Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

En god ide, takk. :)  Jeg ser frem til å bruke min airfryer en gang i fremtiden, men har ikke plass til
å ha den fremme for tiden, så den er uprøvd. Har sett ting på nett og den ser morsom ut. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (13 timer siden):

En god ide, takk. :)  Jeg ser frem til å bruke min airfryer en gang i fremtiden, men har ikke plass til
å ha den fremme for tiden, så den er uprøvd. Har sett ting på nett og den ser morsom ut. 

Airfryer har jeg heller aldri hatt. Muttern, bestemor og søskenet mitt, har airfryer, som de bruker til alt mulig. Jeg tenker det bare fører til enda mer oppvask :ninja: 

Skrevet (endret)

Jeg blir fysisk uvel av å se nyheter og lese aviser for tiden. Bare opp og ned i mente, med enda mer idiotiske påfunn. 

Pleier å se alt av nyheter, men merker at nok er nok. Får ha noen dager uten :nikke: 

Endret av Sola de
  • Liker 2
Skrevet
Sola de skrev (2 timer siden):

Airfryer har jeg heller aldri hatt. Muttern, bestemor og søskenet mitt, har airfryer, som de bruker til alt mulig. Jeg tenker det bare fører til enda mer oppvask :ninja: 

Det er det jo mulig at det gjør, men ennå er det utestet...så i min fantasi fører det til mere glede
og velsmakende overraskelser. Jeg skal komme tilbake til saken når det utforskes og avgi rapport. :fnise: 

Sola de skrev (2 timer siden):

Jeg blir fysisk uvel av å se nyheter og lese aviser for tiden. Bare opp og ned i mente, med enda mer idiotiske påfunn. 

Pleier å se alt av nyheter, men merker at nok er nok. Får ha noen dager uten :nikke: 

Jeg lurer på hvor langt de høyere herrer lar det gå før de bruker makt og stopper galskapen. :( 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Det er det jo mulig at det gjør, men ennå er det utestet...så i min fantasi fører det til mere glede
og velsmakende overraskelser. Jeg skal komme tilbake til saken når det utforskes og avgi rapport. :fnise: 

Jeg lurer på hvor langt de høyere herrer lar det gå før de bruker makt og stopper galskapen. :( 

Jeg er jo evigskeptisk til alt nytt innen kjøkkendingser, så siden jeg fortsatt ikke har skaffet meg mikrobølgeovn, etter ørten tiår på markedet, så blir det nok lang til før jeg skaffer meg airfryer også :ler: 

Bare gudene vet. Synes det har gått så alt for langt allerede. 

• Liker 1
Skrevet

Huff ja, det er ganske utenkelig at dette som nå er virkelig kunne skje i det hele tatt. Enten må helsa gripe hardt inn,
eller så må det bli så galt at lover og regler for ulovligheter må tas i bruk og dermed få fjernet "den betente byllen".

Skrevet

Hvem trenger fiender med slike venner :risterpåhodet: 

Skrevet

Middag spist. På Olivia, så har de en god rett, om jeg husker den rett, med focaccia, alioli, kylling, salat. Pluss mer :klo: Jo måtte google. Focaccia, kylling, mozarella, pancetta, salat, pesto, aioli og noe lignende soltørkede tomater :spise:  Hvertfall. Jeg har forsøkt å lage selv noen ganger etter jeg var der, men er jo mange måneder siden sist gang, så lagde tacolefse, med salat, kyllingfiletbiter, chilimajones, aioli til middag.  Jeg lesset på med aioli, men det ble for mye, merket jeg. Jaja. Får heller spise det igjen på Olivia en gang :nikke: 

Skrevet

Ukjent sted og rett, men det høres jo godt ut. :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (15 timer siden):

Ukjent sted og rett, men det høres jo godt ut. :nikke: 

Er i flere byer. Veldig godt :nikke: Synes alltid de har så veldig gode drikker der. Isteene er sååååå gode. Galvanina eller noe sånt heter produsenten. Har sett drikkene deres selges i helsekostforretninger også. 

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke jeg har noe sånt i min nærhet, men når jeg er på farten skal jeg se etter det. :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Tror ikke jeg har noe sånt i min nærhet, men når jeg er på farten skal jeg se etter det. :nikke: 

Gjør det. Pleier å spise på uteserveringene deres om sommeren. Koselig :nikke: Anbefaler å gå der når de åpner. En time senere er det helt fullt. 

