare er ikke helt steinhard, de når bare å bli bittelitt mykere, er stadig plenty frosne. Er sånn jeg liker de best i alle fall. Bare prøv du, det er kjempegodt Endret 7. september 2023 av Rumle 1 1
Rumle Skrevet 7. september 2023 #2546 Skrevet 7. september 2023 Det blir ikke en halvtime på så kort tid 1
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2547 Skrevet 7. september 2023 Rumle skrev (18 minutter siden): Åhnei, de må slippe ut av plasten så raskt som mulig, skylle de godt, tørke og sjekke for skader, så legger du opp på fat og sjekker raskt hver dag, spis de som kjennes bra og modne ut etterhvert Du må prøve det! Jeg kjøper søte druer, vasker godt, tar av stilk og triller de rett inn i en frysepose. Når jeg så har lyst på en iskald dessert (når har man ikke?) henter jeg meg en porsjon og lar de ligge i 10-15 min, hvis jeg klarer å vente så er de klare til å nytes, helt nydelig! Det høres veldig godt ut! Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden): Tante er forelska.... ...tante er forelska... Rumle: èn porsjon...hvor mange druer er det? Jeg aner ikke. Femten-ish? Meg? , bare ble litt satt ut av spill, om man skal si det slik Glemt var hvertfall surmuligen min, så var vel bra Rumle skrev (15 minutter siden): Har prøvd alle varianter, alt er godt! Spises som de er, bare vasker og tar av stilk før jeg fryser, du må prøve og! Nam nam 2
Rumle Skrevet 7. september 2023 #2548 Skrevet 7. september 2023 Sola de skrev (Akkurat nå): Det høres veldig godt ut! Meg? , bare ble litt satt ut av spill, om man skal si det slik Glemt var hvertfall surmuligen min, så var vel bra Nam nam Du må teste du og! Og jeg må snart få meg ekstrajobb som fruktpusher hos Bama! 1 2
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2023 #2549 Skrevet 7. september 2023 Jeg skal forsøke neste gang jeg kjøper gode steinfrie druer. 3
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2550 Skrevet 7. september 2023 Rumle skrev (Akkurat nå): Du må teste du og! Og jeg må snart få meg ekstrajobb som fruktpusher hos Bama! Skal gjøre det neste gang jeg har druer i hus 2
Rumle Skrevet 7. september 2023 #2551 Skrevet 7. september 2023 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Jeg skal forsøke neste gang jeg kjøper gode steinfrie druer. Sola de skrev (Akkurat nå): Skal gjøre det neste gang jeg har druer i hus 2
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2023 #2552 Skrevet 7. september 2023 Sola de skrev (2 minutter siden): Det høres veldig godt ut! Meg? , bare ble litt satt ut av spill, om man skal si det slik Glemt var hvertfall surmuligen min, så var vel bra Nam nam Ordet tolker alle disse svarene over her som svar på "søt mann på reise"-insinuasjon. Hvordan så han ut da, humm? Kan vi få noen hint? Hvilken skuespiller eller artist så han ut som? 2
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2554 Skrevet 7. september 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Ordet tolker alle disse svarene over her som svar på "søt mann på reise"-insinuasjon. Hvordan så han ut da, humm? Kan vi få noen hint? Hvilken skuespiller eller artist så han ut som? Antar han var på reise. Var sammen med et par eldre herremenn, så sikkert far og bestefar Han var kjekk. Høyere enn meg. Skuespiller. Hmm Vet ikke helt. Kanskje litt mer lik andre jeg har syntes var kjekk siste par årene, men det sier deg vel lite Gyllenbrunt guttekort hår. Kaller den sveisen bare for guttekort. Du vet helt kort Hadde turantrekk på. Kledde det veldig godt 1 1
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2555 Skrevet 7. september 2023 Meh! Lagde bananbrød i muffinsformat. Vel vitende om at jeg ikke likte bananbrød sist jeg lagde det, så tenkte små muffins måtte være bedre, så jeg slapp å kaste så mye. Likte det ikke nå heller. Blir bare feil smak for min munn. Fant en oppskrift hvor man skulle ha mørk sjokolade oppi Nei, blir ikke laget flere ganger av meg. Lagde også noen eplemuffins. Hadde noen heller bittersure discoveryepler jeg måtte få brukt opp. Tror det får bli med den baksten denne høsten. Brente meg oppå hånda da jeg skulle ta eplemuffinsene ut av ovnen. Fikk kjølt ned og hatt hvit vaselin på, dekket til med kompresser, så får la det være i fred 3
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2023 #2556 Skrevet 7. september 2023 God bedring til bakstekonen og...hun derre @Rumle er morsom der hun forsøker å gjemme seg og skrible notater. 2
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2557 Skrevet 7. september 2023 Hoppetaujenta skrev (13 minutter siden): God bedring til bakstekonen og...hun derre @Rumle er morsom der hun forsøker å gjemme seg og skrible notater. Er nok ingen bakstekone Er ikke flink med gjærbakst f.eks. Alt blir mursteiner uansett hvor mye jeg følger oppskrifter. Er ikke noe å ta notater av Kjekkeste mannen jeg har sett, så jeg på flyplassen og flyet i Paris, Orly i 2010. Var rett før jul snøstorm over hele Europa og flytrafikken over hele Europa var lammet. Alle fly før og etter mitt ble kansellert. Han jobbet som dispatcher den gang. Tok så lang tid før vi fikk tillatelse til å ta av. 2
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2023 #2558 Skrevet 7. september 2023 Sola de skrev (1 minutt siden): Han jobbet som dispatcher den gang. Tok så lang tid før vi fikk tillatelse til å ta av. Gjett hvem som manipulerte flyplass-pc`en og fikk sett ekstra lenge på skjønnheten fra nord... 3
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2559 Skrevet 7. september 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Gjett hvem som manipulerte flyplass-pc`en og fikk sett ekstra lenge på skjønnheten fra nord... Var egentlig bare glad for å komme meg hjem. Var så smått begynt å tenke alternative reiseveier hjem. Visste det skulle gå et tog til Hamburg om kvelden, så om jeg kom meg på det, kunne jeg ta tog til København og kanskje komme meg videre derfra 2
Rumle Skrevet 7. september 2023 #2560 Skrevet 7. september 2023 Sola de skrev (1 time siden): Meh! Lagde bananbrød i muffinsformat. Vel vitende om at jeg ikke likte bananbrød sist jeg lagde det, så tenkte små muffins måtte være bedre, så jeg slapp å kaste så mye. Likte det ikke nå heller. Blir bare feil smak for min munn. Fant en oppskrift hvor man skulle ha mørk sjokolade oppi Nei, blir ikke laget flere ganger av meg. Lagde også noen eplemuffins. Hadde noen heller bittersure discoveryepler jeg måtte få brukt opp. Tror det får bli med den baksten denne høsten. Brente meg oppå hånda da jeg skulle ta eplemuffinsene ut av ovnen. Fikk kjølt ned og hatt hvit vaselin på, dekket til med kompresser, så får la det være i fred Akkurat det samme med meg ang både bananbrød og bananpannekaker! Liker virkelig ikke smaken, selv om jeg elsker bananer som de er, pussig greie Uff, det er så vondt! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå