Gå til innhold

Solas grublerier3.

Anbefalte innlegg

Skrevet

God fredag til Sola vår. Jeg er så trøtt at øynene glir igjen her jeg sitter og skal finne "knåttene" på tastaturet. 😴

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

God fredag til Sola vår. Jeg er så trøtt at øynene glir igjen her jeg sitter og skal finne "knåttene" på tastaturet. 😴

God morgen hoppeloppen min :klem: Har du ikke fått sovet noe i natt? Ble vekket av konsert i kråkedur klokken halv seks. Da jeg hadde stått opp og stelt meg. Da først holdt de kjeft en stund, men virker som de skjønte jeg prater om de, for nå startet de opp igjen :bond: 

• Nyttig 1
Skrevet
Sola de skrev (51 minutter siden):

God morgen hoppeloppen min :klem: Har du ikke fått sovet noe i natt? Ble vekket av konsert i kråkedur klokken halv seks. Da jeg hadde stått opp og stelt meg. Da først holdt de kjeft en stund, men virker som de skjønte jeg prater om de, for nå startet de opp igjen :bond: 

Nei, lite søvn her. :(  En skal ikke undervurdere fuglene. De ser og hører alt. Har de reder på denne tiden kanskje? :klo: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (22 minutter siden):

Nei, lite søvn her. :(  En skal ikke undervurdere fuglene. De ser og hører alt. Har de reder på denne tiden kanskje? :klo: 

Er 3 reir i treet utenfor her. Om de er kråkene, skjærer eller spurv, som er i dem er litt uvisst. Har sett alle fuglene i reirene. Var for en uke eller så siden, jeg så to skjærer og en kråke krangle såpass at de falt ut av treet og på bakken med seg. Er et vanvittig spetakkel på dem :ler: 

Skrevet

De kjemper for sin eksistens. Det krever innsats og vi får tåle det. :) Her hvor jeg bor pleier det å være et slikt spetakkel, men ikke så langt i år...lurer på om noen har lagt ut reirforhindrende greier som virker? Godt å ikke bli kamikazebombardert når jeg kommer og går. :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

De kjemper for sin eksistens. Det krever innsats og vi får tåle det. :) Her hvor jeg bor pleier det å være et slikt spetakkel, men ikke så langt i år...lurer på om noen har lagt ut reirforhindrende greier som virker? Godt å ikke bli kamikazebombardert når jeg kommer og går. :nikke: 

Reirforhindrende greier? Det skulle jeg hatt tak i :ninja: Dagdrømmer om å sage ned det treet, men det er en helt annen historie :ler: Treet i seg selv er ikke problemet. Problemet er alt det som lever i det. Får de inn vinduene mine :bond: 

Skrevet

Jeg har ikke bodd et sted med skikkelig hage på sikkert 20 år om ikke lengre. Skulle bare en tur i en i dag :forkjølet: Sa til noen, at jeg er nok mer et balkongmenneske, med planter jeg tåler, enn jeg er et hagemenneske, med vekster jeg er allergisk mot. Er så tungt å puste når det er så mye gresspollen. 

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (1 time siden):

Reirforhindrende greier? Det skulle jeg hatt tak i :ninja: Dagdrømmer om å sage ned det treet, men det er en helt annen historie :ler: Treet i seg selv er ikke problemet. Problemet er alt det som lever i det. Får de inn vinduene mine :bond: 

Er det et stort og vakkert tre dette her? :klo:  

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden):

Er det et stort og vakkert tre dette her? :klo:  

Ja, dessverre. Svært og gammelt tre. 

Skrevet

Kan ikke sabotere det da. :sukk: Har du forsøkt å gå ut og holde rundt det og snakke vennlig med det? 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Kan ikke sabotere det da. :sukk: Har du forsøkt å gå ut og holde rundt det og snakke vennlig med det? 