• Liker 1
Skrevet

Det er notert. :spise: 

Skrevet

Klesvask på gang. Begynte i går ettermiddag. Fant det best å vente med resten til i dag. Var så mye jeg skulle se på tv :ler: Så nå er jeg i gang igjen. Kokevasken fra i går, skal jeg legge sammen. Nå er blåvask på og etterpå er det lilla/ vinrød- vask på gang. Deretter lysere farger- vask. Må vaske noen jakker og bher også. Får se hvor langt jeg kommer i dag. Tørketrommelen trøbler seg, så må henge opp alt til tørk. Har kjøpt et stativ til, for å ha plass til alt sammen. 

Skrevet

:klappe: Heia Sola vår. Jeg tenkte for en stund siden på om et elektrisk tøystativ kunne ha vært noe, men etter litt tenking; de varmetrådene er jo aktive kun der tøyet henger over dem og resten forblir fuktig...så da slo jeg fra meg det. Jeg har i hemmelighet ønsket meg en slik maskin som en trer skjorter over og får dem blåst opp med masse luft og dermed blir de skrukkefrie og tørre på null komma nix, men hvor mange skjorter går jeg med på en gang da? :fnise: Det får bli med fantasien. 

En liten tørketrommel til noen få plagg hadde jeg likt. . .og en liten vaskemaskin i samme størrelsen. :rodmer:
Hadde plastvaskemaskin som gikk på batteri da jeg var liten-Hoppe og jeg vasket dukkeklær. Slik glede begynner tidlig.

God vaske/tørke/rydde-lørdag til deg i alle fall, flinka! :roser:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

:klappe: Heia Sola vår. Jeg tenkte for en stund siden på om et elektrisk tøystativ kunne ha vært noe, men etter litt tenking; de varmetrådene er jo aktive kun der tøyet henger over dem og resten forblir fuktig...så da slo jeg fra meg det. Jeg har i hemmelighet ønsket meg en slik maskin som en trer skjorter over og får dem blåst opp med masse luft og dermed blir de skrukkefrie og tørre på null komma nix, men hvor mange skjorter går jeg med på en gang da? :fnise: Det får bli med fantasien. 

En liten tørketrommel til noen få plagg hadde jeg likt. . .og en liten vaskemaskin i samme størrelsen. :rodmer:
Hadde plastvaskemaskin som gikk på batteri da jeg var liten-Hoppe og jeg vasket dukkeklær. Slik glede begynner tidlig.

God vaske/tørke/rydde-lørdag til deg i alle fall, flinka! :roser:

Det har jeg vurdert av og til jeg også, ved bytte/ kjøping av nytt, og kom vel fram til samme konklusjon. En dag, har jeg lyst til å kjøpe et tørkeskap, ala det de pleide å ha i barnehagene før i tiden. Aner ikke om de fremdeles har det, men likte de der. Tror tanten min også hadden en sånn liten vaskemaskin :klo: Mener å ha sett noe sånt hos besteforeldrene mine :klo: 

Synes jeg har vært veldig flink i dag. Ble 6 maskiner vasket. Har fått støvsuget og vært ute med søppel også. Ble vaffelkake til middag. ( er god den de der fra Åmli eller hva de heter. Selges i 5- pk hvertfall. Pleier å varme dem i ovnen)

God lørdag til deg også. Hva står på programmet ditt i dag? 

• Liker 1
Skrevet

Ehh...at jeg skal holde hviledagen FØR hviledagen hellig og stille og full av hvile. :fnise: 

• Hjerte 1
Skrevet

God morgen. Endelig morgen. Synes natta ble lang, selv om jeg sov hele. 

Jeg antar klesvasken fra i går er tørr blitt, så skal legge den i sammen. Hadde den stående ved sentralvarmen, samt en vifte stående å blåse på klærne, og viften på badet var på også. Liker ikke å tørke klær på denne måten. Bedre å ha det i tørketrommel. Eller ideelt hadde jeg hengt det ut på snor til tørk, men har ikke noe slikt, så da ble det, som det ble. 

Nå blir det snart frokost her. Må spise opp ting som er åpnet, så blir brødskiver med skinkestek og rekesalat. Ikke akkurat favorittkombinasjon i pålegg, men må spises opp. 

• Liker 1
Skrevet

Da ønsker jeg deg en så god frokost som du klarer å få til og håper du blir passe mett. Skal i gang her også. :) 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Da ønsker jeg deg en så god frokost som du klarer å få til og håper du blir passe mett. Skal i gang her også. :) 

Ble 3 brødskiver. 1 med skinkestek og rekesalat. Resten med kaviar og jarlsberg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...