Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt meg på "årets nye forsetter" en del ganger, men det ser ikke ut til at jeg kan lære meg å bli asketisk og sparsommelig. Min indre,  økonomiske husmor-Hoppe vil gjøre "gode kjøp" hele tiden. LIKSOM! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (På 19.11.2024 den 11.30):

Jeg har forsøkt meg på "årets nye forsetter" en del ganger, men det ser ikke ut til at jeg kan lære meg å bli asketisk og sparsommelig. Min indre,  økonomiske husmor-Hoppe vil gjøre "gode kjøp" hele tiden. LIKSOM! :fnise: 

Jo, men når man flytter, ser man hvor mye man har, og da blir det ikke kjøpt mer enn høyst nødvendig på en lang stund etter man har kjøpt hva man trenger av nyervervelser. Er hvertfall slik hos meg. Bruker så enorme summer, så blir sparing, som står øverst på agendaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

og da blir det ikke kjøpt mer enn høyst nødvendig på en lang stund 

Hihi...det er en veldig morsom setning det der og jeg sier ikke mer. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Hihi...det er en veldig morsom setning det der og jeg sier ikke mer. :fnise: 

Jeg har aldri vært gjerrig, men merker jeg begynner å bli mer sparsom i hva jeg vil bruke penger på. F.eks vanligvis ville jeg bare kjøpt meg et nytt servise, om jeg ser jeg har fått skader i det jeg har. Jeg har et Marius fra porsgrund som hverdags middagstallerkener. Har vasket opp for hånd, og bare denne uka, har jeg klart å få en lang sprekk i glasuren på ene tallerken og ser en brun flekk under glasuren på en annen. De går rett i søppelet. Har fra før av knust en til av dem. Så nå har jeg 5 stk igjen. Det blir for lite middagstallerkener til hverdagsbruk, så jeg ville sett meg om etter nytt hverdagsservise under normale omstendigheter.

Ikke faen tenkte jeg. Får bruke de servisene, som knapt er rørt i "servise og mummikoppskapet" mitt. Kjøpte i fjor høst Fauna. Har ikke brukt det enda. Får ta det i bruk etter jul. Desember er juletallerken- måned, så da er det alle mine juleserviser som står for tur. Har jordbæreng, jordbær og sitron til sommerbruk, så trenger virkelig ingen flere serviser :ler: For å ikke snakke om mine siste ervervelser florytale til magnor :dåne:  Sistnevnte har jeg dog kun kjøpt i frokosttallerkener og serveringsfat.

Har for mange. og sånn er det egentlig med det meste jeg eier. Har dobbelt og trippelt opp av absolutt alt.  Så da blir det naturligvis at jeg stopper meg selv fra å handle mer av ting jeg ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne å glede deg selv og bruke de fine tingene en gang eller to hver uke...bare til deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Hva med å begynne å glede deg selv og bruke de fine tingene en gang eller to hver uke...bare til deg? :) 

Jeg har så mange serviser, at noen går mer i glemmeboken enn andre. For mye styr å hente frem i det daglige. For at slikt skal fungere for meg i praksis, må jeg sette vekk hverdagstallerkene og kun ha de andre tilgjengelig. Var hva jeg gjorde da jeg gikk lei av Sense- tallerkene mine. Da ble Marius hverdagstallerkener. Er ikke lei dem, men jeg ødelegger mer servise, kopper og glass når jeg vasker opp for hånd, enn hva jeg gjør når jeg har oppvaskmaskin, så de hadde nok blitt byttet ut nå, under normale omstendigheter.

Skal forresten kvitte meg med noen av servisene. Har et rosa jeg aldri har brukt. Det kan få havne i gjenbrukshallen på avfallstasjonen :nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God natt/ god morgen :gjesp: Sovnet ikke før nærmere klokken 1. Våknet 4.30 :gjesp: Holder nå på med klesvask.  Har så ekstreme mengder som skulle vært vasket. I dag tørketromler jeg det meste, så jeg kan få det pakket ned når det er tørket blitt. Tror ikke jeg rekker over alt tøy, som må vaskes før jeg flytter. Har samlet seg så veldig opp i lange tider. Får ta natten til hjelp, så jeg kan få vasket en maskin eller to mer enn hva jeg vanligvis ville fått til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskin nr 3 og 4 er satt på. Ene er bukser. Andre er plagg som må henges til tørk på badet. Skulle gjerne kunnet vasket flere slike plagg, men tror jeg får vanskeligheter nok med å få tørket de som nå er i vask, som det er. Badet mitt er iskaldt. De som bor under har alltid vindu åpent på sitt bad, så gulvet mitt :fryse:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (10 minutter siden):

Maskin nr 3 og 4 er satt på. Ene er bukser. Andre er plagg som må henges til tørk på badet. Skulle gjerne kunnet vasket flere slike plagg, men tror jeg får vanskeligheter nok med å få tørket de som nå er i vask, som det er. Badet mitt er iskaldt. De som bor under har alltid vindu åpent på sitt bad, så gulvet mitt :fryse:

Huff! Selv bor jeg i førsteetasje og har uvarmet garasje rett under meg. Kulden kommer opp gjennom gulvet mitt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Huff! Selv bor jeg i førsteetasje og har uvarmet garasje rett under meg. Kulden kommer opp gjennom gulvet mitt også. 

Har du mange gulvtepper på gulvene? Du skjønner, mitt nye hjem vil være noe tilsvarende og jeg har begynt å se på gulvtepper :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (54 minutter siden):

Har du mange gulvtepper på gulvene? Du skjønner, mitt nye hjem vil være noe tilsvarende og jeg har begynt å se på gulvtepper :klo:

Har ikke gulvteppe. Har kun høy strømregning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tanken på heldekkende teppe på alle gulv utenom bad, toalett, vaskerom og kjøkken. Passe tykke tepper som er enkle å støvsuge og er en drøm å sette nakne føtter på om morgenen når en står opp...er vidunderlig. :rodmer:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 timer siden):

Har ikke gulvteppe. Har kun høy strømregning. 

:dåne: regner med den blir høy ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Jeg liker tanken på heldekkende teppe på alle gulv utenom bad, toalett, vaskerom og kjøkken. Passe tykke tepper som er enkle å støvsuge og er en drøm å sette nakne føtter på om morgenen når en står opp...er vidunderlig. :rodmer:

Huff. Vegg til veggtepper liker jeg ikke. Tenkte bare om et gulvteppe i ull ville gjøre det litt varmere. Blir hvertfall noe mellom ens kalde tær og gulvet om ikke annet. Skal i alle fall ha en lite et ved senga så jeg slipper å sette beina rett på kalde gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode ulltøfler og de er gode og varme selv uten sokker i. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Jeg har gode ulltøfler og de er gode og varme selv uten sokker i. :) 

Jeg bruker crocs om jeg skal gjøre noe inne, men foretrekker å gå barbeint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært en tur på nærbutikken.  Ble en ribbebit og fleskepannekake fra ferskvaredisken til middag i dag. Ble 8 maskiner vasket, tørket, lagt i sammen og pakket ned. Senere i dag har jeg mer på agendaen, men fram til da, blir det en liten pause. Sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

:dåne: regner med den blir høy ja. 

Jepp.  Nå bruker jeg ullundertøy og varme sokker også inne om vinteren. Men strømregningen svir likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...