Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (10 minutter siden):

Synes det bare er repriser etter repriser. Lite nytt.

Ja, og det kan tyde på at jeg har sett for mye på tv, siden jeg i liten grad blir begeistret lengre. :vetikke: 

Sola de skrev (7 minutter siden):

Leeeeet iiiiiit goooooooo! Våknet 3.20 av at noen holdt konsert utenfor her. Skriking og skråling. Etter en stund ble de tydeligvis snakket til av noen her i bygget for da ble det høylytt eat my d... i kor lenge. Folk tåler dårlig å bli snakket til. De gikk etter en stund for så komme tilbake igjen og sånn holdt de på. Fikk ikke sove så veldig igjen etterpå :gjesp:

:rope:   "Ingen skal komme her og komme her og fortelle oss hva VI skal gjøre midt på natta, utenfor ditt hjem"!!!    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Ja, og det kan tyde på at jeg har sett for mye på tv, siden jeg i liten grad blir begeistret lengre. :vetikke: 

:rope:   "Ingen skal komme her og komme her og fortelle oss hva VI skal gjøre midt på natta, utenfor ditt hjem"!!!    

Rart at de ikke skjønner selv at det ikke sømmer seg å stå midt på natten og gaule til hverandre utenfor folks hjem :risterpåhodet: Hørtes ut som hele bygningen ble vekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjor del 1 av 5 i prosjekter. Tør ikke ta balkongprosjektet før jeg er bedre i beina, da jeg ikke er så lysten på å falle utenfor balkongen.

Tok for meg vaske vekk mugg. Er et sted det til stadighet kommer igjen, igjen og igjen :dåne: Tenkte å vaske vekk, for så ha kvist og sperregrunn over og maling over der, men man skal ikke male over mugg, så har holdt det i sjakk med klorvask ørten millioner ganger.

Problemet er fukt i vegger her, så uansett hvor mye lufting og hvor mye man har på avfukter, så blir ikke problemet borte. Er så stort etterslep med vedlikehold utvendig her. Eller for å si det slik. Fullstendig mangel på vedlikehold. Leiligheten skal selges. Blir ikke jeg som kjøper den. Det er helt sikkert. Vet ikke helt hvor jeg skulle begynt med å få fikset. Hadde ikke vært noe poeng å gjort noe innvendig før utvendig vedlikehold ble gjort. Alt av rør må skiftes i bygningen også. Her inne må alt rives. Jeg har fått hele leiligheten langt opp i vrangstrupen, så skal være glad når jeg kommer meg vekk herfra.

Jeg ser etter bolig både til salgs og til leie. Nå med rentene som de er, så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Derfor jeg avventer til like før leiligheten blir lagt ut for salg, før jeg flytter, tror jeg. Er ikke så lysten på å betale mer enn jeg må for ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oijj...det var da en situasjon som en ikke akkurat kan julehvile i. Blir usikkert det, hvis det skjer plutselig?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (36 minutter siden):

Oijj...det var da en situasjon som en ikke akkurat kan julehvile i. Blir usikkert det, hvis det skjer plutselig?! 

Hva skjer plutselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Hva skjer plutselig?

Hvis alt er usikkert hvor lenge du kan bo der? Kan du plutselig måtte kaste deg rundt og finne noe annet,
eller vet du at de oppfører seg greit og gir deg tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Hvis alt er usikkert hvor lenge du kan bo der? Kan du plutselig måtte kaste deg rundt og finne noe annet,
eller vet du at de oppfører seg greit og gir deg tid? 

Jeg vet når den blir lagt ut for salg, så tenkte å finne noen annet innen den tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor nok til all oppbevaring og arbeidsrom og et stort bad/vaskerom. :nikke:  Håper du finner det du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Stor nok til all oppbevaring og arbeidsrom og et stort bad/vaskerom. :nikke:  Håper du finner det du vil ha.

:nikke: Og kjøkken rikelig med benkeplass :nikke: Ellers er det småting jeg henger meg opp i når jeg ser annonser. Jeg liker ikke dusjkabinetter, så er det, i relativt nye leiligheter, så går jeg ut av annonsen. Samme om jeg ser planløsningen er idiotisk i forhold til hvordan jeg vil ha ting :ler: 

Takk :klem3:

Endret av Sola de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :sol: Har vasket klær siden halv sju.  2 maskiner kokevask i tørketrommel, mens mørke plagg vaskes nå. Blant annet en bukse og jakke med plysjfor. Er spent på hvordan det blir seende ut etter vask og tørk. Kjennes superdeilig ut hvertfall :) 

Er veldig spent på om superlaget mitt får gullmedalje i dag. Aalesund burde i utgangspunktet være lett match, men alle lag med kniven mot strupen pleier å være veldig gode ofte når de må. Tviler på Aalesund unngår å rykke ned lell. Vålerenga synes jeg litt synd på. Kampen mot Stabæk blir vel avgjørende hvem som rykker direkte ned av dem. En så stor klubb, som Vålerenga er, burde gjøre det bedre. Når lille Bodø/ Glimt, som hadde konkursspøkelset etter seg i mange år klarer å snu skuta, så til de grader, så burde Vålerenga klare det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (10 minutter siden):

Til lykke med å få et bra vaske/tørkeresultat. :)  *resten har jeg ikke noen peiling på* ;) 

Det meste henger til tørk/ er i tørketrommel, allerede lagt i sammen.

Hadde litt tid til overs, så en pose med klær, som ikke har blitt vasket på år og dag. Var skjerf og slikt oppi den. Først mange bomullsskjerf som jeg kanskje brukte mer for en ti års tid siden. Så under der igjen fant jeg skjerf med bamser på. Hva i alle dager tenkte jeg. Så dukket skjerf med minni og dolly på og enda flere bamseskjerf. Brukte dem som barn og tenåring :ler: Bare gudene vet hvor de kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Blir det ombruksposer ut av noe av det? 

Nei, blir til å bruke dem selv. Barneskjerfene mine ligger for mye minner i, så av den grunn beholdes dem. Har nesten ingenting fra jeg var liten, så det jeg har beholdes :)

( Alt havnet på et loft i et hus som en orkan rev taket av, så alt bortsett fra noen barnekjoler/ bunader og en vognpose ble ødelagt).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesvask ferdig for denne uken. Farsdagskake også spist. Tok den ut av fryseren i morges, men kremen var fremdeles hakket for kaldt. bunnen var heller tørr. Kanskje om den var mer tinet at den ville vært saftigere :vetikke:  Restene blir servert til kaffe i morgen.

Blir kjøttkaker fra fjordland til middag i dag. Er ikke dager jeg har husarbeid på, det blir tid for middagslaging. Har vel vært heller lite middager i det siste. I går ble det noen salte kjeks med ost og dagen før der ingenting tror jeg :S Jeg har veldig lyst på et realt kjøttstykke til middag. Ser så mange i reklame på tv for tiden :ler: Får forville meg inn til en slakter for å få noe som er skikkelig, så kanskje jeg også vil like det. :nikke: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Vi tror at Sola vår er ei dugandes husmor i kokkeleringsavdelingen. :klappe:

Tror ikke så mange vil være enige i det :ler: Kjøtt liker jeg gjennomstekt, og gjerne litt mer enn stekt også. Skjer aldri at jeg bestiller kjøtt på restauranter f.eks. Er jo tilnærmet rått kjøtt man får der i sammenligning til hva jeg serverer. Eller seigt som viskelær, usj.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...