Hahaha, synes jeg ser det for meg :ler: Nå har det klikket for frøken Sola de  vil mine naboer si :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo kjøpe en sånn plast lekeslange/orm å skremme fuglene med. Anbefaler det kun hvis det er privat grunn da, da det kan skremme hvemsomhelst og enhver dersom de ikke er klar over den. 😄

• Liker 1
Skrevet
Sola de skrev (2 timer siden):

Hahaha, synes jeg ser det for meg :ler: Nå har det klikket for frøken Sola de  vil mine naboer si :ler: 

Det er meget alternativt, men ikke ulovlig å være glad i naturen. :D 

MusikkErLivet skrev (1 time siden):

Du kan jo kjøpe en sånn plast lekeslange/orm å skremme fuglene med. Anbefaler det kun hvis det er privat grunn da, da det kan skremme hvemsomhelst og enhver dersom de ikke er klar over den. 😄

En god idè vel verdt å prøve, Sola.  :nikke: 

Skrevet
MusikkErLivet skrev (18 timer siden):

Vet noen som forsøkte det på et båttak.Gikk noen dager, så var fuglene tilbake igjen.

Hoppetaujenta skrev (16 timer siden):

Det er meget alternativt, men ikke ulovlig å være glad i naturen. :D 

En god idè vel verdt å prøve, Sola.  :nikke: 

De holdt på med spetakkelet sitt i morges også.

Skrevet

:forkjølet: Begynner å lure på om jeg faktisk er blitt forkjølet eller om det er veldig reaksjon på gress. Har hatt det en del ganger før, men var ute her om dagen da det blåste veldig og regnet samtidig.  Ble gjennomvåt og kald, så kan kanskje være forkjølelse også :S

Skrevet (endret)
Sola de skrev (1 time siden):

Vet noen som forsøkte det på et båttak.Gikk noen dager, så var fuglene tilbake igjen.

De holdt på med spetakkelet sitt i morges også.

...men har du forsøkt å gi igjen med samme mynt, bare tusen ganger sterkere med en ropert?                           ( :fnise: )

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

...men har du forsøkt å gi igjen med samme mynt, bare tusen ganger sterkere med en ropert?                           ( :fnise: )

Synes jeg ser det for meg :ler: S T I L L E!!! :rope: Blir vel akkurat med det, som når kattene i nabolaget kommer fykende forbi her. Fuglene til alle kanter for så samle seg igjen etter kort tid. 

• Hjerte 1
Skrevet

Aaaaaatsjooooooo! Snyyyyyyyyyyyyyt! :sukk: :forkjølet:Host! host! host! Allergimedisinene virker ikke. Så da er jeg nok forkjøla blitt :( Tok 1 gram paracet nettopp. Vet ikke om det har noe virkning på forkjølelse. Har ikke vært forkjøla siden 2019 tror jeg. :( 

Skrevet

Og nevnte jeg at jeg er verdens dårligste på å være pasient :dåne: Synes såååååå veldig synd på meg selv :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Var på febrilsk leting etter en ekstra hodepute. Har ikke noe sånt lenger. Puta mi er av det helt lave slaget. Fant et tykt håndkle og la under puta, men det var ikke noe behagelig. Fant fram en flanellskjorte og pyjamasbukse. Blir en sittende natt i stolen min i stedet. Gidder ikke høre på surklende pusten min :bond: Er så redd for å hoste på meg lungebetennelse.  For 21 år siden hadde jeg bronkitt og lungebetennelse.  Siden har jeg alltid pleid å ha cosylan i hus, men med flyttingen og at jeg ikke har vært syk siden 2019, så har jeg ikke tenkt så langt. I jobbene mine, så var jeg alltid tett på andre mennesker,  så var jo forkjøla titt og ofte og hadde et lite lager av alt jeg kunne trenge. Eneste jeg har nå er en pose med fisherman friend. Hjelper ikke. Allerginesesprayen hjelper heller ikke noe. Liker ikke den surklingen.  Får forsøke å sove i sittende stilling. Hater å være syk.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...